Skoda Octavia - nudzovy rezim

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

viktorstrbka
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.08.2013 08:42
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia - nudzovy rezim

Príspevok od používateľa viktorstrbka »

Dobry den. Napriek tomu ze vsetci hovorite ze uroven tohto fora ide dolu, skusim sa slusne opytat. Mam Octaviu 1.9 TDI AXR a boli sme teraz ako rodina na orave. tam hore kopcom nalozene auto padlo do nudzoveho rezimu, prestalo tahat a ja som mal problem vyjst ten kopec. potom sa to stalo este par krat a k tomu zasvietila kontrolka motora. tak som sa objednal do servisu na diagnostiku. kedze vsak odvtedy jazdim znovu sam do prace a nemam moznost ist to vyskusat do horskych prechodov auto jazdi normalne, dokonca aj ta kontrolka zhasla. skusal som akcelerovat ale vzdy to auto taha ako dive az do obmedzovaca. Moja otazka na vas teda je: Zistia v servise kod zavady niekde z historie alebo mam kvoli tomu ist plne nalozeny niekam do tazsieho terenu?
Nie som si totiz isty ci ma nahodou neposlu prec ze nic nezistili.

dakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Obe varianty sú možné.Pokial vysvieti kontrolka tak sa chyba zapíše.Zmizne dvoma spôsobmi,alebo sa urobí výmaz cez OBD,ale dôjde k výmazu automaticky po a absolvovaní X štartov bez prítomnej poruchy.Je tam počítadlo cyklov.Ktoré sa nastaví na najvyžšiu hodnotu keď sa udalosť stane a každá cyklus odráta jedničku až vznikne celý bezchybný reťazec readiness.
Pád do núdze sa vyvolá v danom prípade ľahko.Je závislý na záťažení.Maximálne zaťaženie sa ľahko dosiahne už aj v rýchlosti cca 60 km/h ak sa zaradí 4 rýchl.st a dá sa plná požiadavka výkonu,tj podlaha.Robí sa to aj zámerne práve pri zisťovaní príčin núdzákov.Pri 2000 ot a rýchl cca 60km na 3 pr.stupeň sa preradí do štvorky a dá full plyn.Je to tak brutálne zaťaženie že aj na rovine padne do núdze v priebehu pár sekund.RJ najprv čaká krátku dobu 2-3 sec ale kedže k rozporu dôjde,pád do núdze je istý.Do núdze padá pre rozpor medzi požiadavkami a skutočnými hodnotami,ten sa pri kludnej jazde jednoducho nestane,je malý na vyvolanie núdzaku. Núdzový tohoto typu sa resetuje opätovným vyp/zap klúča sa všetko akože dostane do stavu ok,kým sa rozpor nezopakuje.Na dojazd stačí pokračovať dedkovsky,nerobiť príkre požiadavky a domov sa príde,len pozor na predbiehania !!!
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

Zaujimave je ze sa rozsvietila kontrolka motora, pretoze v beznom scenari kedy turbo presiahne alebo nedosiahne pozadovany tlak (v akomkolvek rezime zatazenia, ci uz hore kopcom alebo po rovine) sa nic nerozsvieti.

V riadiacich jednotkach byvaju zapisane chyby 17965 ked sa presiahne tlak (=turbo tlaci viac ako by malo) pripadne 17964 ak sa nedosiahne pozadovany tlak. Nie som si vedomy toho ze by sa na hentej starej generacii vymazali z riadiacej jednotky ; prave naopak - osobne som mnohonasobne videl chyby zapisane >100.000km dozadu (doslo auto s 270.000km, chyba sa stala pri 140.000km a podobne pripady) takze startov odvtedy bolo milion aj sedem). Vykon mozes stratit v 40km/h aj v 110km/h aj v 160km/h, nejde o rychlost ani o prevod, ale o momentalne kratkodobe zatazenie (i ked jednym dychom dodam, za daleko vacsia sanca je na vyssich prevodoch hore kopcom, pretoze vtedy jednoducho auto potrebuje viac vykonu - ked pribijes dvojku v 25km/h tak ides hore ako raketa a "nestihne" to zareagovat, ked hore Donovalmi na stvorke pri 65km/h pritlacis a ides 500 metrov do kopca, tak to trva ukrutne dlhsie cize tam je sanca vacsia).

Pricin moze byt niekolko, to sa bohuzial na dialku od stolika neda ; najcastejsie :

1) presiahnuty tlak je v dosledku zatuhnutej regulacie vnutri v turbe - lopatky sa netocia tak ako by mali https://www.youtube.com/watch?v=Gc2awh0O0Bc

2) nedosiahnuty tlak byva v dosledku akejkolvek netesnosti : typicky prerazene hadice do sania, zhrdzaveny intercooler ktory trosicku prepusta milimetrovou dierkou. Obcas sa stava ze umrie vaha vzduchu - system teda pracuje spravne, avsak vaha nedava spravne udaje tympadom je to cele v tahu. NEdosiahnuty tlak moze sposobovat aj turbo samotne, to by vsak uz bolo prakticky po smrti a malo by ine prejavy a hlavne by bolo prakticky okamzite viditelne po zhodeni hadice co od neho ide do sania, stava sa to relativne zriedka.


Jazdit sa s tym da, vsade dojdes, NIKDY NEPREDBIEHAT BEZ TOHO ABY SI MAL OOOOOOOOBROVSKU REZERVU ZABRZDIT A ZARADIT SA NASPAT. Strata vykonu ta moze prekvapit ktorukolvek sekundu bez akehokolvek varovania, velmi silno si zapamataj ten moment prekvapenia ktory si zazil A PREZIL... pretoze je vela takych ktori zazili tento moment prekvapenia, ale neprezili. Nestihli dokoncit predbiehanie, zrazili sa s niecim v protismere.

Zdorazujem OOOOOOOOOOOOOOOOBROVSKU REZERVU, okej ? Radsej v zivote stratit minutku, ako pre minutku zivot. Hlavne si predstav ze ides predbiehat kamion, za tebou vypalia dalsi dvaja ved klasika a ty zacnes uprostred kamionu brzdit na co henti fesaci nemaju najmensiu sancu byt pripraveni !!!

Chapes zlozitost celej tej situacie kedy sa TRI ROZDIVOCENE VOZY vratane teba musia TOTALNE ZNENAZDAJKY spomalit a zaradit naspat za kamion ?? A ty si vpredu, ty si na rane stvortonovej pretazenej Iveco masine co mala viezt len dve tony povolenej hmotnosti, neprilis idealny technicky stav lebo zivnostnik na kraji bankrotu uplatil STK a nikto na dodavke pred koncom zivota nebude menit tlmice riadenie BRZDY, a to vsetko vali dole kopcom... Jasne ?


Drzime palec v servise. Aby som nezabudol : aj ked servis prehlasi ze "uz je to nabeton opravene", NEMUSI to byt tak. Auto sialene opatrne pouzivat po zobrani v servise, plati co som napisal hore. SERVIS NEDOKAZE SKONTROLOVAT VSETKY OKOLNOSTI ZA KTORYCH MOZE PRIST K TEJTO STRATE VYKONU, NA TO NEMAJU ANI CAS, ANI PODMIENKY, ANI MOZNOSTI, ANI NALADU ANI ZANIETIENIE !!!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Doplním o drobnosti.Čas odčasu si majiteľ sám môže nebezpečie (možnosť) núdzaku overovať.Jednoducho vyvolá taký stav.Núdzový stav vyvolávajú rozpory medzi hodnotami ktoré si RJ sleduje,(nesleduje a ani nemôže všetko).Typicky je to ako píše MP3. Ale škála je obrovská,lebo existuje aj fenomén dôsledkových chýb.Tj chyba niekde vzniká,ale zachytená je inde,hoci v systéme značne vzdialenom.Typicky...výfuk a zemiak,vznikne desať závad,auto na zošrotenie.Výrobca túto vec zaviedol ako ochranu,ale zabudol zaviesť povinne o tom informovať kupujúceho,že auto ho zabije aj z celou rodinou ak o tejto možnosti dostane prvú správu vtedy,keď sa udeje.
Takže už bublinky v palive vedia privodiť tento stav,a tak isto aj všetko čo spôsobí že dôjde k rozporu medzi požiadavkou a nameranou skutočnou hodnotou.Kedže systém pracuje zacyklený (načítam - vyhodnotím -upravím -a tak dookola) tak je tam určitá doba omeškania kým vidí RJ že pokyny ktoré dáva k náprave sa nevykonali.K tomu aby sa zistilo kto je ten čo si úlohy neplní sa robí logovanie,čo je jazda určená na vyvolanie núdzaku a zapisovanie dát počas nej do súboru pomocou diagnostiky.Ten ukáže kde k rozporu prichádza.Preto servis ktorý tieto veci neovláda obísť oblúkom,pre vadné T-čko v palivovom filtry pokojne vymenia turbínu ! Príčina núdzakov je v 90% banalita za haliere,takže desať krát merať a raz niečo vymeniť,nie naopak.
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Núdzový režim je teda vždy nesúlad niektorých hodnôt pri požiadavke výkonu. Ak teda požiadavka výkonu nenastáva z dôvodu šoféra, auto môže mať problém, ale majitel na to nepríde?
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Príde.Len sa to nedá si problémy vyrozprávať v ľudskej reči,treba sa rozprávať v reči stroja
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nezaonďime kazdu temu s kravickami, traktormi a nutnostou eliminovat svetovu civilizaciu na 1.342.289.103 maximalne zo sucasnych 8 miliard.


>> Príčina núdzakov je v 90% banalita za haliere,takže desať krát merať a raz niečo vymeniť,nie naopak.

najhorsie je, ze prislusny servis musi vediet suvislosti - merat este ako tak dokazu vsetci, ale ROZUMIET NAMERANEMU je uplne ina skola.

Najcastejsia porucha je presiahnuty tlak turba v dosledku zanesenia turboduchadla a nenatacania lopatiek ; to co je ukazane na videu hore jednoducho prestane fungovat, lopatky sa pridieraju a netocia v celom spektre ako by sa mali, kazda je postavena inak, atd. Ani v tomto pripade NETREBA menit turbo za ukrutne stovky eur (celkova cena prace s diagnostikou, vymenou oleja a novym turbom uplne polahky preskoci 1.000 eur a v pripade znackovych servisov veselo moze atakovat 2.000 eur, ano na Oktaviu 1 co je samozrejme nezmysel s ohladom na zostatkovu hodnotu vozu) - uplne staci vycistit cely system a bude to fungovat. Problem je ze autorizaky toto nikdy nerobia, a "pucovanie turba" je dost zriedkava cinnost aj mimo autorizakov. Alternativou je vymena celeho toho prstenca s lopatkami za novy kus len neviem narychlo najst na webe ukazku len viem ze sa to predavalo.

Nedosahovanie predpisaneho tlaku je zriedkavejsie.
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Len som tým chcel povedať, že kúpiš auto po človeku ktorý ho celý život "šetril" a zabiješ sa pri predbiehaní lebo ty ideš inak ako jazdil on.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to v podstate pravda,v tomto oco nie je mimo reality.Ano,toto platí.Najväčšie problémy v týchto veciach majú pôvod v gazdovi.Dúfam že nikoho zase neirituje že sa bavíme o Tdi,ale platí jedno - najlepšie motory aj z tohoto konkrétneho hľadiska núdzákov a ich nebezpečia majú mladý junci.Honia tie mašiny ako zduté kozy,ale...tej mašine to vyhovuje a dokonca to odmení čistým traktom ,malou tvorbou sadzí a prakticky nepoznajú núdzové stavy z titulu zanesených lopatiek variability.Niečo stoviek motorov som videl,ale platí...najhoršie sú motory slušňákov,ľudí čo ten stroj šanujú,jazdia stabilne v dunivom podotáčkovom režime.Trpí všetko a doslova.Motor sa trápi,rezoncie doslova zožierajú všetko čo je vo vzájomnom dotyku,motor je plný bordelu a predčasne má niektoré problémy ktoré by ani nemusel poznať.
Kúpa auta po "starom pánovi" čo chodil iba do kostola je tá najhoršiea kúpa,aj keď zároveň môže platiť že to stránke čistoty a zachovalosti top 1.Sú to problémové stroje,a problémové prevodovky a celý hnací agregát nivočený človekom ktorý nemal potuchy čo robí svojou miernostou.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

velmi rychlo : v poriadku, ale NIE JE zdrave jazdit na 1100-1400rpm. To je absolutne bez debaty chyba sofera a nie techniky, bez ohladu na to o akej technike (troj/stvorvalcove dieslove osobne auta s manualnou prevodovkou kde suverenne patri aj DSG pretoze to je manualna prevodovka - akurat s "robotickym radenim") sa bavime. Jazdit na 1400rpm s americkym benzinovym osemvalcom na automate je uplne v poriadku a nicomu to dlhodobo neskodi, nic sa nezanasa (pretoze benzin, nepriame vstrekovanie atd).

Ze sa ludia snazia usetrit kvapku paliva, ze nerozumeju technike, ze technika tvrdo duni do ucha "ty deb1l uz prestan" a oni nepocuvaju, to je iny pribeh.

Som zvedavy na co pridu v servise.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Vtip spotreby je v tom,že úspornejšie jazdí mladý bujak ako dôchodca.Pretože samotné šanovanie spôsobí že jazdí mimo ideálnu oblasť.Krútiaci moment a ideálna spotreba majú blízo seba krivku,takže jazda v nízkych otáčkách predčasné radenie apod excesy vedú iba k zlému na všetkých frontoch.Ale vysvetlite že v meste by malo Tdi jazdiť kdesi 1900-2000 ot to vychádza na 3 prev.st To ženy v živote robiť nebudú,a kopec šetrílkv tiež nie.A tak si zarábajú na opravy a ešte aj spotrebu majú horšiu.No len to vysvetlite,to je nadludský úkol.
oco13
Príspevky: 17824
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Trocha prúser vidím v tom, že indikátor radenia káže jazdiť na 5q.(56km/h) vyskúšané na niekolkých rôznych autách mladších ako 2017.
Rovnako aj 6 stupňový automat si pri nastavení tempomatu na 56 zaradí 5ku.
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24899
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Má to svoj dôvod.Velmi zložitá téma a rozoberanie prečo začo načo by zbytočne len rozhádala.Je vymyslené celé kvantum vecí ktoré majú svoju úlohu a nesmierne komplikujú diagnostiku pretože nie sú známe len sa objavia v procese hladania sprvu často ako nepochopiteľné správanie.Keď sa celé odkryje dostávajú aj svoju logiku prečo to je tak aký ciel sa tým sleduje.Ale sú to veci ktoré prišli z normou Euro 6 a na staršej generácií ich až tak veľa nie je.S týmto fenoménom nastúpila aj doba že ak niekto niečo "odhalí" už sa nič nezverejňuje,znalosť si už každý necháva pre seba,končia "porady" ty mne a ja tebe ešte aj medzi kamarátmi z brandže
viktorstrbka
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.08.2013 08:42
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa viktorstrbka »

dobry vecer. Velmi pekne dakujem za vsetky vase prispevky. Velmi ma potesilo ze sa tykali temy. Vyskusal som dnes vase rady a vyskusal som plny plyn na stvorke pri 60km/h a auto sice zo zaciatku sa triaslo no potom vyrazilo az do nekonecna... Co ma potesilo je ze asi to teda nebude velky problem ak auto zvlada aj taketo vacsie zataze. Avsak pri plnom obsadeni a pri zatazi to uz nezvlada. Radsej pojdem do toho servisu a budem dufat ze tu chybu tam najdu. Ak sa pamat zavad automaticky maze tak si neviem predstavit ako by ju chceli odhalit. Jedine nalozit auto cementom a ist hore donovalmi na patke.


co sa tyka jazdneho stylu tak odkedy mame to auto tak jazdim v obci na trojke... skratka tak aby mi po preradeni nepadali otacky pod 1700. cize jazdim tak sviznejsie. No ale kedze som auto kupil z Belgicka s 225K najazdenymi kilometrami (zevraj pravymi podla ODO Passu) tak neviem ako sa s tym jazdilo predtym.

Kazdopadne dam vediet ako som pochodil.
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

nie je pravda, nerozbehala. Ked rozgulas auto aj na 239.4km/h a potom takou rychlostou pojdes stotisic kilometrov, lopatky sa ani nepohnu... a zostanu zaseknute.

Jazdit konstantne 125km/h po dialnici od Wjedne az do Mnichova cize 450km lopatkam nepomoze. Cely problem zanasania je v tom ze:

a) ludia podtacaju motory, jazdia na 1200rpm co je totalna kravina. Na malych otackach sa vytvara viacej "sadzi" a nemaju "forsáž" vyletiet von.
b) jazdi sa konstantne, kludne aj po dialnici. 100km Trencin->Bratislava rovnakou rychlostou na tempomate, lopatky sa ani nepohnu.

Aby sme neboli uplne utrhnuti od reality : moje auto co mam som kupil so zatuhnutym turbom. Vozilo opatrovatelky Bratislava-Svajciarsko... auto stravilo cely zivot na dialnici. To turbo bolo nieze zatuhnute, to bolo zabetonovane.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných