Skoda Octavia 1.9tdi 77kw - termostat teplota a chladenie
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.9tdi 77kw - termostat teplota a chladenie
Ahojte,
minulý týždeň som menil termostat na III znacky Vernet. Bolo to hlavne z dôvodu, že za motor nevedel dostatočne zohriať, vždy okolo 70c Po výmene sa zase prehrieva a to tak, že pri bežnej jazde pohoda až keď je v plnej záťaži tak teplota podľa diagnostiky vyskočí na 106c. Na budíkoch je ale 90. Kúrenie OK. Tak som pre istotu vrátil späť pôvodný aby sa motor neprehrieval aspoň kým kúpim druhy termostat. Otestoval som ten Vernet v kanvici s vodou a presným teplomerom, začal sa otvárať až pri 90-91c, aj to len na 2-3mm Písané ma ale 87c takže mi z toho vychádza že bude asi zlý? Samozrejme by som tomu nevenoval ani pozornosť keby mi cez expanzku nevyhodilo trochu vody. Akú značku termostatu doporučujete pre tento motor? Moc sa mi to nechce neustále vymieňať nakoľko prístup naprd. Ešte som rozmýšľal do toho Vernet vyvrtat malú dierku, ale neviem ci dosiahnem ideálny stav. Ďakujem
minulý týždeň som menil termostat na III znacky Vernet. Bolo to hlavne z dôvodu, že za motor nevedel dostatočne zohriať, vždy okolo 70c Po výmene sa zase prehrieva a to tak, že pri bežnej jazde pohoda až keď je v plnej záťaži tak teplota podľa diagnostiky vyskočí na 106c. Na budíkoch je ale 90. Kúrenie OK. Tak som pre istotu vrátil späť pôvodný aby sa motor neprehrieval aspoň kým kúpim druhy termostat. Otestoval som ten Vernet v kanvici s vodou a presným teplomerom, začal sa otvárať až pri 90-91c, aj to len na 2-3mm Písané ma ale 87c takže mi z toho vychádza že bude asi zlý? Samozrejme by som tomu nevenoval ani pozornosť keby mi cez expanzku nevyhodilo trochu vody. Akú značku termostatu doporučujete pre tento motor? Moc sa mi to nechce neustále vymieňať nakoľko prístup naprd. Ešte som rozmýšľal do toho Vernet vyvrtat malú dierku, ale neviem ci dosiahnem ideálny stav. Ďakujem
-
- Príspevky: 3785
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Každá teplota či je odčítaná na budíkoch alebo z diagnostiky je výsledkom vyhodnotenia PTC odporu čidla.Takže ani jedna ani druhá sa nedá považovať za nepriestrelne presnú.Presná je odmeraná externe a kalibrovaným teplomerom.
U Tdi je termostat uložený tak,že pokiaľ tam človek má ruky,už nevidí čo presne robí.Veľmi často je termostat a tesnenie uložené nesprávne a termostat sa dostane do nesprávnej výšky.Nezriedka tečie spod príruby a robí sa x krát.Príruba má dva výstupky do ktorých sa termostat zakliesni a tak nepadá z príruby pri zakladaní,ibaže to má každý druhý ulámané.Kedže je dvojčinný a má dva tanieriky jeden sa otvára a druhý zatvára otvor v bloku. Preto po otvorení a stúpnutí záťaže aj motor stúpne na teplote.Tu treba hladať pôvod problémov.
Pohlad na zavretý termostat a druhý tanierik ktorý je v tom stave otvorený
[img]https://i.postimg.cc/jLLpLYnb/DSCN7665.jpg[/img]
U Tdi je termostat uložený tak,že pokiaľ tam človek má ruky,už nevidí čo presne robí.Veľmi často je termostat a tesnenie uložené nesprávne a termostat sa dostane do nesprávnej výšky.Nezriedka tečie spod príruby a robí sa x krát.Príruba má dva výstupky do ktorých sa termostat zakliesni a tak nepadá z príruby pri zakladaní,ibaže to má každý druhý ulámané.Kedže je dvojčinný a má dva tanieriky jeden sa otvára a druhý zatvára otvor v bloku. Preto po otvorení a stúpnutí záťaže aj motor stúpne na teplote.Tu treba hladať pôvod problémov.
Pohlad na zavretý termostat a druhý tanierik ktorý je v tom stave otvorený
[img]https://i.postimg.cc/jLLpLYnb/DSCN7665.jpg[/img]
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40 Zdieľať na Facebook
ano na tej prirube som aj ja mal jeden ten vystupok ulomeny, ale na jednom to celkom drzalo. V kazdom pripade som meral teplotu aj pomocou externeho teplomeru v expanznej nadrzke a rozdiel bol cca. o 6c menej co povazujem za logicke. Objednal som este jeden termostat + prirubu a uvidim ako to dopadne. Uz to viem zvladnut za 30 minut
-
- Príspevky: 3785
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 34
- Dátum registrácie: 09.05.2006 14:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 24.10.2011 18:36 Zdieľať na Facebook
Dobrý deň, nechcel som zakladať novú tému, keďže termostat sa rieši aj tu. Mám Octaviu 2 po FL 2010, 1.2TSI. Pokiaľ bolo vonku relatívne teplo, všetko bolo v poriadku so zohrievaním. Teraz, akonáhle je vonku pod cca 10 stupňov, chladiaca kvapalina sa proste nezohreje na 90 stupňov. Mám vymenený termostat, aj snímač teploty chladiacej kvapaliny. Po výmene sa motor vedel síce zohriať v meste na 90 stupňov, ale viacmenej keď auto bolo naštartované na mieste. Akonáhle s autom začnem brzdiť alebo podraďovať, teplota ide okamžite dolu. Teraz už sa ručička viacmenej ani neodlepí od 50 stupňov. Kúrenie funguje bez problému a takmer okamžite. Viete niekto poradiť čo s tým? Ďakujem
-
- Príspevky: 909
- Dátum registrácie: 06.11.2011 21:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 24.10.2011 18:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 6
- Dátum registrácie: 24.10.2011 18:36 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24918
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08 Zdieľať na Facebook
ja ked so riešil termostat na 77 kw PD tak mi mechanik zo Skoda povedal, aby som nešpekuloval so ziadnymi nahradami a rovno kupil v autorizáku tu prirubu s kolienkom kde je termostat umiestnený - kvôli tým 2 cuplíkom v ktoré ho držia. A mal pravdu, aj mi to sam vymienal.Tak ako všetci nadavajú že diesel nekuri a jazdia s kartonmi tak mne kuri po par sto metroch. Na 81 kw rotačke som to nevedel a šla tam nahrada, do starého osadenia a tak to aj s kurením vyzeralo...., vo vela veciach sa oplatí ísť do originalu-predsa len to je navrhnuté. teraz som sa tak "oserkal" s tlmičmi KYB a nejakými pružinami - nepačí sa mi to. Tuto to už nechám, je to staré auto, ak budem meniť na Golf pružiny min. origo. Tlmič možno Monroe-vraj majú najbližšie ku origo.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: uwa0908523742 a 29 neregistrovaných