Škoda Octavia 1.9 tdi - tlak v chladiacom systéme

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
12>
Autor Správa
Sebar
Založený: 29 apríl 2019
Príspevky: 19
Nabehané: 2 hod 45 min
Predmet: Škoda Octavia 1.9 tdi - tlak v chladiacom systéme PríspevokZaslal: 21.03.2020 22:29   
Zdravim, jedna sa o auto Škoda Octavia 2002,1.9 TDI 81 kw, na tachometri je 270 000km. Jedneho dňa mi strelila vodna hadica po vymene, naliati novej kvapaliny som si to moc nevsimal ale po case som si vsimol ze system chladenia velmi dlho drzi tlak to znamena ze nadrzka odfukne aj na studeno + ked sa zahreje motor tak voda klesne skoro na minimum ( mala by vsak stupnut ) a hadice su dost tvrde avsak po povoleni nadrzky vysici vzduch hadice zmaknu a voda sa vrati presne tam kam.by na zohriatom motore mala byt, viem.ze niektori zacnu pisat o prasknutej hlave/tesneni. Avsak auto sa vobec neprehrieva , ziadne problemy pri starte, motor ide suprovo a dokonca vobec ziaden dym na teplo. Takisto to super kuri, ziadne emulzie a nemizne ani voda len toto tlakovanie a jedine co ze po starte a prvom pridani plynu pocujem natekat( zblnkat) vodu niekde v radiatore kurenia. nasledne drzanie tlaku v systeme, skusal som aj vymenit viecko na nadobke za 4€ ( asi je to nejaka Cina) chvilu tusim bolo dobre ( prip som tomu nevenoval pozornost ) ale nepomohlo to. Nechcem vsak tak chodit lebo takym tlakom podla mna moze nieco roztrhnut hadicu alebo co. Expanznu nadobku som.zatial.neskusal vymenit. Skusal som vsak jazdit s mierne povolenym vieckom a samozrejme vsetko suprove. Hadice makke hladina vody tam kam patri. Napadlo mi ze by som teda chodil so zatvorenym vieckom ale ze by som ho prevrtal nejakym mini vrtakom aby ten tlak isiel prec a system nebol tak natlakovany. Co poviete ? Somarina ? Nechce sa mi zatial dat rozhadzat motor ktory frči super nemiesa kvapaliny ani nic a davat robit tesnenie a hlavu. Pripadne moze byt problem tlakovania aj niekde inde ?
Citovať
cicmanec
Legenda - Ford T (1291)
Založený: 15 október 2008
Príspevky: 27666
Nabehané: 4 mes 6 dní 11 hod
PríspevokZaslal: 22.03.2020 00:16   
Ja by som pre začiatok skúsil porozmýšľať prečo je systém uzatvorený pretlakovým viečkom a odkiaľ sa asi tak môže v systéme zobrať tlak. A potom by som skúsil nájsť servis, ktorý aspoň počul o teste chladiacej kvapaliny na prítomnosť CO.
_________________
Upozornenie: Moje príspevky môžu obsahovať iróniu, sarkazmus, cynizmus, nadávky a urážky. Ak s tým máte problém nečítajte ich!
Citovať
Sebar
Založený: 29 apríl 2019
Príspevky: 19
Nabehané: 2 hod 45 min
PríspevokZaslal: 22.03.2020 00:22   
No vsak to som sa uz pytal, povedali ze yo sa zist. len rozobratim motoru a tym padom keduz bude vsetko rozobrate da sa nove tesnenie atd, tak teda skusim inde. Byva to teda vacsinou tento zly scenar? Tesnenie/hlava ? Ci moze aj pre iny dovod drzat taky tlak? A co ta mala dierka do viecka? Nebude tak natlakovane a motor nevykazuje nejake ine znamky poskodenej hlavy alebo tesnenie a je plne funckne vsetko
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21568
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.03.2020 11:10   
Toto Tdi má pretlakový systém a v nalievacom víčku sú dva ventily,jeden udržuje činný pracovný pretlak a druhý podtlakový po ochladnutí vyrovná prípadný vzniknutý podtlak.Víčko ak sa dostane do neho G12 sa prilepujú ventilky a mení správanie.Je možné ho rozobrať ak sú nástroje,ale jednoduchšie je kupiť,ale jedine originál,nikdy nie čínu ani náhrady.Rozdiel medzi totálnym h..o a orig nestojí za kúpenie na dva razy.
Vyvrtaná dieročka je dobré riešenie ktoré ale nie je vhodné do vysokých letných teplôt kde vystúpa teplota a pretlak je nutný pre zvýšenie bodu varu vody.
Test na CO dáva istotu že motor nemá poškodené tesnenie ani prasklinu nikde,trvá cca 5 minút,dáva 100% garantované výsledky a robí sa na motore v prevádzkovej teplote,najlepšie okamžite po jazde. Väčšinou si dielne pýtajú za tento test 10 e.- čo je cena reakčnej kvapaliny testu a cca pol hodiny čo sa okolo toho kecá.Keby tam nebol majiteľ a nekládol tisíc otázok - trval by 5 min. max :)
Hladinu v nádobke (studený motor) len po deliacu rovinu ale lepšie 5 mm pod !!! Otvárať jedine studený oddýchnutý stav aj kontrolovať iba v tom režime,inak môže byť hladina iná
Citovať
Sebar
Založený: 29 apríl 2019
Príspevky: 19
Nabehané: 2 hod 45 min
PríspevokZaslal: 22.03.2020 11:24   
mhlavaty no tou dierkou pride system kompletne o pretlak? Pokial bude mala dierka tak som chcel.docielit to aby pretlak maly ostal ale aby sa tak netlakovali hadice . to znamena ze ked v systeme nie je taky tlak tak voda zacne v lete skoro vriet? A co to zblnkanie v radiatore ked pocut ako sa po prvom pridani plynu po starte a studenom.motore pocut ako sa voda leje niekam do radiatora kurenia?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21568
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.03.2020 13:15   
Treba rovno povedať že veci sa neriešia tak ako by sa žiadalo.Postup by v prípade opravy bol v postupnosti
Overenie na CO
Nové naplnenie systému pod vacuom,tak sa zabráni aby sa po rôznych dutinách ukryla nejaká vzduchová kapsa,ona dovoľuje že voda sa prelieva a žblnká,ak je systém plný vody a bez vzduchu tak žblnkať nemôže.Samozrejme na jednu výnimku ktorú spôsobuje velmi zúžený prietok.Naplnenie pod vacuom zároveň testuje tesnosť sústavy (ako u klímy)
Odmerajú sa tlakové pomery a použije nový exp. ventil
Dierka (je jedno aká,hoci miniatúrna) zruší základ pretlakového chladenia a teda hrozí pri velkej záťaži v lete vyvretie vody.
Citovať
martincichy
Nová tvár - Trabanto (18)
Založený: 18 september 2016
Príspevky: 3940
Nabehané: 10 dní 12 hod 5 min
PríspevokZaslal: 23.03.2020 20:01   
Tradičné riešenie po Slovensky:

- hlava dole, hlavu dáme zrovnať a otlakovať (zbytočne)
- nové tesnenie pod hlavou (zbytočne)
- práca - zbytočne

Výsledok: problém pretrváva, servis zvesí plecia a hajde do nového servisu ľahší o 300 eúr.

Cicmanec aj mhlavaty Ti poradili. Kúp si novú zátku do expanznej nádoby. Pre pokoj v duši, môžeš obvolávať servisy, či vedia detekovať CO v chladiacom systéme reaktívnym testom. Držím palce.
Citovať
nahradnediely90
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 03 marec 2010
Príspevky: 322
Nabehané: 11 dní 3 hod 56 min
Bydlisko: PD
PríspevokZaslal: 23.03.2020 21:09   
Robím test na CO2, som s PD okresu, viac info cez súkromnú správu.
_________________
Citovať
Sebar
Založený: 29 apríl 2019
Príspevky: 19
Nabehané: 2 hod 45 min
PríspevokZaslal: 24.03.2020 13:46   
martin cichy...uzaver expanzky uz bol meneny no nepomohol
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21568
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.03.2020 14:13   
To je mylný názor pretože nemá žiadne podloženie.opodstatnenie dostane až sa odmeria ...toto má byť a toto tam je.Strelba naslepo,zlý ventil predtým a teraz čína,...možno.Celé je to o tom že možno,nič nie je isté,takto sa to jednoducho nerobí,toto je a nazýva sa šuflikantstvo a zdôvodniť sa dá jedine tým že si to niekto robí sám a striela naslepo.Všetky tie úkony čo z istotou odhalia v čom je presne problém je aj z nutnými meraniami na 30 min práce,to za zbytočné kupovočky naslepo nestojí.
Apropo..aj uzaver expanzky sa testuje
nahradnediely90 ti test urobí,ja mám skúsenosť že kto je doma v týchto testovaniach pozná dobre celú problematiku takže to vidím na podanú ruku a šancu sa s tým netrápiť
Citovať
nahradnediely90
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 03 marec 2010
Príspevky: 322
Nabehané: 11 dní 3 hod 56 min
Bydlisko: PD
PríspevokZaslal: 24.03.2020 16:11   
Naposledy som robil test CO na Škode Octavia II 2.0 TDI 103kW, prišiel s tým mechanik ktorý si chcel overiť či sú v chladiacom systéme výfukové plyny, hadice boli tvrdé ako kameň, nechali sme systém trošku ochladiť, otvoril som viečko na expanzke a hneď bolo cítiť výfukové plyny, test som samozrejme spravil a bol pozitívny. Medzi hadicu a expanzku som dal medzikus s pumpou a manometrom a testoval otvárací pretlak viečka na expanzke, podla tabuliek mal byť 1,4 až 1,5 bar. Pri 2 bar viečko stále držalo tlak - ďalej som to netlakoval ale odporučil som výmenu viečka expanzky a ešte pred demontážou hlavy valcov skontrolovať EGR ventil ak je chladený vodou. Aký bol ďalší postup mechanika netuším - nebol som s ním zatiaľ v kontakte.
_________________
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21568
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.03.2020 16:34   
Dobré pripomenutie...je viac miest mimo tesnenia hlavy kde do vody môžu preniknúť spaliny.Stále viac sa vyskytuje že je aj IC chladený vodou.Takže sa neuponáhlať z verdiktom.Do víčka sa nesmie chladivo dostať,zalepuje membránkový ventil,vtedy treba hodiť do ultrazvuku a netreba ani rozoberať.Ale aby sa nezopakovalo nepreplňovať expanzku,to robí väčšina
Citovať
nahradnediely90
Nová tvár - Trabanto (10)
Založený: 03 marec 2010
Príspevky: 322
Nabehané: 11 dní 3 hod 56 min
Bydlisko: PD
PríspevokZaslal: 24.03.2020 16:58   
Ale položme si otázku koľko s "automechanikov" má v dielni ultrazvuk? tester CO? oscilo? diagnostiku ktorej rozumie?
Ak je taký aspoň jeden zo sto tak aj to je veľa.
V dielni ide o obrat, vyčistím viečko v ultrazvuku za 10 €? musím kúpiť ultrazvuk aspoň za 400 €, alebo objednám za 4 € a predám za 15 € ?
Vymením viečko, založím manometer, diagnostikujem CO? alebo zhodím hlavu, dám ju zrovnať, rovno vymením aj rozvody?
Kde zarobím viac?
Poznám "mechanikov" ktorý sú schopný nechať pôvodné rozvody a započítať nové, vymeniť tesnenie pod hlavou a započítať aj zrovnanie hlavy, nové ventily a kľudne aj novú vačku - však zákazník h0vn0 vie čo sa tam menilo.
Prednedávnom som bol svedkom kde sa rozsypali rozvody na Škode Superb, r.v. 2009, podla servisnej knižky boli vymenené už dva krát po 100 000 Km, na vodnej pumpe a kladke bol vyrazený rok 2008. Niekto si prilepšil pár stovák za nič. Predné brzdové kotúče boli na faktúre zaučtovane ATE a namontované MAXGEAR. Ale to by bolo dlhé písanie a hlavne mimo tému.
_________________
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2587)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 21568
Nabehané: 4 mes 8 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.03.2020 17:07   
Plne a bez výhrad súhlasím že tak je to obvyklé.Ale ak sa začneme baviť o špičkových ľudoch a to doslova špičkových,tak tam je to iný svet a poctivosť a profesná česť je sviatosť božia.Pár ich poznám a denne sme tel v kontakte,a ja si ani len predstaviť neviem že by niekto použil nejakú "skratku" alebo nekorektnosť pre zárobok.Neprípustné,ak už niečo prijmú robiť sú absolutne spolahlivý a čestný.Na SVK ich poznám troch takých ktorým by som zveril opravu vlastného z úplnou dôverou
Citovať
miike501
Založený: 29 november 2009
Príspevky: 7
Nabehané: 28 min
PríspevokZaslal: 26.03.2020 07:57   
Zdravím, nechcem zakladať novú tému, tak sa opýtam tu. Mám tiež Octaviu 1,9 tdi, 81kW r.v. 2001, a tiež pozorujem, že keď odmontujem za studena viečko expanzky tak mi to zasyčí, ako by to bolo natlakované. Inak sa tiež nepriehrieva, dobre kúri, chladiaca kvapalina čistá, pekne číra. Ale keď boli mrazy, tak mi sem tam po štarte zasvietila kontrolka chl. kvapaliny, no keď som zhasol motor a znova naštartoval, tak už sa nerozsvietila. Pripisoval som to zlému kontaktu snímača, ktorý som odpojil, vyčistil, nastriekal sprejom na el. kontakty a späť poriadne zapojil, no aj tak mi kontrolka pri nižšej teplote /-4 stupne C/ sem tam zasvietila. Otázka znie, či tlak v chl. systéme je normálna vlastnosť pri tomto motore alebo tam vôbec nemá byť a po otvorení viečka to nemá ani trochu zasyčať, a či zriedkavé rozsvietenie kontrolky chl. kvapaliny s tým môže mať nejaký súvis. Ďakujem.
Citovať
Odpovedať Nová téma
12>

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum