Skoda Octavia 1,9 TDi - krivenie brzd. kotucov
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1,9 TDi - krivenie brzd. kotucov
zdravim,, cital som tu o tejto problematike ale ziadne definitivne stanovisko som nenasiel,, moja octavia r.v.98 originalne kotuce vydrzali vyse 300.000 km a ked ich bolo treba vymenit odvtedy sa krivia,, capy-ok, silenty-ok, ramena-ok, menene loziska, naboje kotuce, dosticky,, 1x skrivene FERODA, 3x skrivene BOSCH, 1x skrivene Zimmermann,, najazdy na nich od 1000-5500km,, teraz tam mam original ale myslim ze aj tie zahučia,, pozeral som kopec inych fooor ale nikde nic,, nikto to nevyriesil na 100%, kazdy pomenil asi vsetko a problem stale na svete,, fora boli z roku 2006-2013,, poradte lebo uz neviem co mam robit,, vzdy po vymene kotuca je vsetko OK nic netrasie,, najazdim cca 2000 km a uz zacinam citit a zhorsuje sa to az nakoniec ich musim menit lebo zo 120km/h uz sa nedal ani volant udrzat
-
- Príspevky: 121
- Dátum registrácie: 22.04.2013 07:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1356
- Dátum registrácie: 06.02.2009 10:05
- Bydlisko: TN Zdieľať na Facebook
drzi ti brzdovy valec pevne na spindly (nepotratil ti opravar nejaky pliesok, nie je krivo nalisovane lozisko a pod)? co tvrdia ti dileri v tom clanku (ze vole v ulozeni napravy) mi nedava najmensi zmysel, o.i. kopec aute nema ulozenie v 100% stave, a ta desatina mm je ako dobry vtip. treba odmerat kde je nerovnost
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
predpokladam ze su loziska ok bez vole a vsetko si vycistil aj dosadacie plochy dosky v strmeni.pozri ako ti dosadaju dosky na kotuc.nesmu brusit okraj kotuca.musi tam byt tak 2mm odstup.inac automaticky pokrutis tie brzdy.dosky pri brzdeni musia najprv sa dotykat kotuca pri lozisku a postupne zatlacia na celu plochu.jemne ostriekaj kotuc nejakym sprajom zinkovym napr poskladaj a zajazdi s tym.ak sa dosky dotykaju najprv okraja zozen si druhe strmene.tie tvoje su krive.maju uz dost km za sebou.
-
- Príspevky: 65
- Dátum registrácie: 12.11.2008 12:30 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 97
- Dátum registrácie: 17.01.2009 21:00 Zdieľať na Facebook
To čo sa píše v uvedenej technickej informácii je jasný návod pre predajcov ako zamietať reklamácie kotúčov, lebo chyba je poddimenzovanej konštrukcii prednej nápravy. Podstatná informácia z tohto je kontrola hádzavosti kotúča a náboja. Mal som takisto tento problém a začali sme hádzavosťou náboja, neodporúčam prekročiť hodnotu 0,02mm. Následne sme premerali hádzavosť nového kotúča odporúčam dodržať uvedených 0,1mm - pri prekročení hodnoty 0,1mm a pri dobrých nábojoch zrovnať kotúče. Preventívne sme vymenili predné a zadné silenty ramien a teraz to najdôležitejšie: ako už bolo povedané - nové vodítka a pozor, nevyhnutne musia ísť nové pryžové púzdra vodítok. Myslím že máš doma po uvedených výmenách dosť kotúčov. Nemusíš kupovať nové, daj jednu sadu prerovnať a pusti sa do opravy. Prajem veľa šťastia.
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
no ak by niekto riesil podobny problem, tak mal som menene kotuce, dosticky, naboje, silenty ramien predny zadny, vodiace capy brzdoveho strmena (voditka), pryzove puzdra voditok (vraj je to nejaka sada tie voditka a dalsie veci k tomu co treba menit)... zatial mam najazdene cca 2300 km a necitim vibracie,, dam vediet ked najazdim na nich cca 10.000 km, lebo zimmermann mi vydrzali cca 5500 km
-
- Príspevky: 44
- Dátum registrácie: 17.09.2009 11:08 Zdieľať na Facebook
Mám síce O2 BJB, dal som tou masinkou priamo na aute origo kotúče stocit - sú tam ešte z výroby , krátku dobu OK, ale po cca 2000 km mám kmitanie nazad, dokonca rovnako veľké.Tvrdili ze boli ešte v norme na stočenie, dali sme nové origo platničky. Idem kotuce vymeniť, myslím ze som ich mal rovno vtedy. Dám Ferodo aj origo platničky sú Ferodo.
Na O1 AHF je to veľa stavom nápravy-silentblokmi zadnými. Teraz sa mi to pár krát rozkmitalo pri brzdení. už som tusil ze bude načatý zadný puk. Ľahol som pod ňu a ľavý mám na polovicu roztrhnutý. Vydržali 60 tis km. Takze znova generálka nápravy- jazdím len diaľnicu 150 km denne. Komplet brzdy brembo vpredu -vzadu. Kotúče predné rýchlo miznú , platničky ako nové.
Na O1 AHF je to veľa stavom nápravy-silentblokmi zadnými. Teraz sa mi to pár krát rozkmitalo pri brzdení. už som tusil ze bude načatý zadný puk. Ľahol som pod ňu a ľavý mám na polovicu roztrhnutý. Vydržali 60 tis km. Takze znova generálka nápravy- jazdím len diaľnicu 150 km denne. Komplet brzdy brembo vpredu -vzadu. Kotúče predné rýchlo miznú , platničky ako nové.
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24899
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Brzdy sú vždy o tom istom,o nepozornej práci bez premýšlania.
U zadných typu Octávia to platí tiež.Doslova nikto zadné barany nerobí poriadne.Čo znamená...nikto nevyberá z brzdiča von mechanizmus ručnej brzdy.Lebo...na to treba extrémne dlhé a zahnuté segerové kliešte,a naopak pri skladaní prípravok na zatlačenie mechanizmu kým sa založí segerka.Preto sa na to každý vybodne.Tým pádom sa páčka ručnej po odbrzdení nevracia až do opery.Ak toto nefunguje nefunguje správne,nevie sa ani piestik samotný po vypustení tlaku (odbrzdení) vrátiť do východzej polohy,kde by sa platničky luxusne odlahčili.Ak ostanú v dotyku,tak aj maličké a inak neškodné hádzanie spôsobí vydretie plôšok na rôznych miestach kotúča.Tie sú neskôr povodcom tých (skrivení) znova a znova zlých brzd
Keď sa brzda skladá,treba jednu platničku nezaložiť,len na overenie.Brzdič je tým volne presúvatelný,to dovoluje skontrolovať volnosť bočného posuvu,možnosť kríženia z vybitých vodítok,ale aj presnosť dosadnutia brzdiča na platničku,a platničky na kotúč.
Raz sa vynechá jedna,potom druhá a skontrolujú sa tak obe strany.
Zadná brzda kde po odbrzdení sa páčky nevrátia až do opretia je urobená ZLE.po odbrzdení musí byť náboj s kotúčom točiteľný lahko.
U zadných typu Octávia to platí tiež.Doslova nikto zadné barany nerobí poriadne.Čo znamená...nikto nevyberá z brzdiča von mechanizmus ručnej brzdy.Lebo...na to treba extrémne dlhé a zahnuté segerové kliešte,a naopak pri skladaní prípravok na zatlačenie mechanizmu kým sa založí segerka.Preto sa na to každý vybodne.Tým pádom sa páčka ručnej po odbrzdení nevracia až do opery.Ak toto nefunguje nefunguje správne,nevie sa ani piestik samotný po vypustení tlaku (odbrzdení) vrátiť do východzej polohy,kde by sa platničky luxusne odlahčili.Ak ostanú v dotyku,tak aj maličké a inak neškodné hádzanie spôsobí vydretie plôšok na rôznych miestach kotúča.Tie sú neskôr povodcom tých (skrivení) znova a znova zlých brzd
Keď sa brzda skladá,treba jednu platničku nezaložiť,len na overenie.Brzdič je tým volne presúvatelný,to dovoluje skontrolovať volnosť bočného posuvu,možnosť kríženia z vybitých vodítok,ale aj presnosť dosadnutia brzdiča na platničku,a platničky na kotúč.
Raz sa vynechá jedna,potom druhá a skontrolujú sa tak obe strany.
Zadná brzda kde po odbrzdení sa páčky nevrátia až do opretia je urobená ZLE.po odbrzdení musí byť náboj s kotúčom točiteľný lahko.
-
- Príspevky: 42
- Dátum registrácie: 02.11.2015 10:51 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných