Skoda Octavia - Webasto

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

pidizvi
Príspevky: 3414
Dátum registrácie: 20.09.2011 12:42
Bydlisko: SC
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pidizvi »

mp3turbo napísal:Spotreba 35W takze 3A == za polhodinu NEMA NAJMENSIU SANCU dat dobrej baterke "zabrat" pretoze zozere 1.5Ah.

To si bateria ~70Ah nemoze ani vsimnut. Vlastna skusenost : pri odpojenom ventilatore v interieri sa voda v motore zohriala z -14 stupnov na +40 za 11 minut, na 60 stupnov priblizne za 14 minut. Zdoraznujem bez ventilatora v interieri ktory samozrejme nema najmensi vyznam pri tych teplotach (vsetko minimalne teplucko by okamzite uletelo z velkej kasne von, nevyhrial by to ani trosicku). Daleko dolezitejsie je mat poloteply motor ktory sa do minuty/dvoch zohreje prakticky na prevadzkovu teplotu [!] a samozrejme poriadne kuri.
A ja som zil v tom, ze to nezavisle kurenie mi ma zohriat interier, aby som nesedel prvych 10 minut bez pohnutia v mraze. A ono to ma teda zohriat motor...

35W sa mi zda malo, to je asi cislo len pre samotne webasto, ved ventilator zaberie na vyssej rychlosti dost, pripadne dalsi ventilator vzadu.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

bufik mozes mat na fukanie tepleho vzduchu do interieru alebo na ohrev malého okruhu chlad.kvapaliny...do benzinakov je to relativne treba, nakolko kuri dost rychlo a do dizlov radsej nie na kratke trasy...ale kto to chce, tak asi nema hlboko do vrecka, lebo to nieco stoji a nieco to zozerie...auto pojde aj bez bufikov, je to pre pohodlie a predhriaty motor sa daleko menej derie jazdou za studena....samozrejme aj predohriaty motor nemozete hnat, lebo je tam este olej, ale takto sa zohreje ovela skor...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

presne tak.



>> A ja som zil v tom, ze to nezavisle kurenie mi ma zohriat interier, aby som nesedel prvych 10 minut bez pohnutia v mraze.
>> A ono to ma teda zohriat motor...

pride na to :) su aj teplovodne nezavisle kurenia, tie naozaj zohrievaju motor od ktoreho sa potom klasickym kurenim v aute zohrieva interier. Samozrejme toto je malo ucinne pre posadku, ale mimoriadne dolezite pre techniku - zvlast pre diesliky.

Inak sranda je, ze Sharan predohriaty nezavislym mi zral VO VYSLEDKU DALEKO MENEJ nez klasicky studeny start. Proste sa oplatilo aj na peniaze pouzivat to nezavisle kurenie... samozrejme sa to oplatilo aj pre techniku co prenesene zase znamena na peniaze. Je uuuuuuzasny rozdiel v zime startovat a prevadzkovat -9 stupnov studeny motor a prist k tomu istemu motoru, otocit klucik a kukat ako ti teplomer vystupa na 60 stupnov este predtym ako sa motor prvykrat otoci.

Spalil som drobne desatinky litra nafty cez nezavisle, ale masina namiesto 10-11 litrov (kratke mestske jazdy) zrala 7-8, takze sa mi to zurivo oplatilo. V lete to chodilo za 6-7 litra rovnake trasy.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24980
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Budem musieť preštudovať ako je vyriešené Webasto vo Voyageri,kým prejdem na štvorprúdovku čo je cca 1,2 km mám teplo v aute.A to je teda väčší priestor ako Sharan.Je možné že aj Webasto je výkonnejšie,nezaujímal som sa o to kedže ide ako hodinky (r.2003 !)
Ak pozerám čo píše mp3 o spotrebe,tak zistujem že ani zo spotrebou by som nemal byť nespokojný.Mesto (čisté mesto) chodím na 8,8-9 lt a to som mal za vysokú spotrebu (motor 2,5 105 kW CRDi).Mimo viem zísť na 6,8 lt.
Každopádne nejaký háčik to má,pretože Webasto na pár ročnom CR kovom Leone 2,0 Tdi sa rozdiel medzi tým ide/nejde velmi pozorovať nedal.

Kedysi som mal Renault Fuego,to malo Ebersprecher teplovzdušný pred zadným sedadlom takže človek ho ani nevnímal.Zato bol to neskutočný komfort kúrenia
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa seven549 »

mp3turbo napísal:>> ohriatie motora v mrazoch na 90 celzia trva 30 min cize za tu dobu to aj baterke da zabrat

Sharan 1.9tdi, 2001-2010. Bufik 3.5kW/5kW ciastocny/plny vykon, zohrieva vodu teda motor. Spotreba 35W takze 3A == za polhodinu NEMA NAJMENSIU SANCU dat dobrej baterke "zabrat" pretoze zozere 1.5Ah.

To si bateria ~70Ah nemoze ani vsimnut.
ten eberspacher je benzinovy a hreje vodu.v zadu cvaka cerpadlo nieco ako ac pumpa ale elektromagneticka a ma to este aj el cerpadlo ktore tlaci vodu v okruhu.najprv zahrieva maly okruh s kurenim a ked otvori termostat cidlo teploty zaznamena ohriatu vodu a spusti ventilator kurenia.auto ma dnes 28 rokov nejake cidlo teploty tam neni v malom okruhu udaje berie z cidla teploty motora.priklad si dal dobry -11 a trvalo to zahriat na prevadzkou teplotu pol hodky.potom sa to prepne do cakajucejo rezimu a udrziava teplotu.nie kazde rano som bol presne pri aute 15 min od startu bufika no a jazdenie do prace 3km usek tak a 3km naspat nestihne po 2 tyzdnoch uzivania bateriu dobijat.altik je tam 70A bateria bola 62Ah.preto som pisal ze na kratke jazdy je to zbytocnost a taky motor 1.6 sa ohreje jazdou skor ako bufikom. inac mimo toho.u superba 2.0 tdi sa pri -8 ohrial olej na 90 celzia dialnicnou rychlostou 130tkou po 20 km jazdy.voda uz mala 5km predtym 90 celzia.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> u superba 2.0 tdi sa pri -8 ohrial olej na 90 celzia dialnicnou rychlostou 130tkou po 20 km jazdy.voda uz mala 5km predtym 90 celzia.

dolezita informacia pre tych ktori si myslia ze olej sa zohreje rychlejsie ako voda.




>> preto som pisal ze na kratke jazdy je to zbytocnost a taky motor 1.6 sa ohreje jazdou skor ako bufikom.

jasna vec, suhlas. Ide o to ze bufik ma tepelny vykon volakde okolo 3-5kW kdezto motor pri hybani autom produkuje 20-50kW podla toho kde ako sa jazdi. Samozrejme to co si napisal plati, to vsak nic neubera na technickom vyzname a prinose "predohriat motor pred jazdou nezavislym kurenim". Vsetci jednoducho vieme, ze technika skrehnuta zimou podstupuje suverenne najvacsie opotrebenie.
milujem elektricke auta, vsetky doradu. https://www.youtube.com/watch?v=JWX0A6nx2cM

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 88 neregistrovaných