Skoda Octavia III - reklamacia motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 14
- Dátum registrácie: 29.11.2019 15:51 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia III - reklamacia motora
Zdravím,
otec je vlastníkom vozidla škoda Octavia III. gen 1.6TDI greenline.
V zime zistil že pravá strana auta nekúri, servis riešil preplachom systému -> kúriť začalo.
Po tomto servisnom úkone začala chladiaca kvapalina zostávať hnedá, ako keby sa do nej dostávalo vyslovene blato(nie je to olej, kvapalina nie je mastná).
V servise prvý krát povedali že pravdepodobne boli na spodku bloku motora usedené nečistoty, ktoré mali akúsi škrupinu, no tá sa rozbila počas preplachu a preto teraz sa tieto nečistoty dostávajú do systému.
Momentálne je táto reklamácia otvorená, s autom tam každú chvíľu chodíme, vždy spravia preplach, no ihneď po preplachu je všetko opäť v rovnakom stave, auto odovzdajú stým že máme o pár km prísť opäť na preplach.
Auto vlastníme 3. rok, čoskoro 4tý a preto sa chcem spýtať či existuje na vozidlo kúpené f.o. nejaká záručná doba -> tým pádom existuje šanca vôbec niečo riešiť. V zmluve toho moc popísaného nie je, je tam záručná doba na originálne diely 24mesiacov.
Otec sa mi dnes snažil vysvetliť že vraj existuje nejaký zákon na 4 roky alebo kilometre ale moc sa mi tomu nechce veriť, nič také som nenašiel.
Taktiež momentálne zato nechceli kvôli akejsi 4-ročnej záruke absolútne nič, reklamáciu nechali otvorenú.
Napadlo nám či prvým preplachom nepoužili nejakú chemikáliu ktorá by mohla zaviniť nejakou chem. reakciou či už oxidáciu alebo inú chem. reakciu bloku motora, popr. radiátora či inej časti odkiaľ by sa tento bordel uvoľňoval, čiže závada spôsobená servisom.
Plánujeme sa poradiť s právnikom, poprípade aj niečo skúsiť spísať a nejak to na nich skúsiť.
Ak by ste mali s niečim podobným niekto skúsenosti uvítame rady. Myslíte že to vôbec má zmysel?
otec je vlastníkom vozidla škoda Octavia III. gen 1.6TDI greenline.
V zime zistil že pravá strana auta nekúri, servis riešil preplachom systému -> kúriť začalo.
Po tomto servisnom úkone začala chladiaca kvapalina zostávať hnedá, ako keby sa do nej dostávalo vyslovene blato(nie je to olej, kvapalina nie je mastná).
V servise prvý krát povedali že pravdepodobne boli na spodku bloku motora usedené nečistoty, ktoré mali akúsi škrupinu, no tá sa rozbila počas preplachu a preto teraz sa tieto nečistoty dostávajú do systému.
Momentálne je táto reklamácia otvorená, s autom tam každú chvíľu chodíme, vždy spravia preplach, no ihneď po preplachu je všetko opäť v rovnakom stave, auto odovzdajú stým že máme o pár km prísť opäť na preplach.
Auto vlastníme 3. rok, čoskoro 4tý a preto sa chcem spýtať či existuje na vozidlo kúpené f.o. nejaká záručná doba -> tým pádom existuje šanca vôbec niečo riešiť. V zmluve toho moc popísaného nie je, je tam záručná doba na originálne diely 24mesiacov.
Otec sa mi dnes snažil vysvetliť že vraj existuje nejaký zákon na 4 roky alebo kilometre ale moc sa mi tomu nechce veriť, nič také som nenašiel.
Taktiež momentálne zato nechceli kvôli akejsi 4-ročnej záruke absolútne nič, reklamáciu nechali otvorenú.
Napadlo nám či prvým preplachom nepoužili nejakú chemikáliu ktorá by mohla zaviniť nejakou chem. reakciou či už oxidáciu alebo inú chem. reakciu bloku motora, popr. radiátora či inej časti odkiaľ by sa tento bordel uvoľňoval, čiže závada spôsobená servisom.
Plánujeme sa poradiť s právnikom, poprípade aj niečo skúsiť spísať a nejak to na nich skúsiť.
Ak by ste mali s niečim podobným niekto skúsenosti uvítame rady. Myslíte že to vôbec má zmysel?
-
- opravy & diag
- Príspevky: 24977
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 149
- Dátum registrácie: 31.08.2007 17:56 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2711
- Dátum registrácie: 21.03.2010 07:39 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1445
- Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 24
- Dátum registrácie: 10.04.2008 18:40 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2272
- Dátum registrácie: 14.07.2009 00:22
- Bydlisko: Bratislava Zdieľať na Facebook
Reklamáciu nechávajú otvorenú preto, aby sa to stále riešilo ako jedna reklamácia
Keby si totiž reklamoval 3x tú istú závadu, mal by si nárok na odstúpenie od zmluvy.
Nenechaj sa odbiť nejakými preplachmi a dristami o usadeninách so škrupinkou, božemooooj, kde tie servisy na tieto debility chodia.
To čo popisuješ v žianom prípade NIE JE JEDNA REKLAMÁCIA!! To sú REKLAMÁCIE. Nebudeš predsa chodiť na preplachy ako idiot. Auto - obzvlášť také nové - nemá mať takéto závady a hotovo.
A hlavne sa zamysli nad zmenou značky.
Keby si totiž reklamoval 3x tú istú závadu, mal by si nárok na odstúpenie od zmluvy.
Nenechaj sa odbiť nejakými preplachmi a dristami o usadeninách so škrupinkou, božemooooj, kde tie servisy na tieto debility chodia.
To čo popisuješ v žianom prípade NIE JE JEDNA REKLAMÁCIA!! To sú REKLAMÁCIE. Nebudeš predsa chodiť na preplachy ako idiot. Auto - obzvlášť také nové - nemá mať takéto závady a hotovo.
A hlavne sa zamysli nad zmenou značky.
-
- Príspevky: 3391
- Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55 Zdieľať na Facebook
Narazil si na klasicky debilny skodovacky servis. Mozes napisat, kde to riesis? Aby sa ostatni vedeli kretenom vyhnut.
No ale k veci.
Problem s chladiacou kvapalinou je KONSTRUKCNY problem motorov 1,6TDI (podobne ako problem s vodnou pumpou).
Vznik problemu: IMHO z dovodu znizenia servisnych nakladov skodovka nepredpisuje vymenu chladiacej zmesi (preto sa tvaria, ze maju lacnejsi servis - svine).
Popis problemu: popisane v casopise Svet Motorov, Ide o nespravnu chladiacu kvapalinu, ktora poskodzuje cely okruh. Povodna originalna kvapalina ma byt nahradena kvapalinou od BASF, ktora problem odstrani.
Riesenie: preplachnut system destilovanou vodou a chladiacu kvapalinu vymenit za BASF. Je mozne, ze poskodenie je uz nezvratne a bude potrebne vymenit aj komponenty chladiaceho okruhu
Good luck
PS: Skodovka o probleme dobre vie, je k tomu vydane aj "TPI" ako sa ma problem riesit.
tu je link na temu od Mhlavateho - leon-2-0-tdi-2014-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html
a tu je sken TPI: https://forum.skodahome.cz/uploads/mont ... 1abacb.PNG
No ale k veci.
Problem s chladiacou kvapalinou je KONSTRUKCNY problem motorov 1,6TDI (podobne ako problem s vodnou pumpou).
Vznik problemu: IMHO z dovodu znizenia servisnych nakladov skodovka nepredpisuje vymenu chladiacej zmesi (preto sa tvaria, ze maju lacnejsi servis - svine).
Popis problemu: popisane v casopise Svet Motorov, Ide o nespravnu chladiacu kvapalinu, ktora poskodzuje cely okruh. Povodna originalna kvapalina ma byt nahradena kvapalinou od BASF, ktora problem odstrani.
Riesenie: preplachnut system destilovanou vodou a chladiacu kvapalinu vymenit za BASF. Je mozne, ze poskodenie je uz nezvratne a bude potrebne vymenit aj komponenty chladiaceho okruhu
Good luck
PS: Skodovka o probleme dobre vie, je k tomu vydane aj "TPI" ako sa ma problem riesit.
tu je link na temu od Mhlavateho - leon-2-0-tdi-2014-nekuri-pre-vadu-od-vyroby-t75786.html
a tu je sken TPI: https://forum.skodahome.cz/uploads/mont ... 1abacb.PNG
-
- Príspevky: 14965
- Dátum registrácie: 02.08.2006 15:31 Zdieľať na Facebook
-
- expert: TDI
- Príspevky: 24434
- Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 23.05.2022 21:48 Zdieľať na Facebook
Re: Skoda Octavia III - reklamacia motora
Zdravim , ako ste riešili tento problém že nekúrila pravá strana ? mám octavia 3 greenline , stala sa mi podobná situácia že nedokážem regulovať teplotu na spolujazdcovým strane , teplota sa zasekla niekde od 23 stupňov hore , vodičova strana ide normálne s reguláciou teploty , pravá strana vôbec
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 36 neregistrovaných