Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

samuel.dostal
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.07.2022 12:09
Zdieľať na Facebook

Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa samuel.dostal »

Zdravím, mám škodu superb 2.0 tdi 103kw bss 2006.

Auto má najazdených 260XXX km a som s otcom prakticky stále prvý majiteľ. Auto slúži ako má no po výmene spojky v servise mi vydáva z prevodovej časti zvuk podobný chrasteniu (viem natočiť). Chrastenie začalo po cca 20-30 km jazdy a chrastí keď je spojka v kľude. Po zatlačení spojky na podlahu to prestane. Ako som si to všimol dal som to hneď na reklamáciu no tam mi povedali že spojka aj ložisko vyzerajú ako nové ale vymenili mi následne ložisko. V servise mi dali do superba pevný zotrvák (valeo s prerábkou z dvojhmoty na pevnú) odkaz - https://www.autodoc.sk/valeo/7950260 s ktorým moc niesom stotožnený a otázka teda znie či to môže byť tým? Spojka bola menená pretože na pôvodnej sa už vyhegala dvojhmota a už začínala šmýkať... Ak sa s týmto už niekto stretol a vie mi poradiť budem naozaj vďačný lebo takto už jazdím cca 30 000km a sa to len zhrošuje... Hučí to odosť skôr (po cca 5-10km) a nechcem zas platiť 500-600€ za niečo čo by mi problém nevyriešilo. Čo som si všimol tak počas zimy to hrkoce menej a neskôr. Ďakujem vopred za rady
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa dreeevo »

Motor bol napočítaný na dvojhmotný zotrvačník a ty tam máš jednohmotu. Kmitanie, rotačné sily, momenty zotrvačnosti, váhy atď, nič nesedí.
Byť tebou tak ten zotrvák hneď vyhodím a dám tam to, čo tam má byť od výroby.
Servis to tam dal sám od seba alebo na tvoju žiadosť ???
Všetci ľudia, čo v mojom okolí použili túto super prestavbovú sadu pri výmene spojky po čase buď auto predali alebo tam dali spojkovú sadu aká tam ma byť, lebo ešte aj stará rotačka 1.9tdi 81kw s tým drnčala a trhala ako šialená.

Valeo jednohmota 341€
https://www.pdmauto.sk/produkt/835160/2 ... d=19137811

Valeo dvojhmota: 404€
https://www.pdmauto.sk/produkt/837060/2 ... d=19137811

Luk dvojhmota: 394€
https://www.pdmauto.sk/produkt/600+0228 ... d=19137811

Pri tých cenách by som osobne nad jednohmotou ani nepremýšľal :)
samuel.dostal
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.07.2022 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa samuel.dostal »

Posielam odkaz kde to je natočené ako to robí... Ak to pomôže k niečomu bol by som rád https://www.youtube.com/watch?v=ydNTsHeiehM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to zvuk rozkmitanej vypínacej vidlice.Na mieste osadenia výtlačného ložiska sa vyderie a v uvolnenom stave robí lomoz.Z technického alebo funkčného neurobí problém,ale rachot vie robiť statočný.Po slačení spojky keď je v silnom tlaku je ticho.Rutinná práca,buch buch,kto by už kontroloval taký detail že je vydraté miesto kontaktu vidlice z ložiskom.
samuel.dostal
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 01.07.2022 12:09
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa samuel.dostal »

mhlavaty napísal: 01.07.2022 15:02 Je to zvuk rozkmitanej vypínacej vidlice.Na mieste osadenia výtlačného ložiska sa vyderie a v uvolnenom stave robí lomoz.Z technického alebo funkčného neurobí problém,ale rachot vie robiť statočný.Po slačení spojky keď je v silnom tlaku je ticho.Rutinná práca,buch buch,kto by už kontroloval taký detail že je vydraté miesto kontaktu vidlice z ložiskom.
Super ďakujem... Čiže ak tomu správne chápem môžem na tom jazdiť bez obáv aj naďalej pokým sa jedná teda iba o ten zvuk?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V podstate ano,ale ten zvuk skôr neskôr naštve a príde na opravu.Týmto kmitaním a zvukom trpel Jamper */ Boxer,a trpí napr aj Voyager Crdi,vrátane môjho.U VW je vidlica plechová,vymieňa sa.U Voy je odliatková a vývára sa,po 200 tis sa ozve zas.Tak sa znova vyvarí,hoci väčšina behá a hrkoce.Niekedy pomôže vytlačiť spojku a pomaly vypustiť pedál a je chvílu ticho.
zsvatos
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 12.11.2019 19:06
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa zsvatos »

...nech je to ako chce, tam kde patri dvojhmota, treba dat dvojhmotu.
m...
Príspevky: 252
Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa m... »

presne tak. prestavbovú jednohmotu sebe ani zadarmo. a na žiadosť zákazníka tiež nie. následný čas premárnený konzultovaním prečo to chrastí? veď sa tá sada predáva na daný typ auta. a chyba musí byť v montáži... jednoducho ten čas a nervy s prípadnou demontážou a čakaním s nepojazdným autom na aj tak zamietnutú reklamáciu nestoja za peňažný rozdiel medzi tým nezmyslom a tým čo tam patrí. každé jedno auto v ktorom som sa viezol s prestavbovou sadou sa správalo inak. zle. zvuk, chod spojkového pedála, plynulosť rozbehu...
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa jaster-83 »

Dvojhmota vydrzi v zavislosti od okolnosti ale tych 250tis km da, takze po vymene je opat na dlhu dobu pokoj, v podstate druha dvojhmota dozije aj s autom takze na co spekulovat?
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie zo všetkým sa dá ztotožniť.Dvojhmota patrí všade kde bola konštrukčne navrhnutá. Má to svoje dôvody a minimum ľudí vie že príčina je v prevodovke a nie v motore.Motor príde montážou dvojhmoty o jednu hmotu,tá funkčne svoju hmotnosť pripočítava k prevodovke a príčina je ochrana pred zničujúcimi torznými kmitmi.Chýbajúca hmotnosť zotrvačníka kompenuje vzäčšená hmotnosť hlavnej remenice.Je hlboká nepravda že niekto sadne a hneď vie že je niekde jednohmota.Nevie,často ani gazda ktorý kúpil jazdenku.Jazdí spokojne až do času zlého radenia rýchlostí a vtedy (až vtedy) sa zistí,že je tam dvojhmota dokonca nejde demontovať bez zásahu karboflexu lebo je "zabetonovaná" v koncovej polohe čím sa prekryjú otvory skrutiek.Lenže táto napevno zapečená dvojhmota je už jednohmota a to sakra dlho a nik o tom nevie.
Prípady kde príde jasnovidec čo "hneď vie" že je tam jednohmota vie veľké gulové.Pri demontáži zistí že tam dvojhmota je,len akosi dlhé otálanie prinieslo zničenie uložení hriadelov (ložísk a ich uložení) v prevodovke,čiže počuje dôsledok zabetonovanej dvojhmoty.
Neporieši ho ani výmena dvojhmoty,často je vynútená vzápätí aj oprava spojky.
Rozdiel medzi auto/auto je vždy gazda.Podtáčanie motora a velké torzné kmity motora ničia a aj zničia prevody ďalej.Preto je tam dvojhmota.Ale aj keď tam je,gazda dokonale zničí všetko neustálim jazdením v nízkych otáčkách.Rozum zastavuje pokiaľ človek sleduje správanie automatov ktoré veselo zaradia najvyžší stupeň v meste.Tak kde človek z kutáčom na podlahe nikdy nezaradí viac než za 3.
Konštrukčne robustné prevodovky sa bez dvojhmoty zaobídu,typicky ju nemá od výroby Voyager.
Pokiaľ ktokoľvek hoci do Tdi jednohmotu dá,nebude to dovtedy poznateľné,kým má v poriadku prevodovku samotnú,a je to človek ktorý vie že Tdi treba točiť a pod 1900-2000 ot sa nejazdí nikdy ani v meste.Žiadneho problému sa nedožije.Ato dovozy po "dedovi" čo chodil len do kostola sú úplne najhoršie techniky,dvojhmoty kaput,prevodovky to samé,autá adaptované a lenivé.Čistučké a bez škrabančeka byť môžu,je to h...oplatné,kúpa to dobrá nikdy nie je
Pavool
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 16.10.2022 19:43
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa Pavool »

mhlavaty napísal: 01.07.2022 15:02 Je to zvuk rozkmitanej vypínacej vidlice.Na mieste osadenia výtlačného ložiska sa vyderie a v uvolnenom stave robí lomoz.Z technického alebo funkčného neurobí problém,ale rachot vie robiť statočný.Po slačení spojky keď je v silnom tlaku je ticho.Rutinná práca,buch buch,kto by už kontroloval taký detail že je vydraté miesto kontaktu vidlice z ložiskom.
Nazdar. Zaujala ma tvoja odpoveď akurát že ja riešim totožný problém po výmene komplet zotrvacnika a spojky (von dvojhmota dnu dvojhmota ako má) sa mi objavil spomínaný rachot. U mňa sa prejavuje vždy po starte keď je spojka "studena" a zmizne tak po cca 10 minútach alebo park km jazdy kedy sa to celé zohreje. Pri výmene nebola menena vidlička ale to som zistil až po výmene. Ešte to nebolo riešené v reklamácii nakoľko som to tipoval práve na vadny nový zotrvacnik. (Predsa kvalita druhovyroby už nieje to čo to bolo).Ešte pri úplne jemno pohynani sa objavuje jemne trasenie. Môže to všetko byť spojené práve nevymenenou vidličkou? Inak motor 2.0tdi cr
Ďakujem za odpoveď
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokial si mechanik nepozrie (nedomyslí dôsledky) dotykové plôšky na vidličke,styk zo samotným výtlačným ložiskom tak je zarobené na ten zvuk.Býva to cítiť neskôr aj v samotnom spojkovom pedále ako brnenie.Pokiaľ sa plus ešte ignoruje trubka po ktorej sa pohybuje ložisko a ponechá staré z vydretými plochami...je to radosť.Že je v sade maličký blisterček zo špeciálnou vazelínkou špeciálne na vnútro tisíchranu,serú na to bachnú tam blbú vazelínu.Tieto veci sú o maličkostiach ktoré pokecajú celú prácu
Pavool
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 16.10.2022 19:43
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa Pavool »

Chcem sa este opýtať. Pomôže dostatočná výmena vidličky alebo by to bol zase problém. Nakoľko som počul že sa vyderie do ložiská miesto a na nový diel by to mohol byť opäť problém.
Veľmi sa do toho nevyznám tak preto sa radšej pýtam.
Mne to v podstate robí pri studenom aute a keď sa zohreje je pokoj. Plus jemne vibrácie pri rozjazde.
Dik za radu a pomoc
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Superb 2.0 tdi - chrastenie po výmene spojky

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Všetko je teraz iba špekulatívne,je nutné sa rozhodovať podľa reálnej skutočnosti.Sme zatiaľ iba u predpokladu,ten sa môže a nemusí potvrdiť
Napísať odpoveď

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní