1 029 285
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia 2,0 tdi - 200.000 km udrzba

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
posky
Založený: 16 február 2011
Príspevky: 31
Nabehané: 0 min
Predmet: Skoda Octavia 2,0 tdi - 200.000 km udrzba PríspevokZaslal: 19.11.2017 11:14   
Ahojte,

mam otacku ohladom udrzby auta = Skoda Octavia r.v. 2012, auto mam 2 roky -od 143K km, momentalne mam 205K na tocene. Je to 2,0TDI common rial motor. Rocny najazd zhruba 30-40K, 20%mesto 30%okresky 50% dialnice, olej menim kazdych 15K aj filtre,tankujem len shell, ziadne jurki ani oliva, na udrzbe nesetrim. Auto si planujem este dlhsie nechat.

A teraz moja otazka/-ky
Ake udrzbove zasahy by ste mi este odporucali on top spravit, nech mozem v klude natocit dalsich 200k?

Cital som nieco o cisteni vstrekov ultrazvukom/ nieco o vybrati - cisteni EGR ventilu a etc etc udrzby...

Mate niekto prosim take skusenosti?

Alebo to nemam riesit, len tankovat normalnu naftu a pravidelne menit olej/filtre a nechat osud auta v rukach bozich?
Citovať
bajo777
VIP člen - Veyron (451)
Vrchný konštruktér
Založený: 03 august 2010
Príspevky: 8993
Nabehané: 0 min
Bydlisko: BH - bratislavske humno
PríspevokZaslal: 19.11.2017 11:22   
potrebujes kominara, jak kazde kachle s upchatymi plucami
_________________
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)


Citovať
lacikalaslo
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 19 január 2014
Príspevky: 31
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 17:38   
To su otazky.toto teba trapi???nebodaj v tom aute aj spavas??
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.11.2017 18:22   
Hovorí sa - čo sa za mlada naučíš.dnes by šlo do modifikovanej formy - o čo sa dnes nepostaráš,neskôr ťa dobehne.lebo oklamať môžeš človeka,ale nikdy nie stroj.Takže otázka je plne oprávnená a žiaden sarkazmus nie je na mieste.k téme...
200 tis km je rozhodne čas na niektoré úkony.Ja osobe som zástanca princípu,že nech sa ide robiť na motore čokoľvek,vždy prejde diagnostikov a údaje sa uložia.U tohoto motora je to niekoľko sto hodnôt ktoré treba v pokoji a pozorne prezrieť či je všetko ako má byť.Potom je nutné urobiť to čomu sa moderný diesel jednoducho nevie vyhnúť,vyčistiť mu pľúca,čo znamená že sa začína vstupom od filtra - klapka EGR sacie parohy,klapky (ak sú) ale aj veškeré potrubia a intercooler,tým je umožnené nahliadnuť "do papule" turbíny,urobí sa makro foto aby sa dalo detailne prezrieť prípadné poškodenie hranky lopatky,skontroluje sa radiálna aj axiálna vôla hriadelky turba.Logicky aj funkčnosť variability,ak je riadená podtlakom aj hodnotu podtlaku a velkosť podtlaku na zač/konci pohybu ovládaj tyčky.Elektrická má kontrolér a tá si chybu zahlási.
CR motor nemá potreby ako PD čiže pri 200 hydroštely meniť nebudeme,na to máme čas zhruba ešte stovku tisíc km.
Vstrekovače a ultrazvuk príde k slovu iba vtedy,ak hodnoty diagnostiky naznačujú zhoršené korekcie.To ale býva málokedy u motorov kde sa celú dobu aditivovalo palivo a škvarky v otvorčekoch dýz nemali šancu.Na ultrazvuk trochu pozor,po použití musí byť vstrek do 24 hodín najneskôr sprevádzkovaný.To je doporučenie špičkových opravárov a tej rady by som sa radšej držal.Čo sa dá doporučiť v prípade že sa palivo od počiatku prevádzky neaditivovalo je vyčistenie celej vstrekovej sústavy napriamo v uzavretom okruhu,a od toho počnúc už aditivovať pre uržanie čistoty.Autá ktoré poznám mnoho stotisíc km a aditivovali celú dobu,tankujú kde práve je čerpačka,to o mnohom vypovedá.
Mám celú plejádu zákazníkov kde sú hodnoty korekcií po 400 tis ako by auto kúpily včera.Ale vídam aj opak,keď prídu ešte pred 200 tis a už je to na riešenie.
Viac poradiť netreba, - diagnostika aby bolo jasné kde sme teraz,aké máme hodnoty vrátane kondície FAP !!!
vyčistiť všetko čo sa nakladá sadzami
vyčistiť palivovú sústavu
A ďalej už iba aditivovať palivo,meniť olej (dla mňa 10 tis km) podľa špecifikácie a jedna z najdôležitejších vecí ako motor nezabiť - jazdiť v režime min 1800 ot,v meste po 3 pr.st
Automat do režimu Sport,inak zabíja motor.Vyhýbať sa max otáčkám a ak už,len na sekundy.v otáčkách max - 10 % môžete krúžiť okolo zemegule s prestávkami na tankovanie nekonečne

Dovolím si malú úvahu.CR motory z mnohých príčin chodia najviac do autorizákov,iba najstaršie prešli do neznačkových.Z toho ale vyplýva jedna skutočnosť,že na rozdiel od PD nie sú tak zdokumentované ich potreby,Kým u PD je presne zistené kedy sa čo začína preklápať do problému,u CR nik nevie nič podobné z praxe poskytnúť.Aj ten čas príde,ale ešte ubehne nejaký rok,keď sa bude dať z istotou niektoré veci prognózovať a teda predchádzať problémom.Dnes je ešte skoro,a keď už bude pár ľudí ktorý budú vedieť podobné informácie poskytnúť,bude pre tých dnešných už neskoro.Preto...je možné že niečo sa urobí prv než je nevyhnutné,ale potom si treba zodpovedať otázku,či je väčšia hlúposť urobiť potrebné a problémom predísť,ako čakať,nič nerobiť a konštatovať že zase jeden vlak zmeškaný.A pridať sa k väčšine - múdre veci ako posledná možnosť.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (193)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5631
Nabehané: 0 min
Predmet: Re: Skoda Octavia 2,0 tdi - 200.000 km udrzba PríspevokZaslal: 19.11.2017 18:46   
posky napísal:
tankujem len shell,
Ake udrzbove zasahy by ste mi este odporucali on top spravit, nech mozem v klude natocit dalsich 200k?

pozriet video https://www.youtube.com/watch?v=Qt86T7jy0RQ a uz nikdy netankovat prave tu shell.zvysok ako uz pisal stary.ale potrebujes na to mechanika ktory to aj spravi nie len povie spravil som to.
Citovať
Sprtos
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 22 október 2016
Príspevky: 92
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 20:56   
To video nema absolutne ziadnu vypovednu hodnotu.Kazda, podotykam kazda automobilka berie paliva od Slovnaftu s jedinym rozdielom a to, ze si ich ta ktora spolocnost aditivuje sama. U Shell je ale pravda, ze ich premiovy diesel je tazky oblb zakaznika. Jedine OMV si dovaza premiove paliva z Rakuska a navyse taky maxxmotion diesel neobsahuje klasicku biozlozku FAME. Je to krasne vidiet na farbe nafty. Aj premiovy diesel Slovnaft je super, dovaza sa z Madarska, ale ten uz obsahuje FAME.Premiove benziny su u vsetkych cerpaciek TOP. Samozrejme nikdy sa neda dosiahnut, aby nejaka ta cerpacka neponukla nieco co nesplna normy.Vzdy sa taka najde, ale iba na zaklade jednej skusenosti povedat, ze Shell alebo OMV uz nikdy viac je blbost.
Citovať
pepo64
Známa tvár - Feldo (70)
Založený: 16 apríl 2012
Príspevky: 544
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 21:03   
Ohľadne Šelu, minulý rok alebo vlastne tento rok v tých tuhých mrazoch tuším to bolo v Januári šiel kolega z nočnej, zastavil sa na tú zázračnú naftu ktorá vraj dokáže ušetriť "až"liter paliva na nádrži(nechápem ako sa k tomu dopočítali a ako im to môže niekto zožrať)a ani z jednej pištole nevytiekla ani kvapka nafty, pričom na 400 metrov vzdialenej Slovnaftke išla nafta bez problémov, na druhý deň zavčas rána sa tam zastavil len tak zo zvedavosti a nafta zase netiekla, takže tak.
Citovať
flasko
Založený: 29 október 2015
Príspevky: 30
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 09:51   
Neviem, čo sa týka týchto čerpačiek, tak to je na dlho, ja napríklad som problém na shellke zatiaľ nemal. Počul som už aj od známych, že po natankovaní na shellke sa objavili nejaké problémy, ale to je prípad by som povedal 1 zo 100
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18412
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 10:32   
Minulú zimu, keď bolo -27 zastavilo mi niekoľko krát auto. Rovnako kolegyni.

Obaja tankujeme výhradne na shell. Ale zbytku firmy sa nič nestalo.
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
wikyxxx
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 13 január 2009
Príspevky: 920
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Okres Malacky
PríspevokZaslal: 20.11.2017 12:26   
Tento motor ma to slavne cerpadlo bosh cp4 ..ono rado pusta piliny ... ak pusti Cr cerpaldlo piliny vies co ta caka... otvoril by som nadrz aj filter a poriadne posvietil ci tam nezacinaju piliny ...ak ano tak rychlo.cerpadlo vymenit a vycistit cely system.od nadrze az po trysky.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.11.2017 13:37   
Žiaľ to je presne tak.Ešte aj ich vlastný manuál má sekcie
ak sú kovové špóny vo filtry
ak sú kovové piliny v nádrži
ak sú
ak sú
A teda aké práce sa vykonávajú ak platí a,b či c
Toto je CR a tu platí systém padajúceho ho..a a to pozná množstvo forďákov ale platí žiaľ aj pre grupu.Zriedkavo sa vyskyje u napr u starého Hdi pritom niektoré majú impozantné km len morálne auto zostarlo
To som písal v predchádzajúcom príspevku,CR je vysoká kultúra ale neistý život.PD je traktor kultúra ale život garantovaný.
Citovať
seven549
Vážený člen - Gallardo (193)
Ľudový rozprávač
Založený: 03 február 2010
Príspevky: 5631
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 19:00   
Sprtos napísal:
To video nema absolutne ziadnu vypovednu hodnotu.
nema no v zime by som na slovensku shell netankoval.inac v cz robili test kvality paliv a ukazalo sa ze tie premiove nafty vobec niesu take ako by mali byt.soferi tankuju klasicku naftu.je to len pocit ze to ide lepsie.kolega mal tiez ford tdci tankoval len tu omw maxmotion dizel u nas rakusko nemecko a cerpadlo pustilo piliny tak ci tak.odvtedy to robi ako ja tesco slovnaft eni benzinol hlavne ferventovane cerpacky kde sa ta nafta toci.ziadne bp aral shell.
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (610)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9440
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 20.11.2017 19:14   
Ak je raz typ cerpadla nachylny nato aby to spravilo tak ani carovna nafta tomu nezabrani.
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (86)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2759
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 19:18   
Na starom Jtd a nafte z Tesco a bez aditíva som natočil cez 100 tkm.
Teraz ma auto iného pána, pol milióna na hŕbe a stale ide.
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18412
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 19:30   
Cela firma jezdime len na shell a auta sa dozivaju 400 000 km...
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum