Skoda Superb combi - motorizácia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

crawnicek
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21
Zdieľať na Facebook

Skoda Superb combi - motorizácia

Príspevok od používateľa crawnicek »

Ahoj,
Premýšľam nad kúpou auta škoda superb 1 ročník okolo 2010/2011 (čítal som že sa tam niečo menilo k lepšiemu a nekazí sa to) s dieslovým phonom. Pýtal som sa množstva známych a každý mi povedal niečo iné preto sa obraciam aj na Vás. Je lepší ten nový typ motoru, ak áno aké ma označenie čo si všímať pri kúpe, do koľko km max, či 1.9 tdi alebo či sú dobré 2.0tdi (103 alebo 125kw). Osobne by som bol najradšej za ten 2.0tdi len či tiee motory aj držia. (prípadne ak sa oplatí bral by som aj 1.6tdi len nech to ide)

Vopred ďakujem za každú radu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Máš na výber zo štyroch variácií začínajúc asi najlepším PD motorom *1,9 Tdi BXE 77kW a jediný bez filtra častíc v ponuke toho ročníka.Naj voľba čo sa týka výdrže,minima servisu za cenu výkonu ktorý vyhovuje pre rozumného a pokojného vodiča bohate,pre rýchlikov nevhodný.
*1,9 Tdi BLS je ten istý 77kW motor ale už z filtrom DPF
*2,0 Tdi BMM 103 kW stále PD motor už z filtrom DPF
Ďalej už je v ponuke novšia generácia motorov CR 103 a 125 kW čo sú oba 2,0 TDI motory z filtrom častíc.
Čiže budeš rozhodovať v prvom rade medzi staršou generáciou PD ktorá je jednoduchá,servisne nepomerne lacnejšia verzia a generáciou CR motorou ktoré majú kultivovanejší zvuk ale za cenu zložitosti a nezrovnatelne náročnejšieho servisu.
Ak ide vyslovene o to jazdiť lacno vo velkom aute a nebáť sa servisu ani technisky ani finančne tak jedine motor BXE,ktorých je ako maku pretože sú použité cez celú VAG grupu vo všetkom kam pozrieš.
Ten BXE 77kW bez filtra si prakticky všetci nechávajú načipovať a získavajú aj to jediné čo tam chýba - výkon.Motor znesie naložiť nesmierne veľa bez zníženia životnosti,motory rôznych výkonov totiž majú rovnakú platformu.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Bola jedna séria motorov velmi dávno pred rokom o ktorom sa bavíme tu.Zrejme bol použitý väčší uťahovací moment ojničných skrutiek,pár roztrhnutých mám v zbierke.Kedže sa to vedelo,som v celej hromade BXE-čok skrutky vymenil,a ani jedna už nič podobné neurobila.V tomto ročníku ani nepripadá do úvahy.Navyše ako som spomenul,takmer vždy sa BXE čipuje takže nájsť pôvodnú bude treba pomaly lupou.Ten motor má brutálnu odolnosť,hold skrutka ktorá je pretiahnutá cez daný max.moment je ako maslo,na to stačí mať zle nastavený stroj,hoci omylom.Chyba nebola v motore,ale nejakom továrenskom nastavení pri montáži
marko2
Príspevky: 1380
Dátum registrácie: 28.11.2014 22:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa marko2 »

chyba nebola v motore..to je uplne jedno kde..podstatne je ze ten motor skonci..predal som jedno take superb a pri 140 tis km sa pretocili loziska na kluke.a zvysok si už kazdy vie predstavit.chlapec mal hlavu v smutku a este mi hovoril že bud som to stocil alebo to stocili vonku.vraj toto sa nemože stat pri tych km.nakoniec som to zakodoval s nim tak že som mu dal druhy motor.ale aspon teda rok sa povozil na povodnom motore.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Rocnik 2010/2011 bude istotne s DPF, nakolko to DPF je od roku 2010 povinne na kazdom vyrobenom aute, kedze auta museli splnat Euro5.
A taktiez nerozumiem tomu, ze "Premýšľam nad kúpou auta škoda superb 1 ročník okolo 2010/2011".
1 generacia bola v rokoch 2001-2008 (2006 facelift).
2 generacia bola v rokoch 2008-2015 (2013 facelift).

Takze bud si najskor ujasnit o co tu ide, alebo nech si zadavatel prestane robit srandu.
Navyse, o problemoch, ci dobrych vlastnostiach 1.9 TDi, ci 2.0 TDi je toho popisane neskutocne vela, ci uz v slovencine, ale aj zrozumitelnej cestine, ze mam dojem, ze by stalo na zvazenie daky filter (cenzuru) na take prispevky.
Uz ten prvy prispevok je zabity otazkou "čo si všímať pri kúpe, do koľko km max".
Preto sa domnievam, ze zadavatel temy sa len nudi a zartuje.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

ten stary superb 2 co ma pd vstrekovanie neber.tak isto ani tie piezovstreky tie sa tiez sypu.ta 1.9 77kw tdi je slaba po cipe aj v octavii.2.0 tdi pd ide ovela lepsie citelny zatah na ktory 1.9 nikdy nebude mat hoci by to malo aj 110kw.jazdil som seat leonom 1.9tdi pd 110kw 6rychlostnym tiez to neni ako 2.0 103kw.proste ten 2.0 je iny.ak chces superba ber s commonrailom naj ten po facelifte.jazdil som s tym no nekupil som nesedi mi poloha pedalov.kazdy jeden 2.0tdi pd alebo tdi cr potrebuje menit pohon olejoveho cerpadla a hydrostely.nic sa nezmenilo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

2010 je generácia II
Všetky diesel verzie z toho roku 2010 som napísal,tak nešpekulujte nad filtrom,BXE proste filter nikdy nemal,všetko ostatné už áno.
Že niekomu kľakne motor pri 100 tis je vec majiteľa a jeho spôsobu ako z autom nakladá.Tie motory majú v rukách normálnych ľudí desivé porcie km,veď preto sa stáčajú snáď už tretí raz aby mali dnes požadovaných slovenských 200 tis.Preto občas kľakne niečo predčasne a pri "nepatričných" km. Ak robím auto s tachom 180 tis a vidím vačkovicu,vidím stav vstrekov a začínajú hučať ložiská kolies,môžete rozprávať že tam je 180 tis km niekomu čo motor vygooglí
K téme sa už dnes asi potrebuje vyjadriť každý hlupák na motory,a potom že ľudia už nevedia čo je takové a čo makové.Radšej písťe o tom,čo dôverne poznáte alebo s čím pracujete,.
Seven občas tresneš galaktickú kravinu,tak ti niečo tu a teraz dám zopár fotiek.Aby si si urobil názor aj mimo googla.Chvilku to potrvá,len nachystám fotá.
zeroA6M
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 26.03.2009 11:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zeroA6M »

1,9 tdi 77kw BXE bez Dpf skoncila vyroba november 2010 takze ano 2010 Superb aj Octafka bez filtra.
sewinka
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 30.01.2008 11:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sewinka »

Za mna jednoznacne 2.0tdi 125kw.mam ho v prevedeny 4x4 s manualom kod motora CBBB.auto ma teraz 288000km jazdene ci dlhe cesty tak aj mesto.necakaj spotrebu 5l nafty(da sa tak jazdit ale je to tak max do 110)realne je okolo 6-6.5 litra.pri 270t km odislo palivove cerpadlo (750€ nove ziadne repasy)ostatne vsetko povodne myslim(starter,klima,alternator atd).Zatial max spokojnost
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pre sevena,aby pochopil rozdiel
Tak najprv ten motor ktorý radíš (CR) to je radosť pozerať a pri opravách hlavne otvárať peňaženku,o tom rozhodne viem viac než ty
[img]https://s1.postimg.org/9sc8xl397v/DSCN6893.jpg[/img]
Aby si vedel ako vyzerá ten PD a jeho "zložitosť"
[img]https://s1.postimg.org/5y3hemuj2z/DSCN7349.jpg[/img]

A čo sa vstrekov týka,dnes som menil takže si môžeš pozrieť ako také niečo vyzerá u PD...je to cca ak robíš v pohode 1,5 hod z prstom v nose
Dole veko ventilov (10 min)
[img]https://s1.postimg.org/37jxywmi5n/DSCN7338.jpg[/img]
demontuješ vahadielko
[img]https://s1.postimg.org/7qyqg1qc5n/DSCN7340.jpg[/img]
vyberieš vstrekovač
[img]https://s1.postimg.org/2jg777umor/DSCN7342.jpg[/img]
vložíš repasový a nastavíš uhol
[img]https://s1.postimg.org/8n7z9o7dqj/DSCN7343.jpg[/img]
založíš víko a štartuješ
Pozrieš v diagnostike ako sa správa
[img]https://s1.postimg.org/25za8p6mpn/DSCN7346.jpg[/img]
A kedže je to ako nové vyinkasuješ si 120 za vstrekovač,10 e.- za sadu oringov a za pracu 11/2 hod napr 20e.-
Toto je ten motor,ktorý sa sypú vstreky.tak takú hujovinu tu už dávno nik nenapísal.Nemám chuť sa rozčulovať pre ľudí čo vedia o niečom velké gulové,ale nebol by problém vyhladať ako vyzerá starané PD pri 300-400-500 tis km a jeho hodnoty.Zdrž sa tých volovím čo tu píšeš
To čo sa s prstom v nose a za šušeň v kešeni dá urobiť z PD sa môže majitelom CR iba ak snívať.Sú kultivovanejší,to ano,PD je traktor,ale ja tisíckrát radšej pôjdem do 110 kW PD bez filtra a budem vychechtaný do smrti,nech traktálovať peniazmi ten kultivovaný bordel z CR a filtrom
pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

za pracu 11/2 hod napr 20e.-
sak viac si vypyta chlapec za rucne umytie auta
crawnicek
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa crawnicek »

mhlavaty - ďakujem pekne za vysvetlenie, toto je odpoveď, ktorú som hľadal.

mastik29 - svoje blbé pripomienky si nechaj pre seba, normálne sa pýtam, očakávam normálnu odpoveď, nie každý je "múdry" ako ty!
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Blby tu je niekto iny...
Neviem co sa ti nepaci, namiesto osocovania si mohol upravit svoj prvy prispevok a uviest veci na spravnu mieru…
2011 1.9 nenajdes a 2010 takmer neni…
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mhlavaty napísal:pre sevena,aby pochopil rozdiel
ja tisíckrát radšej pôjdem do 110 kW PD bez filtra a budem vychechtaný do smrti,nech traktálovať peniazmi ten kultivovaný bordel z CR a filtrom
to akoze v com som tresol kravinu.to je prava realita.nezobrazuje mi tie fotky ale nevadi.pre teba je dobra stara masina rad sa v tom vrtas ale co ten kto vie si max natankovat.pd tdi ma to viac nevyhod ako vyhod.vstreky u commonrailu nemusi davat dole ventilovy dekel najde sa par vynimiek no je to lepsi system vstrekovania.podalsie emisne normy vytlacili ten pd system a je to mechanika cize nema to taku zivotnost.podalsie je velke riziko kupovat taky pd tdi ked to kazdy flaka s tym usedenim vstrekov tie oringy.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných