Skoda Octavia II 2011 , CFHC - chod motora / trysky / zotrvačník
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 1
- Dátum registrácie: 18.03.2025 12:31 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia II 2011 , CFHC - chod motora / trysky / zotrvačník
Ahojte,
určite to tu už viackrát padlo, ale momentálne riešim problém svojej Octavie po facelifte (2011; 103kw, kod CFHC, 220 tisíc KM, rozvody menené 203tisíc km, spojka naposledy menená pri 93 tisíc km)
Možno minútu po štartovaní sa začne ozývať pri voľnobehu klepotanie z motora. (samozrejme po vytlačení spojky to prestane)
Začal som to riešiť cez diagnostiku, hodnota 2 trysky bola pri štarte cca 0.5, možno po minúte stúpne na 1.2 a v tej chvíli sa začne ozývať klepotanie (či už zotrvačník alebo ložisko na spojke netuším, možno poradíte čo iné by to ešte mohlo byť)
Zaujímavé je, že keď sa vytlačí spojka hodnoty sa dajú dajme tomu do normy a nepresiahnu hodnotu 0.5. Avšak po uvolnení sa to dostane zase späť na hodnotu 1.2 až 1.4
Tie trysky ale fakt blbnú to isté som spravil napr. dnes ráno a zrazu už boli tieto hodnoty inak a práve 1 a 3 tryska začala s tým istým a stúpla s hodnotami na 1.2mg a začalo to klepotať.
Rovnako cítim jemné chvenie karosérie pri otáčkach 1700 až 1900
Keď auto beží (zohreje sa) a prejde nejaké KM, po odstavení už auto na voľnobehu nevydáva žiadne klepotanie.
Auto radí pekne (skúšal som aj pomalé spúštanie spojky či necítiť chvenie, ale takmer nič necítim), v zime som počul kovové zvuky ako keď už je tryska chytená, ale možno sa mýlim. Spotreba je dobrá; mimo mesta 4.2 až 4.5, dialnica pri 130km/h cca 5.5
Ako riešenie ma jedine napadlo, vybrať všetky trysky a dať ich na stôl a skontrolovať hodnoty, tiež možná výmena spojky a zotrvačníka. Alebo jazdiť pokiaľ sa niečo nepokazí a vyriešiť to potom.
určite to tu už viackrát padlo, ale momentálne riešim problém svojej Octavie po facelifte (2011; 103kw, kod CFHC, 220 tisíc KM, rozvody menené 203tisíc km, spojka naposledy menená pri 93 tisíc km)
Možno minútu po štartovaní sa začne ozývať pri voľnobehu klepotanie z motora. (samozrejme po vytlačení spojky to prestane)
Začal som to riešiť cez diagnostiku, hodnota 2 trysky bola pri štarte cca 0.5, možno po minúte stúpne na 1.2 a v tej chvíli sa začne ozývať klepotanie (či už zotrvačník alebo ložisko na spojke netuším, možno poradíte čo iné by to ešte mohlo byť)
Zaujímavé je, že keď sa vytlačí spojka hodnoty sa dajú dajme tomu do normy a nepresiahnu hodnotu 0.5. Avšak po uvolnení sa to dostane zase späť na hodnotu 1.2 až 1.4
Tie trysky ale fakt blbnú to isté som spravil napr. dnes ráno a zrazu už boli tieto hodnoty inak a práve 1 a 3 tryska začala s tým istým a stúpla s hodnotami na 1.2mg a začalo to klepotať.
Rovnako cítim jemné chvenie karosérie pri otáčkach 1700 až 1900
Keď auto beží (zohreje sa) a prejde nejaké KM, po odstavení už auto na voľnobehu nevydáva žiadne klepotanie.
Auto radí pekne (skúšal som aj pomalé spúštanie spojky či necítiť chvenie, ale takmer nič necítim), v zime som počul kovové zvuky ako keď už je tryska chytená, ale možno sa mýlim. Spotreba je dobrá; mimo mesta 4.2 až 4.5, dialnica pri 130km/h cca 5.5
Ako riešenie ma jedine napadlo, vybrať všetky trysky a dať ich na stôl a skontrolovať hodnoty, tiež možná výmena spojky a zotrvačníka. Alebo jazdiť pokiaľ sa niečo nepokazí a vyriešiť to potom.
-
- opravy & diag
- Príspevky: 25750
- Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
- Bydlisko: Nové Zámky Zdieľať na Facebook
Re: Octavia 2 2011 CFHC - chod motora/trysky/zotrvačník
Jeden problém tejto diagnostiky je pomalé vzorkovanie.To znamená že nie sú podchytené také deje ktoré trvajú ultra krátky čas.Žiaľ OBD diagnostika nevie vykázať hodnoverne dokonca ani závažnejšie veci a jediná cesta k presnému obrazu by bolo oscilo. Neostáva variť z vody a tým sa obmedziť na predpoklad viac než na istotu. Dvojhmotu treba chápať tak,že čím sú menšie otáčky,tým má viac roboty z filtrovaním rovnomernosti chodu.Takže,obe veci,tak dvojhmota ako aj korekcie súvisia,tj vzájomne sa ovplyvňujú.Tu je už iba otázka,kto je pachateľ a kto obeť. Korekcie sú vysoké,niet o čom sa baviť.Ak po kladnej 1,2 príde mínusová (silne pravdepodobné a ak nie to je veľmi zle) tak je rozdiel celkom vysoký a ten už má dôsledok.Aj okom nie velmi badateľné torzné kmity majú svoj dôsledok,občas ide klukovka voči pevnej časti bloku motora tak že sa opozduje,občas že sa ich vzájomný posun zväčšuje podľa okamžitého kývania bloku..Ak sa pevná časť pohybuje,sníma sa "nepokoj" vzájomnej pozície.To ešte viac situáciu zhoršuje a dokonca vie ísť do harmonického nabudenia velkosti.
Sedliacky...bez presnejšieho zistovania je možné iba si z dvoch možností vybrať pravdepodobnejšiu (lacnejšiu ?)
Môže pomôcť veľmi pozorné preštudovanie meraných hodnôt vstrekovačov,tento menežment by už mal ukazovať kalibračné hodnoty.Ich posun od nuly ukazuje kam sa postupne dostali v odchýlkach.Ale toto nie je primárne pre OBD ale pre oscilo
Z hodnotou spotreby treba opatrne,je to výpočet,o realite nemá rj ani len potuchy.
Sedliacky...bez presnejšieho zistovania je možné iba si z dvoch možností vybrať pravdepodobnejšiu (lacnejšiu ?)
Môže pomôcť veľmi pozorné preštudovanie meraných hodnôt vstrekovačov,tento menežment by už mal ukazovať kalibračné hodnoty.Ich posun od nuly ukazuje kam sa postupne dostali v odchýlkach.Ale toto nie je primárne pre OBD ale pre oscilo
Z hodnotou spotreby treba opatrne,je to výpočet,o realite nemá rj ani len potuchy.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných