Škoda Superb 2.8 V6 - remeň
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Škoda Superb 2.8 V6 - remeň
Pozdravujem všetkých,
rozvody majú cca 10 tisíc km, aj remen ktorý je na foto v odkaze. Je podla vás ten remen v odkaze OK? (fotka sa mi podarila nahrať na uložto, dufám že sa bude dať zobrazovať)
https://ulozto.sk/!KQaFiXNNM6PD/superb- ... -remen-jpg
rozvody majú cca 10 tisíc km, aj remen ktorý je na foto v odkaze. Je podla vás ten remen v odkaze OK? (fotka sa mi podarila nahrať na uložto, dufám že sa bude dať zobrazovať)
https://ulozto.sk/!KQaFiXNNM6PD/superb- ... -remen-jpg
-
- Príspevky: 115
- Dátum registrácie: 02.03.2011 15:57 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Re: Škoda Superb 2.8 V6 - remeň
A v čom by mal byť problém ?michal744 napísal: Je podla vás ten remen v odkaze OK ?
Však keď sa na niečo pýtam, popíšem situáciu a zadám otázku.
Tu sa tak nestalo.
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Vrezaný, vystúpený nie je...ale tie bledšie okraje mi pripadajú, ked prejdem prstom, ako kovový porašokjojtik napísal:Pokial ma ten stredovy pasik falc tj. je vystupeny alebo vrezany do hlbky, tak to je zle. Pokial je bez vystupkov alebo draziek, tak by problem nemal byt. Stav remena z tohto pohladu nikto presne neurci.
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Ten remeň určite nemohol spôsobiť vytvorenie "kovového poprašku".
Material remeňa je moc mäkký na to, aby nejaký kov niekde obrúsil. A "brúsenie" kovu by pravdepodobne bolo sprevádzané aj nejakým zvukovým prejavom.
Takže najskôr to bude niečo iné ako kov, ak je toho toľko že to vzbudzuje pozornosť, treba zájsť s autom k odborníkovi, nech posúdi čo to môže byť. Ale po 10 tis.km sa mohli jedine obrúsiť hrany na remeni, pokiaľ je inak všetko v poriadku, remeňu by nemalo nič byť.
Takto po internete pýtať radu podľa jednej nejasnej fotografie, to nič nerieši, budeš dostávať pofiderné rady ktoré ťa len zneistia a aj tak nakoniec pôjdeš s autom k nejakému automechanikovi.
Material remeňa je moc mäkký na to, aby nejaký kov niekde obrúsil. A "brúsenie" kovu by pravdepodobne bolo sprevádzané aj nejakým zvukovým prejavom.
Takže najskôr to bude niečo iné ako kov, ak je toho toľko že to vzbudzuje pozornosť, treba zájsť s autom k odborníkovi, nech posúdi čo to môže byť. Ale po 10 tis.km sa mohli jedine obrúsiť hrany na remeni, pokiaľ je inak všetko v poriadku, remeňu by nemalo nič byť.
Takto po internete pýtať radu podľa jednej nejasnej fotografie, to nič nerieši, budeš dostávať pofiderné rady ktoré ťa len zneistia a aj tak nakoniec pôjdeš s autom k nejakému automechanikovi.
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Včera som bol u mechanika, ktorý sa zameriava aj na klimatizácie, pretože mi nefunguje klíma a on si všimol ten remeň ked púštal "sondu" k trubkám a chladiču a že sa mu remeň nepáči, že takto otlačený byť nemá.
Pozeral som videa na youtube motorov 2.8 V6 a remene boli veľmi podobne otlačené - vyzerajúce.
Takže ďakujem všetkým za odvpovede a ospravedlňujem sa, že ma nenapadlo použiť youtube skor ako som založil tému.
Pozeral som videa na youtube motorov 2.8 V6 a remene boli veľmi podobne otlačené - vyzerajúce.
Takže ďakujem všetkým za odvpovede a ospravedlňujem sa, že ma nenapadlo použiť youtube skor ako som založil tému.
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tak neviem či na všetky otázky dajú odpoveď videjka na youtube.
Nepoviem že nájdem niekde na internete nafilmovaný postup rozoberania niečoho čo neviem ako sa do toho pustiť, to má plné opodstatnenie.
Ale problém takéhoto charakteru by som určite definitívne neriešil pozeraním youtube.
Ak je to špecifická záležitosť týchto motorov, tak zájdi niekde kde sa takými zaoberajú, aby prípadne vylúčili nejaký potencialny problém, pretože my tuná nemôžeme vedieť či sa ti to len zdá, alebo tam je naozaj niečo čomu treba venovať pozornosť.
Treba venovať plnú vážnosť všetkému okolo tohto remeňa, v žiadnom prípade nepodceňovať žiadne príznaky, už som videl prípady, keď vlákna z rozobratého drážkovaného (klinového) remeňa sa popod kryt dostali k rozvodovému remeňu, ktorý sa dôsledkom toho roztrhol.
Nepoviem že nájdem niekde na internete nafilmovaný postup rozoberania niečoho čo neviem ako sa do toho pustiť, to má plné opodstatnenie.
Ale problém takéhoto charakteru by som určite definitívne neriešil pozeraním youtube.
Ak je to špecifická záležitosť týchto motorov, tak zájdi niekde kde sa takými zaoberajú, aby prípadne vylúčili nejaký potencialny problém, pretože my tuná nemôžeme vedieť či sa ti to len zdá, alebo tam je naozaj niečo čomu treba venovať pozornosť.
Treba venovať plnú vážnosť všetkému okolo tohto remeňa, v žiadnom prípade nepodceňovať žiadne príznaky, už som videl prípady, keď vlákna z rozobratého drážkovaného (klinového) remeňa sa popod kryt dostali k rozvodovému remeňu, ktorý sa dôsledkom toho roztrhol.
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Prikladám link fotky, kde je motor a predný remeň a je vidno údaje výrobcu
https://ulozto.sk/!S4daqD3HbJ8Y/1955169 ... 2411-o-jpg
https://ulozto.sk/!S4daqD3HbJ8Y/1955169 ... 2411-o-jpg
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3687
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Tá kladka je znitovaná z dvoch polovíc, myslím že tá drážka v strede je tam z technologických dôvodov, aby prípadná drobná výrobná nesúmernosť spoja tých polovičiek nevytvárala hranu, ktorá by ohrozovala remeň. Takto sa prípadná nedokonalosť spoja tých polovičiek kladky stratí na šírke tej drážky.
Funkčne by tá drážka nemala mať žiaden význam.
Funkčne by tá drážka nemala mať žiaden význam.
-
- Príspevky: 72
- Dátum registrácie: 10.02.2011 14:48
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Dobrý večer,
normy pre vymenu drážkovaného remeňa, má každá automobilka iné
napriklad GM ODPORÚČA meniť drážkovaný remeň už po 40 000 km
čo je s.o.m.a.r.i.n.a podľa mňa
ja som menil drážkovaný remeň po cca 120 000 km a remeň nejavil žiadné známky opotrebovania
to,že je remeň z hladkej strany otlačený,nie je žiadné poškodenie
medzi poškodenia remeňa, rátame visiace nitky,popraskaná guma hlavne z drážkovanej strany, jednoducho trhliny
su vážne poškodenie
Napnutie drážkovaného remeňa,je značné, ale vplyvom tepla sa ten remeň trochu natiahne a je to prepočitané,že ložiská všetkých agregátov ten tlak znesu v pohode
normy pre vymenu drážkovaného remeňa, má každá automobilka iné
napriklad GM ODPORÚČA meniť drážkovaný remeň už po 40 000 km
čo je s.o.m.a.r.i.n.a podľa mňa
ja som menil drážkovaný remeň po cca 120 000 km a remeň nejavil žiadné známky opotrebovania
to,že je remeň z hladkej strany otlačený,nie je žiadné poškodenie
medzi poškodenia remeňa, rátame visiace nitky,popraskaná guma hlavne z drážkovanej strany, jednoducho trhliny
su vážne poškodenie
Napnutie drážkovaného remeňa,je značné, ale vplyvom tepla sa ten remeň trochu natiahne a je to prepočitané,že ložiská všetkých agregátov ten tlak znesu v pohode
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných