Skoda Superb II 1.9tdi 77kw BXE - zhasinanie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
Skoda Superb II 1.9tdi 77kw BXE - zhasinanie
Zdravim vas pani.mam z mojou embeckou takyto problem.jedna sa o zhasinanie po prvom rannom starte.Rano nastartujem pekne auto na volnobehu necham na mieste bez dotyku a po cca 4-5minutach auto zacne na palubaku ukazovat zvysujucu sa spotrebu z cca 0.9 asa zvysuje na cca 1.4az 1.5l a potom zhasne startovanie je potom presne ako ked su gumicky na vstrekoch seknute uz som ich menil dva krat.Ale zaujimave je ze ked sa rano po starte hned pohnem a idem do pracetak nezhasne.urobi to len ked stoji rano nastartovane n mieste.myslite ze je to sedlami vstrekov ci je nieco ine na pricine?hlava pojde buduci tyzden do engitecu.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Je to možné a vysoko pravdepodobné,len nerozumiem prečo o tom hovoriť ako o predpoklade a nie o istej veci.Predsa nie je problém zistiť či je príčina na O krúžkoch a mať vo veci jasno.Predsa sa dajú diagnostikovať veci ktoré s tým súvisia.Za ďalšie ak by aj tlak prerážal na oringoch,na to ešte nie je potrebné dávať dole hlavu na vložkovanie.Vložkovanie príde na radu keď nejaký somár vyberie vstrek a tie skruže v šachte poškodí ešte viac,lebo somára nič lepšie nenapadlo ako to opracovať brusným papierom.A ak to urobil niekto dva razy takto..amen,tam ozaj už iba demontáž hlavy a vložkovanie.Neviem čo je to engitec,len predpokladám že robia vložkovanie hláv.Je to zaujímavé,robím asi vôbec najviac PD motorov v tejto republike ale nikdy som ich nepotreboval.Vložkuje sa presne tak ako sa zrovnávajú hlavy a opravujú (repasujú) turbíny,hlava nehlava lebo somár nevie zistiť či áno/či nie,tak to dáme zrovnať alebo repasovať.Až keď sa to robí tretí raz sa začne premýšlať že hergot čo keď je to v niečom inom.Ale aj to iba ak je to drahé,lacne sa vymení päť krát (lebo- 5x bola zlá nová vec !!!) to je rozmýšlanie že človek sa už musí opýtať či si sťahujú gate pred velkou potrebou pri tolkom rozume
-
- Príspevky: 343
- Dátum registrácie: 06.07.2010 23:13 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 326
- Dátum registrácie: 13.04.2009 19:52 Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Superb II 1.9tdi 77kw BXE - zhasinanie
4-5 minut smradis na mieste?dufam ze aspon mas nejaku hadicu z vyfuku do kabiny a dychas to sammatt24 napísal:Zdravim vas pani.mam z mojou embeckou takyto problem.jedna sa o zhasinanie po prvom rannom starte.Rano nastartujem pekne auto na volnobehu necham na mieste bez dotyku a po cca 4-5minutach auto zacne na palubaku ukazovat zvysujucu sa spotrebu z cca 0.9 asa zvysuje na cca 1.4az 1.5l a potom zhasne startovanie je potom presne ako ked su gumicky na vstrekoch seknute uz som ich menil dva krat.Ale zaujimave je ze ked sa rano po starte hned pohnem a idem do pracetak nezhasne.urobi to len ked stoji rano nastartovane n mieste.myslite ze je to sedlami vstrekov ci je nieco ine na pricine?hlava pojde buduci tyzden do engitecu.
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
vobec nestojim na mieste len som sa k tomu nahodou dostal.som isiel ociastit zenine auto a som si povedal ze si ho predhrejem.viem ze je najlepsie nastartovat a hned z autom odist,koli tlaku oleja myslim....ale to je jedno dolezite ze som zistil priznaky a virm ze ked z autom idem hned ako nastartujem nezhasne...mam kabel a kukal som aj hodnoty 013 ZA STUDENA SU NA 1a2 valci vysoke ale po zahriati su max do 0,70...
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
pan M.Hlavaty nuz veru uz mi 2x menil gumivky a videl som tie sedla vstrekov a su dost nahovby.takze si myslim ze uz okrem vyvlozkovania alebo novej hlavy nebude mat zmysel riesit nejaku vymenu len gumiciek.pritom uz dam aj novu vacku.vzdy ta vymena gumiciek bola tak na 8mesiacov.potom znovu to iste
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Poznám,aj z hodnoty 2.99 sa zohriatim na prevádzkovú teplotu vie dostať na 0.7
Nič to neznamená,je to blbé a treba to riešiť.4x 10.- e za o krúžky vstrekov nie je koniec sveta.Logicky ešte robota je trochu papračka
Ak nikto nepoškodil šachty nesprávnym postupom,tak nie je problém vstreky vložiť.No a vačka ak je najazdené viac než 250 a hydrá neboli menené včas,tak pôjde aj tá nová.
Neviem sem vložiť foto aké "obruče" sa ešte dajú urobiť,nejde práve Postimage,ale od toho horšie ich nemáš určite
Nič to neznamená,je to blbé a treba to riešiť.4x 10.- e za o krúžky vstrekov nie je koniec sveta.Logicky ešte robota je trochu papračka
Ak nikto nepoškodil šachty nesprávnym postupom,tak nie je problém vstreky vložiť.No a vačka ak je najazdené viac než 250 a hydrá neboli menené včas,tak pôjde aj tá nová.
Neviem sem vložiť foto aké "obruče" sa ešte dajú urobiť,nejde práve Postimage,ale od toho horšie ich nemáš určite
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
ja pohladam tiez foto naposledy som to fotil.bolo to na 3tom valci a uz vyzeralo to sedlo dost zle.ale podstata mojej prvej otazky bola ze som chcel vediet ci aj tieto priznaku su charakteristicke pre zle sedla.lebo ked mi menili gumicky naposledy na vsetkych 4valcoch tak som mal priznaky ine a to ze prvy ranny start bol ze mi motor naskocil za sekundu zhasol ale po dlhsom startovani mi naskocil a uz cely den nebol problem.teraz su priznaky ine.tak preto som sa pytal
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Už ide Postimage...takže tu je foto jednej šachty kde to už bolo ozaj celkom vážne,ale aj toto ide ďalej a nevložkovalo sa
[img]https://i.postimg.cc/dLCG1q8g/stilo-1-8-003.jpg [/img]
Treba to pochopiť takto.Pri probléme sa skontroluje dostupné tj oba tlaky tandemu a korekcie z bip-om. Korekcie logicky poukazujú na problém,ale JEDNOZNAČNE sa v tomto bode ešte nedá určiť podstata problému.Pretože vysoká korekcia môže pochádzať aj z iného zdroja,napr. nižšia kompresia toho valca spôsobí to isté.Valec ktorý je "pomalší" bude zvyšovať korekciu aby sa chod motora zrovnal.Čiže je to skôr iba predpoklad že hladáme chybu vo vstreku samotnom,alebo jeho uložení,tie dve veci zase nevieme rozlíšiť,kým neurobíme viac pátrania pre upresnenie.Ak teda zanedbáme iné dôvody pre nízky pracovný výkon valca a budeme riešiť len vstrekovač a jeho dve možné veci závady,samotný vstrek alebo O krúžky,samozrejme ako prvú možnosť urobíme o krúžky a máme snáď až 90% predpoklad úspechu. Samozrejme že pri vysokých km hrozí že riešiť budeme oboje,ale aj tak je hriechom nedať šancu možnosti lacno z problému vyklučkovať len pretesnením vstreku.Čo má v sebe riziko o ktorom sa bavíme
[img]https://i.postimg.cc/dLCG1q8g/stilo-1-8-003.jpg [/img]
Treba to pochopiť takto.Pri probléme sa skontroluje dostupné tj oba tlaky tandemu a korekcie z bip-om. Korekcie logicky poukazujú na problém,ale JEDNOZNAČNE sa v tomto bode ešte nedá určiť podstata problému.Pretože vysoká korekcia môže pochádzať aj z iného zdroja,napr. nižšia kompresia toho valca spôsobí to isté.Valec ktorý je "pomalší" bude zvyšovať korekciu aby sa chod motora zrovnal.Čiže je to skôr iba predpoklad že hladáme chybu vo vstreku samotnom,alebo jeho uložení,tie dve veci zase nevieme rozlíšiť,kým neurobíme viac pátrania pre upresnenie.Ak teda zanedbáme iné dôvody pre nízky pracovný výkon valca a budeme riešiť len vstrekovač a jeho dve možné veci závady,samotný vstrek alebo O krúžky,samozrejme ako prvú možnosť urobíme o krúžky a máme snáď až 90% predpoklad úspechu. Samozrejme že pri vysokých km hrozí že riešiť budeme oboje,ale aj tak je hriechom nedať šancu možnosti lacno z problému vyklučkovať len pretesnením vstreku.Čo má v sebe riziko o ktorom sa bavíme
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
pridavam to video.ranny start na brnk a koniec videa asi 10sek.pred koncom to zacalo.beh normalny pocas celej doby.
https://uloz.to/live/!PY5WZ4okbq4G/19-0 ... 190129-mp4 .neviem ak by vedel preco sa to deje.
https://uloz.to/live/!PY5WZ4okbq4G/19-0 ... 190129-mp4 .neviem ak by vedel preco sa to deje.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Celý problém je kdesi v počiatkoch.Dnes som vkladal vstrekovače do šachiet a na jednej fotke tam pekne vidieť v čom spočíva problém,nemám ešte opravu dofotenú,takže dodatočne to sem strčím.
Ale o čo kráča..v skratke. Vstrek tlačí skrutečka M6 a iba z jednej strany.Je to v poriadku,systém mostíka tlačí presne ako má,až na malý detail.Tento 8v PD motor je spôsobom práce silne rezonančný a má tvrdý chod.Daň za to je to,že sú diely ktoré si odpracujú svoje km a je nutné ich nahradiť.Preto tieto veci treba zaradiť do plánu výmen podla km,kedže sa to správa dokonale vzorovo a teda podla km sa dá dokonale riadiť čo a kedy. Pokiaľ sa to neurobí,neskôr sa bude meniť vecí viac,a občas to zoberie aj drahú vec z ktorou by nikdy inak problém nebol.To je tak,ušetrených 10 e,. sa vie dostať hravo na päťdesiat až vyše stonásobok.O variante že motor opravuje nejaký umelec,číslo treba velmi zvýšiť.
Tých desať e.- sú presne tie štyri ušetrené skrutky ktoré niekto ponechal až kým....A presne to na ten dnešnej fotke vidieť.Vstrekovač sa vďaka unavenej skrutečke za 2,50 začne odkláńať od svojej osi kedže je iba na jednej strane.Vstrekovač sa dotkne hlavy svojim bokom a rezonancia už svoje urobí,otlačí sa bok vstreku a vytvorí tie skruže.Ak sa tento stav zachytí včas a nepoškodí sa časť medzi dvoma kruhmi,je to vyhrané a po odstránení ostrej hrany sa krásne vloží vstrek.Celé nebezpečie vkladanie spočíva iba v prekonaní toho vyhlodaného kraju.Ak sa nová gumička cez ten "terén" dostane,je vyhraté preto tam kde je priestor pre pozíciu O ringu je hlava nepoškodená,O ring si tu krásne splní svoju úlohu.Len treba "preskočiť" nejako tie výtlky.
Tu je ale jedno obrovské ALE.Ak sa to dlho nerieši,vstrekovač sa zahlodá tak hlboko do hliníkového boku šachty,že poškodí aj priestor kde je O ring.Hladučký povrch pod oringom je už poškodený ako po hrdzi,a na takom povrchu už Oring nemá šancu.To je stav kedy sa síce vždy podarí vstrek pekne vložiť a neposkodiť oring,ale na drsnom povrchu ho poškodí rezonanacia cca do roka.
Tu už ostáva iba šachtu vyvložkovať.
Ale o čo kráča..v skratke. Vstrek tlačí skrutečka M6 a iba z jednej strany.Je to v poriadku,systém mostíka tlačí presne ako má,až na malý detail.Tento 8v PD motor je spôsobom práce silne rezonančný a má tvrdý chod.Daň za to je to,že sú diely ktoré si odpracujú svoje km a je nutné ich nahradiť.Preto tieto veci treba zaradiť do plánu výmen podla km,kedže sa to správa dokonale vzorovo a teda podla km sa dá dokonale riadiť čo a kedy. Pokiaľ sa to neurobí,neskôr sa bude meniť vecí viac,a občas to zoberie aj drahú vec z ktorou by nikdy inak problém nebol.To je tak,ušetrených 10 e,. sa vie dostať hravo na päťdesiat až vyše stonásobok.O variante že motor opravuje nejaký umelec,číslo treba velmi zvýšiť.
Tých desať e.- sú presne tie štyri ušetrené skrutky ktoré niekto ponechal až kým....A presne to na ten dnešnej fotke vidieť.Vstrekovač sa vďaka unavenej skrutečke za 2,50 začne odkláńať od svojej osi kedže je iba na jednej strane.Vstrekovač sa dotkne hlavy svojim bokom a rezonancia už svoje urobí,otlačí sa bok vstreku a vytvorí tie skruže.Ak sa tento stav zachytí včas a nepoškodí sa časť medzi dvoma kruhmi,je to vyhrané a po odstránení ostrej hrany sa krásne vloží vstrek.Celé nebezpečie vkladanie spočíva iba v prekonaní toho vyhlodaného kraju.Ak sa nová gumička cez ten "terén" dostane,je vyhraté preto tam kde je priestor pre pozíciu O ringu je hlava nepoškodená,O ring si tu krásne splní svoju úlohu.Len treba "preskočiť" nejako tie výtlky.
Tu je ale jedno obrovské ALE.Ak sa to dlho nerieši,vstrekovač sa zahlodá tak hlboko do hliníkového boku šachty,že poškodí aj priestor kde je O ring.Hladučký povrch pod oringom je už poškodený ako po hrdzi,a na takom povrchu už Oring nemá šancu.To je stav kedy sa síce vždy podarí vstrek pekne vložiť a neposkodiť oring,ale na drsnom povrchu ho poškodí rezonanacia cca do roka.
Tu už ostáva iba šachtu vyvložkovať.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Vec bude jasná...jeden manometer do tandemu,druhý do vracačky,nahodiť na diagnostike logovanie 003 013 023 a sledovať manometre,log sa spätne pozrie.matt24 napísal:pridavam to video.ranny start na brnk a koniec videa asi 10sek.pred koncom to zacalo.beh normalny pocas celej doby.
https://uloz.to/live/!PY5WZ4okbq4G/19-0 ... 190129-mp4 .neviem ak by vedel preco sa to deje.
-
- Príspevky: 89
- Dátum registrácie: 10.12.2007 21:54 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 41 neregistrovaných