Skoda Octavia tdi - hodnota dymivosti pri emisnej kontrole

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

laky18
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia tdi - hodnota dymivosti pri emisnej kontrole

Príspevok od používateľa laky18 »

ahojte,

chcem sa spytat aka je spravna hodnota dymivosti pri Octavii 1.9 PD rv.9/2008, motor BXE.
Na minulej emisnej je v protokole max udavana 2.0 m-1, teraz mi technik povedal ze 1.0 m-1. Nameralo mi v priemere 2.7-3.0, cize musim opakovat.
Takze ci je realne teraz tyzden turovat auto aby som to precistil a znizil na tu 1.0 alebo najdem radsej "zhovievavejsiu" stanicu EK :)

Dikes
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

co takto dat do poriadku auto ? ci myslis, ze dymi len tak, pre nic za nic ?
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
laky18
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laky18 »

Priamo technikom mi bolo mi povedane, ze pri tychto motoroch sa zanasaju setrnou jazdou, co na mna celkom plati a ze im treba raz za cas sliapnut na krk (nevylucujem ze to moze byt aj nieco ine).

Okrem toho, aj na zaklade skusenosti znamych viem ze takto dokazali znizit hodnoty dymivosti z cca 10 na pozadovanu hodnotu.

Mne ide len o tu hodnotu dymivosti pri EK resp. kde by som ju mohol najst.
hereticc
Príspevky: 59
Dátum registrácie: 06.09.2009 11:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa hereticc »

všetko záleží ako si auto používal, mesto, diaľnica, krátke trasy atď. Zohrej motor a potom mu nalož nech vypľuje sadze.Nemáš tam náhodou čipnuté ?
laky18
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laky18 »

ee cipnute nie, pouziva sa vacsinou po meste, obcas dlhe trasy po dialnici. Moc ho nevytacam, cize verim tomu, ze tie sadze su tam usadene a ukazali sa pri 4800 otackach, ked EK panko dal plyn na podlahu :)

Kazdopadne videl som, ze sa to zmensovalo z 3.2 > 3 > 2.7 takze este parkrat a islo by to dole, len za mnou cakalo dalsich 5 aut, preto sme sa s tym viac nebavili.

Ak staci znizit dym na 2.0, verim ze to je uz aj teraz, ale ak na 1.0 to sa asi za tyzden turovania nepodari.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Lacko vymazal som celý tvoj príspevok len z jednoduchého dôvodu,urobil by možno velké problémy v danej STK,to by si im radosť určite neurobil.Podobné veci píš jedine do SS
camry
Príspevky: 604
Dátum registrácie: 27.04.2007 20:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa camry »

Celkovo som minule zistil, že na STK majú v tom vcelku chaos, ale tu je k tomu komentár:

d) Maximálna prípustná hodnota dymivosti „DMAX“, m-1
,
Maximálna prípustná hodnota dymivosti „DMAX“ vozidiel kategórie M a N s emisným
systémom BKAT, NKAT je hodnota vypočítaná súčtom korigovaného súčiniteľa
absorpcie „XL“ s hodnotou konštanty 0,5 m-1 (DMAX = XL+ 0,5, m-1), pričom sa prioritne
použije korigovaný súčiniteľ absorpcie uvedený v osvedčení o evidencii. Ak osvedčenie
o evidencii, korigovaný súčiniteľ absorpcie neobsahuje, použije sa korigovaný súčiniteľ
absorpcie uvedený na výrobnom štítku vozidla alebo na samostatnom štítku.
Maximálna prípustná hodnota dymivosti „DMAX“ vozidiel kategórie M a N prvýkrát
prihlásených do evidencie vozidiel po 01.01.2008 je zhodná s hodnotou korigovaného
súčiniteľa absorpcie „XL“, uvedeného v osvedčení o evidencii (DMAX = XL, m-1). Ak
osvedčenie o evidencii korigovaný súčiniteľ absorpcie neobsahuje, použije
sa korigovaný súčiniteľ absorpcie uvedený na výrobnom štítku vozidla alebo
na samostatnom štítku.
Ak hodnota korigovaného súčiniteľa absorpcie nie je známa (nie je uvedená v osvedčení
o evidencii a vozidlo už nedisponuje výrobným štítkom vozidla alebo samostatným
štítkom s hodnotou korigovaného súčiniteľa absorpcie), maximálna hodnota dymivosti
sa stanoví zo servisných informačných dokumentov alebo zo špecializovaných
odborných katalógov.
Ak servisný informačný dokument alebo špecializovaný odborný katalóg obsahuje
korigovaný súčiniteľ absorpcie, postupuje sa rovnako ako v prípade keby bol korigovaný
súčiniteľ absorpcie uvedený na výrobnom štítku vozidla alebo na samostatnom štítku.
Ak servisný informačný dokument alebo špecializovaný odborný katalóg obsahuje
hodnotu určenej dymivosti, tak hodnota maximálnej dymivosti „DMAX“ je rovná hodnote
určenej dymivosti „D“ (DMAX = D, m-1).
Ak hodnota korigovaného súčiniteľa absorpcie „XL“ alebo dymivosti „D“ nie je známa,
potom maximálna prípustná hodnota dymivosti „DMAX“ je stanovená:
4,00 m-1 pri vozidle prihlásenom do evidencie do 31. decembra 1979,
3,00 m-1 pri vozidle s preplňovaným motorom,
2,50 m-1 pri vozidle s nepreplňovaným motorom,
1,50 m-1 pri vozidle prihlásenom do evidencie od 1. júla 2008,
0,7 m-1 pri vozidle prihlásenom do evidencie od 1. januára 2015.
Pre vozidlá kategórie T sa maximálna prípustná hodnota dymivosti „DMAX“ stanoví
nasledovne:
4,00 m-1 pri vozidle prihlásenom do evidencie do 31. decembra 1979,
3,00 m-1 pri vozidle s preplňovaným motorom,
2,50 m
-1 pri vozidle s nepreplňovaným motorom,
1,50 m-1 pri vozidle prihlásenom do evidencie od 1. januára 2015.
e) Rozptyl /Rmax/ m-1
,
Maximálna prípustná hodnota rozptylu je 0,5 m-1



úplné znenie metodiky tu:

http://www.seka.sk/public/files/dokumen ... 0_2014.pdf
laky18
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laky18 »

dakujem camry za vycerpavajucu odpoved :)

korigovany sucinitel absorbcie v technicaku mam 1.0 m-1 a pripocitall som k nemu konstantu 0.5 - vyslo teda 1.5 m-1
Hlavne ze teraz mi panko nastavil 1.0 a pred dvoma rokmi mam v EK protokole 2.0

Bud sa menili normy alebo to pankovia davaju od oka :2f93:

Takze kaslem asi na to, prevetram auto a na EK uvidim.

Este ma napadlo ci nema niekto rovnaku oktavku 1.9 PD BXE a po ruke EK protokol zeby pozrel ako to ma uvedene.
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Nechcem byť zlým prorokom...ale ako sú na tom ojnice v motore? Pokiaľ sa nemýlim tak mal problém so skrutkami - pri tom prefukovaní pozor aby nevykukli na svetlo božie...
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

bez akehokolvek dalsieho komentara si dovolim prispevocek : ford galaxy 2001, 1.9tdi 85kW cize takisto koncernovy chrap.

Voz ma za sebou 900.000km, tie nuly su spravne bez chyby, ziadny takyto voz z roku 2001 proste nema 90.000km. Nejaksi verim tomu ze predmetna oktavia z tejto temy nema take cislo ani zdaleka.

A tu je EK protokol : http://77.247.224.52/stk/IMG_2452.JPG

co doriti s tymi vasimi chrapmi robite ked mas na parrocnom tragaci 3.0 ?!?!?!? Je uplne nepodstatne "ze to islo dole" z 3.0 na 2.7 pri merani, kurnik ako ste sa vobec na tu trojku dostali ?!

A to uz vobec nehovorim ze tvoj chrap zrejme ma DPF, takze dymovost by mala byt 0.05 az 0.2 maximalne, v opacnom pripade likvidujes DPFko nenormalnym kvaltom. Pre DPF vozy je NORMA maximalne 0.5, cize asi tolko.

Rozmyslam ci sa v 2008 predavali dieslove Koktavie bez dpfka, myslim ze este dopredaj poslednych modelov bol hlavne napriklad Skaut 1.9tdi 77kW, avsak drtiva vacsina aut uz proste dpf mala.

Takze len tak zo srandy, mas DPF alebo nemas ? Zdrzujem sa akehokolvek dalsieho komentara samozrejme.
Roboss
Príspevky: 26
Dátum registrácie: 16.10.2011 14:43
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roboss »

BXE v octaviach bol vzdy bez filtra, takze aj 2010 octavia 1.9 moze byt seriovo bez filtra
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

Laktinoo: presne to som myslel....
laky18
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laky18 »

mp3turbo napísal:...
co doriti s tymi vasimi chrapmi robite ked mas na parrocnom tragaci 3.0 ?!?!?!? Je uplne nepodstatne "ze to islo dole" z 3.0 na 2.7 pri merani, kurnik ako ste sa vobec na tu trojku dostali ?!
...
mp3turbo: :D nevem ako som sa na nu dostal, pred 2 rokmi mala 0.67, DPF nemam.
Viackrat mi bolo povedane ze je to nizkootackovou jazdou.
Pre ilustraciu kamarat na Octavii 2.0 mal vraj 6 nieco a po polhodine to skresali s trpezlivym technikom na pozadovanu hranicu.

Asi sme trochu odbocili od temy, ja som chcel len vediet ze kde sa da zistit ta hodnota dymivosti (co mi camry ciastocne vysvetlil).

Tu davam pre ilustraciu moje EK protokoly s roznymi hodnotami.
Terajsia EK: http://imageshack.com/a/img673/8942/Jk8D3f.jpg
Stara EK: http://imageshack.com/a/img538/116/woEqJX.jpg
Technicak: http://imageshack.com/a/img540/8297/piyKc1.jpg
laky18
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 16.01.2015 13:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laky18 »

Takze to tu uzatvaram, s tym ze zase nic, kleslo ale iba na 2.2

Panko mi povedal, ze ten koeficient bol pred dvoma rokmi 1.5, aj ked ja som mal 2.0 :) a teraz je uz 1.0.

Takze tentoraz uz asi zbehnem za znamym resp. do servisu ;)
gabrielbarczi
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 05.10.2012 13:37
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa gabrielbarczi »

Minuly tyzden som bol na stk, emisnej.....od 1.1.2015 su nove emisne normy (prisnejsie a hlavne drahsie).
Mam taky isty motor v oktavke + chip a dymovost som mal 0,2. Pravidelne pouzivam aditiva a takisto raz za cas autu dobre prikurim, nech sa vsetko dobre precisti.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných