Skoda Octavia 1,9 tdi ,66 kw - STK spôsobilé, EK nevyhovuje

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mdrottner
Príspevky: 114
Dátum registrácie: 06.03.2007 17:52
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1,9 tdi ,66 kw - STK spôsobilé, EK nevyhovuje

Príspevok od používateľa mdrottner »

Spytam sa, STK presla v pohode,ale EK dymivost norma 0,7 ,namerana hodnota 2,0 . Octavia od vymeny po vymenu nedolievam olej, nedymí , ale pri rychlej akcelerácii pocut akoby sanie falošneho vzduchu z motoroveho priestoru v oblasti peloveho filtra . Neviete co by to mohlo byť ?
speedmann
Príspevky: 96
Dátum registrácie: 26.05.2007 09:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa speedmann »

Ak sa jazdia krátke trasy, tak je to zanesené. Pred EK ísť prebehnúť tak 15-20 km. Ešte, kedy bol menený vzd. filter?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Norma je 0,7 ale do roku 2008 sa pripocitava koeficient 0,5 teda tvoja norma je 1,2.To nebude falosny vzduch,nebude to nahodou dierava hadica a pri zatazi pocut odfuk?
dreeevo
Príspevky: 454
Dátum registrácie: 21.11.2010 20:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa dreeevo »

Koľko to má najazdené kilometrov? Výkon je OK?. Kontrola spojov a hadíc od vzd. filtra až po sacie potrubie by nebola na škodu. EGR a sacie potrubie bolo niekedy čistené alebo je to tak zarastené, že tam človek ledva strčí palec ?
gnagy
Príspevky: 943
Dátum registrácie: 19.03.2016 17:39
Bydlisko: DK
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gnagy »

Pri 20 ročnom diesli sa nikto nikdy nedozvie, koľko má km, pokiaľ o tom neexistujú nepriestrelné dôkazy (prvý majiteľ od nova), originálna serv.knižka poctivo vypĺňaná a pod.
„Všetci vieme, že svetlo putuje rýchlejšie ako zvuk. Preto niektorí ľudia vyzerajú chytro, kým pred vami neprehovoria.“ — Albert Einstein
maykoo
Príspevky: 107
Dátum registrácie: 02.03.2011 18:14
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa maykoo »

Pokiaľ sa na ropaku jazdi celý čas šetrne na nízke otáčky a nevytáča sa tak pred EK treba urobiť minimálne 20-30km na vysoké otáčky t.j. vysoko nad 3tis, nebáť sa dotýkať červeného poľa...a pokiaľ je motor v poriadku tak po takomto prečístení prejde dymivosťou na EK ako nôž maslom. Aditívum do nafty tiež pomôže.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Je zaujímavé, že v poslednej dobe (asi pol roka) sa na bazoši doslova vyrojili autá, ktoré neprešli emisnou. Aj nafta aj benzín. Trčia tam dlho aj keď sú za facku. Druhá pozoruhodná vec je že majú novú stk. Lebo k stk ťa pripustia len pokial ti ek platí alebo ju máš urobenú nanovo. Teda ak idem na stk, najskôr ma preženie emisnou a podla výsledku ma pustí na valce alebo nie.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jergusko »

oco, TK a EK spolu vôbec nesúvisia. Tiež som cez EK neprešiel (bolo to čidlo NOx) a TK som normálne dokončil.
Druhá vec je, že ak jedno urobíš a na druhom neprejdeš, auto je nespôsobilé.
jergusko
Príspevky: 2272
Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
Bydlisko: Bratislava
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 1,9 tdi ,66 kw - STK spôsobilé, EK nevyho

Príspevok od používateľa jergusko »

mdrottner napísal:Spytam sa, STK presla v pohode,ale EK dymivost norma 0,7 ,namerana hodnota 2,0 . Octavia od vymeny po vymenu nedolievam olej, nedymí , ale pri rychlej akcelerácii pocut akoby sanie falošneho vzduchu z motoroveho priestoru v oblasti peloveho filtra . Neviete co by to mohlo byť ?
Keďže máš turbomotor, tak to falošný vzduch sať nemôže :-) Môže ti ale niekde vyfukovať.
Ak je problém v dymivosti, skús to pred opakovanou EK prehnať, ako radia chalani vyššie.
lubos zimovcak
Príspevky: 3425
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Popros niekoho, nech ide za Tebou.
Az budeš dupat plný plyn a bude za autom tmavý dym, inak, ten vidím dnes pomaly za každym 12-15 ročným td bez dpf, tak skus váhu vzduchu, turbo, posledné čerpadlo a vstreky.

Ked bude modrý, žerie olej, krúžky, keď sivo biely, voda, tesnenie,alebo výmenník voda /olej, /hlava.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

oco13 napísal:Druhá pozoruhodná vec je že majú novú stk. Lebo k stk ťa pripustia len pokial ti ek platí alebo ju máš urobenú nanovo. Teda ak idem na stk, najskôr ma preženie emisnou a podla výsledku ma pustí na valce alebo nie.


presne tak to bolo po cele roky.nedal si emisnu nemohol si na stk .ale uz sa to zmenilo.len nikto nepamata ten kratky cas dozadu kedy k tomu doslo.pretoze korona tolko sa ludia krmia tymi spravami ohladom covidu ze im vyfuneli informacie z mozgu

po novom co plati maximalne ani nie 2 roky.
ak neprejdes emisnou ---dostanes automaticky--- 60 dni na opravu cize sposobilost a preto mozes na stk.aj stk ak neprejdes mas 60 dni na jazdenie. :2f93:

no a kovidus pandemius bonus - pokutu nedostanes lebo 3 mesiace pocas toho stavu na slovensku je odklad na stk ek.

ale divim sa radam ze auto treba prebehnut 20 km a emisnou prejde.zabite sanie od mazu derava hadica od turba akoze toto nikdy nepomoze ze prebehnut auto pred emisnou.tam to treba prstami povytahovat.

ked uz prebehnut auto,tak nalozene vahou a kopec poriadny dlhy tahavy stupak plny plyn a drzat to v zabere a toto funguje.a nie tocenie motora na 3500 otackach po rovine do 90km/h.
oco13
Príspevky: 17840
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Seven tá dočasná EK na 60 dní, je len ak sa hodnoty líšia do 30% ak máš dvojnásobné hodnoty tak ti nedajú ani deň
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
Snoopy
Príspevky: 123
Dátum registrácie: 04.12.2008 19:22
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Snoopy »

Skus dekarbonizaciu motora. Stoji to cca 100€. Mne to pomohlo. Z 2.4 na 0.7
Sam som bol prekvapeny
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Dekarbonizácia akým spôsobom ? A na akom motore ?

Ak niečo potrebuje dekarbonizáciu,znamená že akosi k tomu bordelu dospel.Ten môže byť produktom obrovskej nálože km,alebo málo km a motor ktorý je v mrcha stave.Ak už je karbonu toľko že vyslovene zasahuje do práce motora tak kraviny okolo nejakých striekaníé volovín do sania sú zúfalá hlúposť a vyhodené peniaze.A ešte zúfalejšie tak riešiť 1,9 Tdi ktoré by mohlo byť školskou ukážkou ako elegantne motor odkarbonovať alebo dať emisne do poriadku.Ak už nejakú stovku vyhodiť,tak nie na kraviny.Pretože vonkoncom nie je ani isté ani jasné v čom spočíva problém z emisiami toho motora.
Dokonca emisné šperky Tsi Tfsi alebo Fsi ktoré 50:50 z emisky vyletia sa dajú aj pri vyžších km elegantne dať na poriadok aby doslova ukážkove EK prešli na jediné stlačenie plynového pedála.Pritom vstupný stav tragický,všetky emisné okruhy v prd..li a celý readiness 1111 1111. Emisne jednoduché Tdi si určite zaslúži aby sa dal agregát do poriadku,a nie hladala cesta ako okefovať emisku.Pôvodne bol zámer dať tému na riešenie emisných systémov a už som mal prichystané snímky,merania atd. ale celkom ma zo zámeru vyliečili truhlíci fóra s ktorými nemám chuť sa prieť a riešiť debiliny blbečkov.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 43 neregistrovaných