829 170
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia - lambda sonda

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
dano.27
Založený: 12 marec 2010
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 34 min
Predmet: Skoda Octavia - lambda sonda PríspevokZaslal: 02.09.2016 07:20   
zdravičko mam 1 octaviu 1998 1,6benzin+plyn vždy ked to napichnem na diagnostiku vypisuje chybna regulace lamnda sondy,ked pozeram graf ako pracuje tak ide pekne zrazu zničoho nič prestane isť,vypnem motor naštartujem a zase ide.lamda sonda je nova.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 02.09.2016 18:06   
To nie je dané chybou sondy ale chybou pomeru palivo vzduch.Aby sonda "šlapala" potrebuje pomer 14,7 : 1
Ak sa dostane mimo zastavuje "činnosť". Aby mala pomer ktorý vyhovuje pre jej prácu,musí byť v poriadku základný menežment a ona ho koriguje napresno.
Ak prestane ísť,treba okamihovo zdvihnúť otáčky a nechať padnúť,prípadne šlapnúť na brzdu opakovane (ak je bohatá zmes) a ona zase chvilku pôjde.
Citovať
dano.27
Založený: 12 marec 2010
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 34 min
PríspevokZaslal: 03.09.2016 10:49   
tak čo mam urobiť?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 03.09.2016 12:26   
Akože čo máš urobiť,veď tá lambda je jedinečný špicel čo ti prezradí či máš bohatú či chudobnú zmes a to už riešiš podľa tejto informácie.Ak lambda niekde zastane,niečo ju znova prebudí k životu.A prebudí ju ked sa zmes obohatí alebo ochudobní.
Na to sa predávajú za pár halierov také meráčiky na lambdy z generátorom 0,2 a 0,8V takže vieš RJ posielať falošné "správy" o zložení zmesi a pozerať ako na to zareaguje.

Takto vyzerá aká vec...

má až tri simulácie napätia a voltmeter pre simulovanie rôznych snímačov
rozlišuje zirkonové aj titanové sondy (1V aj 5V)
Sonduje dolné a horné hranice atd atd ako stvorené na simuláciu teplotných čidiel ale v podstate akéhokoľvek čo pracuje v rozsahu 5V čo sú asi všetky vrátane tlakových
Citovať
hosa
Nová tvár - Trabanto (3)
Založený: 19 apríl 2012
Príspevky: 88
Nabehané: 23 hod 56 min
PríspevokZaslal: 04.09.2016 06:56   
Kde sa dá také niečo zohnať?cena?Dakujem
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 04.09.2016 07:33   
http://allegro.pl/tester-sondy.....59409.html
cenove cca 33 e.
dá sa objednať cez https://tovarzpolska.sk/referencie/autofra/
vbehneš do sekcie - vybavenie autodielne

Za pozornosť stojí ešte ovládač krokových motorčekov škrtiacich klapiek,teda presnejšie krokových motorčekov ktoré si takto viete po jednotlivých krokoch meniť,overiť činnosť atd. poliaci majú na mraky takýchto super vecí za pár drobných ktoré v dielni ale nesmierne zjednodušia a zrýchlia prácu.Vreckový digitálny osciloskop vo velkosti telefonu už pozachraňoval vecí,je už zo sondou a na jedno napichnutie sa človek dozvie čo beží v neznámom bode elektriky a nič nedorúbe.To v týchto veciach už ani nie sme sto rokov pred opicami ale sto za nimi.
Generátor a merač impulzov pre vstrekovače rovno možno kontrolovať tlak v rampe,toho a podobného je na mraky za smiešne ceny,pre poliaka je aj jedno eurový obchod obchodom,to je trocha iný svet než naši gauneri z cenami na plafóne
Citovať
dano.27
Založený: 12 marec 2010
Príspevky: 7
Nabehané: 1 hod 34 min
PríspevokZaslal: 04.09.2016 09:22   
v daka za info ale ja to potrebujem opraviť aby to išlo ako ma.potrebujem zystiť čo tu lamdu vypina kôli čomu to je?netesnosť vyfuku?sania?aj toto som pozeral nenasiel som nič.čo mam ešťe pozerať?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 04.09.2016 10:21   
Musíš pochopiť funkciu lambdy,nič ju nevypína.Ona má takú vlastnosť že ak sa zmes nachádza v istom pomere tak pracuje tj skokom mení napätie.V momente keď RJ dostane to "vyžšie" napätie,dáva povel na zmenu dávkovania paliva.Akonáhle sa tá dávka napr. zvýši tak na to lambda zareaguje preklopením na "nižšie" a to zase RJ vyhodnotí
No a tak sa udrží tvorba zmesi v malilinkom rozptyle tzv. lambda okne regulácie.
Lambda nie je vypnutá,ale nepreklápa napätie mimo pomeru 0,97 - 1,03
Som ti to už písal,musíš vedieť v čom je problém,či v bohatej alebo chudobnej zmesy,a to dáva logiku čo ďalej.To neobabreš,robí to čo robiť má a potrebuješ to vyzistiť,aj to som ti napísal ako.
Citovať
roman34343
Založený: 25 december 2013
Príspevky: 8
Nabehané: 2 hod 3 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 03:41   
Takze ak na Fabii 1.4 44kW AZF prva LS ukazuje napatie po vacsinu casu 1,275V(len pri akceleracii sa dostane pod 1V), tak to je situacia, ze LS sa dostala mimo pasma a RJ si tam hodila svoju hodnotu?

Alebo to je figliarstvo, o ktorom pisete inde tu na webe v diskusii o servisoch:
mhlavaty napísal:
Týždeň som sa trápil a dokonca vypisoval fenomenálny diagnostikom že toto a toto merám a čo to robí,a do jedného mi slušne naznačili že je to - nezmysel.Áno nezmysel,ale nie ak vám niekto urobí niečo čo inak neexistuje a teda s ničím takým nemôžte nikdy rátať

:)

Ak je to bezny stav prilis bohatej zmesi z roznych pricin a OBD kod P0130 a nedoslednost specifikacie diagnostickych kodov, tak je navedemost automechanika tvrdit, ze treba vymenit sondu(?)

A co starnutie sondy, ktore popisujete tu:
mhlavaty napísal:
V podstate už odpoveď sám píšeš.Lambda pracuje...podľa napísaného má syndróm staroby a spomaluje počet výkmitov.Diagnostika dáva síce odpoveď či sonda ide nejde,uzavrie slučku alebo nie,prípadne vypadne vypisuje napätia,ale na obraz jej činnosti je to príliš málo.Jedine zo záznamu dig.osciloskopu si schopný vidieť jej nábeh,priebeh krivky a reakcie,odčítať hodnoty napätia a frekvenciu činnosti.Až na základe ucelého obrazu vieš vyhodnotiť nakoľko starnutie ovplyvňuje jej výstup.Neraz stretávam sondy ktoré sa nevedia "rozbehnúť" a potrebujú k tomu mierné zvýšenie otáčok a až potom nabehne charakteristický signál ktorý už potom stúpaním otáčok dáva stále viac výkmitov.
Aby sme sa nedopustili omylu,je nutné mať na 100% jasno aký menežment a aká sonda je použitá,a či sa nejedná o sondu širokopásmovú.Novšie a sofistikovanejšie riadiace systémy doznali zmeny,ktoré môžu viesť k mylnému vyhodnoteniu činnosti.Menežment má často značný problém rozoznať nekorektnú prácu sondy a preto je treba hlavne pri sporadicky sa vyskytujúcich problémoch (hoci 1x za týžden) sledovať správanie sondy osciloskopom a vymazať pamäť závad aj napriek tomu že neobsahuje žiaden zápis.Nebudem to vysvetlovať pre obsiažnosť.

Aky je spravny pocet kmitov za sec.? Nechcete si zalozit blog o LS, alebo zasielkove testovanie LS? Kto by to pravda vytahoval....

Doteraz som to mal na 50% za chybu sondy a na 50% na nieco ine, napr rozvody, alebo skrtiaca klapa, meranie pritekajuceho vzduchu a kto vie, co este.
To, ze napatie, ktore nam to dava je presne 1/4 z 5,1V ktorou sa napaja cislicova elektronika mi hovori, ze to je bud presne delene napatie z tych 5,1V, alebo daka bulhrska konstanta, ktoru to dava, ked sa pre nieco dostane nad 1V. Takze moze byt aj to, ze RJ sama, ked zaznamena vysoku hodnotu lambdy posle do OBD konektora hodnotu 1,275V? To musim odmerat na kabli, tam bude pravda. :) Skoda, ze v DP je iba uvdena kontrola napajania zhavenia meranim odporu a kontrola riadiaceho napatia pre sondu medzi 2 kolikmi konektora zo strany RJ. Tyzden po tom patram na nete a nenasiel som este konkretnu specifikaciu 5 drotovej LS instalacie vo Fabii I., tak, ako je obecne popisana tu: http://wbo2.com/lsu/lsuworks.htm
Este som aj uvazoval, ze ak je to scvoknuta LS, ktora dava iba posunute napatie na nieco nad 1V, napr. 1,05V a inak je ok, iba RJ si z toho robi 1,275 ze by som ju napojil odporovym delicom v pomere 9/10 na RJ a tym zabezpecil normalny chod.

Uz ste skusali jazdit na zmes vytvaranu polskym generatorom signalu LS aj na aute s 5 drotovou LS? Niekde som cital, ze RJ pri tychto dokaze cez zmenu tusim napatia privadzaneho do sondy ocakavat zmenu prudu(alebo napatia) z nej iducu a preto podla mna samotny generator, ktory si generuje napatie na stlacenie cudlika a nevsima si co je v napajani sondy bude RJ "odhaleny" ako chybny a ignorovany. Osobne sa ale bojim takychto veci, pretoze neviem, ako je RJ naprogramovana a ci nezozerie vsetko aj s navijakom a ked jej podstrcim daky udaj, ze je zmes napr. chudobna, tak ona bude stale pridavat a pridavat palivo...

Co sa polskych udelatok tyka, cena suciastok v tom je tak do 10€, plus doska plosnych spojov, plus krabicka a zisk asi tak 10€/ks, takze zarobia viac, ako halier. Ale mate pravdu v tom, ze poliak ma na tomto zisk iba 1/3 z ceny a co som videl podobne Slovenske udelatko za 20€ s polovicnou funkcionalitou - iba merac signalu s jednou sadou vodicov, tak tam su suciastky za 10€. :)

Mimochodom, rad by som si kupil maly osciloskop, teda iba senzorovu cast a zobrazoval to na mobile. Vsak naco displej, ked uz jeden nosim vo vacku? Este som take nehladal, ale trapi ma to. :) Automechanik vsak moze mat inu potrebu. Ale zas si viem predstavit, ze mate na prste hrot, ktory ma na konci maly BT vysielac a na google glasses, ktore sa uz nevyrabaju by sa vysielal tento signal - Clovek ani osciloskop nemusi drzat v ruke!

A perlicka na zaver je, ze ked som volal do 2 servisov, ci by mi vedeli premerat sondu osciloskopom, v jednom nevedeli o com tocim a v druhom ma ubezpecovali o tom, ze
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.06.2018 07:12   
U LS novších motorizácií treba dať pozor na to,že modernizovali a sú dávno tatam časy keď bežná zirkónová sonda bola hravo čitatelná a prakticky činnosťou totožná v ktorejkolvek značke auta.Dnes je nutné brať do úvahy a rozlišovať typ sondy,kedže sa prešlo na iný menežment riadenia a v jednom telese môžu byť sondy dve,do jednej posiela RJ prene definovaný signál a z druhej vyhodnocuje odozvu ktorú to vyvolalo,a išlo sa ešte ďalej.Kedže začali motory krmiť pomerom zmesy palivo/vzduch iným než vychádza z lambda čísla,kde klasicky sonda začala produkovať napätie,museli zmeniť aj funkcionalitu meraní a vyhodnotene zo strany RJ.treba nutne povedať,že ak primitívna zirkónová sonda poznala dva stavy tj jeden nízke napätie druhý vysoké pre chudobnú a bohatú zmes,dnes je všetko od tejto jednoduchosti galakticky vzdialené.AJ možnosti správne určiť či sonda pracuje správne,alebo presnejšie odpovedať na otázku či je problém v sonde,ale v prostredí ktoré meria.Je to cena za úsporné režimy a znižovanie spotreby novodobých motorov.Motor sporí palivo,ale to neznamená že to mysleli tak,že bude šetriť aj peňaženku majiteľa.

Diagnostika nových menežmentov riadenia LS je problematická v servisnej praxi,čo začína aj končí práve problematickým pochopením práce.Ak niekto nevie čo je správne a čo nie,ako vyzerá ak je správne,nemá najmenšiu šancu sa z problémom vysporiadať inak,než výmenou.Čo v dobrom prípade prinesie výsledok,ale v prípade že závadu spôsobuje vonkajšia práca so zmesou,tak prinesie iba výmenu bez efektu.To čo každý pozná,vymenených XY vecí,problém stále pretrváva.
Objektívne to vyzerá tak,ťže len asi 10-20 % sond je vymenených pre vadu sondy,všetko ostatné je pre závady,že sonda nevie z dôvodu zlého prostredia pracovať.Nesprávne prostredie začína netesnosťami a končí vadou zapalovanie alebo vstrekovania a pod. škála je doslova nekonečná.
Preto je práca sondy unikátna,lebo je to ideálny špicel tvorby a práce motora.

Generátor signálu síce mám,ale takmer sa už nedostane na stôl,kedže 99,99= prác je s dieslom.
Oscilo do vrecka je vec ktorá vzhladom na cenu je zaplatená už prvou prácou,pretože kde ho treba vytiahnuť,je to vždy nejaká záludnosť.Niet lepšej veci ako zistiť čo sa deje priamo zo signálu ktorým je niečo ovládané,alebo signál ktorý produkuje.Tu je príklad kontrola N75 signálu na základe ktorého je ovládané turbo variabilita

Tu nejde ani tak o presný obraz signúlu ako na obyčajné zistenie že signál tam je,mení sa šírka impulzu a frekvencia,to dáva vyčerpávajúcu odpoveď na správne/zle. Ak už nastane potreba vidieť presný tvar nejakého el.procesu aj tak sa na stôl dostane väčší a signál je možné do detailov skúmať

Ale na tie velmi vážne záludnosti sa už vyťahuje velký profesionálny "konbajn"

Že servis nemá či nevie,to je zčasti pochopiteľné.Nevie...pošle preč a ...vybavené,aut je mrte.Čože svetaborné zarobí ten čo oscilo má a použije ? Henten bulo zarobí rádove viac,nezatĺka sa problémamy alebo povymieňa kopu vecí a to sú bubáčiky,nie roky sa učiť z oscilom.
Citovať
roman34343
Založený: 25 december 2013
Príspevky: 8
Nabehané: 2 hod 3 min
PríspevokZaslal: 22.06.2018 10:51   
Dakujem za odpoved. Omylom som nedokoncil vetu - V druhom ma presviedcali, ze diagnostika ukaze funkciu LS, takze osciloskop netreba. :D Vsak Vy viete svoje a uz ste to tu niekde pisali. :) Tak sa tesim, na co pridem predtym, ako sa dostanem k poslednej moznosti(bezne prvej :D ) - vymene LS

mhlavaty napísal:
...nezatĺka sa problémamy alebo povymieňa kopu vecí a to sú bubáčiky,nie roky sa učiť z oscilom.
Ako pisete - obchodnici casto zarobia viac, ako ti, co veciam rozumeju po rokoch studia.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 22.06.2018 11:32   
Treba povedať že diagnostika tiež nesmierne postúpila,a kto ju ovláda dokáže tiež určiť či LS pracuje.Ale to sme tam kde sme boli...zase len treba čosi vedieť.A kedže je každému jasné že technika dnešných strojov je ozaj zložitá,je to prvé ospravedlnenie pre neschopnosť efektívne zisťovať závady.Takže ak sa päť krát niečo urobí nesprávne a ešte zinkasuje,omlúva sa to pomerne ľahko.Ak ešte pridáme povestnú neochotu slovákov platiť za rozum,je celkom pochopiteľné že môže skončiť iba tak ako to je.Nadutosť majiteľov drahších aut sa tiež pod kadečo podpisuje čo stav zhoršuje,ale to sú tak rozporuplné veci že to tu nemá zmysel riešiť.Jednou vetou - ak sme v prdeli po krk,tak iba preto lebo na tom desaťročia tvrdo pracujeme,každý svojim dielom..
Citovať
roman34343
Založený: 25 december 2013
Príspevky: 8
Nabehané: 2 hod 3 min
PríspevokZaslal: 25.06.2018 20:22   
Este k tej zlozitosti modernych sond(ktore posielaju signal do sondy a sleduju odozvu) a ich riadiacih jednotiek. Videl som teraz schemu riadiacej jednotky pre modernu sondu a je tam toho dost... na pokazenie. :D Kym 4 zilova ma zhavenie a signal, 5 zilova ma okrem toho, co pisete aj regulaciu zhavenia, ktora prave reaguje na signal z LS z tej "druhej" sondy. Tak preto moderne LS dokazu pracovat ovela skor, ako starsie, kde sa cakalo az na uplne nazhavenie.
A pre zaujimavost uvediem aj k mojmu problemu so sondami(pred pol rokom sa na tom aute menila zadna LS a teraz sa podla autoservisu mala menit predna): Vymenil som vcera vzduchovy filter, ktory mal len 8 mesiacov vyzeral velmi dobre(Ale kto vie, co spravil africky pesok z marca a aprila tohoto roku? http://www.tvnoviny.sk/domace/.....e-neoplati) a dnes zrazu uz "zlá" predna LS castejsie ukazuje ine napatie, ako 1,28V. A zadna chudinka ukazuje castejsie mensie napatie, ako 0,1V a tak si RJ mysli, ze ma aj zle vyhrievanie. :D Uz sa tesim, co sa stane po vycisteni klapky. Problem je aj v tom, ze clovek neznaly pocitacov moze zobrat informaciu z RJ ako modlu a potom je ako ten, co to plati smutny, ze mu nepomohli a v beznom servise su v klidku/pozichrovani, ze ved to RJ vypisala. :)


Naposledy upravil roman34343 dňa 25.06.2018 21:42, celkom upravené 1 krát.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2132)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18999
Nabehané: 3 mes 14 dní 5 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 25.06.2018 21:16   
Treba povedať že tých spôsobou regulácie je veľa,a jeden z nich je premenlivý ohrev.Tieto dnešné lambdy sú už značne problematické dokonca aj pre znalého,pretože vyhodnotenie napr záznamu z pamätového oscila nie je tak jednoznačné ako bolo pri starších.Vidím to na diagnostickom fóre že veru nikomu nie ja problém si nechať záznam posúdiť u kolegov,a tam niekolko hviezdičkový mechanik určite nie je nejaký babroš.Aj úloha lambdy sa mení,kým v začiatkoch bola vlastne jej úloha výsostne ekologická z účelom umožniť prácu kat-u dnes sa velmi aktívne zúčastńuje riadenia prípravy paliva.Myslím že problém vybuchuje už tam,že ak by sem človek zavesil popis funkcie,asi by ťažko hladal partnera na pokec.Tisíc krát som si vec prečítal,a netvrdil by som že to naplno pochopil,pretože napr by som nemal šancu to inému vysvetliť aby to pochopil.Čo znamená že to úplne jasne a jednoznačne pochopené nemám,ale tým že v kuse robím diesle to už asi takto ostane.
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum