Skoda Octavia 1,2 TSI - chrastenie pri starte

Sekcia slúžiaca na odbornú analýzu problémov

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

rt1301@azet.sk
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 18.08.2017 09:02
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1,2 TSI - chrastenie pri starte

Príspevok od používateľa rt1301@azet.sk »

Viete mi poradit co to moze byt za problem, pri privom starte mi zacne motor chrastit cca 3 az 5 sek a potom to ustane, opakovany start je uz v poriadku, ak auto ostane stat dlhsiu dobu znova pri strate sa ozve ten zvuk. V skoda Servis bola merana retaz a je v tolerancii a ziadnu zavadu nenasli, ale ten zvuk sa mi nepaci pridavam aj video na ktorom je ten isty problem : https://www.youtube.com/watch?v=pCxntUFyNBM
trucker694
Príspevky: 3064
Dátum registrácie: 03.12.2005 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa trucker694 »

Posledné zvonenie :40bd: pred smrťou
bjbbobek
Príspevky: 653
Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
Bydlisko: Gbely
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bjbbobek »

Retaz a sponovak jednoznacne. Toto je aj na golfe a ten ma najazdenych 60 000 a uz tretia retaz, 2x autorizak a jedn krat neatorizovany servis. :300f:
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

inac ten zvuk hrozny mne ide tichsie diesel
FERO 321
Príspevky: 1644
Dátum registrácie: 27.01.2011 16:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa FERO 321 »

V Škoda servise majú v tolerancii, až kým sa neodfajčí motor. Neboj, tí mechanici už toho majú plné zuby.
cobo77
Príspevky: 464
Dátum registrácie: 27.05.2007 11:56
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa cobo77 »

Daj to na internet a predaj to....aký ročník máš tu 1,2 tsi? Mal som 1.4 tsi kúpil som to so 45000 km a predal som to s 55 000km...Po týždni presne to isté. ...zaplatil som výmenu rozvodov a všetkého v origo servise vw a zmena bola možno 2 týždne A zase dookola...nevedel som to predať normálne až som to predal do BBB ,prerobil som asi 1500 eur ale zbavil som sa posrateho vysávača s vw group už nikdy vice....radšej nalejem do auta o 3 litre viac benzínu ale mám čistú hlavu....
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

VYMENIŤ OLEJ ! VYMENIŤ OLEJ ! VYMENIŤ OLEJ !

Samozrejme v motore a nedavať tam LLsračky 5W-30 ale
normálny poctivy 5W-40 olej quality podĺa API SL alebo SM

alebo zmiešať 2litre 10W-40 + 2,5 litra 5W-40
a žiadne chrastenie pri štarte sa nebude ozývať :3c90:

pričinou chrastenia je pohyb vačkovych hriadeĺov bez tlaku oleja prvé 3 sekundy
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Das auto!Náskok vďaka technike! Nechápem ako môže "toto" niekto vyrobiť v roku 2013 či kedy sa tieto skvosty vyrábali.
jaster-83
Príspevky: 1441
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

mne tak nechrapcala retaz na almere a ta mala snad cez 600tis km najazdene ale tiez prvych 5 sekund na studeno ju bolo pocut, daj to spravit a predaj to, kup daco ine a bude sa ti lepsie spavat
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pepo64 napísal:Das auto!Náskok vďaka technike! Nechápem ako môže "toto" niekto vyrobiť v roku 2013 či kedy sa tieto skvosty vyrábali.
Čokoľvek čo sa dostane do výroby a ponúkne na trhu je výsledkom požiadaviek trhu a prejde dobrým zvažovaním výrobcu či to bude produkt ktorým sa trafí.Keďže sa všetko z tejto novej generácie predá a cesty sú tým plné,problém bude asi zložitejší a v tom kolobehu medzi peniazmi a produktom by som najväčšieho hlupáka vedel označiť okamžite,a nebol by to výrobca.Navyše,to auto by nikdy neopustilo predajňu ak by sa takto správalo už tam,aj keď tá reťaz bola kolosálna chyba,myslené pre použitie v tomto type motorov.Reťaz vie byť aj dobré riešenie,ale nie v týchto vydráždených prskáčoch.Chyba je napraviteľná dvoma spôsobmi.Najúčinnejší je nekúpiť.Ale ak už,tak nájsť toho čo tomu rozumie,pretože ten motor vie aj ísť normálne.Ale celá táto technika sa buď ani nemala začať vyrábať,alebo mal výrobca zabezpečiť adekvátne vyškolenie svojich opravárov a sakra si dohliadnuť aj na spätnú odozvu.Dnes autorizák nevie čo z vecou,max tak tri razy poprehrávajú soft,pričom ani ani oni samotný nevedia čo sa tým vlastne práve rieši.Ale prvý hlupák v rade je kupec,pretože zistiť si tieto veci popredu nie je problém,ale ťukať od rána do večera do obrazovky a aj tak nič nevedieť,to už si ozaj zaslúži takúto "odmenu"
a cesty sú tým plné...tak kde je problém ??!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ano s tým úplne súhlasím.Ale keď príde zákazník z novým Tsi (môj vlastný švagor) z trhaním auta,a ako jediné urobia že "prehrajú" soft,za čo iné to má považovať ak nie za opravu ??? Z doporučením že - pojazdite,uvidíme.Sami nevedia čo s tým,chlapci tomu nerozumejú a rozumieť nikdy nebudú,pretože jednoducho nemajú možnosť sa v sobotu (alebo aj niekoľko dní) na celý deň v kľude venovať "výzkumu"
Naháňajú ich z jedného auta na druhé,často majú nadriadeného úplného blba
Špičkový ľudia takto nevznikajú,bez možnosti úplne autonómneho rozhodovania a volnej ruky
pedro25
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 24.12.2014 20:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro25 »

jednoznačne riešiť teraz, nie keď bude vysekané ozubenie na kľukovke ktoré sa mimochodom nedá opraviť inak ako výmenou kľukovky. Aj po tých pár sekundách je tam počuť zvuk reťaze
ak sa môžem opýtať, koľko to má km ?

k tým vysávačom... Ford 1.0 92kw viem so 2 exemplároch so 120 s 175t km ktoré behajú bez akéhokoľvek zásahu okrem výmen spotrebáku
V malom objeme s turbom problém nieje... problém je v nahovno dizajne motora od VW :38eb:
maco34
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 11.02.2015 21:38
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maco34 »

Mňa neprestanu nikdy udivovať tieto komentáre... Mal som auto, kde som mal prvú ( vraj najviac najhoršiu) generáciu 1.2TSI 77kw. Dokonca, to bolo vo vražebnej kombinácii so 7st. DSG. Auto odchadzalo odomňa pri 120 000km (80% mesto). Dovtedy som menil len spotrebáky ( a olej v prevodovke 3x)... K tomu mám podozrenie, že niekto sa už hral predomnou s motorom, takže chip a využívanie plneho výkonu bolo pravideľne.. Dialnice jazdim 160-170... Zaujímavé, že autu vôbec nič nebolo. Ale áno, motor nechám zahriať, dochladiť, prevodovke nedávam kotle keď má ešte spojku v zábere, netreba nezmyselne dávať podlahu z miesta, keď viem, že aj tak mi preklznu kolesa, väčsinu času som jazdil na sekvenčnom radení a nad 1500ot... A OLEJ IDE VON PO 10 000KM ! Som presvedčený, že existencia 1.2TSI je závislá na oleji. Možno je to náhoda, ale poznam tri 1.2TSI, čo meníme olej po 10 000km... A reťaz resp. všetko bezproblému. Chrastenie po štarte je dané konštrukciou motora, chvílu trva, kym sa reťaz napne, ak sa nemýlim. Robi to na každom motore a chalani atakuju nepredstavitelnyh 200 000km. Nahoda ? Nemyslím si. Len rozum a starostlivosť o auto. Ale ano, na 1.9tdi to nemá, to sa nehádam
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

pedro25 napísal:jednoznačne riešiť teraz, nie keď bude vysekané ozubenie na kľukovke ktoré sa mimochodom nedá opraviť inak ako výmenou kľukovky. Aj po tých pár sekundách je tam počuť zvuk reťaze
ak sa môžem opýtať, koľko to má km ?

k tým vysávačom... Ford 1.0 92kw viem so 2 exemplároch so 120 s 175t km ktoré behajú bez akéhokoľvek zásahu okrem výmen spotrebáku
V malom objeme s turbom problém nieje... problém je v nahovno dizajne motora od VW :38eb:

Urobiť ozubenie priamo na kluke je skutočne hodné pochvaly.Asi je problém bežné riešenie z kolieskom nasunutým.Vcelku máš pravdu že len samotný malý objem s turbínou problém nie je,keby...maco34 to rozviedol.Čo sa týka výmen oleja,tu nepomôže nič,osveta výrobcu o doživotných náplniach a dlhých cykloch výmen evidentne lepšie rezonuje v duši žgrblivého človeka ako výmena ktorú doporučí každý skúsený mechanik ktorý dôsledky denne vidí.Ĺudom nemá zmysel niečo vysvetľovať,počujú iba to čo počuť chcú a v tejto oblasti je na SVK určite najviac géniov na meter štvorcový.Kde by už doplo ľudom že raz za všetko zaplatia aj z úrokmi.Ale slovák aj na to vymyslel stratégiu,posunie rýchlo radosť na ďalšieho majiteľa
rt1301@azet.sk
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 18.08.2017 09:02
Zdieľať na Facebook

je tam teraz novy olej 5W-30

Príspevok od používateľa rt1301@azet.sk »

laco1871 napísal:VYMENIŤ OLEJ ! VYMENIŤ OLEJ ! VYMENIŤ OLEJ !

Samozrejme v motore a nedavať tam LLsračky 5W-30 ale
normálny poctivy 5W-40 olej quality podĺa API SL alebo SM

alebo zmiešať 2litre 10W-40 + 2,5 litra 5W-40
a žiadne chrastenie pri štarte sa nebude ozývať :3c90:

pričinou chrastenia je pohyb vačkovych hriadeĺov bez tlaku oleja prvé 3 sekundy

Návrat na "Diagnostika"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot], Google [Bot] a 10 neregistrovaných