Škodí dlhodobé tempo 130km/h motoru Fabia II 1,4 16V ?

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cicmanec »

Z konštrukčného hľadiska tam nevidím žiaden problém, je to ďaleko-preďaleko od červeného pásma! A ak je motor (hlavne chladenie a mazanie) v poriadku tak nič nebráni to celú cestu ťahať 130. Gumy máš takisto predpokladám minimálne nejaké s T-čkovým indexom takže sa im tiež nič nestane. Takže si už len na misku váh treba položiť akustický komfort a mieru únavy pri 110 km/h. Lebo teda mňa osobne na diaľnici uspáva aj 130. A tiež mi je na takej dlhej ceste dobrých každých 5 minút, ktoré nemusím sedieť a nie ešte v aute s komfortom aký má Fabia...
raven85
Príspevky: 1583
Dátum registrácie: 10.10.2011 08:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa raven85 »

A potom po 70000km hlava motora na repas... :d :D .
To nie sú autá , robené na také jazdenie. Htp je pre dedka, aby šiel na nedeľnú omšu a do LIDLu na nákup...
Síce to aj iné prémie z Dojčlandu, podľa našich bazárnikov... :40bd:
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

Motor to vydrží, ALE:

-tepelne bude namáhaný násobne viac
-komfort v aute bude o ničom
-budeš z cesty unavenejší, dobitejší
-to auto nie je robené na trvalú jazdu takým tempom - vydrží to, ale primárne je skonštruované na jazdu po okreskách

Nehnal by som to zbytočne na tvojom mieste pri takom výkone - načo...
Pre boha, čo to tu riešite za katastrofické scenáre. Ak by aj išiel 2000km v kuse 130, nič sa nedeje. Pokial funguje chladenie a mazanie nie je nič čoho sa obávať. To už viac tomu motoru ubližuje denno denná jazda po BA. Milión krát rozbeh, X hodín voľnobeh...
Či ušetrí 10 alebo 60min je irelevantné, fakt je, že ísť dialnicou 110 je nebezpečné z iného dovodu. Človek sa buď unudí k smrti, alebo zaspí. Predsa len pri vyšších rýchlostiach sa tak nedrieme.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Co to tu citam….
V jednickovej fabii som rocne jazdil cez 50 000 km, dlhe trasy (pre predstavu 2000-2200 km). A to 4 roky, teda cez 200 000 km a som tu, snad zdravy, bez ujmy, ba dokonca aj dobre pocujem, aj ked ten trojvalec pod kapotou tej fabie je dost hlucny. Fabia je stale vo vybornom technickom stave, horsie, ba az zle je na tom lak, ktory je neskutocne dobity od kamienkov, kde tu sa olupuje a tak. Priemernu rychlost som maval okolo 115 km/h,ono, ked clovek ide sam, tak potrebuje daku tu prestavku na kavu, vychcat sa, co tu priemerku znizuje oproti tej cestovnej rychlosti.
Na firme boli fabie aj z pozicovne, dokonca aj HTP, kolega na tej dvojkovej fabii HTP behom mesiaca tankoval za sumu 1600€, ano, vela kilometrov, vacsia rychlost a spotreba bola teda vysoka, no isla, bez problemov.
Keby tu bola rec o Smarte a jazde po dialnici, ale o fabii 1.4? Uplne bez problemov tych 130,teda, pokial majitel veri technickemu stavu.
Na mojej som aj 160-170 dlhsie drzal.
flyte
Príspevky: 650
Dátum registrácie: 29.01.2011 21:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flyte »

Preco by to tomu motoru malo skodit? Ved je to pomaly prehistoricky motor (v dobrom slova zmysle) bez turba, priamovstreku, megatlakov v nom a bez nejakeho specialneho charakteristickeho problemu. Proste ten motor musi potiahnut 130 tacho kedykolvek a v pohode niekolko hodin v kuse na tempomat.

Co sa tyka hluku, je na zvazenie ci ist kratsi cas vo vacsom hluku, ako dlhsi casa v mensom. Osobne si myslim, ze uz pri 110 je viac pocut gumy ako motor. Pri 130 detto. Takze za mna je to jasne, 130kou na dovolenku a nicomu sa nic nestane.
Toyota Auris hybrid | Citroen C5 II | Citroen Xsara | Ford Focus II
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

ja som siel na dvojkovej lagune... srbsko je otrava hlavne preto ze cakas na hranici na jednom i druhom konci a ked je tam sora, tak to trva setsakra dlho a skvarit v aute, no neviem...
preto som zvolil cestu cez rumunsko..
dielnice su tu i tam cudoval by si sa, ale maju i nove cesty rumuni (a uplatnych policajtov) :-) ne jak unas tankodrom...

no a jak sa dostanes do bulharska to tam je samy kopec tam ti bude tempomat na dve veci... 1.4 fabce budes podradovat aby si to vyslapal... to nehovorim, ze tie zakruty boli casto dost ostre... a ja som vsade kde sa dalo hlavne na dialnici siel dobrych 140 - 150 a i tak mi to trvalo 24 hodin i s prestavkamy a ver mi ze najlepsie je zobrat i druheho vodica!!!
teda ak zena vie jazdit aspon cestu do toho srbska (ked uz si sa tak rozhodol) by mala odsoferovat ona a ty sa radsej prespi... a potom ju vystriedaj... lebo sam soferovat 24 hodin, len s mensimi prestavkamy no povedzme, ze viem co to je a nieje to OK!!! mikrospanky a podobne, nato velky pozor! z toho pecenia slnka i ked klima sla naplno som uz ku koncu dostaval halucinacie!!! a som si povedal ze co je moc to je moc a na posledne 3 hodiny som radsej pustil za volant brata...

stastnu cestu... a nezabudni si na hraniciach kupit vignetu vinietu, teda dialnicnu znamku danej krajiny, lebo budes muset uplatit fizlov ked ta stopnu ako ja :D
peto166
Príspevky: 972
Dátum registrácie: 14.06.2009 14:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa peto166 »

este aby som nezabudol, v bulharsku parkuj vzdy len tam kde je to dovolene (resp. nieje zakazane) a ako je to dovolene, lebo tam ti odtiahnu auto tak rychlo ako ho tam i zaparkujes!!! velky pozor nato!!!

ps.: ak ti zmizne auto i ked si parkoval tak ako sa mal, netreba panikarit, ze ti ho niekto slohol... tamojsie odtahovky su az moc premotivovane a casto zahranicne znacky odtiahnu i tak a spoliehaju sa na jazykovu barieru...
jednoducho treba zavolat na policiu, ze ti zmyzlo auto a oni preveria ci ho odtiahli alebo nie... no a ak ti ho odtiahnu i ked si parkoval ako si mal a kde si mal, vzdy si pytaj FOTO, vzdy!!! pred odtahom ho musia spravit!!! vyhnes sa tak pokute zanic!!!

ps.2:pre spekulantov ktori si myslia, ze ked vytocia volant tak ho nenalozia, sklamem vas, maju rameno ktore vas nalozi i tak.. :))
Naposledy upravil/-a peto166 v 30.05.2016 19:59, upravené celkom 1 krát.
VLADY
Príspevky: 5285
Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VLADY »

Treba jazdiť s rozumom a riadiť sa aj pocitom a situáciou na ceste...ak je prázdna dialnica prášim o dušu ...ak nemám pocit že je to bezpečné idem tak ako sa mi zdá optimálne kľudne aj v pravom pruhu 90. A neviem prečo by mal byť problém ak je všetko s motorom v poriadku kľudne držať 130 celý čas ak by bola možnosť a podmienky.

Na scootri som prášil do chorvátska po dialnici viac krát, motor jednovalec na 8000ot + a celkom bez strachu. A to sú iné otáčky . A nie že či 3300 alebo 3600.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

pre zadavatela - nic sa tomu motoru nestane, ale v kuse nepojdes ani dve hodiny v takom tempe si myslim. Ak si sa obaval len o toto, tak je to v pohode.
aristoteles
Príspevky: 779
Dátum registrácie: 30.09.2009 11:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa aristoteles »

Dievcata, dajte si ataralgin...:-)
lfr
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 24.09.2007 18:31
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lfr »

Nie
jackboy
Príspevky: 329
Dátum registrácie: 18.09.2008 20:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jackboy »

laco1871 napísal:Rad šoferujem a daval som všelijake štreky hore -dole po Europe

všeobecne platí,že po asi 150-200 km treba dat PRESTAVKU

tak 15-20 minut (kava, cigaretka, WC)

tiež som zistil,že unava skor prichadza v noci vzladom na vylučovanie hormonu melatoninu, ktorý navodzuje telu spánok

s tým sa neda nič robiť len si oddychnuť , krátky spanok velmi pomože /20-30 minut/
ak človek vidí pred sebou 4 cesty ktore sa krížia do jednej, vtedy je naozaj posledny signal,že treba zastaviť a schruponuť si
u mňa tento stav prichádza po 9-10 hodinach šoferovania

Ad: jazda po dialnici

ja osobne idem po dialnici len vtedy ked naozaj nie je ina možnosť
vzhladom na to,že jazdiť po dialnici unavuje ovela viac ako jazdiť po bežnej ceste
a vhladom na charakter premavky na dialnici, kamiony , auta s prívesom, karavany je nemožné držať konštatntnú rýchlosť 130 km/h +

Ako pisali pisatelia nado mnou, ide o pohodu , nie o to prejsť z bodu A do bodu B za najkratší možný čas
kamos to vola ze sa zacnes osivat ....
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

bajo777 napísal:O motor bych sa bal menej ako o seba v tomto pripade :)

Ja ti karle nevim ale pocuvat cirkular neni zrovna moj hudobny vkus :(, osobne mi menej ako vykone motora, zalezi na dlzke posledneho kvaltu, to som si vzdy o vysnenom kare zistil vopred...podla mna okolo 3000 rpm je to este unosne, okolo 4000 je pre mna peklo, znesitelne iba velmi obmedzeny cas :(
ako komu..
Uz som frcal par ciest s autom dlhodobo na 150 kmh, cez 4000ot a nebol problem.
seven549
Príspevky: 7883
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Moja mestská škatuľa ibiza 1.4i bxw motor63kw točil pred 2rokmi zo zábavy taliansko 1550km trať pekne až na juh.4dospeli plný kufor 160 180 bežné plus klima a nič mu není dodnes.pre to auto to bolo prvý raz čo šlo dlhšiu trať ako 150km vkuse.je to moje mestské auto na malé presuny každých 200 metrov štart presunúť sa a vypnut.malo v tedy 103 000km.a najradšej mám ako tu čítam že hučí motor.nic nehucalo normalka benzín je normálne že točí 4200 pri140tke.pri mne 5000 otacok je normal.pri tej rýchlosti je motor chladený olej voda má svoj tlak a prietok.najhoršie je len ak auto musí náhle zastaviť po takej jazde napr koli kolone a nestíha to chladiť.v tedy je nutné zapnúť klímu aby vetrák na chladiaci schladil motor.inac tomu nikdy nič nebude.a aspon sa vyfuka všetok bordel zo sania,vyfuku všetko sa konečne prebehne.
Acon
Príspevky: 6995
Dátum registrácie: 07.05.2018 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Acon »

seven549 napísal:.... napr koli kolone a nestíha to chladiť.v tedy je nutné zapnúť klímu aby vetrák na chladiaci schladil motor....
Ty skrátka nesklameš. Zapnúť klímu keď sa motor nestíha chladiť :2f93: Klíma chladí interiér, vonkajší chladič pred motorom má tak 50° čiže ten letný 30-35°vzduch ešte ohreje tak o 20° a to sa chladí jedna radosť. Definitívne si presvedčil, že si nikdy nemal auto. Rozhodne nie s klímou

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 108 neregistrovaných