Škoda Octavia III 2.0 TDI - prehrievanie motora
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 09.10.2015 19:52 Zdieľať na Facebook
Škoda Octavia III 2.0 TDI - prehrievanie motora
Zdravím
Mám octavia 3 rv. 2015, 2,0 tdi, 110kw, CKFC, manual. Najazdené poctivé 120000 km, 1 majiteľ.
Včera po asi 15 km jazdy v tiahlom stupaní zrazu začala stupať teplota vody nad 90 st až k cca 120 st. hneď som auto odstavil a počkal kym klesne a opatrne dosiel do ciela este cca 2 km. Počas prestávky som napojil diagnostiku cez mobil a skontroloval realnu teplotu chladiacej kvapaliny a oleja boli 117 st. a žiadna chybová hláška.
Po dojdení do ciela pri volnobehu hučal ventilátor a zistilo sa ze výstupná hadica z chladiča je studená...
Moje otázky pred návštevou servisu:
1. čím začať - čo by to mohlo byť?
2. môžem s autom jazdiť (kým ho dám do servisu) keď dám pozor na teplotu vody?
3. ako funguje vypalovanie DPF vo vztahu k chladeniu? neprehreje sa motor pri vypalovaní ked sa nechladí? ( o cca 30-50 km sa bude DPF vypalovať)
vopred ďakujem za dobré rady
Mám octavia 3 rv. 2015, 2,0 tdi, 110kw, CKFC, manual. Najazdené poctivé 120000 km, 1 majiteľ.
Včera po asi 15 km jazdy v tiahlom stupaní zrazu začala stupať teplota vody nad 90 st až k cca 120 st. hneď som auto odstavil a počkal kym klesne a opatrne dosiel do ciela este cca 2 km. Počas prestávky som napojil diagnostiku cez mobil a skontroloval realnu teplotu chladiacej kvapaliny a oleja boli 117 st. a žiadna chybová hláška.
Po dojdení do ciela pri volnobehu hučal ventilátor a zistilo sa ze výstupná hadica z chladiča je studená...
Moje otázky pred návštevou servisu:
1. čím začať - čo by to mohlo byť?
2. môžem s autom jazdiť (kým ho dám do servisu) keď dám pozor na teplotu vody?
3. ako funguje vypalovanie DPF vo vztahu k chladeniu? neprehreje sa motor pri vypalovaní ked sa nechladí? ( o cca 30-50 km sa bude DPF vypalovať)
vopred ďakujem za dobré rady
-
- Príspevky: 7876
- Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
- Kontakt: Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
S najvacsou pravdepodobnostou sa ti na vodnej pumpe zasekava kruzok, ktory kryje lopatky pumpy aby jeho pomocou bol vytvoreny "mikrookruh" a voda sa nahriala co najrychlejsie. Kedze sa zasekava, tak v pripade kedy kruzok uz nie je zatlaxany piestikom nad lopatky a je poziadavka aby voda zacala prudit smerom k termostatu, dojde k prehrievaniu a de facto voda ani neprudi na termostat a cez neho nedojde k jej prietoku dalej do chladica.
Vodna pumpa je podla vyjadrenia autorizovaneho servisu uz inovovana po niekolky krat. Neodporucam kupu druhovyroby. Vymena v autorizaku cca 400-450.
Dalsia vec je, ze sa zacina prejavovat problem originalnej g13 chladiacej kedy dochadza k kej krystalizacii v chladicoch a k upchatou systemu. Toto je uz rozsiahlejsi problem. Pozri ako vyzera chladiaca v expanznej nadobe. Kurenie ti funguje dobre? Ak ano, tak tvoj problem bude tkviet v pumpe.
Vodna pumpa je podla vyjadrenia autorizovaneho servisu uz inovovana po niekolky krat. Neodporucam kupu druhovyroby. Vymena v autorizaku cca 400-450.
Dalsia vec je, ze sa zacina prejavovat problem originalnej g13 chladiacej kedy dochadza k kej krystalizacii v chladicoch a k upchatou systemu. Toto je uz rozsiahlejsi problem. Pozri ako vyzera chladiaca v expanznej nadobe. Kurenie ti funguje dobre? Ak ano, tak tvoj problem bude tkviet v pumpe.
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
Zaujimave, kam to koncern az dotiahol.
Vodna pumpa s clonou… Koli problemom, kde pri poruche ostane zatvorena (z principu by mala byt v pripade poruchy otvorena),tak urobia modifikaciu a na servis sa uz pouziva bez tej clony? Inteligentne.
Viacero okruhov koli co najrychlejsiemu ohrevu motora sa pouzivaju napriec vsetkych vyrobcov aut. Akurat ze u koncernu take daco podstatne, dokaze zlyhat uz pocas prvych 60 000 km. Super kvalita.
Vodna pumpa s clonou… Koli problemom, kde pri poruche ostane zatvorena (z principu by mala byt v pripade poruchy otvorena),tak urobia modifikaciu a na servis sa uz pouziva bez tej clony? Inteligentne.
Viacero okruhov koli co najrychlejsiemu ohrevu motora sa pouzivaju napriec vsetkych vyrobcov aut. Akurat ze u koncernu take daco podstatne, dokaze zlyhat uz pocas prvych 60 000 km. Super kvalita.
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 2867
- Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Plechovy vydrzi 100 000 - 150 000 km. Snad keramicky da tych 210 000 km co je interval vymeny rozvodov. Ta pumpa sa nasledne meni s nimi. Jej cena nie je zavratna.
Skor by som riesil popripade tu chladiacu kvapalinu. Aj ona moze prispievat k znefunkcneniu kruzku.
Nejake dohady najdete tu:
https://forum.skodahome.cz/topic/132472 ... nt=2355610
Skor by som riesil popripade tu chladiacu kvapalinu. Aj ona moze prispievat k znefunkcneniu kruzku.
Nejake dohady najdete tu:
https://forum.skodahome.cz/topic/132472 ... nt=2355610
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
Normálny človek by si také auto nekúpil už po prvej zlej skúsenosti, tento VW feťák si kúpil druhé také, potom zasa späť to prvé (stále rovnaké dosť veľké problémy) a on napíše, že ak nebude musieť tak si už také nekúpi s viac ako 80 tis. km! To je fakt diagnóza!Takze sa sem vratim,kedze som mal problemy s motorom tiez ,no uz su vyriesene.
Takze od zaciatku ....po 156tkm problem,auto (2.0 tdi 135kw 2013/11) prestalo kurit ,druhy problem,zacalo to hadzat vodu von z nadobky pri spusteni cistenia DPF. Po vymene vodnej pumpy 2x ,bolo riziko ze nova je vadna,po vymene termostatu,vodneho cerpadla som vymenil radiator kurenia - ,bol plny sajrajtu z G13tky ,ktora proste krystalizuje a a upchava radiator. Po vymene radiatora problem ustal a myslel som si ze je to OK . Auto som predal a zohnal novsie s menej KM. Problem na novom ten isty ,upchaty radiator - nutna vymena + nove viko nadobky. Po istom case sa mi vratilo spat prve vozidlo a skoro rok to fungovalo akoze OK. Ale mizla voda. Ked som sa do toho pustil zistil som,ze EGR pusta vodu do sania - nove EGR. Ked sa vymenilo,prisiel novy problem,cez EGR pustalo tlak von a po vymene egr sa unik kvapaliny ale aj tlaku v systeme zastavil,takze mi zacalo tlakovat do systemu. Podozrenie na chargecooler - vymeneny,chyba ostala rovnaka . Jedine co ma napadlo - hlava alebo tesnenie pod hlavou. PO mesiaci cakania,lebo sa tomu nikto nechcel venovat som si to este overil merakom na emisie v nemrznucej zmesi-boli tam. Po rozobrati sa zistilo,ze tesnenie pustilo na dvoch valcoch ,strednych,v mieste kde je turbo od hlavy asi 4cm a je najhorucejsie . Po vymene tesnenia a detailov okolo toho auto zacalo fungovat tak,ako malo fungovat. Smutne ale je ,ze v BA v interporsche stoji asi 20 aut v rade na cistenie systemu ,krystalizovanie G13 je uz rozbehnute vo velkom a ucpava to vsetky systemy,aj beznejsie motorizacie ako 1.4tsi,nie len tdi. A to existuje este horsi "model" nemrzky ,,ktora narobi este viac problemov ako u mna v aute. Jedno cistenie systemu trva cely den a stoji cca 550e a nezriedka to nepomaha a treba aj 2x ,v horsom pripade hrozi rozoberanie motora + nove chladice . Takze doporucujem do 80tkm kazdemu menit si G13 za G12,alebo G13 od renomovanej znacky ako Motul napriklad. Inak vam hrozia dost nechutne problemy s nekurenim,ucpavanim systemu ci prehriatim,ak by ste auto vyuzivali naplno a mali upchaty system -radiator. Tolko k mojim autam a ak nebudem musiet ,uz si 2.0 tdi 110-135kw nekupim nad 80tkm. Spotreba vody ,spotreba oleja ako pri vytahanom tfsi ma vcelku dost zaskocili a problem s upchatim radiatora mavali kedysi auta zo 400tkm,nie zanovne 3rocne kusy. Zlate 140 a 170tdi cr motory ,kde max tak egr ci vodna pumpa odisla. A aj to bola bezna pumpa,nie ten paskvil ktory zhori,lebo sa ta kovova obruc vdaka korozii bloku zasekne a odpali cievku.
A spotreba vody pri novych 2.0 tdi 2017-2018 a to tak,ze chyba 0.5-0.7l vody v rozmedzi 15-25tkm ,to je uplny nonsens. Reklamacia nehrozi - odpoved : to je OK,to robia vsetky. .....smutne kam do riti to speje.
-
- Príspevky: 13554
- Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
- Bydlisko: BH - bratislavske humno Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 33
- Dátum registrácie: 09.10.2015 19:52 Zdieľať na Facebook
vďaka za rady, asi to bude tá pumpa... aj keď ešte aj termostat by mohol ( nenahneval by som sa
ale s to g13 kvapalinou a následnými problémami ste ma moc nepotešili..
auto mám na skúšku a cca 4000 km všetko ok a už som zvažoval kúpu ale teraz si to ešte rozmyslím..
s tým DPF fakt nikto nevie poradiť či neprehreje motor pri vypalení? auto potrebujem na chodenie do práce ale nie za každú cenu...
ale s to g13 kvapalinou a následnými problémami ste ma moc nepotešili..
auto mám na skúšku a cca 4000 km všetko ok a už som zvažoval kúpu ale teraz si to ešte rozmyslím..
s tým DPF fakt nikto nevie poradiť či neprehreje motor pri vypalení? auto potrebujem na chodenie do práce ale nie za každú cenu...
-
- Príspevky: 45
- Dátum registrácie: 02.06.2016 09:18
- Bydlisko: Ilava Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 674
- Dátum registrácie: 19.01.2009 19:22 Zdieľať na Facebook
Proces vypalovania DPF je zdrojom velkeho tepla, ale motor to standardne neprehrieva a ani by nemalo. Ak by to bola tvoja pricina prehriatia tak to je tiez chybny stav. Kedy naposledy prebiehala aktivna regeneracia zistis lahko BT modulom do OBD zasuvky a appkou VAG DPF za par susnov.proman napísal:vďaka za rady, asi to bude tá pumpa... aj keď ešte aj termostat by mohol ( nenahneval by som sa
ale s to g13 kvapalinou a následnými problémami ste ma moc nepotešili..
auto mám na skúšku a cca 4000 km všetko ok a už som zvažoval kúpu ale teraz si to ešte rozmyslím..
s tým DPF fakt nikto nevie poradiť či neprehreje motor pri vypalení? auto potrebujem na chodenie do práce ale nie za každú cenu...
Je mozne ze to auto ma zaplatenu predlzenu zaruku a teda vymenu pumpy uhras na zaruku, vytecenu chladiacu nahradia G12+ a mas pokoj.
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
Cico co myslis ze ostatne znacky su na tom lepsie? Niekedy by si sa fakt mohol zdrzat blbeho komentara. Hore tema toyota riesenie za 1800, predtym kia pol vyfuku 650,vacsia udrzba na subaru 4000,rozvody mazda 6 2.2d 1800. Jednoducho su kusy ktore robia pol mega bez problemov a su aj koncernove aj japonske,len stale si tu musi ista skupinka vyjadrovat svoje vw komplexy. Odporucam skusit lekara mozno nieco v sufliku najde.cicmanec napísal:Normálny človek by si také auto nekúpil už po prvej zlej skúsenosti, tento VW feťák si kúpil druhé také, potom zasa späť to prvé (stále rovnaké dosť veľké problémy) a on napíše, že ak nebude musieť tak si už také nekúpi s viac ako 80 tis. km! To je fakt diagnóza!Takze sa sem vratim,kedze som mal problemy s motorom tiez ,no uz su vyriesene.
Takze od zaciatku ....po 156tkm problem,auto (2.0 tdi 135kw 2013/11) prestalo kurit ,druhy problem,zacalo to hadzat vodu von z nadobky pri spusteni cistenia DPF. Po vymene vodnej pumpy 2x ,bolo riziko ze nova je vadna,po vymene termostatu,vodneho cerpadla som vymenil radiator kurenia - ,bol plny sajrajtu z G13tky ,ktora proste krystalizuje a a upchava radiator. Po vymene radiatora problem ustal a myslel som si ze je to OK . Auto som predal a zohnal novsie s menej KM. Problem na novom ten isty ,upchaty radiator - nutna vymena + nove viko nadobky. Po istom case sa mi vratilo spat prve vozidlo a skoro rok to fungovalo akoze OK. Ale mizla voda. Ked som sa do toho pustil zistil som,ze EGR pusta vodu do sania - nove EGR. Ked sa vymenilo,prisiel novy problem,cez EGR pustalo tlak von a po vymene egr sa unik kvapaliny ale aj tlaku v systeme zastavil,takze mi zacalo tlakovat do systemu. Podozrenie na chargecooler - vymeneny,chyba ostala rovnaka . Jedine co ma napadlo - hlava alebo tesnenie pod hlavou. PO mesiaci cakania,lebo sa tomu nikto nechcel venovat som si to este overil merakom na emisie v nemrznucej zmesi-boli tam. Po rozobrati sa zistilo,ze tesnenie pustilo na dvoch valcoch ,strednych,v mieste kde je turbo od hlavy asi 4cm a je najhorucejsie . Po vymene tesnenia a detailov okolo toho auto zacalo fungovat tak,ako malo fungovat. Smutne ale je ,ze v BA v interporsche stoji asi 20 aut v rade na cistenie systemu ,krystalizovanie G13 je uz rozbehnute vo velkom a ucpava to vsetky systemy,aj beznejsie motorizacie ako 1.4tsi,nie len tdi. A to existuje este horsi "model" nemrzky ,,ktora narobi este viac problemov ako u mna v aute. Jedno cistenie systemu trva cely den a stoji cca 550e a nezriedka to nepomaha a treba aj 2x ,v horsom pripade hrozi rozoberanie motora + nove chladice . Takze doporucujem do 80tkm kazdemu menit si G13 za G12,alebo G13 od renomovanej znacky ako Motul napriklad. Inak vam hrozia dost nechutne problemy s nekurenim,ucpavanim systemu ci prehriatim,ak by ste auto vyuzivali naplno a mali upchaty system -radiator. Tolko k mojim autam a ak nebudem musiet ,uz si 2.0 tdi 110-135kw nekupim nad 80tkm. Spotreba vody ,spotreba oleja ako pri vytahanom tfsi ma vcelku dost zaskocili a problem s upchatim radiatora mavali kedysi auta zo 400tkm,nie zanovne 3rocne kusy. Zlate 140 a 170tdi cr motory ,kde max tak egr ci vodna pumpa odisla. A aj to bola bezna pumpa,nie ten paskvil ktory zhori,lebo sa ta kovova obruc vdaka korozii bloku zasekne a odpali cievku.
A spotreba vody pri novych 2.0 tdi 2017-2018 a to tak,ze chyba 0.5-0.7l vody v rozmedzi 15-25tkm ,to je uplny nonsens. Reklamacia nehrozi - odpoved : to je OK,to robia vsetky. .....smutne kam do riti to speje.
-
- Príspevky: 27640
- Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1119
- Dátum registrácie: 22.03.2009 13:23 Zdieľať na Facebook
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných