Škoda Octavia 1.9 TDi 66kw AGR - Kontrolka oleja
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Škoda Octavia 1.9 TDi 66kw AGR - Kontrolka oleja
Zdravím Vás machri,
Mám problém z kontrolkou oleja. Keď naštartujem auto, všetko je OK, no keď popridávam(nad 2000rpm) tak sa rozsvieti. Keď otáčky klesnú na voľnobeh, tak po chvíli zase zhasne.
Začalo sa to správať takto od kedy som dal na aute povyvárať drobné nedostatky.
Hneď ako som sa k autu dostal a videl čo z ním je, vymenil som všetky filtre, dal nový olej a pre istotu vymenil aj snímač tlaku oleja, ktorý je pod filtrom. Správa sa to rovnako, bez akejkoľvek zmeny.
Vyskúšal som dokonca odpojiť snímač tlaku, a aj napriek tomu že bol káblik odpojený, správa sa to rovnako!!
Pozrel som elektrické schémy od toho auta, a podľa schémy je snímač tlaku paliva priamo pripojený k riadiacej jednotke a iný snímač čo má nastarosti olej tam už nie je.
Otázka znie, je možné že kontrolka tlaku oleja ukazuje 3x pípnutím a blikaním aj inú závadu než olej ???
Pretože na olej to vôbec nevyzerá.
Ďakujem
Mám problém z kontrolkou oleja. Keď naštartujem auto, všetko je OK, no keď popridávam(nad 2000rpm) tak sa rozsvieti. Keď otáčky klesnú na voľnobeh, tak po chvíli zase zhasne.
Začalo sa to správať takto od kedy som dal na aute povyvárať drobné nedostatky.
Hneď ako som sa k autu dostal a videl čo z ním je, vymenil som všetky filtre, dal nový olej a pre istotu vymenil aj snímač tlaku oleja, ktorý je pod filtrom. Správa sa to rovnako, bez akejkoľvek zmeny.
Vyskúšal som dokonca odpojiť snímač tlaku, a aj napriek tomu že bol káblik odpojený, správa sa to rovnako!!
Pozrel som elektrické schémy od toho auta, a podľa schémy je snímač tlaku paliva priamo pripojený k riadiacej jednotke a iný snímač čo má nastarosti olej tam už nie je.
Otázka znie, je možné že kontrolka tlaku oleja ukazuje 3x pípnutím a blikaním aj inú závadu než olej ???
Pretože na olej to vôbec nevyzerá.
Ďakujem
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Zmerať tlak oleja nanometrom to je iste najistejšie riešenie, lenže nanometer nemám (asi zájdem do servisu...ešte raz)
avšak, čo sa týka tej poruchy, tak predpokladám že ak by to bolo skutočne olejom, tak by určite bol nejaký rozdiel medzi tým či je sensor zapojený alebo nie.
Skúsim to dať zmerať ... no budem rád, za dalšie rady ...
avšak, čo sa týka tej poruchy, tak predpokladám že ak by to bolo skutočne olejom, tak by určite bol nejaký rozdiel medzi tým či je sensor zapojený alebo nie.
Skúsim to dať zmerať ... no budem rád, za dalšie rady ...
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Ziadny olejovy tlakovy snimac neexistuje!!!!Existuje len tlakovy spinac!!!!Neviem aku schemu si pozrel,ale ten spinac je priamo napojeny do pristrojovky.Ked chces skontrolovat el.zapojenie tak vytiahni kabel zo spinaca a ukostri ho.Mastik ma pravdu,je najlepsie zmerat tlak oleja,ale ked sa "objavi" len nad 2000ot.,tak najvatsou pravdepodobnostou bude na vine samotny spinac!
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Pozeral som príslušnú schému. Takže keď je motor v kľude, tj. je tam olej tak spínač(snímač, whatever) je spojený, a teda na pine v riadiacej jednotke sa objaví mínus ?
alebo je to naopak, mínus sa do riadiacej jednotky dostane len v prípade že je "niečo zlé" a teda keď je spínač rozopnutý ?
Na schéme je znázornený spínač, ktorý je rozopnutý (pravdepodobne v kľude, slabý tlak=nie je olej)
alebo je to naopak, mínus sa do riadiacej jednotky dostane len v prípade že je "niečo zlé" a teda keď je spínač rozopnutý ?
Na schéme je znázornený spínač, ktorý je rozopnutý (pravdepodobne v kľude, slabý tlak=nie je olej)
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Aj ja by som sa priklonil k tomu spinacu, aj ked je novy, moze byt zly.
Ale jedna sa o Octaviu 1.9 TDi 66 kW, tie auta toho maju za sebou uz skutocne hodne, aj kilometrov a aj majitelov, kde sa setrilo na vsetkom moznom aj nemoznom, teda aj na udrzbe a aj na olejoch a prave preto je naj to dat zmerat. Nikto takto od brucha nevie ako je na tom saci kos, ako je na tom samotne cerpadlo a ani zbytok...
Ale jedna sa o Octaviu 1.9 TDi 66 kW, tie auta toho maju za sebou uz skutocne hodne, aj kilometrov a aj majitelov, kde sa setrilo na vsetkom moznom aj nemoznom, teda aj na udrzbe a aj na olejoch a prave preto je naj to dat zmerat. Nikto takto od brucha nevie ako je na tom saci kos, ako je na tom samotne cerpadlo a ani zbytok...
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 53
- Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23 Zdieľať na Facebook
Olej mením pravidelne (5w40) aj všetky filtre. Auto dostáva udržbu takú, ako máloktorá Ochtavka.
Aj to čerpadlo, aj ten sací kôš...všetko to by to mohlo byť...
ALE
Ako je možné, že sa to správa rovnako keď je senzor pripojený aj nepripojený.
Idem prepípkať vodič ktorí ide do RJ. Tažko mi uveriť že by mohol byť pretrhnutý, no príde mi to asi najreálnejšie riešenie. Napíšem ...
Aj to čerpadlo, aj ten sací kôš...všetko to by to mohlo byť...
ALE
Ako je možné, že sa to správa rovnako keď je senzor pripojený aj nepripojený.
Idem prepípkať vodič ktorí ide do RJ. Tažko mi uveriť že by mohol byť pretrhnutý, no príde mi to asi najreálnejšie riešenie. Napíšem ...
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Urcite si odpojil SPRAVNY SENZOR???desire222 napísal:Olej mením pravidelne (5w40) aj všetky filtre. Auto dostáva udržbu takú, ako máloktorá Ochtavka.
Aj to čerpadlo, aj ten sací kôš...všetko to by to mohlo byť...
ALE
Ako je možné, že sa to správa rovnako keď je senzor pripojený aj nepripojený.
Idem prepípkať vodič ktorí ide do RJ. Tažko mi uveriť že by mohol byť pretrhnutý, no príde mi to asi najreálnejšie riešenie. Napíšem ...
Lebo ked raz nieco rozpojis tak to na 100% nebude svietit.
-
- Príspevky: 3800
- Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
- Bydlisko: BLAVA Zdieľať na Facebook
Asi 10 rokov dozadu som robil jeden SUPERB kde sa chyba svietiaca kontrola prejavovala pri 3000otackach.avelmak napísal:U tochto motora ked sa objavi chyba len nad 2000ot.tak zavada je bud v kabelazi alebo v spinaci.Ziadne olejove cerpadlo.
Bol tam zaneseny kos+ cerpadlo!!!! Po vycisteni vsetko bolo uz O.K.
Vysvetlis mi aky vplyv maju otacky na kabelaz???
Ten spinac chapem ale tu kabelaz a otacky NIE.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
Prochy nevysvetlil si nam preco moze byt olejove cerpadlo len nad 2000???
Tento system je bohuzial tak nastaveny,ked je spinac alebo kabelaz zla,tak signalizuje poruchu len nad 2000ot.Keby bol slaby tlak oleja,tak kontrolka by blikala aj na volnobehu.Viem,je to velmi blby system,ale bohuzial je to tak.Nikde som nepisal ze kabelaz je suvisla s otackami,treba citat s otvorenimy ocami.
Tento system je bohuzial tak nastaveny,ked je spinac alebo kabelaz zla,tak signalizuje poruchu len nad 2000ot.Keby bol slaby tlak oleja,tak kontrolka by blikala aj na volnobehu.Viem,je to velmi blby system,ale bohuzial je to tak.Nikde som nepisal ze kabelaz je suvisla s otackami,treba citat s otvorenimy ocami.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 61 neregistrovaných