Skoda Rapid 1.2 TSI - brzdy + olej
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
Skoda Rapid 1.2 TSI - brzdy + olej
Ahojte, vopred sa ospravedlnujem ak tu uz niekde na fore taka tema je ale nevedel som ju najst tak to zakladam tu.V tejto teme by som len chcel poprosit o radu.Na Rapidu 1.2TSI 66kw zvazujem kupit brzdove platnicky Brembo xtra line..zvazujem nakolko cca za 30 000 km zjazdim zimmermany co tam mam vzadu ze by som ich potom vymenil za tie brembo xtra..lenze taktiez sa zamyslam nad tym a to sa aj chcem poradit ci tie brembo xtra nebudu prilis silne na to auto alebo bude rozumnejsie tam dat originalne platnicky potom? Totiz bud tam budu originaly od vw alebo tam zas dam zimmermany ale ak je to fakt tak ze tie brembo xtra su lepsie nez seria tak by som chcel tie ale ak vymenou urobim nepomer medzi predkom a zadkom auta ze zadok bude mat silnejsoe brzdiace oblozenie ako vpredu co je origo vw tak potom zostanem pri tych zimmermanoch alebo dam aj do zadu zas origo vw platnicky..neviem...
Naposledy upravil/-a dekarbon v 20.08.2020 10:04, upravené celkom 3 krát.
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Sused v bytovke má túto Rapidečku Jazdia v nej väčšinou celá rodina,takže aj brzdy dostávajú zabrať...
Všímam si toho auto,lebo parkujem vedľa neho,podľa reči tohto pána majiteľa /on veľmi zhovorčivý nie je/ má Rapidečka najazdené cca 60 000 km...
Včera som sa zase tak zbežne pozrel na predné koleso,a čo vidím...
Nové bŕzd.kotuče nahodené+doštičky
Teda podľa toho ako boli tie bŕzd.kotuče brutálne opotrebované,čo som si predtým všimol,usudzujem,že pôvodne brzdy na Š Rapid 1.2 TSI sú PODDIMENZOVANÉ k potrebám toho auta.
Preto použiť lepšie bŕzd.komponenty ako originál Škoda,je určite namieste.
Všímam si toho auto,lebo parkujem vedľa neho,podľa reči tohto pána majiteľa /on veľmi zhovorčivý nie je/ má Rapidečka najazdené cca 60 000 km...
Včera som sa zase tak zbežne pozrel na predné koleso,a čo vidím...
Nové bŕzd.kotuče nahodené+doštičky
Teda podľa toho ako boli tie bŕzd.kotuče brutálne opotrebované,čo som si predtým všimol,usudzujem,že pôvodne brzdy na Š Rapid 1.2 TSI sú PODDIMENZOVANÉ k potrebám toho auta.
Preto použiť lepšie bŕzd.komponenty ako originál Škoda,je určite namieste.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5446
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 714
- Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
Chlape, máš v tom guláš, nič také ako extra silné platničky neexistuje. Brzdný účinok je daný priemerom a účinnou plochou kotúča, počtom piestikov v brzdovej jednotke a hydraulickou silou, ktorou sú piesty tlačené na kotúč. Na danom rapide sú vpredu brzdy 256-ky a vzadu 232 pokial si dobre spomínam - nič moc teda a ty tu riešiš brembo xtra line platne. Zbytočne ale naozaj zbytočne vyhodené prachy. Ja som vždy mal na každom svojom aute dosky aj kotúče od jedného výrobcu, či to bolo brembo, textar, ATE a vždy to brzdilo výborne, žiadne superkombinácie v štýle jedna babka povedala. 81kw rapid má vpredu 288mm brzdy od ATE a to je už iná káva, touto cestou sa treba uberat v zlepšovaní brzdného účinku
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
mno jo tak diki...asi zostanem fakt pri tych originalnych vw group brzdovych kotučoch a platničkach..chcel som len vediet ci sa oiplati na to auto davat nieco ine ako original ale podla reakcii to auto nema absolutne ziadnu hodnotu a je to cisty odpad do srotu uz od vyroby takze..,budem davat bud origo alebo nejake zimmermany za 20€..okej diki moc
-
- Príspevky: 454
- Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
>> Chlape, máš v tom guláš, nič také ako extra silné platničky neexistuje. Brzdný účinok je daný priemerom a účinnou plochou
>> kotúča, počtom piestikov v brzdovej jednotke a hydraulickou silou, ktorou sú piesty tlačené na kotúč.
limitom je vzdy schopnost preniest brzdnu silu na vozovku, teda podvozok vozu ako taky a pneumatiky ; nielen ich konkretny rozmer sirka vyska priemer ale aj konkretny vyrobca a zlozenie zmesi.
Kazde brzdy, bez ohladu na hydraulicku silu a pocet piestikov, ti vedia zablokovat kolesa co je neziaduce. Avsak nezablokovane kolesa 185/55/R14 a 245/35/R18 budu brzdit "trosicku" inak na uplne rovnakom aute (samozrejme ze take auto neexistuje, ale keby existovalo) - vehementnost s akou sa zakusnu tie "valce" do vozovky je tazko pochopitelna. A to niektori jazdime aj valce so sirkou 295mm...
Takisto je trosicku rozdiel v realnej brzdnej sile medzi pneumatikami 225/55/R16 LingLongApač a 225/55/R16 Michelin Pilot IV. Podla rychlosti z ktorej sa brzdi to kludne moze byt 15 metrov len tak fikne... co sa rovna rozdiel medzi zivotom a smrtou.
Neries sprostosti na 1.2tsi Vase Rodinne Turbo. Daj tam nejake normalne znackove brzdy a vrtane chladene antigravitacne interkozmicke XYZ nechaj pre Lojzov na dedine. A hlavne jazdi s rozumom, najlepsie brzdy na svete su houbelec platne debkovi za volantom.
>> kotúča, počtom piestikov v brzdovej jednotke a hydraulickou silou, ktorou sú piesty tlačené na kotúč.
limitom je vzdy schopnost preniest brzdnu silu na vozovku, teda podvozok vozu ako taky a pneumatiky ; nielen ich konkretny rozmer sirka vyska priemer ale aj konkretny vyrobca a zlozenie zmesi.
Kazde brzdy, bez ohladu na hydraulicku silu a pocet piestikov, ti vedia zablokovat kolesa co je neziaduce. Avsak nezablokovane kolesa 185/55/R14 a 245/35/R18 budu brzdit "trosicku" inak na uplne rovnakom aute (samozrejme ze take auto neexistuje, ale keby existovalo) - vehementnost s akou sa zakusnu tie "valce" do vozovky je tazko pochopitelna. A to niektori jazdime aj valce so sirkou 295mm...
Takisto je trosicku rozdiel v realnej brzdnej sile medzi pneumatikami 225/55/R16 LingLongApač a 225/55/R16 Michelin Pilot IV. Podla rychlosti z ktorej sa brzdi to kludne moze byt 15 metrov len tak fikne... co sa rovna rozdiel medzi zivotom a smrtou.
Neries sprostosti na 1.2tsi Vase Rodinne Turbo. Daj tam nejake normalne znackove brzdy a vrtane chladene antigravitacne interkozmicke XYZ nechaj pre Lojzov na dedine. A hlavne jazdi s rozumom, najlepsie brzdy na svete su houbelec platne debkovi za volantom.
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
zbytocne spekulujes, za mna kotuce plne, platnicky ate, brembo, zimerman, trw, proste znacky co maju nejake to memo a dodavaju aj prvovyrobu, treba ist zlatou strednou cestou a mas pokoj, najlepsie kotuc rovnaky vyrobca ako platnicky, vrtane kotuce su o nicom, zere to viac platnicky, viac to prasi disky, je to hlucnejsie, v tych dierach je akurat ten prach z platniciek, kto jazdi z rozumom zastavi vzdy, kto nie, tomu nepomoze ani keby za sebou vyhodil pluh z traktora
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 318
- Dátum registrácie: 26.02.2013 09:08 Zdieľať na Facebook
ja neviem ci su alebo neius najlepsie pre to auto tie origfo..mozno ano mozno nie..neviem to posudit....len ciosto teoreticky uvazujem ze ci neexistuje anto auto fakt nieco lepsie nez original od vw..preto sa pytam na tie bremba..lebo ako podla mna by to stalo za vyskusanie...aj do beznej premavky...al=e zas nie drazkovane alebo dierovane kotuce to ne..to by na mna tam kde by mi to menili kukali asi jak an debila ze na take auto davam drazkovane kotuce alebo dierovane..to urcite ne...len by som mozno chcelvyskusat ako yb to brzdilo plne kotuce brembo a tie platne xtra line
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných