Spalena skoro nova spojka

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

FunThomas
Príspevky: 22
Dátum registrácie: 31.07.2006 15:59
Bydlisko: BA
Zdieľať na Facebook

Spalena skoro nova spojka

Príspevok od používateľa FunThomas »

Na Fiate Ducato 250 (2,3 JTD, 88kW, r.v.2007) mi zacala odchadzat spojka, tak som ju dal vymenit za novu.

Po cca. 1,5 mesiaci a odjazdenych cca. 5000 km zacala smrdiet. Fungovala uplne normalne, vobec nesmykala, "len" smrdela. Tak som s tym autom isiel do servisu, nech sa na to pozru. Spojku vybrali a bola totalne spalena. Dali ju reklamovat s tym, ze je to pravdepodobne vadny kus. Kedze auto potrebujem, hned mi namontovali novu spojkovu sadu, ktoru som zaplatil. Dohoda bola taka, ze po vyreklamovani tej prvej mi budu vratene peniaze. Reklamaciu nakoniec neuznali.

Preslo znova 1,5 mesiaca (podobny najazd) a druha nova spojka zacina smrdiet. Opat ziadne ine priznaky, spojka funguje ako nova, "len" smrdi.
Cim to moze byt??? Povodnu spojku som menil, lebo zacinala smykat, ale nikdy nesmrdela.

Mohli nove spojky v servise zle namontovat? Je vobec mozne spojku zle namontovat? Alebo mi namontovali nejaky smejd? (Dali tam VALEO. Vraj je ta znacka OK). Na povodnej spojke sa najazdili statisice km, preto mi napadli len tieto 2 alternativy.

Mohol by mi niekto poradit ako dalej postupovat?

Planujem ist do ineho servisu, aby som mal aj iny pohlad.

Vopred dakujem za rady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

No rozhodne to normálne nie je,a z vysokou pravdepodobnostou aj pri montáži novej sa niečo neustriehlo.A to niečo nemusí byť velká vec.
V popise chýbajú podstatné detaily ako či sa jednalo o spojkovú sadu z dvojhmotou,alebo iba repset bez zotrvačníka.
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Len malá otázka, na tom aute sa striedajú vodiči, alebo je to všetko tvoj nájazd ? Lebo viem ako sa jazdí na firemných dodávkach a viem že aj nová spojka potrebuje troška lásky kým sa zabehne :-\
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

su len dve moznosti bud tam davaju nespravnu spojku nepasuju vsetky rozmery alebo ju zle zalozia , ale evidentne lamela nedosadne dobre a pri zabere stale presmykuje a vlastne sa pri tom malom najazde spali samozrejme by som trval na vymene v ramci reklamacie pokial servis dodaval spojku musia to vyriesit v ramnci reklamacie na ich triko , predsa si im dal auto z nejakou poruchou oni dodali diely a spravili pracu tak nech si zato rucia , uz to ze ti spojku nevyreklamovali svetci otom ze servis niecoo zanedbal
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dá sa predpokladať že spojka sa riešila bez výmeny dvojhmoty kedže iba samotná dvojhmota je statočná položka.V tom prípade sa niet čomu čudovať,kedže dosadacia plocha pre lamelu sa derie inak na okraji a inak v strede pre rozdielne obvodové rýchlosti.Tým sa z roviny postupne stane kužel z vyvýšeným stredom na ktorý lamela nedolahne celou plochouale iba stredom,a tam ju nevie ani velmi prehnúť lebo je to blízo najpevnejšej časti lamely čo je stred.
Ak to tak nebolo,je to už iba na danom servise,každopádne niečo bolo desivo zanedbané pretože ak príde auto s tým,že opäť po pár km spálilo spojku,tak ju treba dať pod sedem mikroskopov a nezopakovať chybu
herin
Príspevky: 1261
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa herin »

No škoda že auto potrebuješ každý deň..osobne by som im to vyreklamoval už na prvý krát..veď ty si im to normálne zaplatil a oni ti odovzdali auto tak že po pár km stratilo svoju funkčnosť..
Som zvedavý ako sa zachovaju ked tam prídeš opäť s tým istým problémom v takom krátkom čase..Už dopredu viem, že pokial je to neznačkový servis tak ti nič nedaju/nevrátia/nevyreklamujú..žial to je vizitka 90% neznačkových servisov..mnohé veci sa na niektorých autách len učia opraviť a robia štýlom vymeníme toto-vymenia to a zistí sa že áááá tak nebolo to ono..skúsime ešte vymeniť tamto a možno to bude ono..myslím že aj tvoju spojku nenamontovali správne...
V značkových servisoch to takýmto štýlom veru nefunguje..tam to môžeš posunúť aj inde ked ti auto neopravia..
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

mhlavy pise dobre nieco nieje v poriadku a popisuje do dost jednoznacne ,takze reklamacia na ukor servisu
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Musis dat original sachs valeo luk vsetko je shit.pred 4 rokmi som to mal na osobaku.nova komplet spojka od luk repset presne po 5000km 160tka na nemeckom autobahne zacala smykat a cestou na sk sa to len zhorsovalo.dalsia bola sachs dalsia valeo nakoniec som mal 3 nove lamely loziska dal som len povodny z vyroby pritlacny tanier a vsetko zrazu fungovalo aj na tom vysmykanom spalenom zotrvacniku.odvtedy spojky len original.su drahsie ale drzia.brzdy to iste len original.ceny s porovnanim s druhovyrobou smiesne.
autolaik
Príspevky: 4903
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

On musí akurát tak riešiť vec so servisom, či tiež platil eurami čo sa za pol dňa spálili?
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

Aj spojky valeo či luk fungujú dobre, len to nemôžu skladať mantáci. Keď pred tromi rokmi na ženinej 2,0hdi cca 300 000km som chcel vymeniť spojku a objednal som novú aj s dvojhmoťákom, na krabici prítlačného taniera luk-sac bola informácia, že pri montáži treba použiť prípravok, inak spojka nebude správne fungovať. Je to samostaviteľný prítlačný tanier, ktorý sa pri opotrebovávaní lamely čo už môže byť po pár tisíc km prestavuje. No a pri montáži bez prípravku toto nefunguje a neuznávajú reklamáciu, pretože dôjde k poškodeniu taniera.

Obišiel som pár servisov , no o takom prípravku ani nepočuli, tak som skúsil cez známeho autoelektrikára a on mi to zapožičal od jeho dodávateľskej firmy. Síce chceli poplatok 20€, ale spojka už odbehla asi 50 tis. a bez problémov.

Toto je ono:

https://img.elit.cz/rgcmedia/s/081/154/ ... 0a1a4c.pdf
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
pidizvi
Príspevky: 3398
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

ten "specialny" pripravok je asi tak specialny, ze ho treba pri kazdej LUK spojke, co je asi tak 50 percent vymeny spojok co sa vsade robia? :4012:

Inak este stastie, ze si zadavatel nepriniesol vlastnu spojku, lebo by mal v tejto situacii problem s reklamaciou... :d :D
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

SAC je prípravok ktorý zabezpečí že prítlačný tanier sa namontuje v zatlačenom stave a samostavu zostane zachovaná počiatočná poloha ktorý nastavila výroba. Pod prítlačnou tanierovou pružinou sú dva venčeky ktoré su šikminami otočené proti sebe a sú spriahnuté pružinkami ktoré zabezpečujú ich pootáčanie v tej šikmine,tým sa zvyšuje ich spoločná výška a dostavuje prítlak na lamelu.Ak dôjde k demoíntáži,je nutné opäť prípravkom stlačiť a takým X-kovým prípravkom pootočiť venček do výchozej polohy.
Dnes už má aj Sachs vnútry tieto dva venčeky,ale systém je konštruovaný z malou odlišnosťou.
A kedže spojku namontuje dnes hocikto kto má dierku v zadku dopadne to kadejako,slovenská zásada je - najprv niečo pomrviť,potom si to začať študovať a pýtať sa.Kým sa dá nejaká hlúposť urobiť,ide sa výlučne touto cestou.
Keď som môj kufrík zo SAC požičal trochu ďalej mimo mesta...behal som po chlapcoch si ho požičať na pár minút...zbytočne,ani nevedeli čo chcem.Ale to je len jedna zo stoviek vecí ktoré sa hrŕŕ pokojne zoberú ako práca,potom sa nedá čudovať ako to všetko vyzerá a opravu robí desať dielní po sebe
A ešte maličkosť,tieto dvojhmotové spojky mávajú tvrdo uložený stred (unášač) v lamele.Ak nie je lamela doslova dokonale vystredená tak nevie "uhnúť" do strany keď sa montuje prevodovka späť.samozejme že ju tam narvú,pretože až posledný cm pred spojením prevodovky a motora si musia sadnúť aj dva vystredovacie venčeky ktoré zabezpečujú presnú vzájomnú polohu motora a prevodovky.No a to už sa väčšinou doťahuje skrutkami,samozrejme že to tá brutálna sila tam natlačí.ale malo by sa rukami až do úplného spojenia.
Mnoho prevodoviek je nutné polohovať,dokonca otáčať v ose prevodovky pretože majú výbežok kde je tanierové koleso a náprava "stojí v ceste" .Tieto prípravky sú už úplné sci fi,ale prevodovky sa demontujúa montujú denne,za hlasitého preklínania výrobcu,nacistov,žabožrútov šikmookých atd.
Takže otázka na problém zo spojkou je viac menej smiešna
menonque
Príspevky: 218
Dátum registrácie: 08.12.2012 19:18
Bydlisko: okres VK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa menonque »

pidizvi, neviem či je špeciálny, ale pred 3-4 rokmi keď som to potreboval, naokolo v troch dieľňach ho nemali. Tých 20€ za 15min. použitia by som dal aj im. A určite sa aj vtedy už bežne montovali tie spojky. Našiel som ho aj v predaji, ale čo máme dve autá s takými spojkami, kvôli tomu sa to neoplatí kupovať, hlavne keď sa to robí raz za x rokov a iné autá neopravujem.
Citroen C5 2.0hdi, 120kw, C5 tourer 2,0hdi ,133kw
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Človek si v istých momentoch pripadá ako v začarovanej krajine totálnych šuflikantov.Tu je zrejme zbytočným dráždením napísať,že dielňa si má robiť svoju dokumentáciu opravy.Dokumentáciu každého dostupného druhu,od výstupov protokolu z diagnostík po foto alebo video z priebehu.potom nie je žiaden problém hoci aj pri reklamácii dielu uspieť z istotou,pretože viete veci doložiť.Je to perfektné pre majiteľa auta,pretože nemusí špekulovať kto kde a ako ho ojekabátil,a vynikácujúce aj pre dielňu.Jednak pre vlastnú ochranu ale to je to posledné.Ale neoceniteľné je že sa dá kedykoľvek vyloviť sto porovnaní z tým istým,vrátane vrátenie sa v histórii,ako to bolo pred 200 tis km a kam sa vec vyvíja.Ale to je asi úplné sci-fi.Tieto veci sa riešia medzi dielňami v Česku (FCD.eu) a je to nesmierne poučné,samozrejme ako pre koho.Na SVK je dôležité zhrabnúť peniaze a zákazníkovi dla možností "neprezradiť" nič,lebo toho sa nedá chytiť
ntg
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 31.12.2010 09:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ntg »

seven549 napísal:Musis dat original sachs valeo luk vsetko je shit.pred 4 rokmi som to mal na osobaku.nova komplet spojka od luk repset presne po 5000km 160tka na nemeckom autobahne zacala smykat a cestou na sk sa to len zhorsovalo.dalsia bola sachs dalsia valeo nakoniec som mal 3 nove lamely loziska dal som len povodny z vyroby pritlacny tanier a vsetko zrazu fungovalo aj na tom vysmykanom spalenom zotrvacniku.odvtedy spojky len original.su drahsie ale drzia.brzdy to iste len original.ceny s porovnanim s druhovyrobou smiesne.
. mam luk komplet sadu, 5rokov cez 400000km natahane!!!! s privesom na auta , spojka stale vo velmi dobrom stave,sharan 96 kw. takze luk nie je zisden shit. pokial nevymenili vsetko, alebo kombinovali casti spojky niet sa comu divit.

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot], pavolh, xxstevoxx a 106 neregistrovaných