Skoda Octavia 1.9tdi 77kw - termostat teplota a chladenie

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

host11
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.9tdi 77kw - termostat teplota a chladenie

Príspevok od používateľa host11 »

Ahojte,
minulý týždeň som menil termostat na III znacky Vernet. Bolo to hlavne z dôvodu, že za motor nevedel dostatočne zohriať, vždy okolo 70c Po výmene sa zase prehrieva a to tak, že pri bežnej jazde pohoda až keď je v plnej záťaži tak teplota podľa diagnostiky vyskočí na 106c. Na budíkoch je ale 90. Kúrenie OK. Tak som pre istotu vrátil späť pôvodný aby sa motor neprehrieval aspoň kým kúpim druhy termostat. Otestoval som ten Vernet v kanvici s vodou a presným teplomerom, začal sa otvárať až pri 90-91c, aj to len na 2-3mm Písané ma ale 87c takže mi z toho vychádza že bude asi zlý? Samozrejme by som tomu nevenoval ani pozornosť keby mi cez expanzku nevyhodilo trochu vody. Akú značku termostatu doporučujete pre tento motor? Moc sa mi to nechce neustále vymieňať nakoľko prístup naprd. Ešte som rozmýšľal do toho Vernet vyvrtat malú dierku, ale neviem ci dosiahnem ideálny stav. Ďakujem
PROCHY603
Príspevky: 3785
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

106 je normalna teplota cez VAG. Daj naspet ten termostat je O.K. :3035: :4012: Nic neupravuj!!!!
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

Moderné motory majú vyššiu pracovnú teplotu "lebo emisie". Neviem ako tento konkrétny motor, ale 106 je dnes bežná prevádzková teplota.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Každá teplota či je odčítaná na budíkoch alebo z diagnostiky je výsledkom vyhodnotenia PTC odporu čidla.Takže ani jedna ani druhá sa nedá považovať za nepriestrelne presnú.Presná je odmeraná externe a kalibrovaným teplomerom.
U Tdi je termostat uložený tak,že pokiaľ tam človek má ruky,už nevidí čo presne robí.Veľmi často je termostat a tesnenie uložené nesprávne a termostat sa dostane do nesprávnej výšky.Nezriedka tečie spod príruby a robí sa x krát.Príruba má dva výstupky do ktorých sa termostat zakliesni a tak nepadá z príruby pri zakladaní,ibaže to má každý druhý ulámané.Kedže je dvojčinný a má dva tanieriky jeden sa otvára a druhý zatvára otvor v bloku. Preto po otvorení a stúpnutí záťaže aj motor stúpne na teplote.Tu treba hladať pôvod problémov.
Pohlad na zavretý termostat a druhý tanierik ktorý je v tom stave otvorený
[img]https://i.postimg.cc/jLLpLYnb/DSCN7665.jpg[/img]
host11
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa host11 »

ano na tej prirube som aj ja mal jeden ten vystupok ulomeny, ale na jednom to celkom drzalo. V kazdom pripade som meral teplotu aj pomocou externeho teplomeru v expanznej nadrzke a rozdiel bol cca. o 6c menej co povazujem za logicke. Objednal som este jeden termostat + prirubu a uvidim ako to dopadne. Uz to viem zvladnut za 30 minut :)
PROCHY603
Príspevky: 3785
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Zbytocne kupis novy termostat. Hladas chybu tam kde nie je.
host11
Príspevky: 34
Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa host11 »

no ja si myslim, ze problem v tom termostate je minimalne ten, ze sa otvara len asi 3mm max 4mm pricom druhy podstatne viac.
qOs
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2011 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qOs »

Dobrý deň, nechcel som zakladať novú tému, keďže termostat sa rieši aj tu. Mám Octaviu 2 po FL 2010, 1.2TSI. Pokiaľ bolo vonku relatívne teplo, všetko bolo v poriadku so zohrievaním. Teraz, akonáhle je vonku pod cca 10 stupňov, chladiaca kvapalina sa proste nezohreje na 90 stupňov. Mám vymenený termostat, aj snímač teploty chladiacej kvapaliny. Po výmene sa motor vedel síce zohriať v meste na 90 stupňov, ale viacmenej keď auto bolo naštartované na mieste. Akonáhle s autom začnem brzdiť alebo podraďovať, teplota ide okamžite dolu. Teraz už sa ručička viacmenej ani neodlepí od 50 stupňov. Kúrenie funguje bez problému a takmer okamžite. Viete niekto poradiť čo s tým? Ďakujem
erikfrog
Príspevky: 909
Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa erikfrog »

1.Teplotu si mal OK
2. Vernet je original
qOs
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2011 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qOs »

Zdravím, vedel by niekto poradiť v čom by to ešte mohlo byť? Čo som sa dočítal, tak bolo mi odporúčané meniť termostaty, kým sa nenájde taký, ktorý by fungoval..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Totálny nezmysel,fungujú úplne všetky od toho najlacnejšieho po originál.Toto je tragédia pomaly celonárodná...najprv treba vyskúšať všetky hovadiny,potom sa začne premýšlať prečo sa to stále a stále opakuje.Ale hlúposť je najlepšie zaplatená komodita
qOs
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 24.10.2011 18:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa qOs »

Ok, a čo teda odporúčaš? Lebo s podobným prípadom som sa nestretol ani ja, ani v servise.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

A ten servis skontroloval el.riadenie vodného čerpadla ? (N492)
Založ vlastnú tému,inak sa v jednej riešia úplne odlišné menežmenty
dany01
Príspevky: 44
Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dany01 »

ja ked so riešil termostat na 77 kw PD tak mi mechanik zo Skoda povedal, aby som nešpekuloval so ziadnymi nahradami a rovno kupil v autorizáku tu prirubu s kolienkom kde je termostat umiestnený - kvôli tým 2 cuplíkom v ktoré ho držia. A mal pravdu, aj mi to sam vymienal.Tak ako všetci nadavajú že diesel nekuri a jazdia s kartonmi tak mne kuri po par sto metroch. Na 81 kw rotačke som to nevedel a šla tam nahrada, do starého osadenia a tak to aj s kurením vyzeralo...., vo vela veciach sa oplatí ísť do originalu-predsa len to je navrhnuté. teraz som sa tak "oserkal" s tlmičmi KYB a nejakými pružinami - nepačí sa mi to. Tuto to už nechám, je to staré auto, ak budem meniť na Golf pružiny min. origo. Tlmič možno Monroe-vraj majú najbližšie ku origo.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0908523742 a 29 neregistrovaných