Skoda Octavia 1,6 mpi - trhanie pri ustalenej rychlosti
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1,6 mpi - trhanie pri ustalenej rychlosti
caute
mam octaviu 1 tour (r.v. 2006), 1.6 MPi, 75 KW, je tam domontovany plyn BRC
mam problem:
ked nastartujem a idem, ide krasne. Ked nastartujem uz zohriaty motor (na 90 stupnov), po chvili (no nie vzdy!) mi zacne jemne trhat pri ustalenej rychlosti (55-90 kmh), po miernom ubrati alebo pridani plynu to zas na chvilu prestane.
Raz mi to trhalo dost, rozsvietila sa kontrolka, po chvili trhat prestalo a kontrolka po par desiatkach km zhasla a uz islo pekne.
Trhanie je na plyne miernejsie ako na benzine (mozno aj preto, ze este musim dat vymenit tusim dva vstrekovace benzinu, boli trocha zakarbonovane, nesli uplne odkarbonovat ani ultrazvukom).
Bolo to u znameho na diagnostike, pozrel historiu chyb, bolo tam ze vynechanie stvrteho valca (skontroloval sviecku a kabel ku sviecke, bola OK, okrem toho su sviecky aj kable nove, NGK) a malo paliva do valca.
Kontroloval na diagnostike lambdy, odpory ci co to (vo voltoch) a miesanie paliva? (nevyznam sa do toho velmi, aj ked mi to ukazoval a vysvetloval).
Velmi mierne aj kolisal volnobeh.
Nastavil skrtiacu klapku, volnobeh, chyby vymazal.
Skrtiaca klapka bola nastavena a cistena, je novy palivovy filter, vzduchovy filter, splynovac, plynove filtre, sviecky, kable ku svieckam, zrovnana a odkarbonovana hlava motora a tesnenie, zmerane tlaky.
Co moze byt zle? Moze byt vraj ze lambda aj ked neukazalo chybu? Prip. vaha vzduchu? (tieto dve veci sa daju vidiet aj mechanicky, ze su znecistene..?)
Prip. som sa docital ze EGR ventil (aj ked ho neukazalo)?
mam octaviu 1 tour (r.v. 2006), 1.6 MPi, 75 KW, je tam domontovany plyn BRC
mam problem:
ked nastartujem a idem, ide krasne. Ked nastartujem uz zohriaty motor (na 90 stupnov), po chvili (no nie vzdy!) mi zacne jemne trhat pri ustalenej rychlosti (55-90 kmh), po miernom ubrati alebo pridani plynu to zas na chvilu prestane.
Raz mi to trhalo dost, rozsvietila sa kontrolka, po chvili trhat prestalo a kontrolka po par desiatkach km zhasla a uz islo pekne.
Trhanie je na plyne miernejsie ako na benzine (mozno aj preto, ze este musim dat vymenit tusim dva vstrekovace benzinu, boli trocha zakarbonovane, nesli uplne odkarbonovat ani ultrazvukom).
Bolo to u znameho na diagnostike, pozrel historiu chyb, bolo tam ze vynechanie stvrteho valca (skontroloval sviecku a kabel ku sviecke, bola OK, okrem toho su sviecky aj kable nove, NGK) a malo paliva do valca.
Kontroloval na diagnostike lambdy, odpory ci co to (vo voltoch) a miesanie paliva? (nevyznam sa do toho velmi, aj ked mi to ukazoval a vysvetloval).
Velmi mierne aj kolisal volnobeh.
Nastavil skrtiacu klapku, volnobeh, chyby vymazal.
Skrtiaca klapka bola nastavena a cistena, je novy palivovy filter, vzduchovy filter, splynovac, plynove filtre, sviecky, kable ku svieckam, zrovnana a odkarbonovana hlava motora a tesnenie, zmerane tlaky.
Co moze byt zle? Moze byt vraj ze lambda aj ked neukazalo chybu? Prip. vaha vzduchu? (tieto dve veci sa daju vidiet aj mechanicky, ze su znecistene..?)
Prip. som sa docital ze EGR ventil (aj ked ho neukazalo)?
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Možno by pomohlo JAZDIŤ SVIŽNE a nepozerať vždy len a len na spotrebu..
jazdiť svižne znamená jazdiť tak aby ten motor bolo dobre počuť
Nie som zastancom vytočenia motora až po obmedzovač,
no som PRESVEDČENÝ o tom,že každý jeden benzínový motor
by mal vidieť otáčky okolo 4300-4500 kratkodobo aspoň 2x 3x každý deň
tym sa dosiahne maximalna priechodnosť palivového systému a tiež RJ motora bude pohotovejšie pracovať a motor bude živší
jazdiť svižne znamená jazdiť tak aby ten motor bolo dobre počuť
Nie som zastancom vytočenia motora až po obmedzovač,
no som PRESVEDČENÝ o tom,že každý jeden benzínový motor
by mal vidieť otáčky okolo 4300-4500 kratkodobo aspoň 2x 3x každý deň
tym sa dosiahne maximalna priechodnosť palivového systému a tiež RJ motora bude pohotovejšie pracovať a motor bude živší
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
ked som písal ,že "RJ motora bude pohotovejšie pracovať"
tak som myslel na to,že ADAPTAČNÁ PAMÄŤ ECU si načíta INÉ hodnoty pri svižnej jazde , ako pri pomalej jazde...
ja viem, že nie som extra mechanik a už vobec nie diagnostik, no z mojich skusenosti z motormi a s konzultácii z odborníkmi začínam trochu rozumieť tomu ako pracuje pohybujúce sa železo v motore pod taktovkou ECU , teda RJ
preto nepíšem v nejakých extra odbornych termínoch, moje príspevku su laicke kombinnacie mojich poznatkov a skusenosti
keby som písal o takte microprocesora v RJ, že tolko a tolko bit/sec, tak by to nebola moja parketa lebo tomu nerozumiem
ale zase možem mat všeobecny prehlad zo všetkeho trošku
a aj preto chodím na toto forum, lebo čakám,že ludia zbehlí v opravach a diagnostike občas "pustia perie"
a zverjnia svoje skusenosti, ktoré pre laikov ako ja možu byť cenne informacie.
tak som myslel na to,že ADAPTAČNÁ PAMÄŤ ECU si načíta INÉ hodnoty pri svižnej jazde , ako pri pomalej jazde...
ja viem, že nie som extra mechanik a už vobec nie diagnostik, no z mojich skusenosti z motormi a s konzultácii z odborníkmi začínam trochu rozumieť tomu ako pracuje pohybujúce sa železo v motore pod taktovkou ECU , teda RJ
preto nepíšem v nejakých extra odbornych termínoch, moje príspevku su laicke kombinnacie mojich poznatkov a skusenosti
keby som písal o takte microprocesora v RJ, že tolko a tolko bit/sec, tak by to nebola moja parketa lebo tomu nerozumiem
ale zase možem mat všeobecny prehlad zo všetkeho trošku
a aj preto chodím na toto forum, lebo čakám,že ludia zbehlí v opravach a diagnostike občas "pustia perie"
a zverjnia svoje skusenosti, ktoré pre laikov ako ja možu byť cenne informacie.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
chod do servisu/plynarovi/, nemoze trhat, ani na jednom palive, mas tam nieco zle
ale zislo by sa napisat:
-kolko mas najeto ? komplet, z toho lpg
-ake palivo tankujes najcastejsie ?
-pridavas aditivum ?
-pouzivas cleaner do lpg ? ako casto ?
aby si sa nepomylil, v tomto stave uz nic nepridavaj, aditiva atd riesia prevenciu, neopravuju
ale zislo by sa napisat:
-kolko mas najeto ? komplet, z toho lpg
-ake palivo tankujes najcastejsie ?
-pridavas aditivum ?
-pouzivas cleaner do lpg ? ako casto ?
aby si sa nepomylil, v tomto stave uz nic nepridavaj, aditiva atd riesia prevenciu, neopravuju
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 79
- Dátum registrácie: 02.10.2011 22:22 Zdieľať na Facebook
sviecky NGK, pred tym boli obycajne, odrth teda netusim
hlava bola riesena lebo sa to mierne prehrievalo (termostat?) a asi kvoli teplote sa zakarbonovala a mierne ohla
najeto je cca 245 tisic, mam to rok a pol, plyn je tam od r. 2010
LPG som vacsinou tankoval jurki na pristavnej v BA, uz tankujem inde, no som toho nazoru ze palivom to nebude (aj ked pre istotu uz na jurki nechodim), kedze som najazdil dvoma LPG autami cca 80 tisic km, vacsinou tankovane jurki bez jedineho LPG servisu alebo ineho problemu
daval som tam nedavno 2x VIF aditivum
LPG cleaner vobec, neviem ci by som to vedel spravne aplikovat
hej hej urcite idem do servisu, no vzdy im rad poviem nejake moje domnienky (podla mna to moze byt vaha vzduchu, lambda, docital som sa ze takyto problem mali aj s EGR ventilom, rovnake 1.6 75kw motory)
hlava bola riesena lebo sa to mierne prehrievalo (termostat?) a asi kvoli teplote sa zakarbonovala a mierne ohla
najeto je cca 245 tisic, mam to rok a pol, plyn je tam od r. 2010
LPG som vacsinou tankoval jurki na pristavnej v BA, uz tankujem inde, no som toho nazoru ze palivom to nebude (aj ked pre istotu uz na jurki nechodim), kedze som najazdil dvoma LPG autami cca 80 tisic km, vacsinou tankovane jurki bez jedineho LPG servisu alebo ineho problemu
daval som tam nedavno 2x VIF aditivum
LPG cleaner vobec, neviem ci by som to vedel spravne aplikovat
hej hej urcite idem do servisu, no vzdy im rad poviem nejake moje domnienky (podla mna to moze byt vaha vzduchu, lambda, docital som sa ze takyto problem mali aj s EGR ventilom, rovnake 1.6 75kw motory)
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 662
- Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03 Zdieľať na Facebook
Nechcem maľovať čerta na stenu, no skontroloval by som posledný valec, ktorý bol spomínaný, na českých fórach sa tieto motory často riešili pre problémy práve na ňom...nevieme nič o servisnej histórii auta, nevieme kedy a aký olej bol dávaný... čo som vypozoroval z daného fóra tak problémy s týmto motorom mali tí čo dávali : 5W-30, menili po 30t km olej, prípadne ich uháňali na diaľnici 130+ km / h dlhodobo....končilo to stratou kompresie na 4 valci, a nesprávnym pálením valca....menili sviečky doradu no pomáhalo to stále na menej km ... a hlavne vždy bola posledná sviečka na chybe.... nakoniec bola nutná generálka príp. druhý motor.... preto by som bol opatrný pri týchto km by to už mohlo byť aktuálne v prípade zanedbaného základného servisu...
-
- Príspevky: 476
- Dátum registrácie: 03.04.2011 12:33 Zdieľať na Facebook
Podla mojich skusenosti by som to trhanie pripisoval vahy vzduchu,riesil som podobny problem(menil filtre,skusal rĂ´zne aditiva,cistil sanie,egr,nic nepomahalo)po vymene vahy vzduchu problem s trhanim sa vyriesil,ak mas moznost pozicaj si snimac vzduchu na skusku a uvidis,alebo pri zohriatom motore skus na chvilku odpojit vahu vzduchu(vyskoci kontrolka check engine,ktora sa po zapojeni konektora po kratkom case samo zmizne) a sa prebehni,ak trhat prestane a auto sa bude chovat zivsie tak uz potom budes vediet,ze co stym
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 17 neregistrovaných