752 041
inzerátov
Pridať inzerát

Škoda Octavia r.v.2017, 1,6TDI, E6 - neustale slaba baterka

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
milanrk01
Založený: 13 máj 2012
Príspevky: 28
Nabehané: 7 hod 35 min
Predmet: Škoda Octavia r.v.2017, 1,6TDI, E6 - neustale slaba baterka PríspevokZaslal: 14.12.2018 09:07   
Ahojte chlapci, pisem z dovodu, ze som chcel dat menit baterku, menit alternator (kablovacku) atd na zaruku. Proste pri servise vzdy pri merani baterky je jej stav na minime. Na aute sa rocne nejazdilo 75 000KM a vacsina bola dialnice. Takze ak mate nove auto z koncernu precitajte si toto pre zaujimavost, nakolko v servise sa mi vyjadrili, ze to je systemom Start - Stop, ktory ale mam neustale vypnuty, takze cela zahada:
https://ulozto.sk/!orUg3PQoT89e/nabijanie-baterii-pdf

Takze po kupe odporucam dokupit nabijacku, pokial je tato tema zbytocna tak to mozete zmazat....
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (450)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15964
Nabehané: 23 dní 23 hod 26 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 09:58   
nemyslim si ze je tema zbytocna...

vypnuty start-stop je pozehnanie, a totalna chyba a chory mozog vyrobcu ktory dokaze pri 75.000km rocne, prevazne po dialnici, nedobijat bateriu. To je totalne totalne chore, off the chart ako hovoria v Polsku.

Ano, tato zvratenost ukaze ake kraviny robime "v zaujme zivotneho prostredia". Dnes mam vo Voyageri originalnu bateriu Red Optima z roku 2004 (ano, dobre citate), original bateriu z Fordu Galaxy 2001 som vyradoval v roku 2014 (ano, 13 rokov), bateria z Hondy Civic mojho brata to vzdala po 14 rokoch.

Dnesne muuuuuudre auticka zabiju bateriu za rok alebo dva. Vynikajuce. Setrne k zivotnemu prostrediu a samozrejme penazenkam nas vsetkych.

Doriti aj s takym pokrokom !

Spravna otazka teraz znie, ako ojeb---at ten mudry system aby nezacal nabijat pri 12.1V alebo pri podobnych podprahovych urovniach, ale aby pekne drzal bateriu na 12.6V ako ma.

Kedze nikto tento "ekologicky podvod pri merani spotreby v laboratoriu" nedokaze zastavit, otazka je ina : kto ma ofajč na tuto kravinu ?
Nejake prestavenie kritickej voltaze v mape riadiacej jednotky ?
Citovať
hjundai
Vážený člen - Gallardo (221)
Založený: 21 marec 2010
Príspevky: 1817
Nabehané: 7 dní 11 hod 51 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 11:44   
inteligentné nabíjanie je problém naprieč značkami. jeden nissaňak to poriešil emulátorom ktorý simuluje nízky stav nabitia a tak núti systém nabíjať aj keď by normálne nenabíjal.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2175)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 19042
Nabehané: 3 mes 15 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.12.2018 12:37   
No pekne sme to dopracovali.Výrobca to láduje hovadinami a čo machri aby špekulovali ako tie sprostosti zastaviť alebo odstrániť.Ale pre obe strany je to prošpešné,paradoxne
Citovať
alespopelar
Založený: 24 máj 2017
Príspevky: 12
Nabehané: 4 hod 26 min
Predmet: Start-stop PríspevokZaslal: 14.12.2018 12:48   
Chlapi na Dacia fore s tym vykaslali.Odpojily akysik šedí konektor na baterke a odvtedy sa im start stop vypina hned pri nastartovani.Takze sa im hned aj dobija baterka ako ma.Kdo neveri tak nech sa pozre na to forum su tam toho mraki.Mozna to maju aj ine znacky ten konektor na baterke.
Citovať
karool
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 245
Nabehané: 11 hod 30 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 14:46   
mp3turbo napísal:
nemyslim si ze je tema zbytocna...

vypnuty start-stop je pozehnanie, a totalna chyba a chory mozog vyrobcu ktory dokaze pri 75.000km rocne, prevazne po dialnici, nedobijat bateriu. To je totalne totalne chore, off the chart ako hovoria v Polsku.

Ano, tato zvratenost ukaze ake kraviny robime "v zaujme zivotneho prostredia". Dnes mam vo Voyageri originalnu bateriu Red Optima z roku 2004 (ano, dobre citate), original bateriu z Fordu Galaxy 2001 som vyradoval v roku 2014 (ano, 13 rokov), bateria z Hondy Civic mojho brata to vzdala po 14 rokoch.

Dnesne muuuuuudre auticka zabiju bateriu za rok alebo dva. Vynikajuce. Setrne k zivotnemu prostrediu a samozrejme penazenkam nas vsetkych.

Doriti aj s takym pokrokom !

Spravna otazka teraz znie, ako o**b---at ten mudry system aby nezacal nabijat pri 12.1V alebo pri podobnych podprahovych urovniach, ale aby pekne drzal bateriu na 12.6V ako ma.

Kedze nikto tento "ekologicky podvod pri merani spotreby v laboratoriu" nedokaze zastavit, otazka je ina : kto ma ofajč na tuto kravinu ?
Nejake prestavenie kritickej voltaze v mape riadiacej jednotky ?
nedavno som cital clanok o inteligentnom dobijani.takze v skratke:kto chce,aby mu v novom aute baterka vydrzala co najdlhsie,mal by ju 1x za mesiac dobit autonabijackou.ina cesta nie je
Citovať
andy.gee
Povedomá tvár - Favorito (46)
Založený: 10 jún 2009
Príspevky: 1340
Nabehané: 10 dní 0 hod 35 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 15:36   
to iste na mojej Honde, najazd cca 40tis rocne, start/stop stale deaktivujem, normalne svetla zapnute od jesene do jari (vtedy alternator podla voltmetra aj za jazdy tlaci cosi cez 14V) a bateria sa jazdou nad 12,4V nikdy nedostala (ani v lete ani v zime)

ak sa jazdi s dennymi svetlami tak to podrzi po starte minutku nad 14V a okamzite pada na 12,3V !!! a vybehne kratkodobo iba pri brzdeni motorom

problem je, ze nabijat zapojenu sa bojim a odpajat kazdy mesiac baterku sa mi fakt nechce

podstatna otazka vsak je, ze kolko dni alebo hodin by podrzala tych idealnych 12,6-12,8V .. lebo auto ju znova poriadne nedobije a pri dennom svieteni uz vobec nie
_________________
Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC + LPG (BRC)
Citovať
karool
Povedomá tvár - Favorito (26)
Založený: 13 apríl 2009
Príspevky: 245
Nabehané: 11 hod 30 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 17:36   
Teraz ma napadlo.pomaha brzdenie motorom vtedy sa dobija baterka tak ako ma
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (450)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15964
Nabehané: 23 dní 23 hod 26 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 19:01   
dokonca ani vtedy nie... sype sa tam prilis velke napatie a to preto aby sa "dobehlo zjavne zameskane". Ze je bateria z toho cela naradostena az by ju roztrhlo vydulo je absolutne jasne.


chlapciska vsetko co ste napisali je v tom clanku zo sveta motoru ktory linkoval autor temy... ze sa najviac nabija pri brzdeni motorom, ze nad 12.4V tazko, ze bateriu rucne dobijat (nie, nestaci raz za mesiac ked ti auto KAZDU JEDNU JAZDU vyvadza totalne SPROSTOSTI aby hentie svine o\\je//ba//vacske automobilky mohli napisat o desatinu litra mensiu spotrebu) atd.

Auto pri brzdeni motorom dobija proste preto, lebo vtedy sa nespotrebuva ziadne palivo. Rovnako ako Tesla regeneruje baterie pri spomalovani...

Nech si hentie veci strcia doriti, fakt treba nejaky ten emulator, predradeny odpor aby do riadiacky dosla mensia voltaz nez v skutocnosti atd. Ach jaj, pokrok nezastavis.

Howada.

Poznamka : neverim tomu ze prilis premudrene auta sa daju okabatit odpojenim nejakeho pridavneho konektora dratiku alebo podobne, to by som cakal ze vtedy vyskoci masine hlaska "nenasiel som bateriu, Yes No Cancel" :) a nikam sa nejde. Okej, zrejme Dacia to ma spravene uplne blbo a na nic sa nehra, ale mudrejsie znacky to budu mat mudrejsie vyriesene.

Howada. To som uz napisal, ze ? Tak si za tym stojim. Zverstvo. Svine.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (450)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15964
Nabehané: 23 dní 23 hod 26 min
PríspevokZaslal: 14.12.2018 19:12   
>> problem je, ze nabijat zapojenu sa bojim

nemusis sa bat - rozumna nabijacka nejde nad 14.4V (pre stare baterie), 14.8V pre Ca baterie, pripadne kratkodobe pulzy okolo 15 az 15.8V v pripade tychto AGM, EFB atď baterii. Kedze auto samotne peckuje 16V do baterie a tympadom do celej sustavy vozu, nemusis mat najmensiu obavu ze tomu nieco spravis.



>> a odpajat kazdy mesiac baterku sa mi fakt nechce

zase az taka robota to nie je... ja v tazkej zime riesim moje baterky, kazde dva-tri tyzdne podla toho ako som lenivy. Spravit takuto vec dva-tri-styrikrat za zimu fakt nie je najmensi problem.


Som sa nasrdil a ratal som. Ked nova bateria stoji 120,-eur (neriesim 40Ah do Fabie 1.0 a ani 110Ah do Audi A6 z autorizaku, zobral som proste priemernu cenu nech je 120,-eur) tak...

je to tolko penazi ako ked najazdis 1.550 kilometrov pri spotrebe 6 litrov na 100km a cene za liter 1.3 eura.

Cize, zakazdym ked sa vam pokazi bateria a musite ju vymenit - ci je to raz rocne, alebo raz za dva roky - tak sa podakujte vyrobcovi vasho tragacu ze :

1) mysli predovsetkym na ekologiu, a ze ho vobec nezaujimaju podvody pri merani spotreby - vyroba akumulatorov je silno ekologicka
2) mysli na Vasu penazenku, lebo vam prave ukradol 1.500 km co ste mohli najazdit
Citovať
jojtik
Nová tvár - Trabanto (13)
Založený: 02 marec 2011
Príspevky: 98
Nabehané: 1 dní 6 hod 34 min
PríspevokZaslal: 15.12.2018 10:36   
Tieto "ekologicke" smart blbosti su velky pruser aj v LKW doprave.
Vodic prejde horsky priechod, zastavi na pauzu, z chladnicky vytiahne 3 pivka (mozno nealko), pozrie film v teplucku (bufik) a uz nenastartuje. Najnovsie nakladaky E6 su vybavene smart alternatormi a dalsimi vychytavkami a pri vozovom parku napr. 50ks, kedy sa neustale riesia vyjazdy, vymeny baterii, uz nejde o ekologiu a ani ekonomiku, ale o psychiku cloveka. Potom sa to riesi vypinanim cez Dia, odpajanim cidla na baterii a vymenou baterii. A to nevravim o poddimenzovanych DPF, vstrekoch... Do "starych" bucor (do 2014) sa leje iba nafta a bezny servis. Ale zase na druhu stranu, vzdy "potesi" vymena DPF a vstrekov pri 150.000km, aspon je co servisovat
Citovať
YxoYpsilono
Obľúbený člen - Bawo (95)
Založený: 14 august 2008
Príspevky: 2907
Nabehané: 4 dní 5 hod 39 min
PríspevokZaslal: 17.12.2018 15:05   
mp3turbo napísal:
Ked nova bateria stoji 120,-eur


hm, AGM baterka stoji hodne viac ako 120€

+ nestaci ju len vymenit, musi zaplatit aj za nakodovanie (vraj).



Co sa tyka Octavie 3 - mam 1,6 TDI, akt 150 000 km, baterka stale povodna.

Clanok som pred casom cital, tiez ma to znepokojilo, tak som si kupil merac a zistil som, ze moje auto po nastartovani standardne dobija medzi 14,4V a 14,8V, po vypnuti motora ukazuje okolo 12,2 V.

Start stop zap alebo vyp - nema ziadny vplyv na nabijanie/vybijanie.


Baterka je samozrejme AGM.

takze neviem, ci je clanok platny pre vsetky auta so start stopom, alebo ci je moje nejaka vynimka
Citovať
milanrk01
Založený: 13 máj 2012
Príspevky: 28
Nabehané: 7 hod 35 min
PríspevokZaslal: 18.12.2018 14:19   
YxoYpsilono, vsetky Octavky co maju predne svetla "v celku" tento problem este nemaju(odsledovane na 3 na firme), predpokladam, ze sa jedna este aj o tvoj model. Model co mam priradeny ma uz "rozdelene" predne svetla a je to 85KW verzia a tam je to dobijanie rovnake ako pise autor v clanku. Ako pisem baterka je neustale na minime a teda zadrbavat ruky na rocnom aute dobijanim baterky teda chut absolutne nemam a kedze byvam v centre mesta a na garaz uz nevidalo, nechavam to bohuzial tak....
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (450)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15964
Nabehané: 23 dní 23 hod 26 min
PríspevokZaslal: 19.12.2018 17:36   
ty kokso vyprasit im doriti von tie smart alternatory, vymenit za akykolvek hlupy-ale-poctivy stary model a jazdit do zblbnutia. Akoze aby sofer nakladaku nenastartoval po hentakom ukone, tak to je uz megabomba.

a "furt" riesit vyjazdy kvoli bateriam, to uz je teda ekologicke jak prasa. Zachvilu aby si clovek namontoval na naves solarne panely co budu dobijat akumulatory nezavisle od celej sustavy vozu, to uz bude len ekologia a ekonomia...

Zasraty farizejsky pokrytecky svet.

Vcera som len tak zo srandy - kedze nemrzne - vytiahol bateriu (akumulator) z nasho 2004koveho Voyagera. Samozrejme je tam original z vyroby, teda 14rocna... nechal som ju cez noc zohriat, rano pripojim nabijacku s 1.5A, voltaz vybehla z kludoveho rezimu 12.58V skokom cez 13.2, 13.6 na takmer 14 voltov v priebehu dvoch-troch minut, do desiatich minut tam bolo 14.25V a "nabijanie" som ukoncil.

S vedomim ze bateria sa tvari ako nova... ju zajtra namontujem zene do masiny a uvidime o tri-styri tyzdne ked nebudem lenivy.

14 rocna bateria.

Ked si to zoberem ad-absurdum tak som usetril takych 1.000 eur v priebehu toho casu (masinu vlastnime 11 rokov) na bateriach. Nehovorim o poddimenzovanych DPF lebo ziadne nemam a o poddimenzovanych vstrekoch za dalsie krute stovky az tisice eur (v rodine mame vozy 320.000km, 250.000km, 310.000km, 400.000km, nikde sa na vstrekovace nesiahalo).

Ekologia musi byt.
Kto tieto nezmysly zastavi ? Nase vnucata ? Neskoro.
Citovať
mp3turbo
VIP člen - Veyron (450)
expert: TDI
Založený: 09 apríl 2006
Príspevky: 15964
Nabehané: 23 dní 23 hod 26 min
PríspevokZaslal: 19.12.2018 17:48   
este k "AGM baterka stoji hodne viac ako 120€" :

heureka.sk prave teraz,
Bosch S4 EFB 75Ah, 95eur vratane dépéháhá
Varta start-stop 75ah za 97eur
Tab Polar
Exide AGM 70Ah za 99eur

menej zname znacky, Master-Sport, Enersys, Tab Magic, su tam tiez okolo stovky s lahko vyssou kapacitou nez 70/75Ah.

Nepride mi to hodne viac nez 120eur, samozrejme ked clovek nekupuje v autoTEROrizovanom servise - tam aj liter oleja stoji 30,-eur za co zdravy clovek kupi prakticky celu napln.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum