848 368
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia 2.0 FSI, r.v. 2005 BLR - emisná kontrola

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
robiko1804
Založený: 26 september 2008
Príspevky: 9
Nabehané: 45 min
Predmet: Skoda Octavia 2.0 FSI, r.v. 2005 BLR - emisná kontrola PríspevokZaslal: 19.09.2019 19:17   
Dobrý deň,

v súvislosti so sprísnením STK a emisnej, žiaľ neprešlo ani moje vozidlo cez emisnú kontrolu. Podľa protokolu z emisnej nevyšli tzv. doplnkové parametre.
CO2 0,8900 a 02 13,9600, Lambda 1,0420. Ostatné parametre v tabuľke boli spísané, že vyhovujú:
CO pri volnobežných otáčkách 0,0600 vyhovuje
CO pri zvýšených otáčkách 0,0800 vyhovuje
HC pri volnobežných otáčkách 25
Lambda pri zvýšených otáčkách - 1,0120
Volnobežné otáčky 740 vyhovuje
Zýšené otáčky 2700 vyhovuje.

Auto mám v servise, skontrolovala sa tesnosť výfukovej sústavy, netesnosť bola iba v zadnom tlmiči. Lambda sondy sú podľa meraní v poriadku, taktiež katalyzátor.
Neviete mi poradiť ako mám dalej postupovať ? Pretože nechcem vymeniť pol auta kvôli hodnotám, ktoré su na hranici alebo možn ani neobjektívne. Meranie bolo vykonané vraj podľa nového metodického pokynu. https://www.slov-lex.sk/static/vestniky/SK/RZ/MDVSR/V/2018/55/MP_32_2018.pdf
Motory FSI vraj pracujú s tzv."vrstveným vstrekovaním zmesi". V metodickom pokyne na strane 31 som našiel pri doplnkových hodnotách info, že ak sa jedná o vozidlo napr. s vrstvením zmesi doplnkové hodnoty môžu byť aj mimo stanovený rozsah.
ďakujem za pomoc
Citovať
avelmak
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (102)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2140
Nabehané: 1 mes 15 dní 9 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 19.09.2019 20:09   
Pise sa rok 2005,teda na benzine sa mera lambda,CO a HC.Este som nezazil ze by skontrolovalo aj CO2 nedaj boze O2,lebo prave tie hodnoty su zvysle od dalsich hodnot ako HC,CO.V opise nemas dobre napisane lebo raz pises ze lambda ma hodnotu 1,04 a vdruhom riadku inu hodnotu.Hodnota lambdy nie je dodatkova hodnota.Ak je hodnota lambdy zvysena /pises 1,04/, a ostatne hodnoty su v poriadku /HC,CO/,tak z meraneho objemu analyzator vyrata ze zmes je chudobna.Mam na mysli ze chudobna je v meranom pristroji a nie vo valcoch motora.Analizator zle vyrata dalsie dodatkove hodnoty,zato sa mera na EK len HC,CO,lambda.Neviem o dodatkovych hodnotach.Pri zvysenych hodnotach lambdy vopchat handru do vyfuku a hodnota sa hned zlepsuje.Problem je vo vyfukovom systeme za katalizatorom,pripadne po poslednej lambda sonde.Najjednoduchsie povedane chyba nie je v aute,ale v merani,pristroj nevie zmerat plyn na konci vyfuku/lebo je dieravy/ a vyhodnocuje auto ako zle.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20389
Nabehané: 3 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.09.2019 20:38   
Ano,pracujú aj z homogennou aj z vrstvenou zmesou,kedy s čím si určujú okolnosti práce v 5 podmienkach.Praca z vrstvenou sa spustí jedine ak sú splnené
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C
Citovať
sanoDu
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 január 2009
Príspevky: 46
Nabehané: 10 hod 45 min
PríspevokZaslal: 20.09.2019 00:59   
Tak tvoj jediny problem je ze mas asi deravy vyfuk.
Ak chces prejst emickou musi byt aspon jeden z doplnkovych parametrov v norme a to
Co2 na 14% alebo O2 menej ako 0,5% alebo hodnota lambda v rozmedzi 0,97 az 1,03.
Co si pisal tak ti to uslo na Co2 na volnobehu o 0,04%.
Skontroluj tesnost vyfuku. Zalep dieru ktora odvadza kondezat z tlmica ak ju tam mas. A hura znova na opakovanu ek
Citovať
sanoDu
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 30 január 2009
Príspevky: 46
Nabehané: 10 hod 45 min
PríspevokZaslal: 20.09.2019 01:06   
Este jedna poznamka. Handra sa do vyfuku nema pchat.
Je to proti metodike a moze to znicit aj meraci stroj. Zmes sa tvary iba ako chudobna lebo si pri volnobehu deravy vyfuk prisava kyslik.
Citovať
avelmak
Veľmi obľúbený člen - Ferraro (102)
moderátor fóra
Založený: 25 december 2008
Príspevky: 2140
Nabehané: 1 mes 15 dní 9 hod
Bydlisko: Rimavska Sobota
PríspevokZaslal: 20.09.2019 06:07   
sanodu-handra vo vyfuku nema co robit to je jasne,ale ak vopcha na SKUSKU tak je to uz jasnejsie.Dodatkove hodnoty sa hned menia.S handrou treba skusat v niektorom servise kde maju analyzator,nie na stanice emisnej kontroly.Z akeho dovodu moze znicit pristroj?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20389
Nabehané: 3 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.09.2019 07:16   
Upchatie handrou zabráni pulzačnému prisatiu kyslíka,systém sa dostane do jemného pretlaku a už ani dierka nevie prisávať.Či to prístroju robí dobre ktovie,ale už by boli všetky pokazené pretože sa to proste robí
Citovať
robiko1804
Založený: 26 september 2008
Príspevky: 9
Nabehané: 45 min
PríspevokZaslal: 20.09.2019 08:27   
Neviem preco na spodok protokolu mi napisal vycitku na lambdu ale pri mwrani emisii a obcasnom zosliapnuti plunoveho pedala sa mu labda nepozdavala ale v servise bola premerana a v poriadku. Dieru sme nasli v servise uplne vzadu na konci vyfuku - koncovy tlmic vyfuku nedzi "rurkou" a bruchom. V podstate nedaleko sa hned zasunie emisna sonda. Bude stacit vyvarit tu dierku ? Nie je velka.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20389
Nabehané: 3 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.09.2019 10:14   
Nič jednoduchšie ako overiť tesnosť výfuku.Dlaňou ho vo volnobehu úplne uzavrite až do syčania alebo zadochnutia,a budete sa diviť (aj ušami) koľko ďalších netesností sa nájde(minimálne spoje)
Lambda sonda počas zmeny stavu (otáčky-zaťaženie) chvilkove vysadzuje činnosť,ak sú zmeny časté,dokonca RJ úplne vysadí riadenie zo sond a prejde na prácu z alternatívnymi hodnotami
Možno toto pomôže vec pochopiť (materiál z portálu FCD)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2385)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20389
Nabehané: 3 mes 27 dní 13 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 20.09.2019 10:26   
Ja som sa takmer pobil z technikom na EK práve pre takýto motor,tiež mudroval na nependlovaní skokovej sondy !!!.Auto išlo na opačný koniec mesta,bolo inak zadané do systému a ok.Ja som auto pred tým kompletne diagnostikoval aj OBD aj oscilo,vedel som na tisíc percent že je v poriadku.Ale z pakom vy vojnu nikdy neuhráte
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (231)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4088
Nabehané: 25 dní 23 hod 20 min
PríspevokZaslal: 22.09.2019 10:30   
Boli pripady , že auto s motorom TSi servisované LEN a VYLUČNE v autorizovanom servise pri prvej STK a EK po štyroch rokoch prevádzky a najazdených 20 000 km cca

NEPREŠLO emisnou kontrolou !!!

Ja by som to dal na EU súd ....
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (231)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4088
Nabehané: 25 dní 23 hod 20 min
PríspevokZaslal: 22.09.2019 10:33   
mhlavaty napísal:
Ano,pracujú aj z homogennou aj z vrstvenou zmesou,kedy s čím si určujú okolnosti práce v 5 podmienkach.Praca z vrstvenou sa spustí jedine ak sú splnené
miera zaťaženia a otáčky
nesmie byť chybový zápis v emisnom systéme
klapky v saní zamknuté
teplota motora vyše 50°C
teplota katalizátora medzi 250 - 500°C


Klobuk dole pred konštruktermi

Najvýkonnejšie auta na svete s fukanym benzinovým motorom pracuju len na tomto systeme ...aj Bugatti Veyron

Atmosferické PORSCHE su však NAD týmito zložitými systémami, a nedostatok výkonu v nižších otáčkach dorovnávajú šialenými otáčkami ... až 9000 rpm...
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum