Škoda Superb 2.0 TDI , 103 kW - štartovanie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

trasky
Príspevky: 54
Dátum registrácie: 18.08.2009 12:14
Zdieľať na Facebook

Škoda Superb 2.0 TDI , 103 kW - štartovanie

Príspevok od používateľa trasky »

Škoda SuperB 2.0 TDI, 103 kW, rok 2012, kod motora: CFFB. Zdravím Vás, prosím o radu ohľadom problému so štartovaním. Jedná sa o problém so štartovaním za studena keď auto stojí napr celú noc. Motor dlho točí cca od 30 sek do dvoch minút nedokážem naštartovať až potom sa to podarí. Po natočení má nepravidelný chod cca 2 min. Potom už motor beží normálne a štartuje na brnk celý deň. Problém som sa snažil odstrániť nasledujúcimi krokmi: 1. Vstrekovače vyčistené na ultrazvuku a otestované s výsledkom OK 2. Vysokotlaké čerpadlo prekontrolované otestované - výsledok OK 3. Podávacie čerpadlo v nádrži vymenené za nové 4. Nové žhaviče. 5. Nové snímače teploty, 6. Na skúšku vymenená riadiaca jednotka motora. 7. Vrátený starý pôvodný software do riadiacej jednotky motora pretože v 2016 bol na zvolávacej akcii v Škodovke nahrávaný nový soft. 8. Skontrolované rozvody či je správne časovanie. 9. Nová batéria, 10. Kontrola kabeláže štartér , batéria kostra. 10. Na diagnostike bez chyby, Check motora nesvieti.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko urobené je v poriadku a vcelku tie kroky majú logiku.Podobné problémy sa riešia občas ako problémové po x neúspešných pokusoch.
Problém je v samotnej diagnostike OBD ktorej možnosti sú vyčerpané kedže chyba zjavne pozornosti RJ uniká,presnejšie nevidí vadu lebo nemá dosah na danú vec,prípadne informácia je ale uniká pozornosti obsluhy.Nie je zrovna rýchle ani ľahké z max pozornostou prejsť 575 hodnôt (pokiaľ sa nemýlim)
Tieto prípady sa riešia inak,ak už sú v tomto štádiu,loguje sa správanie.V tomto prípade by to bol štart.Vyberú sa všetky hodnoty ktoré sú zúčastnené na podmienkach pre štart a urobí sa nahrávanie týchto vybratých hodnôt,čiže vznikne časový priebeh napr 10 hodnôt počnúc otočením kľúča.Log sa urobí datovým rekordérom (osciloskop) a daný záznam presne ukáže ako sa čo správa.Nie každý log dá hneď odpoveď,občas treba zmeniť kombináciu vecí ktoré sa sledujú.Ako prvý krok musí byť log (záznam) dvoch kľúčových čidiel -kľuka vačka.Treba jednoducho vidieť oba signáli,a z toho sa určí jednak správnosť ale aj vzájomná poloha,tj správnosť rozvodu ako takého.Výpadok alebo nehodnoverný signál vie predĺžiť štart. Treba to skontrolovať aj napriek tomu že správanie neskôr (dobré štarty) ukazujú skôr palivový problém. Ten je u uvedeného motora zložitejší a teda nutne musí byť vidieť v parametroch.Nemá zmysel opisovať podrobnosti ako má ktorý parameter vyzerať,ešte aj mechanici k týmto veciam absolvujú nejedno školenie a potom roky učenia.
Vyriešiť problém pomocou OBD -ka tu bude viac vec štastia než schopnosti tejto diagnostiky,hladal by som dielňu z potrebnou technikou,inak sa len budú kopiť výdaje a je kľudne možné a silne pravdepodobné že už tie ktoré sa vykonali neboli nutné,hoci veci ako kontrola vstreku a pod sa zbytočnou nedá nazvať nikdy.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: lukas391, martinzatkuliak a 22 neregistrovaných