Skoda Octavia - klapka kurenia
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 21.11.2010 16:09 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia - klapka kurenia
1,9 tdi octavia2 2004 chrapci mi nieco v kureni oproti spolujaza zevraj klapka co stim ako sa toda vymenit
-
- Príspevky: 5429
- Dátum registrácie: 18.09.2016 10:44 Zdieľať na Facebook
oproti spolujazdcovi je umiestnený aj samotný ventilátor. ťažko poradiť, keď to nepočuť a nevidieť.
demontuj odkladací priestor pred spolujazdcom - myslím, že je to 5 skrutiek s torxovou hlavičkou (keď otvoríš skrinku, pred spoluajzdcom uvidíš hore v jednej línii 3 skrutky a dve skrutky uvidíš keď dáš hlavu na sedadlo. Je na oboch krajoch, pod dvierkami skrinky.
Dostaneš sa takto priamo k ventilátoru a klapke. Odstráň čalúnenie spodku skrinky - tuším jedna skrutka, odstráň konektor na napájanie odporov ventilátoru, odkrúťdve skkrutky, ktoré držia odpory a ventilátor má ako na dlani.
demontuj odkladací priestor pred spolujazdcom - myslím, že je to 5 skrutiek s torxovou hlavičkou (keď otvoríš skrinku, pred spoluajzdcom uvidíš hore v jednej línii 3 skrutky a dve skrutky uvidíš keď dáš hlavu na sedadlo. Je na oboch krajoch, pod dvierkami skrinky.
Dostaneš sa takto priamo k ventilátoru a klapke. Odstráň čalúnenie spodku skrinky - tuším jedna skrutka, odstráň konektor na napájanie odporov ventilátoru, odkrúťdve skkrutky, ktoré držia odpory a ventilátor má ako na dlani.
-
- Carschanger
- Príspevky: 5424
- Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45 Zdieľať na Facebook
choď za niekym kto sa tomu rozumie
mne kopec mudrcov hovorilo, že to treba demontovať prístrojovku (1500 demontáž a 1500 zase zmontovanie dokopy) a neviem čo všetko a nakoniec to chlapik spravil za pol hoďku. Len ten motorček bol originál a trošku drahší tuším cca. 3500 Sk Ja som to mal tiež ale to bola stredová klapka, tiež nejako z pravej strany toho stredového tunelíka a za robotu zobral 1500 sk a búchalo to ako keby pri spolujazdcovom airbagu.
Vraj klasicka choroba škodoviek, od fabie po superb
mne kopec mudrcov hovorilo, že to treba demontovať prístrojovku (1500 demontáž a 1500 zase zmontovanie dokopy) a neviem čo všetko a nakoniec to chlapik spravil za pol hoďku. Len ten motorček bol originál a trošku drahší tuším cca. 3500 Sk Ja som to mal tiež ale to bola stredová klapka, tiež nejako z pravej strany toho stredového tunelíka a za robotu zobral 1500 sk a búchalo to ako keby pri spolujazdcovom airbagu.
Vraj klasicka choroba škodoviek, od fabie po superb
-
- Príspevky: 2
- Dátum registrácie: 21.11.2010 16:09 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 11.07.2010 09:06 Zdieľať na Facebook
nazdar, potrebujem pomoct.
Ramienko na ovladanie miesacej klapky kurenia mi vypadava. Neviete mi pvoedat akym sposobom tam ma vlastne drzat? zlomilo sa mi nieco alebo chyba mi tam nejaka srubka? je to dost nepristupne takze to neviem pohladom zistit pohladom.
je to ramienko na fotke ozancene sipkou a vypadava smerom dole.
pripajam este fotky ako to vyzera:
Ramienko na ovladanie miesacej klapky kurenia mi vypadava. Neviete mi pvoedat akym sposobom tam ma vlastne drzat? zlomilo sa mi nieco alebo chyba mi tam nejaka srubka? je to dost nepristupne takze to neviem pohladom zistit pohladom.
je to ramienko na fotke ozancene sipkou a vypadava smerom dole.
pripajam este fotky ako to vyzera:
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 18.03.2007 13:49 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 219
- Dátum registrácie: 11.07.2010 09:06 Zdieľať na Facebook
Ahoj. No najprv som to dal spravit do servisu, ale potom mi to zase vypadlo , tak som to opravil sam , ale ani neviem jak sa mi to podarilo. Potom mi to vypadlo, este asi dva krat, tak som rad ze som sa to naucil opravovat, lebo by som prerobil na servise.
Postup je asi taky.
Ked som vybral to ramienko z tej diery, tak do tej diery som strcil prst. Zapol som ventilator naplno a vtedy som zacitil ze sa tam hybe nieco ploche, obdlznikoveho tvaru. Je to prepojene s klapkou. Ma to zapadnut do drazky na tom ramienku. Proste ked je ventilator vypnuty tak oblznik je vyceentrovany na stred diery, ked zapnes ventilator naplno tak oblznik sa vykyvne do boku.
Ten obdlznik sa jednak vykyvuje do bokov a jednak sa otaca okolo vertikalnej osi. Ked das ventialtor naplno tak sa okolo vertikalnej osi otoci tak ako keby si mal kurenia na max teplo.
Takze strcil som prst dnu a zapol som ventilator naplno. Ten obldznik so otoci okolo vertikalnej osi do polohy v akej by bol ak by si ovladacom kurenia pretocil na maximalny teply vzduch.Prst musis mat dnu, lebo ten obdlznik sa tlakom vzduchu vykivne do boku. Citis ako sa ti obdlznik opiera o prst. Takze prstom drzim obldznik nad stredom otvoru a vypnem ventilator.
Teraz ide najtahsia vec. Ovaldac kurenia musis mat pretoceny do polohy max. teplo. (Lebo obdlznik je teraz vo vertikalnej osi pretoceny tak, ako ked mas nastavene max tepla.). Idem zasuvat ramienko, snazim sa ramienko vytocit do takej polohy v akej by bolo keby bolo zasunute. V podstate sa ti tak nastavi same ked ho zacnes zasuvat. A v takej polohe ramienko zasuvas do dierky. Ten oblznik je velmi labilny. Ale na nejaky desiaty pokus sa mi podarilo packu zasunut tak ze obdlznik do nej zapadol a ostal v nej drzat. Je to dost o stasti. Dolezite je aj to aby bolo auto na rovine.
Taze toto je postup :D je to tazke popisat, musis sa s tym pohrat.
pripajam aj obrazok , ako to tam podla mojho hhmatu vyzera :D
Potom mi to asi dva krat vypadlo ked som presiel cez velke diery.
Mozno keby som dal na to chemopren tak by to bolo asi vyriesene na vzdy.
Inak prvy krat co mi to robili v servise tak zobrali 25 eur a vraj rozoberali pristrojovku, ale asi sa tam dalo dostat nejak cez strednu cast, ked zobrali tak malo. Alebo to opravili tak ako ja a odrbali ma.
Postup je asi taky.
Ked som vybral to ramienko z tej diery, tak do tej diery som strcil prst. Zapol som ventilator naplno a vtedy som zacitil ze sa tam hybe nieco ploche, obdlznikoveho tvaru. Je to prepojene s klapkou. Ma to zapadnut do drazky na tom ramienku. Proste ked je ventilator vypnuty tak oblznik je vyceentrovany na stred diery, ked zapnes ventilator naplno tak oblznik sa vykyvne do boku.
Ten obdlznik sa jednak vykyvuje do bokov a jednak sa otaca okolo vertikalnej osi. Ked das ventialtor naplno tak sa okolo vertikalnej osi otoci tak ako keby si mal kurenia na max teplo.
Takze strcil som prst dnu a zapol som ventilator naplno. Ten obldznik so otoci okolo vertikalnej osi do polohy v akej by bol ak by si ovladacom kurenia pretocil na maximalny teply vzduch.Prst musis mat dnu, lebo ten obdlznik sa tlakom vzduchu vykivne do boku. Citis ako sa ti obdlznik opiera o prst. Takze prstom drzim obldznik nad stredom otvoru a vypnem ventilator.
Teraz ide najtahsia vec. Ovaldac kurenia musis mat pretoceny do polohy max. teplo. (Lebo obdlznik je teraz vo vertikalnej osi pretoceny tak, ako ked mas nastavene max tepla.). Idem zasuvat ramienko, snazim sa ramienko vytocit do takej polohy v akej by bolo keby bolo zasunute. V podstate sa ti tak nastavi same ked ho zacnes zasuvat. A v takej polohe ramienko zasuvas do dierky. Ten oblznik je velmi labilny. Ale na nejaky desiaty pokus sa mi podarilo packu zasunut tak ze obdlznik do nej zapadol a ostal v nej drzat. Je to dost o stasti. Dolezite je aj to aby bolo auto na rovine.
Taze toto je postup :D je to tazke popisat, musis sa s tym pohrat.
pripajam aj obrazok , ako to tam podla mojho hhmatu vyzera :D
Potom mi to asi dva krat vypadlo ked som presiel cez velke diery.
Mozno keby som dal na to chemopren tak by to bolo asi vyriesene na vzdy.
Inak prvy krat co mi to robili v servise tak zobrali 25 eur a vraj rozoberali pristrojovku, ale asi sa tam dalo dostat nejak cez strednu cast, ked zobrali tak malo. Alebo to opravili tak ako ja a odrbali ma.
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 18.03.2007 13:49 Zdieľať na Facebook
Dik moc za odpoved, tak nejak som si to predstavoval aj ja, akurat som netusil ze to vo vnutri sa hybe aj do bokov..no nic, vytlacim si tvoj manual a skusim to Kazdopadne zozeniem cele kurenie ako take a dam to znamemu nech mi tam teda vymeni ten diel co je ulomeny, lebo na tom co nam vypadava budu nejake zobaciky, ktore to na tom vnutornom diely zacvaknu a drzi to. Takze to bude treba vymenit, snad sa podari.
Dakujem este raz za pomoc
Dakujem este raz za pomoc
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 11.12.2012 21:11 Zdieľať na Facebook
Takze situacia je takato:
tiez mi vypadava to ramienko a nasadzoval som to tam tak ze som demontoval aj ventilator s tym ozrutnym vedenim.
kedze sa ten diel kupit neda stary by vypadaval tiez.. musel som ho vyrobit ale kovove ten drziak z drotu CO2 zvaracky (pomerne pevna ocel) vyformoval som ho do potrebnych drazok ale spravil som ich vyssie aby som videl ako sa nasadi na klapku pri pohlade bez vetraku smerom k spodbej casti klapky - a v tom ramienku som ho zaliat epoxydom od ceys tekuty kov - take lepidlo a cierna badobka s hlinikovym praskom - vraj to drzi do 150 stupnov. Je to tak ze sa to ramienko uz neda vytiahnut. Snad to vydrzi par rokov.
ale problem bol aj to ze klapka je urobena systemom ze plocha s kruhovymi otvormi. tam uz bola vypadana stara prachniva penova folia to som mas sto chuti nervov zazvarat pretoze to bol dovod preco to nekurilo - ale prilepil som vsetky otvory hlinikovou paskou ako mi poradil kolega.
pri montazi som nechtiac urval uchyt toho boldenu na strane krutenia - modry bolden. no nic a to som bol mega opatrny. Zatial to funguje ale poznacilo ma to! potom co som videl..musim zhodnotit ze VW koncern nikdy viac s vadnym kurenim alebo klapkami. aj co som pocul tieto klapky a kurenie a hlavne pristup absolutne zle zvladnuty. musim zdoraznit ze posraty fiat ktory som dal do srotu mal toto riesene trivialne. deravy vymenik som vymenil za 1h. pri tomto systeme VW som este po hodine nebol ani v polke demontazi a mal som dokrivene krize co som sa tam valal ako prasza.
Prosim skuste si to. vsimnite si ako su urobene uchyty tych plastovych dielov. na keru pacu je tam take ozrutne vedenie z vetraku a tie spodne konzoly- take som daval ako 12 rocny na kvetinace. absolutne nemozny pristup a nervy. toto som nikdy nezazil. od nervov ma pichalo niekde v rebrach - som rozkopal cely ventilator a vytrhol ho, pretoze ked som to uz skladal a to ramienko vypadlo a znovu som musel vsetko vymontovat a odznovu nasadit. keby som bohaty v tej chvili cele auto podpalim ale ukludnil som sa pri lepeni diery v tom ozrutnom potruby od vetraku. (ten musite demontocat aj od motorovej casti) potom som to zlozil aj s druhym ovladanim. Dal som si klobasu zapil pivom a zamyslel som sa.
Nechcem nikoho odradzat lebo ine veci su zatial super pri VW celkovo montaz predneho chladica a obeh vody je dobre, motor prevodovka ziadny problem aj pristup super! ale musite uznat ze kurenie a pristup k nemu je maximalne zlyhanie VW. Zrejme tu cast kurenia ma na starosti nejaky iny ingzinier - nejaky prefetovany kekit, keby viem kto to je tak ho podpalim ze kazi meno koncernu
Dakujem a dufam ze VW toto zmeni alebo si aspon posvieti na toho kurenara co ho tam zamestnali
tiez mi vypadava to ramienko a nasadzoval som to tam tak ze som demontoval aj ventilator s tym ozrutnym vedenim.
kedze sa ten diel kupit neda stary by vypadaval tiez.. musel som ho vyrobit ale kovove ten drziak z drotu CO2 zvaracky (pomerne pevna ocel) vyformoval som ho do potrebnych drazok ale spravil som ich vyssie aby som videl ako sa nasadi na klapku pri pohlade bez vetraku smerom k spodbej casti klapky - a v tom ramienku som ho zaliat epoxydom od ceys tekuty kov - take lepidlo a cierna badobka s hlinikovym praskom - vraj to drzi do 150 stupnov. Je to tak ze sa to ramienko uz neda vytiahnut. Snad to vydrzi par rokov.
ale problem bol aj to ze klapka je urobena systemom ze plocha s kruhovymi otvormi. tam uz bola vypadana stara prachniva penova folia to som mas sto chuti nervov zazvarat pretoze to bol dovod preco to nekurilo - ale prilepil som vsetky otvory hlinikovou paskou ako mi poradil kolega.
pri montazi som nechtiac urval uchyt toho boldenu na strane krutenia - modry bolden. no nic a to som bol mega opatrny. Zatial to funguje ale poznacilo ma to! potom co som videl..musim zhodnotit ze VW koncern nikdy viac s vadnym kurenim alebo klapkami. aj co som pocul tieto klapky a kurenie a hlavne pristup absolutne zle zvladnuty. musim zdoraznit ze posraty fiat ktory som dal do srotu mal toto riesene trivialne. deravy vymenik som vymenil za 1h. pri tomto systeme VW som este po hodine nebol ani v polke demontazi a mal som dokrivene krize co som sa tam valal ako prasza.
Prosim skuste si to. vsimnite si ako su urobene uchyty tych plastovych dielov. na keru pacu je tam take ozrutne vedenie z vetraku a tie spodne konzoly- take som daval ako 12 rocny na kvetinace. absolutne nemozny pristup a nervy. toto som nikdy nezazil. od nervov ma pichalo niekde v rebrach - som rozkopal cely ventilator a vytrhol ho, pretoze ked som to uz skladal a to ramienko vypadlo a znovu som musel vsetko vymontovat a odznovu nasadit. keby som bohaty v tej chvili cele auto podpalim ale ukludnil som sa pri lepeni diery v tom ozrutnom potruby od vetraku. (ten musite demontocat aj od motorovej casti) potom som to zlozil aj s druhym ovladanim. Dal som si klobasu zapil pivom a zamyslel som sa.
Nechcem nikoho odradzat lebo ine veci su zatial super pri VW celkovo montaz predneho chladica a obeh vody je dobre, motor prevodovka ziadny problem aj pristup super! ale musite uznat ze kurenie a pristup k nemu je maximalne zlyhanie VW. Zrejme tu cast kurenia ma na starosti nejaky iny ingzinier - nejaky prefetovany kekit, keby viem kto to je tak ho podpalim ze kazi meno koncernu
Dakujem a dufam ze VW toto zmeni alebo si aspon posvieti na toho kurenara co ho tam zamestnali
-
- Príspevky: 4
- Dátum registrácie: 11.12.2012 21:11 Zdieľať na Facebook
navaho napísal:Ahoj. No najprv som to dal spravit do servisu, ale potom mi to zase vypadlo , tak som to opravil sam , ale ani neviem jak sa mi to podarilo. Potom mi to vypadlo, este asi dva krat, tak som rad ze som sa to naucil opravovat, lebo by som prerobil na servise.
Postup je asi taky.
Ked som vybral to ramienko z tej diery, tak do tej diery som strcil prst. Zapol som ventilator naplno a vtedy som zacitil ze sa tam hybe nieco ploche, obdlznikoveho tvaru. Je to prepojene s klapkou. Ma to zapadnut do drazky na tom ramienku. Proste ked je ventilator vypnuty tak oblznik je vyceentrovany na stred diery, ked zapnes ventilator naplno tak oblznik sa vykyvne do boku.
Ten obdlznik sa jednak vykyvuje do bokov a jednak sa otaca okolo vertikalnej osi. Ked das ventialtor naplno tak sa okolo vertikalnej osi otoci tak ako keby si mal kurenia na max teplo.
Takze strcil som prst dnu a zapol som ventilator naplno. Ten obldznik so otoci okolo vertikalnej osi do polohy v akej by bol ak by si ovladacom kurenia pretocil na maximalny teply vzduch.Prst musis mat dnu, lebo ten obdlznik sa tlakom vzduchu vykivne do boku. Citis ako sa ti obdlznik opiera o prst. Takze prstom drzim obldznik nad stredom otvoru a vypnem ventilator.
Teraz ide najtahsia vec. Ovaldac kurenia musis mat pretoceny do polohy max. teplo. (Lebo obdlznik je teraz vo vertikalnej osi pretoceny tak, ako ked mas nastavene max tepla.). Idem zasuvat ramienko, snazim sa ramienko vytocit do takej polohy v akej by bolo keby bolo zasunute. V podstate sa ti tak nastavi same ked ho zacnes zasuvat. A v takej polohe ramienko zasuvas do dierky. Ten oblznik je velmi labilny. Ale na nejaky desiaty pokus sa mi podarilo packu zasunut tak ze obdlznik do nej zapadol a ostal v nej drzat. Je to dost o stasti. Dolezite je aj to aby bolo auto na rovine.
Taze toto je postup :D je to tazke popisat, musis sa s tym pohrat.
pripajam aj obrazok , ako to tam podla mojho hhmatu vyzera :D
Potom mi to asi dva krat vypadlo ked som presiel cez velke diery.
Mozno keby som dal na to chemopren tak by to bolo asi vyriesene na vzdy.
Inak prvy krat co mi to robili v servise tak zobrali 25 eur a vraj rozoberali pristrojovku, ale asi sa tam dalo dostat nejak cez strednu cast, ked zobrali tak malo. Alebo to opravili tak ako ja a odrbali ma.
Takze situacia je takato:
tiez mi vypadava to ramienko a nasadzoval som to tam tak ze som demontoval aj ventilator s tym ozrutnym vedenim.
kedze sa ten diel kupit neda stary by vypadaval tiez.. musel som ho vyrobit ale kovove ten drziak z drotu CO2 zvaracky (pomerne pevna ocel) vyformoval som ho do potrebnych drazok ale spravil som ich vyssie aby som videl ako sa nasadi na klapku pri pohlade bez vetraku smerom k spodbej casti klapky - a v tom ramienku som ho zaliat epoxydom od ceys tekuty kov - take lepidlo a cierna badobka s hlinikovym praskom - vraj to drzi do 150 stupnov. Je to tak ze sa to ramienko uz neda vytiahnut. Snad to vydrzi par rokov.
ale problem bol aj to ze klapka je urobena systemom ze plocha s kruhovymi otvormi. tam uz bola vypadana stara prachniva penova folia to som mas sto chuti nervov zazvarat pretoze to bol dovod preco to nekurilo - ale prilepil som vsetky otvory hlinikovou paskou ako mi poradil kolega.
pri montazi som nechtiac urval uchyt toho boldenu na strane krutenia - modry bolden. no nic a to som bol mega opatrny. Zatial to funguje ale poznacilo ma to! potom co som videl..musim zhodnotit ze VW koncern nikdy viac s vadnym kurenim alebo klapkami. aj co som pocul tieto klapky a kurenie a hlavne pristup absolutne zle zvladnuty. musim zdoraznit ze posraty fiat ktory som dal do srotu mal toto riesene trivialne. deravy vymenik som vymenil za 1h. pri tomto systeme VW som este po hodine nebol ani v polke demontazi a mal som dokrivene krize co som sa tam valal ako prasza.
Prosim skuste si to. vsimnite si ako su urobene uchyty tych plastovych dielov. na keru pacu je tam take ozrutne vedenie z vetraku a tie spodne konzoly- take som daval ako 12 rocny na kvetinace. absolutne nemozny pristup a nervy. toto som nikdy nezazil. od nervov ma pichalo niekde v rebrach - som rozkopal cely ventilator a vytrhol ho, pretoze ked som to uz skladal a to ramienko vypadlo a znovu som musel vsetko vymontovat a odznovu nasadit. keby som bohaty v tej chvili cele auto podpalim ale ukludnil som sa pri lepeni diery v tom ozrutnom potruby od vetraku. (ten musite demontocat aj od motorovej casti) potom som to zlozil aj s druhym ovladanim. Dal som si klobasu zapil pivom a zamyslel som sa.
Nechcem nikoho odradzat lebo ine veci su zatial super pri VW celkovo montaz predneho chladica a obeh vody je dobre, motor prevodovka ziadny problem aj pristup super! ale musite uznat ze kurenie a pristup k nemu je maximalne zlyhanie VW. Zrejme tu cast kurenia ma na starosti nejaky iny ingzinier - nejaky prefetovany kekit, keby viem kto to je tak ho podpalim ze kazi meno koncernu
Dakujem a dufam ze VW toto zmeni alebo si aspon posvieti na toho kurenara co ho tam zamestnali
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 02.11.2012 15:47 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: asrd a 29 neregistrovaných