Škoda Octavia 1.9 TDi 66kw AGR - Kontrolka oleja

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia 1.9 TDi 66kw AGR - Kontrolka oleja

Príspevok od používateľa desire222 »

Zdravím Vás machri,

Mám problém z kontrolkou oleja. Keď naštartujem auto, všetko je OK, no keď popridávam(nad 2000rpm) tak sa rozsvieti. Keď otáčky klesnú na voľnobeh, tak po chvíli zase zhasne.

Začalo sa to správať takto od kedy som dal na aute povyvárať drobné nedostatky.
Hneď ako som sa k autu dostal a videl čo z ním je, vymenil som všetky filtre, dal nový olej a pre istotu vymenil aj snímač tlaku oleja, ktorý je pod filtrom. Správa sa to rovnako, bez akejkoľvek zmeny.
Vyskúšal som dokonca odpojiť snímač tlaku, a aj napriek tomu že bol káblik odpojený, správa sa to rovnako!!

Pozrel som elektrické schémy od toho auta, a podľa schémy je snímač tlaku paliva priamo pripojený k riadiacej jednotke a iný snímač čo má nastarosti olej tam už nie je.

Otázka znie, je možné že kontrolka tlaku oleja ukazuje 3x pípnutím a blikaním aj inú závadu než olej ???
Pretože na olej to vôbec nevyzerá.

Ďakujem :)
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ale najistejsie je zmerat tlak oleja....
To ze sa kontrolka rozsvieti nad 2000 ot je dane nastavenim od vyroby. Myslim, ze snimac tlaku oleja je napojeny priamo do pristrojovej dosky.
Takze vysrobovat cidlo, napojit nanometer a merat. Az potom sa zapodievat dakou poruchou elektroinstalacie...
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Zmerať tlak oleja nanometrom to je iste najistejšie riešenie, lenže nanometer nemám (asi zájdem do servisu...ešte raz)

avšak, čo sa týka tej poruchy, tak predpokladám že ak by to bolo skutočne olejom, tak by určite bol nejaký rozdiel medzi tým či je sensor zapojený alebo nie.

Skúsim to dať zmerať ... no budem rád, za dalšie rady ...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Ziadny olejovy tlakovy snimac neexistuje!!!!Existuje len tlakovy spinac!!!!Neviem aku schemu si pozrel,ale ten spinac je priamo napojeny do pristrojovky.Ked chces skontrolovat el.zapojenie tak vytiahni kabel zo spinaca a ukostri ho.Mastik ma pravdu,je najlepsie zmerat tlak oleja,ale ked sa "objavi" len nad 2000ot.,tak najvatsou pravdepodobnostou bude na vine samotny spinac!
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Pozeral som príslušnú schému. Takže keď je motor v kľude, tj. je tam olej tak spínač(snímač, whatever) je spojený, a teda na pine v riadiacej jednotke sa objaví mínus ?
alebo je to naopak, mínus sa do riadiacej jednotky dostane len v prípade že je "niečo zlé" a teda keď je spínač rozopnutý ?

Na schéme je znázornený spínač, ktorý je rozopnutý (pravdepodobne v kľude, slabý tlak=nie je olej)
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Pri dostatocnom tlaku oleja je spinac zapnuty,v klude je otvoreny.Minus ide do pristorjovky po nastartovani motora od spinaca/ak je funkcny/.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Aj ja by som sa priklonil k tomu spinacu, aj ked je novy, moze byt zly.
Ale jedna sa o Octaviu 1.9 TDi 66 kW, tie auta toho maju za sebou uz skutocne hodne, aj kilometrov a aj majitelov, kde sa setrilo na vsetkom moznom aj nemoznom, teda aj na udrzbe a aj na olejoch a prave preto je naj to dat zmerat. Nikto takto od brucha nevie ako je na tom saci kos, ako je na tom samotne cerpadlo a ani zbytok...
PROCHY603
Príspevky: 3800
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

Zaneseny saci kos. :41c2:

Bezna zavada pri motoroch TDI kde sa nemeni pravidelne olej. :41c2:

Alebo vadne olejove cerpadlo.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Zadavatel temy jasne pisal ze chyba sa objavi len nad 2000ot,tak preco by bolo cerpadlo v haji?Vysvetlis mi to?
desire222
Príspevky: 53
Dátum registrácie: 02.03.2009 20:23
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa desire222 »

Olej mením pravidelne (5w40) aj všetky filtre. Auto dostáva udržbu takú, ako máloktorá Ochtavka.

Aj to čerpadlo, aj ten sací kôš...všetko to by to mohlo byť...

ALE

Ako je možné, že sa to správa rovnako keď je senzor pripojený aj nepripojený.

Idem prepípkať vodič ktorí ide do RJ. Tažko mi uveriť že by mohol byť pretrhnutý, no príde mi to asi najreálnejšie riešenie. Napíšem ...
PROCHY603
Príspevky: 3800
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

avelmak napísal:Zadavatel temy jasne pisal ze chyba sa objavi len nad 2000ot,tak preco by bolo cerpadlo v haji?Vysvetlis mi to?
Rozmyslaj a mozno prides na to aj sam!!! :41c2:

Dam ti napovedu--nizky tlak oleja!!!!
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

U tochto motora ked sa objavi chyba len nad 2000ot.tak zavada je bud v kabelazi alebo v spinaci.Ziadne olejove cerpadlo.
PROCHY603
Príspevky: 3800
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

desire222 napísal:Olej mením pravidelne (5w40) aj všetky filtre. Auto dostáva udržbu takú, ako máloktorá Ochtavka.

Aj to čerpadlo, aj ten sací kôš...všetko to by to mohlo byť...

ALE

Ako je možné, že sa to správa rovnako keď je senzor pripojený aj nepripojený.

Idem prepípkať vodič ktorí ide do RJ. Tažko mi uveriť že by mohol byť pretrhnutý, no príde mi to asi najreálnejšie riešenie. Napíšem ...
Urcite si odpojil SPRAVNY SENZOR???

Lebo ked raz nieco rozpojis tak to na 100% nebude svietit. :41c2: :2f93:
PROCHY603
Príspevky: 3800
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

avelmak napísal:U tochto motora ked sa objavi chyba len nad 2000ot.tak zavada je bud v kabelazi alebo v spinaci.Ziadne olejove cerpadlo.
Asi 10 rokov dozadu som robil jeden SUPERB kde sa chyba svietiaca kontrola prejavovala pri 3000otackach.

Bol tam zaneseny kos+ cerpadlo!!!! Po vycisteni vsetko bolo uz O.K. :41c2: :41c2:

Vysvetlis mi aky vplyv maju otacky na kabelaz??? :3035: :3035:

Ten spinac chapem ale tu kabelaz a otacky NIE. :2f93: :28b7: :40bd:
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Prochy nevysvetlil si nam preco moze byt olejove cerpadlo len nad 2000???
Tento system je bohuzial tak nastaveny,ked je spinac alebo kabelaz zla,tak signalizuje poruchu len nad 2000ot.Keby bol slaby tlak oleja,tak kontrolka by blikala aj na volnobehu.Viem,je to velmi blby system,ale bohuzial je to tak.Nikde som nepisal ze kabelaz je suvisla s otackami,treba citat s otvorenimy ocami.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 61 neregistrovaných