825 686
inzerátov
Pridať inzerát

Skrtiaca klapka-2.0tdi passat CR 81kw

   Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
Predmet: Skrtiaca klapka-2.0tdi passat CR 81kw PríspevokZaslal: 11.07.2016 21:20   
Ahojte chalani.Potreboval by som radu ohladom zakl.nast.skrtiacej klapky na tomto aute.Zial ani kanal 060 ani 098 ani iny sposob popisany na rosstechu mi cez vcds nejde(odis teraz moc nepouzivam).Su tam postupy ine,na protokol Can nie.

Ku klapke by som sa este spytal ak kabelaz k ecu je ok od klapky a klapka aj vrci napr.ked sa vypne motor,nie je ta kolieskova cast vobec od oleja a kolieska nemaju vyluskane zuby,zvnutra vyzera klapka ok,co mohlo na nej odist,ked diagnostika hlasi jej chybu.Pozn.to zakl.nastavenie chcem vediet,aj ked to zrejme problem nevyriesi.Diky moc.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2136)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.07.2016 21:45   
Čo je to za ročník,aký kód motora ?
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 06:46   
Sorry myslel som,ze som napisal,pisal som cez mobil.Rocnik je cca 06/2009 a kod motora by mal byt CBDC.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2136)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.07.2016 07:50   
Pred časom som niečo obdobné tiež pretrápil a musel som prejsť na Odis inak mi to nešlo.Dosť som okolo toho zisťoval ale nik nemal ani potuchu čo sa pýtam.To ma donútilo kúpiť VAS pre tieto prípady.Ako nadával som ako pohan,z VAS sa mi nerobí dobre,je to pomalé a z VCDS sa nedá práca vonkoncom zrovnať,ale čo už keď musíš.VAS je iná architektúra programu,mne vtedy velmi pomohol odtialto cviro,ale robilo sa mi to vyslovene zle.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 07:57   
Ano mam podobne pocity pri VAS:) a ano Cviro je dost dobry v tomto programe.Len ho nemam teraz doma pri sebe mam len vcds.Kable su vsetky z konektora ok,vnutro klapky je ok,nepolamane,neponicene.Klapku pocut bzucat,ked sa vypne motor ako par sekund este beha.Nerad by som ju vymenil,ked nie je zla,nakolko to nie je mala polozka.Ak vas nieco chalani este napadne,kludne napiste.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2136)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.07.2016 08:34   
Problém nebýva ani tak motorek ako nesúlad z kontrolérom polohy
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 09:01   
Co presne mas na mysli,nejake dorazy,alebo potenciometer nejaky?

Tak isto to zakladne nastavenie klapky cez vag,viete niekto?(protokol can).
Citovať
herin
Povedomá tvár - Favorito (27)
Založený: 26 jún 2008
Príspevky: 611
Nabehané: 2 dní 7 hod 7 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 09:18   
Nazdar, je to niečo ako píše mhlavaty.. podobný problém som riešil pred dvomi rokmi na mojom CBAB motore.
Po práci som išiel domov a zrazu sa mi rozsvietila kontrolka toho "čerpadielka", tak som zbehol po ceste do servisu a tam napojili diagnostiku a hned bol výsledok, že "zdochýnacia"klapka..že mi vedia zohnať z vrakáča hned na druhý deň. Ale ja som bol iniciatívny a doma som po práci vymontoval tú klapku a celú rozobral a nič jej nebolo kolieska v poriadku a bola úplne čistá..čoto som o nej počítal na nete a kedže jej nič nebolo tak som ju namontoval naspäť na druhý deň mi priniesli tú ojazdenu klapku a že idem ju vyskúšať ako sa bude chovať a nerobila nič, presne ako tá moja..čiže ma napadlo, že chyba musí byť niekde inde..
A nakoniec aj bola..zistil to D-tech u neho v servise za 5 minut..boli to klapky v sacom potrubí..proste že po čase sa tam na nich vymedzí nejaká tá vôla a samozrejme aj ked je to 1mm tak už to vyhodí chybu./teda klapka vyhodnotí polohu/.Dtech mi to aj nejako cez komp odstránil/trvalo to asi hodinu/ a odvtedy je pokoj.
Proste tam nastavil niečo tak aby sa to auto "nepototo" už z nejakej malej vôle.
Inak je to častá chyba na týchto motoroch..
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 10:14   
Otazka je preco sa tym klapkam v sani urobi vola? ci je to z dovodu, ze je to tam ciste a sa to vykyve z dovodu slabej konstrukcie alebo to sposobi problem tych klapiek sa tam hybat v plnej miere kvoli zaneseniu. Tak ako je zakladne nastavenie klapky napr. aj na starej 1.6tke octavii, kde pri zakladnom nastaveni radikalne kontroluje vsetky polohy klapky a nespravi zakladne nastavenie kym nevie polohy dosiahnut.

Odis nie je zrovna velmi pomaly na tychto novsich autach je rychlost komunikacie celkom slusna. Rychlost komunikacie zavisi aj od auta lebo starsie modely maju rychlostny problem v komunikacii uz na zaklade systemov pouzitych v aute nie je to len o programe. Nie je len o programe je to zaroven o pocitaci a jeho hardverovom vybaveni, je to o operacnom systeme v pocitaci. Preto teraz ja pre Mercedes a Bmw mam softver na windowse 8.1 je jednoducho rychlejsi. Nie za srandy su pre diagnosticke programy poziadavky urcene aj na vykon pocitaca. Pre novy softver Bmw je 4GB ram malo a takisto potrebuje rychlejsi procesor ako 2,2ghz. Pri protokole UDS sa vlastne diagnosticky pocitac stava sucastou siete s ktorou komunikuje a preto su potrebne poziadavky na vykon. To nie je sranda vsak si pozrite tie protokoly, diagnosticke systemy ako funguju na akom principe a preco to nie je sranda, ze nemozem poutivat slabsi-pomalsi pocitac lebo mi to nebude komunikovat, budu problemy, vypadavanie s autom pre meskanie v komunikacii s jednotkami v aute. Su poziadavky na SSD hard disky, odporucane min 8GB Ram a rychlejsie operacne systemy, pre auta s komplikovanejsimi systemami kvoli rychlosti 64bitove systemi. FlexRay, DoIP to je vsetko kvoli rychlosti a mnozstve dat, ktore je potrebne preniest. UDS tiez len komunikuje s Can a K-line akurat ma viac ciest a je mozne nim dosiahnut moznost viac vojst do hlbky jednotlivych systemov. Jednoducho dava vacsie moznosti. UDS je uz z rychlosti vyvoja pomerne stara vec a nejaky rok funkcna a pridu dalsie, kde jednoducho terajsie diagnosticke hlavice pojdu rovno do smetia. Vlastne tie bezne pouzivane uz maju dost problem teraz, co clovek si mysli, ze ma super hlavicu tak uz vlastne zastarala :)

VCDS nikdy nebude mat strukturu ani data a moznosti Odisu je to jednoducho tak. Nikto nehovori, ze nevie s tymi autami pracovat ale nema v sebe tie moznosti, ktore ma Odis. Z velmi zbezneho pohladu je to vlastne vyrobene z jednej funkcnej casti originalneho programu ale chybaju mu moznosti prave z tej druhej casti, ktora vie s tymito nastaveniami a hlavne s testami kadejakych suciastok pekne pracovat aj v skupinach a navaznosti jednej na druhu.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 10:29   
Ja sa este vratim ku kontroleru skrtiacej klapky,teda predpokladam k potenciometru,co myslel Milan H.Ked by bola chyba tu neukazal by vcds priamo chybu potenciometra?Uz som si spomenul,ze mi konkretne vyhadzovalo tusim nieco s minusom,skrat na minus,preto som kontroloval aj vedenie kablou.Ked tak presne sem neskor hodim chybu.

A este v suvislosti s tymto autom a mozno aj problemom auto pri nastartovani,niekedy ako keby uz chytilo na sekundu a vzapati zhasne motor,niekedy na druhy pokus naskoci a niekedy az na treti.Nerobi to vzdy,len niekedy a je jedno,ci je motor studeny alebo teply.Mozno to pomoze pri identifikacii problemu,ktore klapky su spatne.
Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9657
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 12.07.2016 10:55   
Vo vseobecnosti by to malo byt tak, ze ak ti dajme tomu zhori klapka, nema napajanie pokazi sa malo by hovorit o probleme klapky ak vsak samotnu klapku on vidi ako funkcnu tak ti bude nasledne polohovy senzor hovorit o chybe v polohe klapky, kedze nie je-nevidi ju v polohe kde sa ma nachadzat pri urcitej situacii /start, vypnutie motora, poziadavka na vykon, bezna jazda pri 2500 otackach ustalena/ tam je milion poziadaviek aku polohu od tej klapky chce. Takze cisto napr. su zlomene v nej 2 zuby na kolecku ale klapka v podstate chodi, len senzor jej polohy zaznamena, ze je kvoli tym zlomenym zubom v inej polohe nevedelo ju do tej polohy dostat a vyhlasi problem. Teoreticky cez aktivaciu akcnych clenov vies sledovat ci konkretna suciastka pracuje. Nepamatam si presne lebo sa robi tych VW Group menej ale napr. ri mercedese vies pocas beziaceho motora hybat jednotlivymi suciastkami do roznych poloh a nasledne cez ostatne kontrolory prietoku vidis stav ako to pracuje a ci to pracuje a zaroven aj samozrejme pohladom na suciastku pozeras co robi. Uvidis napr. ze das dole motor klapky a hybe nim v pohode do roznych poloh ale zaroven ho nasadis a spojis s klapkami v sani a nevladze nimi pohnut resp. ma problem v niektorej polohe.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2136)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 12.07.2016 11:56   
Mirec8684 napísal:
Ja sa este vratim ku kontroleru skrtiacej klapky,teda predpokladam k potenciometru,co myslel Milan H.Ked by bola chyba tu neukazal by vcds priamo chybu potenciometra?Uz som si spomenul,ze mi konkretne vyhadzovalo tusim nieco s minusom,skrat na minus,preto som kontroloval aj vedenie kablou.Ked tak presne sem neskor hodim chybu.

A este v suvislosti s tymto autom a mozno aj problemom auto pri nastartovani,niekedy ako keby uz chytilo na sekundu a vzapati zhasne motor,niekedy na druhy pokus naskoci a niekedy az na treti.Nerobi to vzdy,len niekedy a je jedno,ci je motor studeny alebo teply.Mozno to pomoze pri identifikacii problemu,ktore klapky su spatne.


Skúsim to vysvetliť zrozumitelnejšie ak to pôjde,.
Zoberme to tak že RJ vie o tom kde v akom uhle klapka je z potenciometra.Tieto polohy,jednu aj druhú má zadefinované kdesi v mozgu,.a teda vie kde sa pohybuje a čo má robiť pre potrebnú zmenu.Akonáhle sa ale dostane mimo definovaných oblastí,tak sa v tom úplne stratí.Ona tá RJ má schopnosť si zmeny (napr z opotrebenia) postupne zohladńovať a učiť sa ich v rámci adaptačných možností,ale ak to presiahne naučenú oblast,je na cudzom území a nevie kde je.Preto vyhodí chybovú hlášku a je potrebné ju vrátiť a naučiť nové pozície.Toto platí tak u škrtiacej klapky,tak u turbo regulácie s kontrolérom polohy,proste snaha RJ urobiť "nápravu" vedie často k úplnému kolapsu,jedno odporuje druhému.Snaha o nápravu ešte stav zhorší.
Nie každá diagnostika má schopnosť a algoritmus k náprave,to poznajú mechanici už z čias Felície,keď sa menili klapky pretože nešlo urobiť základné nastavenie.KTS zachraňovala pred opakovanými výmenami klapiek,nakoľko používa k nastaveniu iné "učebné osnovy"
Z Odisom som sa potrápil,aj naň zanevrel.naštastie prišiel nový VCDS ktorý vrátil do diagnostiky zrozumiteľnosť,bleskovosť a aj keď nedáva odpovede ako ďalej z opravou ako Odis,aj tak urobím znova z VCDS-kom všetko dobre a rýchle a VAS-ko asi zapadne v kúte prachom,kašlem naň,leze mi na nervy,komplikuje všetko čo sa dá.je pravda že jeho pomalosť konkrétne u mńa môže byť aj hardvérová vec,no ale se..rie ich pes z celým bordelom.Čo treba,tak treba bleskovo a jasne,a mne sa nechce no nemoty odklikávať všetky kraviny čo neustále vyskakujú ako reklama v telke.Ktomá na to nervy,ja potrebujem opraviť a nie sa jedovať z ddiagnostikou ktorá síce brutál vie,čo jej nikto neberie,ale ten spôsob práce ?!
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 15.07.2016 09:57   
Trosku som pretesnoval hadice sania a teraz mi momentalne auto stale niekedy na sekundu nastartuje a potom zhasne a chyti az na 3 pokus napr.Diagnostika(predtym boli vymazane chyby)mi teraz vypisuje v motore chybu asi celkom znamu:

009754 - Čerpadlo 2 chladicí kapaliny
P261A - 000 - přerušení - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Počítadlo resetů: 255
Kilometry: 150670 km
Indikace času: 0
Datum: 2016.14.09
Čas: 15:42:56

info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Napětí: 12.54 V
Lambda: 60.8 %
Provozní stav: 10011110
Počet: 0
Teplota: 78.3*C

Tato chyba sa predtym objavovala spolu s chybou:

008200 - Klapka rízení pr.vzduchu v sacím potrubí
P2008 - 000 - elektrická závada - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 2
Počítadlo resetů: 255
Kilometry: 150066 km
Indikace času: 0
Datum: 2015.14.16
Čas: 12:57:51

info o závadě:
Otáčky: 0 /min
Rychlost: 0.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Výkon/klapka: 100.0 %
Lambda: 99.4 %
Váha vzduchu: 0.0 mg/str
Teplota: 17.1*C

008201 - Klapka rízení pr.vzduchu v sacím potrubí
P2009 - 000 - zkrat na kostru - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100000
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 1
Počítadlo resetů: 255
Kilometry: 150042 km
Indikace času: 0
Datum: 2015.14.05
Čas: 06:16:35

info o závadě:
Otáčky: 2921 /min
Rychlost: 48.0 km/h
Výkon/klapka: 0.0 %
Výkon/klapka: 100.0 %
Lambda: 99.4 %
Váha vzduchu: 650.0 mg/str
Teplota: 30.6*C

Teraz mi vyhadzuje len chybu s cerpadlom.Poistky som skontroloval v boku pristrojovky aj v motore,vsetko ok.Moze mat nejaky suvis cerpadlo s klapkou?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2136)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19005
Nabehané: 3 mes 14 dní 8 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 15.07.2016 12:41   
Môj názor že súvis byť môže.Nepriamy,čo znamená že ich spája činnosť keď chyba jedného ovplyvní prácu druhého.
Ak pozerám na okolnosti vzniku závady,tak najstaršia vznikla pri zhruba 3000 ot., teplota len 30 °C,evidentne v decelerácii čomu by nasvedčoval aj stav lambdy.Táto chyba vyznieva ako strata napájania klapky.

Ďalšia sa už ale udeje a zapíše pri stojacom aute aj nebežiacom motore,lambda stále nečinná,teplota nízka 17°C
Tu už píše elektrickú závadu,čo môže byť množstvo vecí,neschopnosť motorka sa pohnúť a pod.

Čerpadielko malého obehu chladenia emisíí by som videl na vadu motorka (velký či malý odber)
Chyba zrejme nabehla pri opätovnom zapnutí zapalovania kedže teplota je v podstate prevádzková,lambda ešte nevyradená,a napätie baterie ešte vysoké zbytkové.
Z čerpadielkom by som sa rozhodne veľa nehral,je to zradný prcek,storáz sa roztočí,a stoprvý nie.Na chybu kontaktu konektora to nevyzerá,hláška by znela inak.
Citovať
Mirec8684
Nová tvár - Trabanto (2)
Založený: 30 júl 2013
Príspevky: 211
Nabehané: 2 dní 1 hod 40 min
PríspevokZaslal: 21.06.2018 08:00   
Nebudem zakladat novu temu, tak hodim svoj dotaz do tejto temy, nakolko sa jedna o auto s rovnakou specifikaciou(uz som to riesil tu). Mam dotaz na chybu P261A - coolant pump 2 - open circuit. Diag mi stale vyhadzuje tuto chybu, konektor bol precisteny a skontroloval som aj, ci sa realne cerpadielko toci/vibruje. Ano je funkcne, tak neviem, preco mi stale vyhadzuje tuto chybu. Aj ho pocut aj dotykom citit.

K chybe P2015,co sa tu uz spominalo, stalo sa niekomu, ze to sposobovalo tazky start,resp.auto nabehlo az na niekolkykrat po vlozeni kluca? Ako keby chyti na pol sekundy a zdochne. Dakujem.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Diagnostika