Skoda Octavia 1.6 BFQ , 75 kw , 2006

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

zubo55
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 1.6 BFQ , 75 kw , 2006

Príspevok od používateľa zubo55 »

Nazdar, prosím Vás, skúste mi poradiť znalý problému. Vlastním Skoda octavia 1.6 bfq 75 kw r.v2006, mám problém auto naštartuje, ale za par sekúnd zdochne.Ked skúsim hneď naštartovať nechytí, väčšinou až za par hodín alebo na druhy deň.Mal som auto pripojené vag-com 304 cez kábel kkl modrý,Žiadna chyba nenájdená,prezeral som aj žívé dáta, kvôli hallovemu snímaču viem že ma biť hodnota viacej ako 130 a auto by malo štartovať, ale neviem kde presne na akom kanáli nájdem tú hodnotu hallovho snímača?Čistil som váhu vzduchu ,samozrejme som išiel aj od spinacej skrinky po kábli pre imobilizér, všetku kabeláž som prišiel od spinacej skrinky všetko očistil namazal aj poistky na lavej strane pristrojovky. Skúšal som sa spojiť s jednotkou imobilizéru Vag ju vidi, ale neviem sa s nou spojiť, píše jednotka neodpovedá, neviem či je to kvôli kkl alebo starší vag ktorý sa nevie spojiť.Čo by ste mi doporučili, ešte pozrieť alebo vymeniť? Tá porucha sa objavuje sporadicky! Ešte ma napadlo že imobilizer pekne zhasne vždy pri štartovaní!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Skús vysvetliť prečo niečo takéto rieši človek ktorý nie je vybavený ani diagnostikou ale ani vedomosťami o systéme.Počas 50 rokov čo opravujem má tento 1,6 75 kW čestné miesto v histórii ako jediné neopravené auto napriek tomu že mám úplne všetko na diagnostiku OBD,všetko na meranie iným spôsobom a osemkanál osciloskop,proste všetko.Je pravda že ostala posledná možnosť do ktorej sa nešlo,tj vada samotnej rj motora,ale to nič nemení na tom že sa nevyriešil.k dispozícii úplne všetko,na čo som len pomyslel.Ak si takáto mašina postaví hlavu,bude to len tlačenie peňazí do pokusov a omylov.ja som týžden bojoval s problémom,nakoniec si majitel zobral auto bez platenie ako neporiešené.Ja som bol asi piata dielňa a po čase viem že to stále nebolo vyriešené.
m...
Príspevky: 252
Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m... »

ako prvé si mal napísať ako štartuje a naštartuje. či naštartuje normálne ako keby nebol problém, alebo točí dlhšie, horkoťažko nabehne, nedrží otáčky...

po otvorení dverí alebo po zapnutí zapalovania počuješ čerpadlo v nádrži? tlak paliva bol skúšaný? stačí aj odpojením hadice a skúškou tlaku do flaše. to uvidíš či tlačí tlakom alebo len čúra
zubo55
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zubo55 »

Pretože, za prvé nie som laik a už mám pár skúsenosti s diagnostikou aj s opravami aut, za ďalšie prečo sa nemôžem pokúsiť si auto opraviť sám, naväzujem nato že som mal auto pred oktaviou ktoré nevedel nikto opraviť nasypal som doňho veľa peňazí a času a na koniec väčšina automechanikov je banda ktorá len ťahá prachy s ľudí a zároveň ťahá ľudí za nos a tvária sa ako majstri sveta a pritom vedia menej ako ja.Samozrejme češ výnimkám napr ako ste VY a Vám podobný. A zároveň nechápem prečo mi beriete vašou prvou otázkou možnosť sa vzdelávať a učiť sa viacej okolo aut! Vedomosťami o čom princíp motora, rj alebo imobilizér diagnostika? A skúste sa viacej rozpísať o tej riadiacej jednotke už sa nadtým uvažoval aj ja.
zubo55
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 21.10.2008 17:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zubo55 »

Takže štartuje na brnk prvý krát, drží otáčky.Na druhý raz ked zdochne už nenaštartuje.Po otvorený čerpadlo počuť aj cez test prvkov počujem čerpadlo.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24918
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja nemôžem vedieť to čo nenapíšeš,a vychádzal som z logiky tej kkl čo je vhodné jedine do smetí.Zrejme tušíš kam sa dostaneme pri riešení problémov ktoré sporadicky nabehnú a majú počiatok v štarte.Nutnosť logovať,tj urobiť záznam všetkých potrebných dát od chvilky prvej otáčky motora až do skapatia.nahraté dáta sa konvertujú z csv súboru do grafu a graf sa už dá vyhodnotiť zvyčajne úspešne pretože všetko plynie naraz v jednotnom čase a postupnosti.
Aby si mal predstavu,takto vyzerá štart (problémový) hodený do grafu kde okamžite vidíš ako sa rozletie hodnoty vstrekov a začne kolabovať motor.Pokiaľ si teda v problematike trocha znalý vieš asi kadial je cesta.Znalosť menežmentu je potrebná preto,aby sa vôbec dalo vybrať tie dáta ktoré sa na tvorbe zmesi a zápalu podielajú a určujú úspešnosť štartu.
[img]https://i.postimg.cc/DJWjBf9q/start-0-C-Touran-BKC-350-tis-km.jpg[/img]
Toto je ale riešenie pre prípad že sa deje niečo bežné,čo je schopné OBD diagnostika zachytiť.Pokiaľ nie,musí prísť paralelná diagnostika a aspoń ten osemkanálový osciloskop.ja som to všetko mal práve pri tomto motore,menežment poznám lepšie ako manželku,a predsa som zhorel.Síce som do bodky vedel čo sa deje a v akom slede,ale zostala jediná možnosť že rj kým nenabehla na plnú teplotu jednoducho bezpríčinne otvárala škrtiacu klapku.Po nabehnutí teploty šiel motor nádherne a aj tak štartoval.Po vychladnutí znova všetko zopakoval.Ak sa mu oklamal umelo že je teplý,bolo všetko ok.Lenže inak sa správa menežment v prípade štartu teplého a inak v prípade studeného a vyriešiť to jednoducho tým že budeme studenú fázu klamať,to som odmietol ja aj majiteľ.

A dotknutý ozaj byť nemusíš,pokojne možeš napísať že tomu rozumiem odtiaľ potiaľ.Ja som v tom vyše 50 rokov a mám niekedy pocit že sa niečo so mnou totálne hrá a x krát sa stane že oslovím niekoho zo špičiek diagnostiky.Človek pokiaľ sa príliš dlho borí v niečom zložitom,sa stane že sa točí v kruhu a vtedy pomôže aj indícia,prkotina ktorá nenapadla,pohlad človeka ktorý tým nieje zahltený.No len tam sú nutné už hotové veci,merania dáta grafy logy,bez toho môžem volať aj svetovú jedničku v diagnostike a ani si neuprdne akurát mi dobre vynadá.Ale o tom je svet diagnostiky a kto sa uráža,hov.o vyrieši
ešte to doplním..aj to je krása špičkovej diagnostiky,- dáta (súbory) meraní sa dajú posielať ako zdrojové,z OBD diagnostiky v csv alebo z datarekordéru zdrojový v mwf. To si ja natiahnem a pracujem s tým akoby auto stálo u mňa,alebo moje auto bolo robené iným komu zdrojové logy posielam.Či si to schopný zvládnuť,to už je na tebe.Pošleš,dá sa to riešiť spolu
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

V zasade motor potrebuje benzin a iskru na konci sviecky. Pokial nemas osciloskop, tak vies sa hybat iba v tychto bodoch.

Ak nestartuje - iskra je? benzin rozprasuje? Jedno z tohto nebude a tvojou ulohou je zistit, co chyba a preco.
pepo64
Príspevky: 1034
Dátum registrácie: 16.04.2012 18:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pepo64 »

Martin ešte si zabudol na dve veci, po 1.na vzduch a po 2.že to všetko musí prebehnúť v správnom čase.
martincichy
Príspevky: 5429
Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martincichy »

Nezabudol, kedze motor ma casto chvile, kedy ide dobre, tak vzduch dostava a rozvody su v poriadku.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných