Skoda Octavia 1.6 AEE - diagnostika palivoveho cerpadla
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.05.2014 15:02 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia 1.6 AEE - diagnostika palivoveho cerpadla
Zdravim chalpi, mam podozrenie na zlu cinnost palivoveho cerpadla .. viete mi prosim podla zvuku povedat, ci je v poriadku alebo uz odchadza? Nieje to velmi lacna polozka ak sa bavime o novom diely a preto na skusanie nieje vela priestoru.. Dakujem
https://www.youtube.com/watch?v=CBIZNjQPq0c
https://www.youtube.com/watch?v=CBIZNjQPq0c
-
- Príspevky: 4554
- Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01 Zdieľať na Facebook
Naštartuješ motor, turuješ ho a chceš počuť palivové čerpadlo, ktoré pracuje uplne potichu ???
Palivove čerpadlo treba počuvať , vtedy ak OTOČIŠ klúčom do II.polohy aby svietili kontrolky,
vtedy by čerpadlo malo jemne NEPRERUŠOVANE BZUČAŤ,dokedy natlakuje system,
akykolvek prerušovaný bzukot,či dokonca CHRAPČANIE, znamená chybu.
Palivove čerpadlo treba počuvať , vtedy ak OTOČIŠ klúčom do II.polohy aby svietili kontrolky,
vtedy by čerpadlo malo jemne NEPRERUŠOVANE BZUČAŤ,dokedy natlakuje system,
akykolvek prerušovaný bzukot,či dokonca CHRAPČANIE, znamená chybu.
Naposledy upravil/-a laco1871 v 12.03.2017 12:07, upravené celkom 1 krát.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Hlučnosť čerpadla predchádza jeho smrti,jedného dňa sa nerozbehne.
Obavu z ceny netreba mať,je to skôr malá položka,navyše Bosch čerpadlá sú ako vajíčka,nie je problém nájsť iné čerpadielko s tými istými rozmermi a tlakom za výhodnejšiu cenu ktorá môže pokojne podliezť 20 e.- cenu.Jediné čo je dôležité aby čerpadlo malo potrebný výkon a dalo sa upevniť v sacom koši.Mne na Roveri 75 jedného dňa zastalo,po pobúchaní sa síce rozbehlo ale už aj išlo na smetisko a veselo tam bzučí čerpadielko z Clia tuším za 10 .-ečiek
Obavu z ceny netreba mať,je to skôr malá položka,navyše Bosch čerpadlá sú ako vajíčka,nie je problém nájsť iné čerpadielko s tými istými rozmermi a tlakom za výhodnejšiu cenu ktorá môže pokojne podliezť 20 e.- cenu.Jediné čo je dôležité aby čerpadlo malo potrebný výkon a dalo sa upevniť v sacom koši.Mne na Roveri 75 jedného dňa zastalo,po pobúchaní sa síce rozbehlo ale už aj išlo na smetisko a veselo tam bzučí čerpadielko z Clia tuším za 10 .-ečiek
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.05.2014 15:02 Zdieľať na Facebook
Dakujem za odpovede.
@laco1871 neturoval som, trosku som pridal lebo som nevedel ci po pridani resp. zvysni otacok sa nemaju zvysit aj otacky motorceka preto bola aj moja otazka ci pracuje spravne.. tak ci tak, myslim ze ho na videu dost zretelne pocut resp jeho natlakovanie v polohe 2 a naslednu pracu..
@laco1871 neturoval som, trosku som pridal lebo som nevedel ci po pridani resp. zvysni otacok sa nemaju zvysit aj otacky motorceka preto bola aj moja otazka ci pracuje spravne.. tak ci tak, myslim ze ho na videu dost zretelne pocut resp jeho natlakovanie v polohe 2 a naslednu pracu..
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 5285
- Dátum registrácie: 11.09.2007 20:00 Zdieľať na Facebook
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Preventívne sa ešte nestalo aby niekto žiadal.A mnoho icvh naozaj umrie bez výstrahy,to sa stalo aj mne.Síce buchnutie do nádrže zospodu ho rozbehlo,ale tam už nedočiahnu uhlíky,to musí preč.Mnohý nevedia že im čerpadielko nejde,pretože si motor pri tesnej palivovej sústave natiahne aj bez neho,ale CR sú okamžite mŕtve.
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 17.01.2008 06:43 Zdieľať na Facebook
Minulý mesiac na otcovej octavii 1.6i 55kW mi začal zhasínať motor po pridaní z voľnobežných otáčok. Musel som ho držať na cca 2000 ot./min. inak skapal. Stalo sa mi to takto asi dvakrát, až motor za jazdi zdochol a nechcel už chytiť (dusilo ho na rýchlosti, vyradenie a pridanie to len uryhlili). Odtiahol som ho na parkovisko a nechal tak cca 5h. Po 5h som ho išiel skúsiť nahodiť, naštartoval na šupu bez problémov a šlapal ďalších cca 60km (cesta z roboty domov).
Na druhý deň zase bez problémov naštartoval, prešiel som zase cca 60km (z domu do roboty) a motor opäť začal štrajkovať (popis vyššie), ale našťastie som prišiel až na parkovisko. Nuž podobný scénar (ako deň predtým) sa už nezopakoval a motor po cca 8 a pol honinách státia už nechytil vôbec. Skúšal som štartovať bez plynu aj s plynom. Tak som musel ísť domov HOD.
Ďalší deň sme chceli auto odtiahnuť, ale opäť bez problémov naštartovalo, no problém so zhasínaním na voľnobeh ostal. Auto hneď išlo na diagnostiku, ale žiadnu chybu nevypísalo. Podarilo sa nám prísť až domov.
Vymenil sa len motorček do čerpadla, zapaľovacie káble (boli tesne pred výmenou), zapaľovací modul (bol ešte pôvodný od výroby) a vzduchový filter (starý nebol ešte zlý a nemal ani 10 000 km, ale otec sa rozhodol, že sa vymení a hotovo). Vyčistila sa škrtiaca klapka a kontakty na RJ motora sa nastriekali sprejom na kontakty.
Motor šlapal cca 100 km bez chyby, až jedného dňa kvôli vybitej alebo slabej baterke nechytil. Na druhú baterku chytil a vyzeralo, že funguje normálne. Po jazde, ale po vyradení (aj na rýchlosti) a padaní otáčok na voľnobeh začali kolísať otáčky okolo 1750 a 1250 ot./min. akokeby si RJ sama otvárala škrtiacu klapku. Následné odpojenie baterky a zapojenie až na druhý deň pomohlo a auto zatiaľ šlape bez problémov, dokonca by som povedal, že motor sa kus aj lepšie necháva vytočiť.
Napadla mi spomienka, z jesene roku 2015, ktorá tomuto stavu mohol pomôcť a to zlý benzín natankovaný na GAS v Dunajskej Lužnej, ktorý sa prejavil až na druhý deň po natankovaní. Motor za jazdy začal strácať výkon, po pridaní plynu zhasínal až zhasol úplne. Vtedy sme si mysleli, že odišlo čerpadlo, ale po vytankovaní všetkého paliva z nádrže aj vedenia až po vstrekovače, výmene palivového filtra a dotankovaní druhého paliva zriedeného s VIF-kom a Velfobinom, motor bežal bez problémov až do minulého mesiaca tohto roku.
Podotíkam, že vždy sa natankovalo aspoň pol nádrže a malokedy sa jazdilo len na rezervu. Takže ak viac počuť čerpadlo ako predtým, tak sa treba pripraviť, že hocikedy môže odísť. Celé čerpadlo sa dá vybrať, rozobrať a vymeniť len motorček (cca 68€). POZOR!! treba hľadať na octaviu pre MPI, z feldy nepasuje, je menšie. Z iných značiek neviem či pasuje, neskúmal som.
Na druhý deň zase bez problémov naštartoval, prešiel som zase cca 60km (z domu do roboty) a motor opäť začal štrajkovať (popis vyššie), ale našťastie som prišiel až na parkovisko. Nuž podobný scénar (ako deň predtým) sa už nezopakoval a motor po cca 8 a pol honinách státia už nechytil vôbec. Skúšal som štartovať bez plynu aj s plynom. Tak som musel ísť domov HOD.
Ďalší deň sme chceli auto odtiahnuť, ale opäť bez problémov naštartovalo, no problém so zhasínaním na voľnobeh ostal. Auto hneď išlo na diagnostiku, ale žiadnu chybu nevypísalo. Podarilo sa nám prísť až domov.
Vymenil sa len motorček do čerpadla, zapaľovacie káble (boli tesne pred výmenou), zapaľovací modul (bol ešte pôvodný od výroby) a vzduchový filter (starý nebol ešte zlý a nemal ani 10 000 km, ale otec sa rozhodol, že sa vymení a hotovo). Vyčistila sa škrtiaca klapka a kontakty na RJ motora sa nastriekali sprejom na kontakty.
Motor šlapal cca 100 km bez chyby, až jedného dňa kvôli vybitej alebo slabej baterke nechytil. Na druhú baterku chytil a vyzeralo, že funguje normálne. Po jazde, ale po vyradení (aj na rýchlosti) a padaní otáčok na voľnobeh začali kolísať otáčky okolo 1750 a 1250 ot./min. akokeby si RJ sama otvárala škrtiacu klapku. Následné odpojenie baterky a zapojenie až na druhý deň pomohlo a auto zatiaľ šlape bez problémov, dokonca by som povedal, že motor sa kus aj lepšie necháva vytočiť.
Napadla mi spomienka, z jesene roku 2015, ktorá tomuto stavu mohol pomôcť a to zlý benzín natankovaný na GAS v Dunajskej Lužnej, ktorý sa prejavil až na druhý deň po natankovaní. Motor za jazdy začal strácať výkon, po pridaní plynu zhasínal až zhasol úplne. Vtedy sme si mysleli, že odišlo čerpadlo, ale po vytankovaní všetkého paliva z nádrže aj vedenia až po vstrekovače, výmene palivového filtra a dotankovaní druhého paliva zriedeného s VIF-kom a Velfobinom, motor bežal bez problémov až do minulého mesiaca tohto roku.
Podotíkam, že vždy sa natankovalo aspoň pol nádrže a malokedy sa jazdilo len na rezervu. Takže ak viac počuť čerpadlo ako predtým, tak sa treba pripraviť, že hocikedy môže odísť. Celé čerpadlo sa dá vybrať, rozobrať a vymeniť len motorček (cca 68€). POZOR!! treba hľadať na octaviu pre MPI, z feldy nepasuje, je menšie. Z iných značiek neviem či pasuje, neskúmal som.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 17.01.2008 06:43 Zdieľať na Facebook
Seven549 práveže sa to stalo náhle, čerpadlo malo normálny zvuk, nezavýjalo ako besné. Presne preto som v ten ďen (cestou z roboty domov) vyskúšal celé spektrum otáčok, aby som zistil či je zlé čerpadlo, keďže logicky pri max. možných otáčkach (kedy ešte rj neodstavuje palivo) musí dávať max. možný tlak. Dva, tri som vytočil po obmedzovač (zohriaty motor a diaľnica) a motor ťahal bez hocijakého zaváhania a nemal ani náznak, že by vynechával, cukal alebo zhasínal, inak by som na druhý deň išiel svojim autom.
Skúšal som ísť aj na 5-ke tachometrivých cca 60km/h čo je približne 1600ot./min. a pomaly jemne zrýchľovať a motor fungoval bez vynechávania. Jednoducho som sa snažil prísť na to, prečo sa to stalo, ale ako napotvoru nič, všetko fungovalo ako malo.
Riešil to otec, keďže sa to stalo pondelok-utorok, mal som veľa roboty a nemohol som si zobrať dovolenku. Objednával v podstate najlacnejšie primerane kvalitné súčiastky (preto píšem, že motorček nepasuje z feldy): motorček je VEMO, káble išli tesla, modul je magnet-mareli a filer je MANN, prečo sa menili aj tieto veci som napísal v predchádzajúcom príspevku.
Poliakom a podobným (vika, master, QH atď.) veľmi neverím, už som mal veľa starostí s "lacnými dielmi" napr. predné spodné rameno malo guľový čap o cca 0,5cm viac von ako origo, na palivovom filtry chýbala tesniaca gumička na výpustnom ventile (padanie nafty), zadné ložiská odišli po ani nie 1000km pri jazde po diľnici (navyše som ich namazal kvalitnou vazelinou na ložiská), spojková sada RepSet od LUK šmýkala, lebo dosadacia polocha na prítlačnom taniery mala veľký rádius a muselo sa z nej kúsok zbrúsiť do roviny.
Ako úplný vrchol vypichnem poľské čelné sklo na feldu, ktoré som kupoval z oravy za asi 25€. Prvýkrát prišlo zabalené a nebolo vidno, že je ťuknuté, našťastie mi ho vyreklamovali. Druhé mi pri zakladaní prasklo, keď som ho opatrne a jemne zakladal. Vymenil som ho už 3x bezproblémov, 2x na svojej felde a raz na susedovom favorite, takže viem ako sa to robí, keby mal niekto námietky. Takže radšej sa snažím ísť zlatou strednou cestou ani lacné, ani drahé. Hľadám kvalitu za primeranú cenu, lebo sa mi nechce po pár tisíc km meniť tú istú vec 2 a viackrát
Snažím sa to spraviť na prvýkrát poriadne, ale tiež som len človek a občas niečo nejde úplne ako by malo.
Skúšal som ísť aj na 5-ke tachometrivých cca 60km/h čo je približne 1600ot./min. a pomaly jemne zrýchľovať a motor fungoval bez vynechávania. Jednoducho som sa snažil prísť na to, prečo sa to stalo, ale ako napotvoru nič, všetko fungovalo ako malo.
Riešil to otec, keďže sa to stalo pondelok-utorok, mal som veľa roboty a nemohol som si zobrať dovolenku. Objednával v podstate najlacnejšie primerane kvalitné súčiastky (preto píšem, že motorček nepasuje z feldy): motorček je VEMO, káble išli tesla, modul je magnet-mareli a filer je MANN, prečo sa menili aj tieto veci som napísal v predchádzajúcom príspevku.
Poliakom a podobným (vika, master, QH atď.) veľmi neverím, už som mal veľa starostí s "lacnými dielmi" napr. predné spodné rameno malo guľový čap o cca 0,5cm viac von ako origo, na palivovom filtry chýbala tesniaca gumička na výpustnom ventile (padanie nafty), zadné ložiská odišli po ani nie 1000km pri jazde po diľnici (navyše som ich namazal kvalitnou vazelinou na ložiská), spojková sada RepSet od LUK šmýkala, lebo dosadacia polocha na prítlačnom taniery mala veľký rádius a muselo sa z nej kúsok zbrúsiť do roviny.
Ako úplný vrchol vypichnem poľské čelné sklo na feldu, ktoré som kupoval z oravy za asi 25€. Prvýkrát prišlo zabalené a nebolo vidno, že je ťuknuté, našťastie mi ho vyreklamovali. Druhé mi pri zakladaní prasklo, keď som ho opatrne a jemne zakladal. Vymenil som ho už 3x bezproblémov, 2x na svojej felde a raz na susedovom favorite, takže viem ako sa to robí, keby mal niekto námietky. Takže radšej sa snažím ísť zlatou strednou cestou ani lacné, ani drahé. Hľadám kvalitu za primeranú cenu, lebo sa mi nechce po pár tisíc km meniť tú istú vec 2 a viackrát
Snažím sa to spraviť na prvýkrát poriadne, ale tiež som len človek a občas niečo nejde úplne ako by malo.
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
Znacka QH bola kedysi kvalita great britain. so spojkou luk suhlasim uz ma sklamala v nemecku pri 160 som podradil do 4 dupol na pedal a spojka ktora Mala za sebou 5000km zacala smykat a na SK sa to Len zhorsovalo.Tak sa dal povodny original pritlacny tanier.brzdy davam starline aj loziska mam starline maju za sebou cez 70000km nemeckeho autobahnu a vsetko funguje.a prave cerpadla benzinove som uz do dvoch aut daval z alegra za 20euro aj dovozom a nemozem nic zle povedat.original cerpadlo mi tiez odislo necakane ale pred tym ma asi 5x upozornio na dlhe starty.trw delphi macpo febi skratka vsetko je poliak nema vyznam stredna cesta ani draha vsetko je rovnake tak to kupujem najlacnejsie.celne skla nordglas Pilkington su tiez polske.su 2x tensie ako original.
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.05.2014 15:02 Zdieľať na Facebook
Zdravim pani,
motorcek je doma, novy original na AEE ... ale samozrejme som cerpadlo este nikdy nerozoberal.. mate nejaky napad ako ho z tamat vytiahnem? ak ma ist na hor, zavadzia mu ten plastovy vrch kde je vstup a vystup s konektorom... prikladam fotku abo vyzera cele cerpadlo. Vdaka.
Vzal som k nemu aj aditivum od Liqui Moly na precistenie motorovej casti, vstrekovacov atd tusim typ 5110 tak uvidime..
motorcek je doma, novy original na AEE ... ale samozrejme som cerpadlo este nikdy nerozoberal.. mate nejaky napad ako ho z tamat vytiahnem? ak ma ist na hor, zavadzia mu ten plastovy vrch kde je vstup a vystup s konektorom... prikladam fotku abo vyzera cele cerpadlo. Vdaka.
Vzal som k nemu aj aditivum od Liqui Moly na precistenie motorovej casti, vstrekovacov atd tusim typ 5110 tak uvidime..
-
- Príspevky: 7880
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 16
- Dátum registrácie: 17.01.2008 06:43 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 13
- Dátum registrácie: 01.05.2014 15:02 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných