Skoda Octavia 1.9 tdi - teplota motora

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

peka1
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 20.12.2012 07:50
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.9 tdi - teplota motora

Príspevok od používateľa peka1 »

chcel by som sa opytat, kde moze byt chyba, ked sa mi motor nezohreje na prevadzkovu teplotu (90st.)ani po cca 20 km. Vcera som menil termostat, ale tam chyba asi nebude. Dokonca kym nemam prevadzkovu teplotu, tak pri dlhsom stati teplota pomaly klesa. Co to moze sposobovat?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Jednoznačne termostat.Je jedno že je alebo nie je menený.Originál podla predpisu má počiatok otvárania na 87°C a úplné otvorenie 102°C
Ak má termostat čo aj iba maličkú nedokonalosť a netesnosť okolo uzavretia tanierika,stačí to na tento problém. Identifikovať tento stav ide podla priebehu ohrievania hornej hadice chladiča,ktorá musí byť až do otvorenia termostatu max jemne vlažná.K otvoreniu dôjde v priebehu sekúnd a vtedy stúpne prudko teplota.Samozrejme auto naštartované a bez pohybu.Nad rámec tohoto niet už čo riešiť,nič iné už teplotu zvýšiť nevie,kúrenie a jeho radiátor je pomerne účinný a už tu dôjde k obrovskému úbytku tepla,plus výmenník oleja čosi a je minimum ďalšieho tepla.Teda aspoň u dobre fungujúceho a na teplo skúpeho stroja. U HDi museli napr pre nedostatok tepla pridávať nezávislé (závislé) kúrenia a ešte to bohviečo nebolo napr u Picassa.
Jedným z riešení tohoto stavu je zamontovanie ďalšieho termostatu do spodnej hadice v blízkosti vstupu vody.Sú to hadicové termostaty ktoré sa u niektorých starších aut takto montovali originálne napr dacia 1300-1310 kopec starších Renaultov.Určite sa niekto nájde kto už to takto má a prezradí konkrétny typ
m.kocik
Príspevky: 608
Dátum registrácie: 20.10.2007 20:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m.kocik »

suhlasim s hlavatym dorobene nezavisle kurenie lepsiu vec nepoznam,skus dat pred chladic karton ze nema napor zinmeho zduch tiez to pomaha volakedy na skodovkach,zigulakoch stary trambus boli pred chladicom take decky s ktorimi so si reguloval teplotu a kurilo to v zime je dost tazko zohriat motor na prevadzkovu teplotu spitaj sa cica co to robi so sharanmi ten by vedel rozpravat o teplote v zime, :4012:
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

to je zaujimave ako niekto pride na to az teraz co uz zimu mame niekolko tyzdnov.ci azda sa auto vytiahlo z garaze koli nakupom?
jergusd
Príspevky: 959
Dátum registrácie: 30.06.2012 18:16
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusd »

zbav sa toho auta čím skôr tým lepšie ja som ho mal 2 roky a všetko ostatné je lepšie ako táto najkradnutejšia modla slovenska :3020:
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

ale no jergusd zasa až také zlé to hádam nebude
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

jergusd napísal:zbav sa toho auta čím skôr tým lepšie ja som ho mal 2 roky a všetko ostatné je lepšie ako táto najkradnutejšia modla slovenska :3020:

:40bd: :d :D ::: ::: :::

To je rada za vsetky drobne!!

Nekuri mi auto tak ho predam!!! :3035: :3035:

Treba vymenit termostat za 15 eur.
LukyRR
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 19.08.2007 23:54
Zdieľať na Facebook

Zahrievanie 1.9 TDI

Príspevok od používateľa LukyRR »

Zdravim vsetkych okoloiducich, tak ohľadom toho zahrievania chcem povedať že tiež neviem či to je normalne, ale napr dnes trasa: start, 3 min volnobeh, kurenie nastavene full na okno najteplejsie(zmrzlo mi zvnutra okno), následne trasa 400 metrov, zastal som zas na 3 minuty, ptm cesta mimo mesto 15 km, ptm cez mesto cca 2-3 km a domov,kurenie cely cas nastavene na najteplejsie na okno aby som nieco videl a rozmrazilo okno, rychlost mimo mesta od 90-115 km/h a iba pred domom som mal 90 stupnou, pocas toho ako som vchadzal do mesta som mal teplotu 60-70 stupnou, kebyze nebyvam na kopci a nevytocim ho kus na kopec tak ani 90 stupnou nemam, celkova trasa tiez cca 20 km. Termostat meneni pred rokom. Auto Seat Leon 1m, 81kw asv, pridavne kurenie - dnes som ho nezapol. Vonkajšia teplota od -6 do - 8,5 stupnou. Viete mi poradiť nejaký fakt overený termostat - znacku a ptm na čo iné sa pozrieť resp kašlať nato ? Inač aj spotreba sa mi zdá vysoká - pred domom 7,5 litrov. Parkujem vonku pred blokom. Za odpovede vopred ďakujem. Inac aj v lete sa mi kusocek dlhsie zahrieva ako bratova 66 kw octavka alh. PS: s kurenim nieje problem kuri normalne po par km.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

s tymi termostatmi je to katastrofa.skus dat original diel.ja som daval nejaky wahler 15 euro kus a az 4 kus fungoval asi tak ze auto kuri no teplota je dole.pocas zahrievania ju vyzenie az skoro na cervenu a potom pad dole.tie 3 pred tym nerobili nic.preto skus original od vyrobcu.dnes sa vsetka druhovyroba vozi z polska a ma to znacku aku treba aj krabica sedi no diely su shit.
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

luky RR: Ked mas zamrznute okno z vnutra tak ti zateka do auta.

Spotreba sa nemeria podla PP ale podla tankovania. 7,5L :41c2:

Mas zly termostat vymen ho za novy !!!

Kup overenu znacku, :41c2: :41c2:
pedro727
Príspevky: 1120
Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pedro727 »

a ako by ste si predstavovali zohriatie motora tdi pri mínusových teplotách ešte aj s kúrením na full hmm...???
len príde mp3 ten vám to tu vytmaví :-)
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Už dlhší čas si všímam ,že neviem dosiahnut prevádzkovú teplotu motora/auto v podpise/. Všade čítam že to robí termostat. No som presvedčený že u mna nie. Mám dva /wahler a behr/ktoré som menil a varil a obidva sa otvárajú okolo 87-90, mám aj dve čidlá teploty aj tie som varil s ohmetrom obe funguju.Dnes napríklad som siel 20 a 20 km 90 tkou a teplota sa nedostala ani na 80/priemer 75/ . Spodná hadice bola len vlažná,takže ani neotvorí termostat. Auto kúri ako tak. Budíky aj Rj ukazujú rovnaku teplotu/diagnostika/Pri vypnutom kúrení a 3km na 3000 ot/min max 83 st. Fakt už neviem čo to môže robit.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

U toho motora je prístup k termostatu problémový a tieto problémy sú zlým založením termostatu.Ak si tam neurobíš trochu miesta demontážou altíka ani nevieš čo robíš a si rád že !je to tam" a hurá ani netečie.Ale skús nasadiť po montáži hadicu a fúkni do nej.Ale dobrý spôsob je aj bez hadice na termostatovom hrdle doliať do expanzky a nesmie vytekať z hrdla
Snáď nepredpokladáš že načipovaný vcelku výkonný motor neurobí toľko tepla ?! Tam je ale stále prietok a tak je nárast teploty nesmierne pomalý.Pozor na pocit že spodná hadica je studená,voda už prešla chladičom a spodnou hadicou sa po vychladení vracia do motora.
Na teplote motora sa podiela funkčne aj EGR a výmenník EGR
fufino
Príspevky: 95
Dátum registrácie: 30.07.2009 22:02
Bydlisko: Komjatice
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa fufino »

Chladič mám celý zakrytý aj pod ním aby nikade nefučalo na motor. Tá spodná hadica naozaj je len vlažná ked je na budíkoch okolo 80.
To hrdlo termostatu neviem odpojit od hadice,môže to byt zalepené?
Niekde som na videu videl ako sa ten termostat dá uchytit do toho hrdla a potom sa to vloží do motora ,no mne to tam nedrží.
Superb 1.9Tdi,85Kw,115 koníkov,r.v. 2008,kod: BPZ,278000 km.Chip 103kw/147 koníkov.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24976
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vloží sa do komory a pootočí o 90 ° Problém je že v dodávke býva viac variácií tesniacich gumičiek takže treba vybrať dobre,no a ak je tam altík tak to tam ide poslepačky,naraz nejde dokopy tam mať ruky aj vidieť čo robíš
Hadica sa časom napečie a problematicky uvolňuje

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných