Skoda 120 - zlé štartovanie

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Skoda 120 - zlé štartovanie

Príspevok od používateľa fidziii »

Zlé štartovanie škoda 120. Ahojte mám škodu 120 r.v. 1985. má nabehané iba 44 000 :) mám ju od minulého roku, hoci je na nej jazdené málo, nebolo o nu moc starané :) minuli rok my štartovala dobre, ale tento rok mi voláko zle štartuje, pod -2 ani neštartne, ale dneská bolo 10 stupnov, a stále nanič startuje, dakedy pekne a dakedy nie a nie naštartovať, aj ked je motor zohriaty, menil som aj sivečky ( auto malo ešte pôvodné z MB ) :D štartér ide v pohode, točí krásne ale motor nechce chytať dakedy, alebo aj chyti na pár výbochuv a hned zhasne. v čom to môže byť ? :)
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Skontroluj a vyčisti karburátor či nieje zaseknutý plavák,trysky,sitko,indukčnú cievku,kondenzátor na rozdelovači,pozri odtrh na ramienkach,uhlík v hlave rozdelovača a samotnú hlavu či nieje prasknutá...Potom skontroluj predzápal-má byť 4 až 6 stupnov,ale najprv skús otvoriť nádrž či nenasaje vzduch,ak áno,vymeň uzáver-neprepúšťa do nádrže vzduch a vzniká podtlak...Ak ma ešte niečo napadne napíšem...Alebo ešte niekoho z nás starších niečo napadne a napíšu...
...Ešte ma napadol palec rozdeľovača,zvykne odísť ten maličký odpor na vrchu za tým mosadzným plieškom...
Naposledy upravil/-a VOJTO55 v 21.03.2015 20:13, upravené celkom 1 krát.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

plus pozor na vlhkost v palivovom systeme. Zistit co je to Velfobin a pouzivat v sychravejsom / zimnom obdobi !!

Automaticky neriesime ze urcite musis vediet co je ta páčka na podlahe pri rucnej brzde a ze naozaj aj funguje. Bez neho hadam naozaj pri -2 stupnoch nenastartujes :)
fidziii
Príspevky: 82
Dátum registrácie: 27.06.2013 19:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fidziii »

myslíš to tlačítko na odopnutie pásu vedla ručnej ? :D :D :D ale nie : jasné že tu páčku poznám, ale ja bez nej nenaštartujem ani v lete ;) sytič isto funguje ;) autíčko tahá dobre, len s tým štartovaním je trošku problém no :) poštudujem dade čo mi to vlastne píšete a potom to skúsim dáko opraviť ;) a s tou membránou ac pumpy može byt dačo, to je pravda , lebo benzín aj rýchlo spadúva :)
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

jasne, sytic. Cim dalej tym viacej si myslim ze som tresol peknu kravinu : pri 10+ stupnoch vonku musis nastartovat aj bez sytica a teply motor rozhodne.

Velfobin stale zostava v hre. Hore bolo dobre poradene na co vsetko sa vseobecne pozriet.

Plus jedno megadolezite upozornenie - tieto auta maju sialene zlu bezpecnost. Ked len trosicku mozes, vymen to za nieco ine, kludne aj feliciu pod 1000eur. Lebo Felicia s airbagom je o XX generacii niekde inde pri prvej celnej, bocnej alebo zadnej buracke (teda vlastne akejkolvek, nespomenul som prevratenie)...

Zivot mas len jeden. Mal som doma vsetky modely a motorizacie triedy 105/120 a vacsinou tak dva-tri kusy sucasne, uz dnes by som to ale fakt nejalzol. Zivot mas len jeden.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...Ešte dodám k tomu čo som písal-zober dolu vrch karburátora a polož ho na úplne rovnú hladkú plochu.Ak nieje rovný,môže to spôsobovať odparovanie a padanie benzínu...Prehnúť ho zvykne doťahovanie toho dlhého šesťhranu,ktorým sa doťahuje vzduchový filter...
jmka
Príspevky: 139
Dátum registrácie: 16.01.2009 20:19
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jmka »

este by som poradil,ci je spravne nastavena hladina benzinu v karbesi,ci plavak spravne funguje a uzatvara ventil,existuje velmi dobra kniha,udrzba a opravy skoda 120l......podla ktorej sa da urobit,opravit aj nastavit prakticky vsetko.bud v kniznici,alebo na internete
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda 120 - zlé štartovanie

Príspevok od používateľa seven549 »

fidziii napísal: chyti na pár výbochuv a hned zhasne. v čom to môže byť ? :)
jedine dodavka paliva.na zapalovanie vobec a karbec nesahaj pokial nepreveris dodavku paliva.ak to ma 44000km a ako vravis nestarane auto tak by to malo byt nestelovane auto z fabriky.
66QUATTRO
Príspevky: 662
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Mňa ešte napadá ale to mi robilo iba ak auto stálo viac ako niekoľko dní bez štartovania - v AC pumpe sú malé nazvem ich piestiky (riadny názov ma nenapadá) a tie majú za úlohu zrejme podržať tlak aby benzín netlačila membrána s5... pokiaľ auto stálo asi týždeň tak sa dalo točiť do bludu a nič... nachádzajú sa priamo v AC pumpe treba ju rozobrať...myslím že je tam asi 10 malých skrutiek.... nič zložité...a stačilo s nimi len pohýbať a zrazu auto išlo ako hodinky.... do benzínu predpokladám používate prísadu takže hlava by mala byť ok...možno by stálo zato pozrieť ventilové vôle...ale po tých km... seven má pravdu že to bude asi najskôr niečo s palivom...treba vykrútiť sviečku pozrieť iskru a ako to šlape tak by som hľadal problém v benzínovej sústave - ono sa tam za tie roky môže udiať s materiálmi hocičo...
Pre MP3- s tými km a občasnou prevádzkou verím že to auto nemá na daily use ale ako budúceho veterána....

Dajte potom vedieť čo to bolo...aspoň si zaspomíname na staré časy :)
k-maro
Príspevky: 124
Dátum registrácie: 13.12.2009 16:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa k-maro »

ešte by som skúsil zapáliť benzín či nieje starý (mimo nádrže :)
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Tak urcite tam nema benzin z 1985.
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

ac pumpa

Príspevok od používateľa trucker694 »

Skús skontrolovať ó krúžok pod vrchnákom ac pumpy,to býva zdroj ťahania falošného vzduchu a padania benzínu.
Inak auto facka,to dokáže udržiavat mierne zručný pionier až po dnešneho vitálneho pána s rokom narodenia medzi svetovými vojnami.
Až na tie niektoré blbosti to bolo večné auto.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

velmi nie.ak tu skodofku nezozrala hrdza tak sa motor zosypal.mlada boleslav tomu davala tak 50 000km a potom to slo uz len dole vodou.vykon padal spotreba oleja sa zvysovala az nakoniec {stastlivci pri 100 000} nasledovala len smrt. technika motora je zo 60 rokov pretoze bohuzial za komunardov ten motor musel stacit pokial sa dalo.
VOJTO55
Príspevky: 1906
Dátum registrácie: 12.12.2009 20:01
Bydlisko: Revúca
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa VOJTO55 »

...seven-celkom s Tebou nesúhlasím,pretože som mal Rapid a ten dodnes jazdí,hrdza žiadna,motor má cez 200.000km bez akéhokoľvek zásahu a to je motor ešte ten "starý" z liatinovou hlavou z roku 1989...Až potom asi o rok začali dávať do Rapida tie nové motory,ktoré sa montovali do Favorita...Takže aj vtedy sa vyrábali na tú dobu aj dobré autá...
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

dobre tvoj rapid jazdi a nerozpadol sa ale co zvysne radpidy kde su??? mal som favorita dlho som si ho drzal.mal som ho od 48 000km ako tip top stav.okrem prednych blatnikov a prednej kapoty povodne plechy a bez dier.nepoznal garaz,v zime umyvarku.pred mesiacom som ho videl po prvej zime v rukach druzstevnika.nespoznal som to auto.davam tomu este jednu zimu a vsetky dvere na takych miestach co by som nepovedal budu derave.nie rohy dveri ale skratka v strede dveri nafuknuta farba a pod nou hrdza.no a zadne tie lemy co stale hnily na zvysku produkcie tie caka do roka smrt.cize este spravi jednu stk a auto ma konecnu.ja som mu predlzil zivot inac by v roku 2002siel rovno do srotu.kolegov moji co mali tiez favority rozhnite na kasu jednemu dokonca sa odtrhla zadna naprava od karoserie.a nechapali ako je mozne ze moj je rovnaky rocnik a drzi.skratka to je o majitelovi.no ak auto nedostava nic a zosype sa do 8 rokov tak kvalita je asi onicom.a tie skodfky 120L take boli.aj favority som viedl kde pri 80 000km bol motor hotovy.

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných