Specialista na motory popsal největší riziko downsizingu.
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2956
- Dátum registrácie: 14.05.2010 17:09
- Bydlisko: Ta Blava né Zdieľať na Facebook
Specialista na motory popsal největší riziko downsizingu.
Krátky,zaujímavý článok aj pre laikov.Alebo-pre laikov?
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/sp ... -predejit/
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Užitočný članok,
je tam jedna podstatná veta,že netreba motoru šlapať na krk,ked sa prebudza k životu, teda v nizkych otáčkach
Da sa stýmto názorom polemizovať..
vysokovýkonné motory musia mať aj excelentné CHLADENIE
a tam je kameň urazu, proste ani na najexponovanejších častiach motora by obiehajuci olej nemal nikdy dosiahnuť teplotu viac ako 120°C a to ani na malu chvíĺu
preto konštrukteri riešia hlinikové bloky motora najmä olejová vaňa pri jazde obtekaná masivnym náporom vzduchu
a tým pádom rýchle ochladzovanie
,ale riešia aj nepriame chladenie oleja, cez chladiče oleja integrované do chladiaceho okruhu kvapaliny motora,
rieši sa aj priame chladenie piesta ostrekovaním prudom oleja zo spodu na jeho dno,
je to velmi efektivne chladenie, ked zoberieme do uvahy,že nad piestom su dosahované teploty nad 650°C
kým teplota oleja je max. 120°C
Ja jazdím na LPG na motore Chevrolet 1.8 a ten motor sustavne drvím z nizkych otáčok až do maxima sem-tam a motor ma za sebou cca 130 000 km a neberie ani kvapku oleja (!)
pričom na oleji nešetrím, menim každých 8 000 km
pri jazde sledujem ručičku teplomera a skutočne je to tak
že pri vyššich otáčkach je ten motor lepšie chladený, práve vplyvom intenzívnejšeho obehu chladiacej kvapaliny v motore,v ktorom je integrovaný aj chladič oleja
Tiež som zistil,že motor sa dokáže chladiť a funguje v svojom tepelnom optime aj pri vonkajšej teplote vzduchu
+ 40°C
Teda na zaver chcem povedať,že každý trojvalec ma velky hendikep už len z konštrukčného hľadiska a z toho titulu nedostatočné chladenie, preto tie motory veĺa nevydržia
je tam jedna podstatná veta,že netreba motoru šlapať na krk,ked sa prebudza k životu, teda v nizkych otáčkach
Da sa stýmto názorom polemizovať..
vysokovýkonné motory musia mať aj excelentné CHLADENIE
a tam je kameň urazu, proste ani na najexponovanejších častiach motora by obiehajuci olej nemal nikdy dosiahnuť teplotu viac ako 120°C a to ani na malu chvíĺu
preto konštrukteri riešia hlinikové bloky motora najmä olejová vaňa pri jazde obtekaná masivnym náporom vzduchu
a tým pádom rýchle ochladzovanie
,ale riešia aj nepriame chladenie oleja, cez chladiče oleja integrované do chladiaceho okruhu kvapaliny motora,
rieši sa aj priame chladenie piesta ostrekovaním prudom oleja zo spodu na jeho dno,
je to velmi efektivne chladenie, ked zoberieme do uvahy,že nad piestom su dosahované teploty nad 650°C
kým teplota oleja je max. 120°C
Ja jazdím na LPG na motore Chevrolet 1.8 a ten motor sustavne drvím z nizkych otáčok až do maxima sem-tam a motor ma za sebou cca 130 000 km a neberie ani kvapku oleja (!)
pričom na oleji nešetrím, menim každých 8 000 km
pri jazde sledujem ručičku teplomera a skutočne je to tak
že pri vyššich otáčkach je ten motor lepšie chladený, práve vplyvom intenzívnejšeho obehu chladiacej kvapaliny v motore,v ktorom je integrovaný aj chladič oleja
Tiež som zistil,že motor sa dokáže chladiť a funguje v svojom tepelnom optime aj pri vonkajšej teplote vzduchu
+ 40°C
Teda na zaver chcem povedať,že každý trojvalec ma velky hendikep už len z konštrukčného hľadiska a z toho titulu nedostatočné chladenie, preto tie motory veĺa nevydržia
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: raza1111 a 62 neregistrovaných