826 712
inzerátov
Pridať inzerát

Škoda 110r

   Obsah fóra Auto-moto fórum VETERÁNY a klasické autá
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
patko1
Vážený člen - Gallardo (230)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5508
Nabehané: 18 dní 10 hod 57 min
Predmet: Škoda 110r PríspevokZaslal: 17.04.2016 09:07   
Zdravim majstri. Zadovazil som si erku (Škoda 110r) v povodnom stave a aj ked je dost hrdzava tak sa na nej najde par kuskou ktore ked sa patricne osetria vydrzia este par rokov kym sa pustim do restaurovania. Moja otazka znie. Viete mi poradit nejaky postup a pripravky ako odstranit chrasty nasledne osetrit aby to nehrdzavelo dalej. Moj umysel je : ježom (droteny kotuc do flexy) vybrusit do kovu a nasledne nastriekat nejakym zinkovym sprayom. Vedeli by ste mi poradit nieco lepsie ako ten zinkovy spray? Tusim ked som s nim uz opravoval v minulosti nejaku koroziu vysla hrdza aj tak z pod neho. Sice je mozne ze som to pod nim az tak dokladne nevybrusil. A nebolo by po vybruseni este pred prestriekanim naniest nejaky odhrdzovac? Pripadne miesto toho zinku v sprayi nenatriet to radsej nejakym hemeraitom? Ide mi o to ze momentalne nemam cas pustat sa do restaurovania a chcem aby som na par rokov zachranil diely ktore su v dobrom stave ale uz nejaku tu koroziu maju.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2422)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20562
Nabehané: 3 mes 29 dní 9 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.04.2016 11:02   
Rovno treba napísať,všetko čo je v spreji ale aj Hemerait je na motuky,tak maximálne.Musíš začať tým,že hrdzu pasivuješ,ona v póroch je a ostane,preto
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (230)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5508
Nabehané: 18 dní 10 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 11:09   
motuky znamena na prd? A ako ju pasivujem prosim ta?
Citovať
marko2
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (113)
Založený: 28 november 2014
Príspevky: 1376
Nabehané: 12 dní 10 hod 50 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 17:41   
drot.kotuc v karbine je nic.obrusit brus. kotucom je lepsia volba ale ak to je viac hrdzave prebehne kotuč a mas dieru ak je už tenky plech.ak nie daj odhrdzovač pekne sa to sfarbi na fialovo a troska hrdzu zastavi.ak je raz nieco hrdzave je to aj v poroch v plechu a aj tak casom vyleze.najlepsie bud vymenit diel alebo vyvarit.potom to vydži dlhsie.ak tu dierku zamaskujes tmelom par krat zaprší a hned to robi bublinky no a mas po radosti.
Citovať
nachtigall
Nová tvár - Trabanto (5)
Založený: 23 september 2010
Príspevky: 77
Nabehané: 11 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 17:44   
existuje špeciálny epoxidový sprej brunox, penetruje to hrdzu. mám to vyskúšané celkom to funguje
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (230)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5508
Nabehané: 18 dní 10 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 17:57   
dakujem za rady. Ano viem vybrusenie klasickym brusnym kotucom do cisteho plechu je samozrejme ucinnejsie len sa bojim aby sa to velmi neprehrialo zbytocne ale sice to by vadit nemalo hadam, a jasne ze je mozne prebrusenie ale to by tiez nemalo byt na skodu pretoze myslim ze radsej prebrusene do diery ale zbavene hrdzi ved aj tak sa to bude vyvarat potom. mozno najlepsie by bolo opieskovat ale to je uz kus viac roboty a musel by som to nakomplet rozobrat a tolko casu momentalne nemam. Obrusim to teda do ziveho kde je naznak korozii , natriem odhrdzovacoma a vyskusam tento pripravok http://www.dom-byt-zahrada.sk/.....400-ml.htm Nasiel som aj test https://www.youtube.com/watch?v=-4rhOvtwIA8 Takze asi dam pod ten brunox ten R-stop a malo by to nacas vydrzat podla mna http://www.smartrepair.sk/kate.....ok-100-ml/
Citovať
braga
Obľúbený člen - Bawo (91)
Založený: 26 október 2009
Príspevky: 1858
Nabehané: 10 dní 3 hod 53 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 19:21   
Skus to tym Brunoxom je to taky ciry lak a nato nanes dalsiu vrstvu farby
Citovať
***zmazaný člen***
moderátor fóra
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 19101
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 19:37   
Ja som Brunoxom osetroval povrchovu hrdzu na podbehu a to dost poctivo a po roku to odpadlo uplne...
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (230)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5508
Nabehané: 18 dní 10 hod 57 min
PríspevokZaslal: 17.04.2016 19:57   
ako moze povrchova hrdza ked ju odstranis a osetris odpadnut po roku uplne? ak by si to vybrusil do kovu tak podla mna neexist. Ci? Ma nestras
Citovať
Factor
Povedomá tvár - Favorito (39)
Založený: 08 marec 2009
Príspevky: 324
Nabehané: 2 dní 16 hod 23 min
PríspevokZaslal: 18.04.2016 08:14   
Mám pocit, že lakinovi to odpadlo celé-nie kvôli spodnej vrstve hrdzi (ktorá tam asi ani už nebola), skôr ten brunox nemusí mať takú lepivú vlastnosť, ako iné základové nátery. My sme používali vo firme na stroje ktoré boli vystavené extrémnym poveternostným vplyvom základ vo forme fosforečnanu zinočnatého (zink fosfat). Malo to veľmi hutnú- povedal by som ťážkú konzistenciu. Neustále to bolo treba pred nástrekom miešať, aj počas neho, lebo to rýchlo sadalo. Ale stroje vydržali dlho. Aby som nezabudol, stroje striekané týmto základom sa v zásade nedávali opieskovať, ale dávali sa otrieskavať kovovými časticami, pretože to bolo dôkladnejšie a išlo to hlbšie. Je to drahá metóda, ale ak zákazník chcel tak bolo tak. Druhá varianta zosilnenej ochrany bolo opieskovanie, následne epoxidový základ a na vrch akryl-uretánový nástrek. U prvej aj druhej varianty sa dutiny vystriekali tectylom.
Citovať
theflyingdutchman
Nová tvár - Trabanto (7)
Založený: 21 október 2013
Príspevky: 123
Nabehané: 22 hod 18 min
PríspevokZaslal: 18.04.2016 09:01   
Zalezi na tom ci si kutil alebo nie. Ja osobne by som nasetril peniaze bokom a nechal to urobit profesionalom. Su firmy ktore robia renovacie Tatry 603, Skodoviek atd. Karoseriu vedia aj pozinkovat. Je to sice drahe, no tie auta pojdu cenovo uz len hore.
Citovať
patko1
Vážený člen - Gallardo (230)
Založený: 03 december 2007
Príspevky: 5508
Nabehané: 18 dní 10 hod 57 min
PríspevokZaslal: 18.04.2016 18:35   
ved ja to aj dam casom spravit machrom na to ale ako som pisal len chcem dovtedy zachranit osetrit zachranitelne diely. Inak od rana som sa babral s motorom aby som ho spojazdnil, najprv iskru nedavalo potom benzin, natahovali sme to po dedine hore dole ako cicinu ale ked zvrčal ta radost stoji za to
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (731)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 12190
Nabehané: 4 mes 25 dní 17 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.04.2016 19:04   
To hej...aj ked antiskodovak, 110R ma cosi do seba, to sa musi nechat, sice verkel ako vsetky, ale jediny okridledny sip co bych sa obzrel za nim aj dnes, to musel vymyslet fanusik, zachran jeden kus, pre buducnost ked sa da
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
***zmazaný člen***
Založený: 01 január 1970
Príspevky: 9636
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 18.04.2016 20:09   
Bajo jeden kus uz je zachovany ako novy :)

Patko skus zohnat trosku tohto pripravku a aplikuj na miesto kde mas hrdzu /normalne ju sežere/ Nie je zatial dlhodobo overene :)

Citovať
marek11111
Obľúbený člen - Bawo (81)
Veľmajster-m
Založený: 05 január 2010
Príspevky: 1599
Nabehané: 22 dní 15 hod 43 min
PríspevokZaslal: 20.04.2016 21:48   
bajo777 napísal:
To hej...aj ked antiskodovak, 110R ma cosi do seba, to sa musi nechat, sice verkel ako vsetky, ale jediny okridledny sip co bych sa obzrel za nim aj dnes, to musel vymyslet fanusik, zachran jeden kus, pre buducnost ked sa da


Bajo ak niekedy zavítaš k nám na východ tak Ťa povozím
http://s31.postimg.org/f6figpsvv/P1290309.jpg

patko1 - hlavne zadné blatníky a zadnú kapotu treba zachrániť, ostatné diely sa dajú ešte zohnať za rozumný peniaz (pri troche šťastia). Aký máš rok výroby?
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum VETERÁNY a klasické autá