Skoda Octavia 2,0 tdi - 200.000 km udrzba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

posky
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 16.02.2011 18:24
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 2,0 tdi - 200.000 km udrzba

Príspevok od používateľa posky »

Ahojte,

mam otacku ohladom udrzby auta = Skoda Octavia r.v. 2012, auto mam 2 roky -od 143K km, momentalne mam 205K na tocene. Je to 2,0TDI common rial motor. Rocny najazd zhruba 30-40K, 20%mesto 30%okresky 50% dialnice, olej menim kazdych 15K aj filtre,tankujem len shell, ziadne jurki ani oliva, na udrzbe nesetrim. Auto si planujem este dlhsie nechat.

A teraz moja otazka/-ky
Ake udrzbove zasahy by ste mi este odporucali on top spravit, nech mozem v klude natocit dalsich 200k?

Cital som nieco o cisteni vstrekov ultrazvukom/ nieco o vybrati - cisteni EGR ventilu a etc etc udrzby...

Mate niekto prosim take skusenosti?

Alebo to nemam riesit, len tankovat normalnu naftu a pravidelne menit olej/filtre a nechat osud auta v rukach bozich?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

potrebujes kominara, jak kazde kachle s upchatymi plucami
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Hovorí sa - čo sa za mlada naučíš.dnes by šlo do modifikovanej formy - o čo sa dnes nepostaráš,neskôr ťa dobehne.lebo oklamať môžeš človeka,ale nikdy nie stroj.Takže otázka je plne oprávnená a žiaden sarkazmus nie je na mieste.k téme...
200 tis km je rozhodne čas na niektoré úkony.Ja osobe som zástanca princípu,že nech sa ide robiť na motore čokoľvek,vždy prejde diagnostikov a údaje sa uložia.U tohoto motora je to niekoľko sto hodnôt ktoré treba v pokoji a pozorne prezrieť či je všetko ako má byť.Potom je nutné urobiť to čomu sa moderný diesel jednoducho nevie vyhnúť,vyčistiť mu pľúca,čo znamená že sa začína vstupom od filtra - klapka EGR sacie parohy,klapky (ak sú) ale aj veškeré potrubia a intercooler,tým je umožnené nahliadnuť "do papule" turbíny,urobí sa makro foto aby sa dalo detailne prezrieť prípadné poškodenie hranky lopatky,skontroluje sa radiálna aj axiálna vôla hriadelky turba.Logicky aj funkčnosť variability,ak je riadená podtlakom aj hodnotu podtlaku a velkosť podtlaku na zač/konci pohybu ovládaj tyčky.Elektrická má kontrolér a tá si chybu zahlási.
CR motor nemá potreby ako PD čiže pri 200 hydroštely meniť nebudeme,na to máme čas zhruba ešte stovku tisíc km.
Vstrekovače a ultrazvuk príde k slovu iba vtedy,ak hodnoty diagnostiky naznačujú zhoršené korekcie.To ale býva málokedy u motorov kde sa celú dobu aditivovalo palivo a škvarky v otvorčekoch dýz nemali šancu.Na ultrazvuk trochu pozor,po použití musí byť vstrek do 24 hodín najneskôr sprevádzkovaný.To je doporučenie špičkových opravárov a tej rady by som sa radšej držal.Čo sa dá doporučiť v prípade že sa palivo od počiatku prevádzky neaditivovalo je vyčistenie celej vstrekovej sústavy napriamo v uzavretom okruhu,a od toho počnúc už aditivovať pre uržanie čistoty.Autá ktoré poznám mnoho stotisíc km a aditivovali celú dobu,tankujú kde práve je čerpačka,to o mnohom vypovedá.
Mám celú plejádu zákazníkov kde sú hodnoty korekcií po 400 tis ako by auto kúpily včera.Ale vídam aj opak,keď prídu ešte pred 200 tis a už je to na riešenie.
Viac poradiť netreba, - diagnostika aby bolo jasné kde sme teraz,aké máme hodnoty vrátane kondície FAP !!!
vyčistiť všetko čo sa nakladá sadzami
vyčistiť palivovú sústavu
A ďalej už iba aditivovať palivo,meniť olej (dla mňa 10 tis km) podľa špecifikácie a jedna z najdôležitejších vecí ako motor nezabiť - jazdiť v režime min 1800 ot,v meste po 3 pr.st
Automat do režimu Sport,inak zabíja motor.Vyhýbať sa max otáčkám a ak už,len na sekundy.v otáčkách max - 10 % môžete krúžiť okolo zemegule s prestávkami na tankovanie nekonečne

Dovolím si malú úvahu.CR motory z mnohých príčin chodia najviac do autorizákov,iba najstaršie prešli do neznačkových.Z toho ale vyplýva jedna skutočnosť,že na rozdiel od PD nie sú tak zdokumentované ich potreby,Kým u PD je presne zistené kedy sa čo začína preklápať do problému,u CR nik nevie nič podobné z praxe poskytnúť.Aj ten čas príde,ale ešte ubehne nejaký rok,keď sa bude dať z istotou niektoré veci prognózovať a teda predchádzať problémom.Dnes je ešte skoro,a keď už bude pár ľudí ktorý budú vedieť podobné informácie poskytnúť,bude pre tých dnešných už neskoro.Preto...je možné že niečo sa urobí prv než je nevyhnutné,ale potom si treba zodpovedať otázku,či je väčšia hlúposť urobiť potrebné a problémom predísť,ako čakať,nič nerobiť a konštatovať že zase jeden vlak zmeškaný.A pridať sa k väčšine - múdre veci ako posledná možnosť.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 2,0 tdi - 200.000 km udrzba

Príspevok od používateľa seven549 »

posky napísal:tankujem len shell,
Ake udrzbove zasahy by ste mi este odporucali on top spravit, nech mozem v klude natocit dalsich 200k?
pozriet video https://www.youtube.com/watch?v=Qt86T7jy0RQ a uz nikdy netankovat prave tu shell.zvysok ako uz pisal stary.ale potrebujes na to mechanika ktory to aj spravi nie len povie spravil som to.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

To video nema absolutne ziadnu vypovednu hodnotu.Kazda, podotykam kazda automobilka berie paliva od Slovnaftu s jedinym rozdielom a to, ze si ich ta ktora spolocnost aditivuje sama. U Shell je ale pravda, ze ich premiovy diesel je tazky oblb zakaznika. Jedine OMV si dovaza premiove paliva z Rakuska a navyse taky maxxmotion diesel neobsahuje klasicku biozlozku FAME. Je to krasne vidiet na farbe nafty. Aj premiovy diesel Slovnaft je super, dovaza sa z Madarska, ale ten uz obsahuje FAME.Premiove benziny su u vsetkych cerpaciek TOP. Samozrejme nikdy sa neda dosiahnut, aby nejaka ta cerpacka neponukla nieco co nesplna normy.Vzdy sa taka najde, ale iba na zaklade jednej skusenosti povedat, ze Shell alebo OMV uz nikdy viac je blbost.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Ohľadne Šelu, minulý rok alebo vlastne tento rok v tých tuhých mrazoch tuším to bolo v Januári šiel kolega z nočnej, zastavil sa na tú zázračnú naftu ktorá vraj dokáže ušetriť "až"liter paliva na nádrži(nechápem ako sa k tomu dopočítali a ako im to môže niekto zožrať)a ani z jednej pištole nevytiekla ani kvapka nafty, pričom na 400 metrov vzdialenej Slovnaftke išla nafta bez problémov, na druhý deň zavčas rána sa tam zastavil len tak zo zvedavosti a nafta zase netiekla, takže tak.
flasko
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 29.10.2015 12:18
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa flasko »

Neviem, čo sa týka týchto čerpačiek, tak to je na dlho, ja napríklad som problém na shellke zatiaľ nemal. Počul som už aj od známych, že po natankovaní na shellke sa objavili nejaké problémy, ale to je prípad by som povedal 1 zo 100
wikyxxx
Príspevky: 1141
Dátum registrácie: 13.01.2009 17:19
Bydlisko: Okres Malacky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wikyxxx »

Tento motor ma to slavne cerpadlo bosh cp4 ..ono rado pusta piliny ... ak pusti Cr cerpaldlo piliny vies co ta caka... otvoril by som nadrz aj filter a poriadne posvietil ci tam nezacinaju piliny ...ak ano tak rychlo.cerpadlo vymenit a vycistit cely system.od nadrze az po trysky.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Žiaľ to je presne tak.Ešte aj ich vlastný manuál má sekcie
ak sú kovové špóny vo filtry
ak sú kovové piliny v nádrži
ak sú
ak sú
A teda aké práce sa vykonávajú ak platí a,b či c
Toto je CR a tu platí systém padajúceho ho..a a to pozná množstvo forďákov ale platí žiaľ aj pre grupu.Zriedkavo sa vyskyje u napr u starého Hdi pritom niektoré majú impozantné km len morálne auto zostarlo
To som písal v predchádzajúcom príspevku,CR je vysoká kultúra ale neistý život.PD je traktor kultúra ale život garantovaný.
seven549
Príspevky: 7876
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

Sprtos napísal:To video nema absolutne ziadnu vypovednu hodnotu.
nema no v zime by som na slovensku shell netankoval.inac v cz robili test kvality paliv a ukazalo sa ze tie premiove nafty vobec niesu take ako by mali byt.soferi tankuju klasicku naftu.je to len pocit ze to ide lepsie.kolega mal tiez ford tdci tankoval len tu omw maxmotion dizel u nas rakusko nemecko a cerpadlo pustilo piliny tak ci tak.odvtedy to robi ako ja tesco slovnaft eni benzinol hlavne ferventovane cerpacky kde sa ta nafta toci.ziadne bp aral shell.
YxoYpsilono
Príspevky: 3390
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Na starom Jtd a nafte z Tesco a bez aditíva som natočil cez 100 tkm.
Teraz ma auto iného pána, pol milióna na hŕbe a stale ide.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Shell a rovnako aj ostatne cerpacky maju dobre paliva.Iba Shell svojou premiovou naftou podvadza.Je to obycajna nafta. Hadzat vinu na premiovu naftu, ze odfajci cerpadlo je nezmysel...u nafty sa riesia dve zakladne terminy a to bod zakalu a bod filtrovatelnosti.Bod zakalu je vlastne teplota, pri ktorej sa v nafte zacinaju vytvarat parafiny a teda sa zacina zakalovat.Nema to ale ziaden vplyv na jej pouzitelnost v akomkolvek aute.Svojho casu som robil test naft a vsetky zakladne nafty sa zacalu zakalovat uz pri teplote -5, vratane premiovej nafty Shell.Iba premiova nafta maxxmotion sa zacala zakalovat az pri -15 a premiova nafta Slovnaft Evo diesel sa nezacala zakalovat ani pri -22. Druhy termin je bod filtrovatelnosti.Je to bod alebo lepsie povedane teplota, pri ktorej je nafta este schopna prejst cez palivovy filter a neupchat ho.Legislativa na Slovensku hovori o troch typoch naft.Tzv. letna kde postacuje ak je bod filtrovatelnosti 0 stupnov.Dalej prechodna, kde je bod filtrovatelnosti -10 a tretia zimna, kde je bod filtrovatelnosti -20. Ak je vonku -25 a cerpacka ma naftu do -20 a Vam ta nafta "zamrzne" alebo nebodaj zamrzne na samotnej cerpacke tak cerpacka ziadnu legislativu neporusila...vsetko je ok.Zial.Prave premiove nafty tento problem riesia.Je dolezite si uvedomit, ze parafin, ktory sa vytvori v nadrzi alebo v palivovom trakte sa pri zvyseni teploty opat rozpusti, ale v palivovom filtri nie, preto je castokray problem prave tam.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Preto sú rôzne typy motorov aj rôzne citlivé na podchladenie paliva.Logicky najlepšie na tom bude motor z najkratším potrubím medzi tryskou a čerpadlom.Tu sú na tom najlepšie PD motory kde je táto dlžka nulová kedže sa tlak vytvára priamo vo vstreku.Kedže sa enormne stlačuje,silne sa ohrieva a jeho preplav horúceho paliva ide práve do filtra kde sa miesi z ladovým palivom a vracia teplé do nádrže.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Aj preto moj znamy povedal o svojej audine s motorom 1,9 Tdi PD, ze na tom aute bude jazdit az kym sa nerozpadne alebo ho legislativa nezakaze :)
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 34 neregistrovaných