1 030 173
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia 1 , 1.6 AKL - silne zadymenie pri starte

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
AndySK
Založený: 15 september 2007
Príspevky: 10
Nabehané: 2 hod 40 min
Predmet: Skoda Octavia 1 , 1.6 AKL - silne zadymenie pri starte PríspevokZaslal: 15.09.2018 18:57   
Zdravim. Potreboval by som vediet kde hladat, ak auto po dlhsom odstaveni (+4-5 dni) silno zadymi po nastartovani.
Spotreba oleja je uz dlhsie cca 1,5-2L/1000 , ale auto bolo pouzivane prakticky denne teda toto zadymenie som si vsimol az nedavno. Este predtym som chcel skusit gufera ventilov, tie uz aj s tesnenim pod hlavu mam pripravene. Len mi nejde do hlavy, ze by to tade zatekalo aj po odstaveni dlhsiu dobu. Teda ak ma niekto radu, co by to mohlo byt, bol by som vdacny.
A teda dodam, ze dym iba po nastartovani, potom ok.
Voda nemizne, startuje na brnk za tepla aj za studena, otacky nelietaju. Akurat je za mnou sem tam cesticka mokra od vyfuku (trebarz ked vycuvam z parkoviska), ale to berem ako kondenz, vyfuk uz zrejme je chyteny.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 15.09.2018 21:48   
Celkom tak to nebude.Zadymenie po štarte je viac vidieť,ale aj to má svoju príčinu.Olej si motor aj bez viditeľného dymu veselo berie ďalej,spotreba 1,2-2 lt / 1000 km je vážny stav.Pokial by motor používal kvalitný olej a mal teda spotrebu takmer 20 litrov oleja na 10000 km,tak sú to slušné peniaze čo ten motor vydymí.Na tesnítka ventilov sa pokojne môžeš vyprdnúť aj z tesnením hlavy,ten motor treba riešiť na piestnych krúžkov pretože olej doslova čerpajú nahor a motor páli olej. Takže žiadne - potom ok sa tam nekoná
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (202)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5954
Nabehané: 3 mes 7 dní 8 hod
Predmet: Re: Skoda Octavia 1 , 1.6 AKL - silne zadymenie pri starte PríspevokZaslal: 16.09.2018 21:55   
AndySK napísal:
Este predtym som chcel skusit gufera ventilov, tie uz aj s tesnenim pod hlavu mam pripravene. .
koli novym guferam nemusi ist hlava valcov dole.ak je vo vnutri valca olej su kruzky zle.ak mas dobre ventily zbytocne to rozoberat tie 1.6 motory si svoje beru od vyroby.este bpokial motor prejde emisnou skoda tam nieco menit.
Citovať
AndySK
Založený: 15 september 2007
Príspevky: 10
Nabehané: 2 hod 40 min
PríspevokZaslal: 17.09.2018 15:50   
mhlavaty: uvedomujem si, ze berie stale. Potrebujem tam toho pomenit viac. Tu ma konkretne zaujima ten start, kedze zadymenie sa mi zda privelke a zaroven kratke na bezne potiahnutie pri starte a hlavne ten rozdiel pri postati auta niekolko dni. Pri beznom starte po dni ziadny dym. Myslim, si teda, ze musi niekde zatiect postupne pocas statia.

seven549: nemusi, ale ja to potrebujem pozriet - trosku pusta spaliny do nadobky. Skoda menit to je, ale budem musiet, je tam toho viac.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.09.2018 16:19   
Niečo tých motorov som riešil,tuším ešte by sa aj nové Goetz krúžky v šuflíku našli.Tie motory si zatlčú medzerky pre odtok oleja v krúžkoch a tie sú tam ďalej už iba ak na ozdobu.Guferká sa vys..ť aj keby boli v havarijnom stave tak to čo tade motor prisaje je tak 10% z množstva spotreby oleja.Predtým motory nemali žiadne semeringy na ventiloch a spotrebu oleja ani len nepoznali.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (559)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10215
Nabehané: 3 mes 25 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 17.09.2018 18:35   
neverim ze s 2 litrami na 1000 prejde emisnu, neverim ze nedymi na modro , mas to proste v hajzli, ale ked chces tu pajtu drzat na zive, vymen motor, rovno mozes aj kat, lebo generalkovat ta to bavit nebude, hlavne v peniazoch jak to raz otvoris uz zacnu naskakovat cifry, tomu ver, ze nepouzijes nic ked to ma byt poriadne, vobec bych sa nedivil ze to ani nevyjde na vybus...co sa tyka gufier tak to je samozrejme pravda jak Milanko poveda, to cez ventile neexist pretlacit
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
AndySK
Založený: 15 september 2007
Príspevky: 10
Nabehané: 2 hod 40 min
PríspevokZaslal: 17.09.2018 20:19   
Keby som vedel zohnat motor za dobru cenu a v dobrom stave, tak to je ine. Ale v dnesnej dobe kde kazdy len oklamat a okradnut...

Neviem preco ma vsetci beriete stale za tie gufera, to bola len jedna vec spomenuta a iba okrajovo. Auto startuje, jazdi, dokonca na to ako by mal byt v <> motor, tak pekne. Robim malo km, teda ani raz za cas doliat olej mi nevadi. Skor ma mrzelo, ze dostane ostatne v aute pri tom zabrat. Pokial najdem riesenie v normalnej sume a prijatelne casovo, tak to tak spravim, ked nie , tak dozije u mna, alebo pojde prec jak je...

mhlavaty: dakujem za vysvetlenia, mam to teda brat aj ako odpoved na otazku, teda ze to zadymenie pri starte tiez sposobuju kruzky?
Citovať
pepo64
Obľúbený člen - Bawo (93)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 651
Nabehané: 3 dní 5 hod 25 min
PríspevokZaslal: 17.09.2018 21:27   
Andy, mám dve autá samozrejme som mal aj pred tým autá ale takú spotrebu oleja nemalo žiadne, nissan ktorý mám dnes sa blíži k 500.000 km pri výmene oleja po 10-12.000 km poklesne hladina upozorňujem na ryske asi o 2-4 milimetre takže možno 0,3-0,5 litra.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.09.2018 21:43   
AndySK napísal:
Keby som vedel zohnat motor za dobru cenu a v dobrom stave, tak to je ine. Ale v dnesnej dobe kde kazdy len oklamat a okradnut...

Neviem preco ma vsetci beriete stale za tie gufera, to bola len jedna vec spomenuta a iba okrajovo. Auto startuje, jazdi, dokonca na to ako by mal byt v <> motor, tak pekne. Robim malo km, teda ani raz za cas doliat olej mi nevadi. Skor ma mrzelo, ze dostane ostatne v aute pri tom zabrat. Pokial najdem riesenie v normalnej sume a prijatelne casovo, tak to tak spravim, ked nie , tak dozije u mna, alebo pojde prec jak je...

mhlavaty: dakujem za vysvetlenia, mam to teda brat aj ako odpoved na otazku, teda ze to zadymenie pri starte tiez sposobuju kruzky?



Mám istotu,čiže ja osobne som o tom presvedčený.Ten motor má piesty doslova tak obložené černotou mazutu ako v lese mach.Keď dostane prvú dávku paliva tá je väčšia,a spolu z olejom ktorý tam je všade to urobí čo urobí.Za chvilku sa to odparí,vydymí,vyhorí a dymenie sa zmenší.
Citovať
benky71
Nová tvár - Trabanto (6)
Založený: 06 január 2008
Príspevky: 217
Nabehané: 1 dní 10 hod 43 min
Bydlisko: Sereď
PríspevokZaslal: 17.09.2018 23:46   
ahojte,dcera ma v golfe 4 tento motor len s kodom APF a tiez jej to zerie olej cca na 5 000 tisic 2 litre,neriesim to dolievam jej a jazdí dalej.Takisto jej to zadymi pri starte.Na vw fore o tom pisu legendy.Aj o tom ze uz pri vyrobe tam bola urcita ovalita valcov,tak vymena kruzkov pomoze len na urcity cas.Ma zmysel opravovat taky motor?Jej ma najazd 250 tisic..2000 rok.
Citovať
bajo777
Legenda - Ford T (559)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 10215
Nabehané: 3 mes 25 dní 9 hod
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 18.09.2018 04:51   
ovalita vo vyrobe ? boli elipticke valce, ale to malo svoj ucel a u trochu ineho stroja, spatne vyrobene ovalne som este taku koninu nepocul
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
AndySK
Založený: 15 september 2007
Príspevky: 10
Nabehané: 2 hod 40 min
PríspevokZaslal: 18.09.2018 08:35   
No tak dakujem za info. Necham to ulezat v hlave, ze co vsetko spravit.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2073)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18688
Nabehané: 3 mes 11 dní 2 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 18.09.2018 09:30   
Ovalita z výroby asi nie,ale ovalita po určitých km sa meria,pretože tá určí či napr výmena krúžkov zmysel má,alebo nemá.Dať do oválneho valca ktorý je vydratý v určitom profile nový krúžok je úplný nezmysel,krúžok sa danej ovalite prispôsobuje pomerne dlho,a tak sa stav môže ešte zhoršiť namiesto aby sa zlepšil.Profil zodratia valca spôsobuje že krúžok v drážke neustále mení polohu podla profilu,to zase spôsobí vydratie drážok ale tak isto derie boky krúžka.Takže ak sa rieši takýto motor tak sa už pracuje z predpokladom že tam zodratie bude,a teda že by sme potrebovali "len" vyčistiť okruh krúžkov a dostať to späť do valca v totálne nezmenenej pozícii tj bez pootočenia ktoréhokoľvek krúžka na pieste.Dobrá správa je že sa to dá,je to serepetičkovanie,ale dá sa.Zlá správa je,že každý kto to chce urobiť k tomu musí byť vybavený,technicky aj vedomostne,čiže prísť na to sám,ako na to.
Ale aj v prípade že sa iba okruh krúžkov znova zfunkčí,nemení nič na tom,že tam budú náklady na rozoberanie motora (na stôl) a teda nové tesnenia a skrutky,takže bez výdajov to nie je,i keď je to málo peňazí.Ale je to jediný spôsob ako vrátiť motor do života bez tej nehoráznej spotreby oleja.
Apropo,je to dôsledok zlého olejového servisu,to nie je charakteristika motora,ale charakteristika majiteľa,v lepšom prípade prevzaté už tak od predchádzajúceho gazdu.Ten ak je harakter,tak dá auto lacno z upozornením že.. už trocha papá olej
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum