1 042 440
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Superb 2.8 V6 - chudá zmes

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
Predmet: Skoda Superb 2.8 V6 - chudá zmes PríspevokZaslal: 01.06.2017 07:29   
Zdravím Vás,

už dva mesiace riešim problém na ktorý nevie dojsť už tretí mechanik. Jedná sa o Škodu Superb 2.8 V6 AMX Tiptronic, 2006 186 000 km

Po výmene tesnéní viečok ventilov vyskočili tieto chyby:
16805 - Účinnost katalyzátoru pri ohrevu je pod prahovou hodnotou (1. rada válcu) - prerušovaný
17544 - Aditivní adaptace smesi, rada 1 ; chudá smes - Trvale
17546 - Aditivní adaptace smesi, rada 2 ; chudá smes - Trvale
Vymenené bolo:
cievka, palivový filter, káble, sviečky, tesnenie veka ventilov, ventil odvetrávania bloku motora, vlnovce výfuku. Osciloskopom boli merané Lambda sondy a všetko čo sa dalo, v odvetrávaní údajne chyba nieje, všetky hadice sú OK. Výmenený snímač teploty chladiacej kvapalini, vybratá, vyčistená a nastavená škrtiaca kladka do základnej polohy.

Kontrolka motora sa rozsvieti, po pár km v kolóne, alebo ked auto dlhšie stojí naštartované (2-5 min). Nalietal som po vymazaní chým asi 150 km po okreskách a dialnici a nič - rozsvietila sa až ked som stál v kolóne.

Má niekto niaku radu, poznatok k danému problému?

Ďakujem
Citovať
avelmak
Obľúbený člen - Bawo (81)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 1908
Nabehané: 1 mes 11 dní 3 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 01.06.2017 13:35   
Oscilloskopom bola merana lambda /y/,ale si nepisal s akym vysledkom.Ked je zmas chudobna,objavi sa na sluckach lambdy.Tu sa mi nieco nepaci.Chudobnu zmas hlavne zapricini falosny vzduch,falosny udaj od vahy atd.Obavam sa ze tie merania neboli spravne urobene.Ked sa chyba prejavuje pri stati,tak pri stati treba skontrolovat skoro vsetko,pripadne so sondou vo vyfuku na meranie emisii,kde tiez vidno krasne tie udaje.
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 01.06.2017 14:18   
Výsledok bol taký že lambdy sú ok, dokonca funguje vyhrev atd. pri meraní som samozrejme nebol, ale viem sám že lambda má životnosť okolo 160 max 180 tisíc km. Dám to premerať ešte 1x a inde.
Mňa mätie fakť, že chyby vyskočili po výmene tesnení viečok ventilov.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2007)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18217
Nabehané: 3 mes 6 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2017 15:16   
Principialne nie je možné aby RJ vykázala chudobnú zmes a na oscile bolo všetko OK.Nemysliteľné,RJ vyhodnocuje dve prahové napätia a ak vidí prebytok kyslíka znamená to lambda produkuje také napätie.Oscilo vidí lambdu úplne detailne do najmenšej podrobnosti na časovej ose,nemôže byť oscilo dobré a RJ nespokojná.Ak je niektoré prahové napätie nedosiahnuté,RJ v meraných hodnotách uvedie otvorenú lambda slučku.
Čo sú to viečka ventilov ? Lebo nič podobné neexistuje
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 01.06.2017 15:31   
Ďakujem za odpovede, dam to mechanikom pomerat.

Su to tesnenia veka hlavy valcov

https://www.skoda-diely.sk/nahradny-diel/078198025-tesnenie-veka-hlavy-valcov-eu-11116.html
Citovať
martin cichy
Obľúbený člen - Bawo (81)
Založený: 26 január 2010
Príspevky: 3186
Nabehané: 6 dní 12 hod 48 min
Bydlisko: ML-HE-MI
PríspevokZaslal: 01.06.2017 16:42   
skontrolovať tesnosť výfuku a najmä pletenca... pri tom veku má nárok na to, aby už nebol tesný a bol príčinou takéhoto oklamania.

takže zatkať výfukovú rúru a sledovať, či motor sa dusí alebo nie, ešte lepšie by bolo odsledovať aj tesnosť pletenca a spojov
_________________
Toyota corolla verso 1.6 LPG BRC by Ekomont, Korejovce -Svidník
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 01.06.2017 16:49   
Tesnenia vekov vymenene, nepresakuke cez ne olej, všetko je čiste - tym padom predpokladam že nemože ani cez veka podfukovať. Pletence/vlnovce su vymenene, skontrolovana netesnost ucpanim vyfuku.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2007)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18217
Nabehané: 3 mes 6 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 01.06.2017 19:18   
Nie tak celkom.Ak je odsavanie olejových pár v poriadku,tak dokáže netesnosťou víka potiahnuť tolko falošného vzduchu že nabúra chod príp aj štart motora.Olej sa tam objaviť práve preto neobjaví kedže je v priestore podtlak.
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 01.06.2017 21:10   
To dava zmysel kedze sa chyby objavili po vymene tesneni. Nezostava nič ine iba dat znova pretesnit. Buduci tyzden som mimo SR, potom dam vediet ako to dopadlo.

Zatial Ďakujem za odpovede
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (193)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1526
Nabehané: 6 dní 12 hod 23 min
PríspevokZaslal: 01.06.2017 22:49   
mhlavaty napísal:
Principialne nie je možné aby RJ vykázala chudobnú zmes a na oscile bolo všetko OK.Nemysliteľné,RJ vyhodnocuje dve prahové napätia a ak vidí prebytok kyslíka znamená to lambda produkuje také napätie.Oscilo vidí lambdu úplne detailne do najmenšej podrobnosti na časovej ose,nemôže byť oscilo dobré a RJ nespokojná.Ak je niektoré prahové napätie nedosiahnuté,RJ v meraných hodnotách uvedie otvorenú lambda slučku.
Čo sú to viečka ventilov ? Lebo nič podobné neexistuje


- principiálne to možné je.... analogia je hypochonder... všetky merania sú OK ale mozog - RJ - to vidí inak... v tomto prípade asi nie ale aj RJ sa kazia...
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 02.06.2017 07:19   
mhlavaty napísal:
Nie tak celkom.Ak je odsavanie olejových pár v poriadku,tak dokáže netesnosťou víka potiahnuť tolko falošného vzduchu že nabúra chod príp aj štart motora.Olej sa tam objaviť práve preto neobjaví kedže je v priestore podtlak.


Ešte jedna vec, odkedy vymenili tesnenia veka ventilov, auto štartuje sposobom že otáčky vyletia asi po 1700 - 1800 (takýto štart bol keď bol deravý vlnovec). Inak bol štart normálny, otáčky do 1000 - 1100.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2007)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18217
Nabehané: 3 mes 6 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.06.2017 10:02   
hjundai napísal:
mhlavaty napísal:
Principialne nie je možné aby RJ vykázala chudobnú zmes a na oscile bolo všetko OK.Nemysliteľné,RJ vyhodnocuje dve prahové napätia a ak vidí prebytok kyslíka znamená to lambda produkuje také napätie.Oscilo vidí lambdu úplne detailne do najmenšej podrobnosti na časovej ose,nemôže byť oscilo dobré a RJ nespokojná.Ak je niektoré prahové napätie nedosiahnuté,RJ v meraných hodnotách uvedie otvorenú lambda slučku.
Čo sú to viečka ventilov ? Lebo nič podobné neexistuje


- principiálne to možné je.... analogia je hypochonder... všetky merania sú OK ale mozog - RJ - to vidí inak... v tomto prípade asi nie ale aj RJ sa kazia...


Určite áno,ale reálne jedno percento z tých,ktoré sa za vadné označia.Na to poviem iba toľko že za 47 rokov som vymenil toľko RJ že stačí jedna ruka,a to sú v tom aj rozsekané z havárií.
RJ vidí iba dva stavy a frekvenciu preklopenia.Ak je oscilo pichnuté na vstup do RJ a má dobrý priebeh,tak je predpoklad že ho aj RJ určí za vadný nesmierne maličký,v podstate takmer nulový.Ak sa tu nejaká chyba stane,je skoro naisto v obsluhe.
Pre prípady takéhoto charakteru sa oplatí držať v dielni tester lambdy,je to pár éčiek a čo je dôležité,vie pracovať ako generátor signálu lambdy a simulovať stavy,čo zase okamžite vidieť v diagnostike.Každopádne by som o chybe RJ uvažoval až vtedy ak som prešiel 99% diagnostiky a ostala iba táto možnosť.Aspoň ja vec ako RJ apriori vylučujem z podozrení vadných vecí vždy,a zatiaľ sa to vždy potvrdzuje že to tak je.Iné je ak niekomu spečie dvadsať káblov do jedného,tam idú prúdy hore dole a možné je všetko,ale dokonca ešte aj v takej sa urobili "cestičky" ktoré sa prerušili a išlo to ďalej.
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 02.06.2017 15:18   
Riadiaca jednotka by mohla byt odpalena, po buračke ako spravne pisete, alebo keby bola zatopena, co sa pri Superboch stava. U mna to vylučujem, auto burane nebolo a stoji od novoty v garaži.
Tesnenia som objednal, znacka Elring. Chcem sa opytat ci nemam dat vymenit aj predne lambda sondy ked sa budu menit tesnia? Bude to mat zmysel? Neni to velka položka, Denso lambda 50 eur a NGK 62 eur..
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2007)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18217
Nabehané: 3 mes 6 dní 20 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.06.2017 16:45   
Ja by som sa rozhodoval podľa oscilogramu,pokiaľ sa lambda preklápa správne a aj frekvencia nespomaľuje,škoda peňazí,nič sa výmenou nedosiahne.
Citovať
michal744
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 10 február 2011
Príspevky: 72
Nabehané: 20 hod 22 min
Bydlisko: Bratislava
PríspevokZaslal: 03.06.2017 08:28   
Dakujem za odpoved, dam vymenit tesnenia, napisem ako to dopadlo.

Tesnenia a vlnovec som daval vymienat do neprofesionalneno servisu h&s garage. Po vymene tesneni sa objavili spominane chyby a vlnovec bol namiesto zazvarania zatmeleny!!
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum