Skoda Octavia 1.9tdi 81kw AHF - zlé štarty, ostrý zvuk

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
Predmet: Skoda Octavia 1.9tdi 81kw AHF - zlé štarty, ostrý zvuk PríspevokZaslal: 06.08.2020 14:32   
Zdravím, tak mám ďalší problém.. menil sa motor, kód motora sedí, turbo, vstreky, išli zo starého motora.. problém je taký, že auto nemá ťah, má ostrý zvuk a zle štartuje za studena..

diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..

Vymieňalo sa aj čerpadlo, predvstrek je nastavený cca na 60-65.. čerpadlo je funkčné, avšak keď sa dá na diagnostiku a pozerá sa TDIgraf, tak na volnobehu pri zohriatom motore je predvstrek chvílkový. Raz drží 60, potom padne na 0 a zas na 60, alebo vyskočí nad 110 a po chvíli zas na 60.

Ďalšia vec, neťahá. Zistil som, že pri naštartovaní sa banka na turbe ani nehne. Pozrel som preto podtlak, ale podtlak do banky nejde.

Keď je motor studený, motor ledva, ledva naštartuje, aj to na dlhý a až 3. pokus. Keď chytí a vypnem ho, chytí na brnk. Poiskty som pozeral, tie sú v poriadku, relé 109 som nepozeral, ale keby je vadné relé 109, vraj by auto vôbec nechytilo. A ešte mi svieti kontrolka ESP/ASR. Čím to môže byť ? Už neviem čo s tým.
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (631)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18719
Nabehané: 1 mes 9 dní 21 hod
PríspevokZaslal: 06.08.2020 15:30   
neprehodili ste nahodou hadicky z N75 ?
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 06.08.2020 15:59   
Nie, neprehodilo sa nič
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 06.08.2020 17:39   
mp3turbo napísal:
neprehodili ste nahodou hadicky z N75 ?


Nič sa neprehadzovalo
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 06.08.2020 18:05   
* diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..


Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla

tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté

Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie

ESP/ASR dôsledková chyba
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 06.08.2020 20:09   
Skrat na kostru vypisuje pri ventile počiatku vstreku a ešte asi pri váhe vzduchu.. inak sú sporadické, ale vymazať nejdú.. čo mám na tom pozrieť a kde presne sa to napája ? Už som premýšľal, či náhodou nie je vadná aj RJ motora, alebo kabeláž ... už si s tym neviem rady.
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 06.08.2020 20:09   
mhlavaty napísal:
* diagnostika vypísala nasledovné chyby: ventil počiatku vstreku, ventil (regulacia) plniaceho tlaku (n75), ventil vedenia spätných výfukových plynov, snímač polohy klapky a merač hmotnosti vzduchu..


Ak behá na Tdi grafe hodnota hore dole treba pozrieť presuvník vstreku na spodku čerpadla

tie ostatné veci treba napísať kod chyby,ak je to skrat bude to preto lebo sú v jednej napájacej vetve spoločne ak vypadne napájanie býva to spoločné pre všetko čo tam je spomenuté

Banka sa hnúť nemôže,je to dôsledok výpadku napájanie

ESP/ASR dôsledková chyba








Skrat na kostru vypisuje pri ventile počiatku vstreku a ešte asi pri váhe vzduchu.. inak sú sporadické, ale vymazať nejdú.. čo mám na tom pozrieť a kde presne sa to napája ? Už som premýšľal, či náhodou nie je vadná aj RJ motora, alebo kabeláž ... už s tym neviem rady.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 06.08.2020 20:24   
Treba výpis chýb,veď ani nevieme čo sa deje,tak sa nedá riešiť nič
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 06.08.2020 22:24   
Zajtra to sem hodím
Citovať
lorak777
Obľúbený člen - Bawo (82)
Založený: 21 marec 2015
Príspevky: 1406
Nabehané: 7 dní 8 hod 9 min
PríspevokZaslal: 07.08.2020 10:20   
nieco sa tam musi hybat a sadne, ked to chyti...mhlavaty, nezda sa ti to podobne, ako ked som na avii alebo starych dizloch korigoval na uvolnenom cerpadle predstrek rucne podla ucha, aby bolo ostrejsie a lepsie chytalo???, len jemu to za studena nechyta...a urcite by na TDI nenastavoval nikto cerpadlo podla ucha
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.08.2020 10:43   
Dá sa iba predpokladať že presúvník má chybu "po drôte" a vypadáva táto regulácia.Celý presuvník funguje na základe systémového tlaku paliva v čepadle a skrze toho neriadeného (alebo zle riadeného) ventilu si RJ nastavuje požadovanú polohu.Ale čo sa deje zo signálom sa cez OBD dá solidne diagniostikovať Bosch KTS a adaptérom pre VP čerpadlá,alebo priamo signál oscilom,to je rýchlejšie a presne ukáže čo sa deje,alebo nedeje
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 07.08.2020 17:50   
mhlavaty napísal:
Treba výpis chýb,veď ani nevieme čo sa deje,tak sa nedá riešiť nič


Nedá sa mi sem dať cez mobil foto, ale vypísalo nasledovné chybové kódy:

19561 - prepinaci ventil klapky sacieho potrubia -prerušenie alebo skrat na kostru - sporadicka


17957 - magneticky ventil obmedzovania plniaceho tlaku (n75) - sporadická

17849 - ventil AGR (n18) - sporadická

17660 - ventil zaciatku vstreku (n108) - sporadická

A ešte ukázalo predtým ventil vedenia spatných výfukových plynov, ale ten mi teraz neukázalo..
Citovať
mp3turbo
Legenda - Ford T (631)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 18719
Nabehané: 1 mes 9 dní 21 hod
PríspevokZaslal: 07.08.2020 18:31   
tieto sporadicke chyby vies vymazat, ktore z nich sa ukazu znovu ?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21565
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 07.08.2020 19:57   
tri chyby ventil klapky,ventil EGR a ventil N75 sú v jednej napájacej vetve.Ak vypíše skrat na kostu u jednej z trojice,znamená že vypadávajú všetky.Strata napájania
Citovať
NicolasBart
Nová tvár - Trabanto (1)
Založený: 28 február 2020
Príspevky: 17
Nabehané: 1 hod 58 min
PríspevokZaslal: 07.08.2020 20:38   
mp3turbo napísal:
tieto sporadicke chyby vies vymazat, ktore z nich sa ukazu znovu ?


Dám vymazať a zobrazia sa všetky znova..
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum