1 048 997
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia II 07 1.9 Tdi 77kw BXE - startuje na 3 valce

   Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy dieselových áut
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
mato2d
Založený: 10 august 2016
Príspevky: 4
Nabehané: 1 hod 21 min
Predmet: Skoda Octavia II 07 1.9 Tdi 77kw BXE - startuje na 3 valce PríspevokZaslal: 10.08.2016 15:34   
Zdravim. Chcel by som poradit ohladom mojho problemu. Auto na studeno startuje na 3 valce, strasne s nim klepe a dymi na modrobielo, po par metroch uz ide "normalne". V aprili mi prasklo turbo, rozlomilo sa na polovicu + jedna vrtulka sa roztriestila boh vie kde vsade..turbo bolo vymenene za nove, vycistili intercooler vzduchom aj vodou + vymena hadic oleja + vsetky filtre. Od vtedy zacal problem so studenym startom. Bol som s tym v servise, najskor vypisovalo chybu na 4 valci co sa tyka nadmernej spotreby paliva. Chybu vymazali, prepinovali vstreky a vymenili gumicky na stvrtom vstreku.. Bohuzial nepomohlo, problem pretrvava. Bol som momentalne v druhom servise, tam mi merali tlaky vo valcoch na studeno na prvych 3 namerali hodnoty 27 a na tom 4 iba 22. Vyjadrili sa ze zrejme ked prasklo turbo sa ohla ojnica na 4 valci, ale je to iba domienka. Kedze treba davat dole hlavu a menit ojnicu co nevyjde prave najlacnejsie, chcem sa opytat co si myslite o tomto postupe? Dakujem za kazdu radu a ospravedlnujem sa za amatersky popis..
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1957)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17924
Nabehané: 3 mes 4 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 10.08.2016 17:52   
To kulhá na všetky nohy.Žial nesmierne veľa dôležitých vecí nie je ani spomenutých.Začnem Km,lebo tvoria rámec pre logiku čo patrí do reálne možného a predpokladatelného.
Chýba info čo za chybu vypisovalo,ja iba predpokladám že bola vysoká korekčná dávka,ale čo po oprave ? Ostala bez zmeny ?
Kompresia 3x27 a jeden 22 ale nedáva odpoveď kde sa nachádza problém.A to je súčastou merania ak vyskočí nízka hodnota že sa automaticky nové meranie po naprášení oleja do valcov aby sa utesnili krúžky.
Prasknuté turbo spájať so zohnutou ojnicou...nikdy v živote.
Dá sa pripustiť že sa rozletia lopatky turbíny a väčšie menšie čiastočky cestujú nasávacím traktom.ALE akonáhle turbinka skončila život,skončil aj tlak ktorý by dopravil čiastočku z lopatiek ak do sania.V ceste úspešne zaúraduje IC kde dôjde k razantnej zmene prietokového prechodu,tu sa tlak okamžite prepadne,a lopatka pre svoju aj keď minimálnu hmotnosť proste v prúde vzduchu zákrutu nezaberie aby sa trafila do kolmice uzučkých prierezov voštiniek IC.Kravina,nereálne.Môžme sa jedine pohrávať z myšlienkou že po výmen turbíny,keď tam opäť nastal fukot ako sa patrí,tak ultra mizivá čiastočka si cestičku zázrakom našla.
Tu ale treba uvažovať z možnou velkostou,teda malosťou čiastočky lopatky,musíme uvažovať o materiály a ak všetko pripustímepo flaši borovičky,tak nám s toho ostane takáto logika.*Pliešok turbínky o hrúbke cca 0,5mm sa dostal do valca,to ak si lahol na piest,mal teoreticky možnosť spôsobiť že piest plus pliešok sa pod ventil nezmestil.Dávam tri krát hádať čo by sa stalo,ale ojnica je v týchto motoroch dimenzovaná na nekonečno a vletieť by musela mataca M10 a to by ešte vyletela vrchom hlavy a polka sa zaryla do piesta.Samozrejme že tu človeka máta myšlienka že ohlo ventil,ale ohnúť ventil tak jemnúčko zamatovo aby bol valec schopný vytlačiť 22 barov,maximálne to považujem za zázrak.
Ak je von vstrek a toto sa mi ženie hlavou,jednoducho pustím dole kamerku otvorom vstrekovača,hravo prejde a pozriem si vrch piestu.
Ja si o celom myslím úplne niečo iné.
Ak už nijako inak,tak vyberiem všetky vstreky a meriam cez ich otvor výšku piestov.
Ak už raz mám motor hore otvorený,tak odmerám rozmer stopky všetkých ventilov od vrchnej dosadacel plochy.Jednak je to nutné kontrolovať kedže ventil sa do sedla zaklepáva a teda postupuje smerom hore,preto sa meria kedže ak presiahne dovolenú mieru nevie pracovať hydroštel.Takže ak nájdem na jednom ventile paradoxne mieru luxusne väčšiu,tak je jasné že ventil má ohnutý tanierik.
Proste celé je to jedno diletantstvo.
Citovať
mato2d
Založený: 10 august 2016
Príspevky: 4
Nabehané: 1 hod 21 min
PríspevokZaslal: 11.08.2016 11:39   
Najazdenych ma 235 tisc km turbo prasklo okolo 230 tisic km turbo tam bolo povodne (turbo vymenili za nove, repasovat stare sa nedalo vid obrazok).. neviem aku konkretne info vypisovalo to mi nepovedali, ale pri diagnostike sledovali asi davkovanie vstrekov a hodnoty na prvych dvoch boli minusove okolo -0,20 az -0,25 na tretom bolo okolo + 0,25 a na stvrtom ukazovalo az okolo + 0,75 az 1,25 na zaklade toho potom prepinovali vstreky a vymenili gumicky na 4 vstreku ale nic z toho nepomohlo. Druhy mechanik mi zase tvrdil ze ked prasklo turbo tak ze tam vo stvrtom valci vznikol velky tlak ktory mohol ohnut ojnicu.. Kedze som bohuzial amater a nevyznam sa v tejto problematike netusim ako dalej postupovat, a co by bolo este mozno dobre skontrolovat respektive pozriet predtym nez zbytocne vyberu motor ja zaplatim 300 eur a povedia mi ze chyba je niekde inde..

Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1957)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17924
Nabehané: 3 mes 4 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.08.2016 12:36   
Príčinu utrhnutia stredu na turbíne môžme iba hádať,no nemá zmysel.
Už som písal čo sa urobiť malo a neurobilo,žiadne také že von motor,za 2-3 hod sa dá zistiť o motore úplne všetko potrebné aj z konkrétnými číslami.
Hodnoty korekcií nemôžu byť že -0,20 -0,25 +0,25 a štvrtá hodnota už nemôže byť iná než +0,20 pretože súčet plusov a mínusov musí byť nulový Každopádne ak sú tri hodnoty okolo 0,25 tak už tam žiadny problém byť nemôže,lebo tým je rozhodnuté že ani štvrtá hodnota nebude zlá.
Teraz je ak viem čítať hlavný problém studený štart.Tu je ťažké sa niečoho chytiť pretože treba doplniť kedy tie problémy sú.Či sú vždy,alebo po časovej odmlke,to nie je jedno.Studený,teplý,kedy
Čerpadielko vzadu ide/nejde ?
Riešiť sa dá kadečo,ale musia byť informácie.Preto radšej jeden úvodný príspevok hoci aj kilometer dlhý nech sú tam radšej aj nepotrebné veci,ako že tam takmer nič nie je.
Citovať
mato2d
Založený: 10 august 2016
Príspevky: 4
Nabehané: 1 hod 21 min
PríspevokZaslal: 11.08.2016 13:04   
Ospravedlnujem sa neviem co vsetko treba uviest napisal som to co som postrehol..tie korekcie som videl na vlastne oci 3 hodnoty boli ok a ta 4ta lietala od 0,75 do 1,25 kvoli tomu sa rozhodli prepinovat vstreky a pregumickovat 4 vstrek. Problemy pri starte: teda to klepanie kvoli tomu ze auto startuje na 3 valce a dym je vacsinou rano, ked auto postoji dlhsie ako 5 hod alebo celu noc, zacne to pri starte klepat auto cele rezonuje a skace a dymi na modrobielo celkom slusny oblak dymu. Po par metroch jazdy ziadny problem nepozorujem auto ide normalne radenie rychlosti zvuk motora vsetko ok to uz ide zrejme na tie 4 valce, pocas bezneho jazdenia cez den auto min 3x parkujem a startujem, vsetko vyzera byt ok.. Robi to vzdy iba ak auto postoji dlhsie ako cca 5 hod. Cerpadlo by malo byt v poriadku. Neviem co este ine by som mal uviest. Dakujem kazdopadne za ochotu a kazdu radu.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1957)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17924
Nabehané: 3 mes 4 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.08.2016 13:19   
Vidíš,sme zase o kúsok ďalej.Ak lieta jedna hodnota povedme kamsi k 1,25 do plusu,tak musí iná/iné hodnota bežať do mínusu.Preto píšem že súčet plusov a mínusov musí byť nula.
Ak je problém štartu po odmlke,treba hladať problém v prívode paliva,nefunkčnom čerpadielku v nádrži,slabom výtlaku tandemu až po vadu gumičiek.Nič nemení že dávali nové,tie nové mohli a posekať na hranách keď vkladali vstrekovač.Zbytočná a nepodložená je správa že čerpadielko BY MALO byť v poriadku.Súhlasím,ale otázka znie,či naozaj je.Je pred štartom na tandeme počiatočný tlak ? Treba odmerať.Pozri si to tu
https://forum.autobazar.eu/motor-vw-1-9-2-0-tdi-pd-ako-ho-servisovat-t67907.html
Aby bolo jasné pre ostatných,vstrekovač ktorému behajú korekčné dávky,nie je problém vybrať a dať nové.Ale po 200-250 tis km je problém ich vložiť a tie nové gumičky neposekať.
Preto nech vstrekovač vyberá človek,ktorý ho z istotou vrádi dnu a nepoškodí tie gumičky.Čiže -pred vložením si hrany odstráni.Inak môže dôsiahnuť že sa stav zhorší a nie zlepší.A to je tak 50:50 predpoklad že sa stane.Po 300-350 vyberať,treba z odstraňovaním hrán počítať a ak nie je skúsenosť čo stým,nerobiť
Citovať
mato2d
Založený: 10 august 2016
Príspevky: 4
Nabehané: 1 hod 21 min
PríspevokZaslal: 11.08.2016 15:31   
Tak bol som v 3 servise povedali mi ze tam pocuje cvakat pri startovani zdvihatka na jednom valci, ze je mozne na 90% ze to bude len vadne zdvihatko ak nie tak potom ze vraj hlava dole a kontrola ojnice vstrekov atd...Povedali ze cerpadlo je v poriadku..k tandemu sa nevyjadrili ci je tlak ok. A kameru bohuzial nemaju.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1957)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17924
Nabehané: 3 mes 4 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 11.08.2016 18:20   
Zober to tak,že zdvihátka tam mali už byť nové,to treba jednoducho urobiť spolu z druhými rozvodmi.Je pokojne možné že by zašetrilo aj jednu turbínu,pretože ak robíš z hydroštelmi,skontroluješ či nie sú vonku záslepku z olejových kanálikov a nemôže sa stať že sú vytlačené už dva alebo tri,dávno olej nestačí pre turbínu ani hydrošteli,čo nasleduje budeš práve teraz platiť aj z pokutov za omeškanie
Citovať
trewis78
Založený: 26 september 2017
Príspevky: 1
Nabehané: 8 min
PríspevokZaslal: 26.09.2017 20:53   
Ahoj mato2d, mám presne rovnaký problém s autom, ak sa môžem opýtať ako to nakoniec dopadlo s tvojim autom, ďakujem za odpoveď.
Citovať
vlabal
Založený: 17 marec 2018
Príspevky: 2
Nabehané: 43 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 17:57   
Zdravím, mám dotaz jestli jste to někdo z vás vyřešil .Studený start na 3válce po tom co odešlo turbo 1.9 TDIPD 4x4 face 2008 BXE + CHIP 98KW 170 000 km ( poctivé koupeno ve škoda auto se servis.knihou ja 2 majitel ).
Já řeším stejný problém .
Začalo to tuto zimu , kde na podzim mi odešlo turbo a ukroutila se osička na turbíně (zvuk turba - příznaky jako když za vámi jedou policajti).
mé akce :
- turbo nové original GARET
- hydra nové
- nové žhavící svíčky
problém vždy jenom když vůz stojí přes noc a teplota cca od 0 °C až po -11°C tak motor naskočí, cca 30-40 sec nepravidelný chod a poté se srovná a již OK ( doba nepravidelného chodu je závislá na teplotě,čím tepleji tím kratší doba nepravidelného chodu- nekdy 2x cukne a pak chod OK). Po opětovném startu OK,vždy když je motor trochu vlažný,u jakkoliv teplého motoru to nedělá.
Diagnostikou jsem to sledoval a zjístil,že vždy 2 válec hodnota korekce vyskočí v rozmezí +1,6 až +2,0(v tu dobu nepravidelný chod) ostatní se drží +-0,5 ,
Další akce:
přehození žhav svíček mezi 1.a 2. válcem = stále stejné
sehnal jsem jiný vstřik na 2 válec( nové těsnění a šroub)= nic se nezměnilo.
přehození vstřiku z2.valce na 1 = stále hodnota korekce na 2 válci(+1,6 až +2,0(v tu dobu nepravidelný chod).
A teď nevím jakým směrem se mám uchýlit a co dál zjišťovat abych zbytečně nevyměnil 1/2 motoru. Poradí někdo .Děkuji
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#_20170910_105757-Vmnaturbafoto.jpg
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#P1220584-170674km-1.2.2018-starhydrotlyINA.jpg
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#P1220822.jpg
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#DSC_0001-studenstart-11C-nepravidelnchod-2vlecpovmnzanvvstikJZRACING.jpg
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#P1220937-171989km-15.03.2018-pehozenvstikz2vlcena1-novtsnn1vstik.jpg
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#P1220938-171989km-15.03.2018-pehozenvstikz2vlcena1-novtsnn1vstik.jpg
https://vlabal.rajce.idnes.cz/TURBO_a_neprvidlny_chod/#Screenshot_2018-03-17-17-39-43.jpg
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1957)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17924
Nabehané: 3 mes 4 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.03.2018 18:56   
Motor má 170 tis km a teda predpoklad vybitých šachtičiek kde sú vstreky uložené vcelku malý.Takže je predpoklad že O krúžok nie je pri vkladaní poškodzovaný a nedochádza k pretláčaniu paliva u vstrekovača na 2 valci z oblasti vysokého tlaku paliva do oblasti nízkeho tlaku.Presne - z priestoru medzi spodným a stredným O krúžkom sa nepretlačí palivo do priestoru medzi stredným a vrchným O krúžkom.Alebo sa nedochádza k podfuku na medenej podložke.To si netreba hneď predstaviť ako nejaké plieskanie splodín,ale malinké množstvo ktoré sa prebijú pod podložku pretože napr sa použila frézka na sedlá a vytvorili sa vejáriky z odskakovania frézy.Iba kto s tým pracoval pozná odpoveď,či je dno perfektné,či sa ryhy odtlačku vstreku v šachte neodstraňovali smirkom,takže toto riešiť nevieme.
Značne mätie to,že výmena dvoch vstrekov potvrdila problém na 3 pozícii a teda by logicky vychádzalo že vstrekovač nie je nositeľ chyby.Výkonove sa motor dostal do kategórie dávky paliva ktorá zodpovedá napr motoru ASZ (96 kW) a je otázne,či vstrekovače (ak sú pôvodné) nepracujú na hranici svojej kategórie.
Korekcia na 1,0 už je znatelná a pri 2,0 je problémová a kolabuje valec.Do korekcie daného valca čo zasahuje...
práca (správnosť elektrická aj hydraulická) vstrekovača
elektrické pripojenie (vady konektora)
nesprávny uhol nastavenia
kompresia valca
práca ventilov a stav vačky (bola meraná ?)

V podstate myslím už nič iné,resp. by sa to už týkalo práce všetkých valcov bez rozdielu.
Že niečo z palivom bude nesprávne je viac než isté,stačí si porovnať dávku paliva na orig. 96 kW ASZ


Naposledy upravil mhlavaty dňa 17.03.2018 20:41, celkom upravené 1 krát.
Citovať
vlabal
Založený: 17 marec 2018
Príspevky: 2
Nabehané: 43 min
PríspevokZaslal: 17.03.2018 19:34   
Děkuji za rychlou reakci,
jenom dotaz co má společného 3 válec s odchylkou na 2.válci jak popisuješ hned na začátku ? ( gumičky byly dávány nové a před montáží proběhlo opracování hran, ktré vtřikovač spůsobí svým pohybem = drážky okolo vstřikovače 170 tis je už taky dost )
- vstřikovače jsou původní až na ten 1, který jsem přehazoval mezi 1a 2 válcem( právě proto ,abych vyloučil vadu vstřikovače)

dotaz2 - korekce +(plusová) je problémová nebo jak píšeš problémová tak i -(mínusová) nad + - 1,0 nebo jenom + hodnoty jsou špatné ?

nesprávny uhol nastavenia - to myslíš samotného vstřiku?
úhel nastavení rozvodů je do 0,5° to je OK

Kompresi a ventily s vačkou jsem ještě neměřil.
To bude asi další krok.

Jakpoznám že by byl problém v kabelu na tom vstřiku dá se to nějak proměřit.

Moc dík za rady
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1957)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17924
Nabehané: 3 mes 4 dní 1 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 17.03.2018 21:02   
Už som to opravil,správne je na 2 valci.
Hrany v šachte spomínam práve preto že veľmi záleží ako sa tá hrana opracuje,ak sa urobí smirkom tak to zasiahne aj plochu kde tesní O krúžik ...a je zle.
Korekcie sa uvažujú iba plusové,mínusové sa neberú do úvahy.
Uhol nastavenia vstreku je uhol na skrutke ktorým sa nastaví 180°späť od dolného dorazu vstreku.
Uhol synchronizácie vidím 004 na 4 poz ten je -0,5 čo by mohlo byť OK
Ak sa menili hydrá,bola vačka vonku,vtedy sa merajú aj "vajíčka" vačky tj rozmer po úbytku z opotrebenia
Problém v kabelu resp konektore sa ukáže v 018,ale treba povedať že jemné problémy z kontaktov lišty tj malé zvýšenie odporu kontaktu to chytiť nemusí.Ak zachytí,zmení sa nula v danej pozícii
Budem úprimný že toto nie je úplne bežná závada a tak ma celkom zaujíma jej riešenie.
Čo môžem doporučiť je obrniť sa veľkou trpezlivosťou a sledovať od štartu studeného vývoj na 013 až po prevádzkovú teplotu čiže takmer hodinu.Samozrejme plus si navoliť 001,tam sledovať druhú hodnotu dávky paliva a logicky na konci je teplota.
A do tretice by som tam dal aj 003,tam sa sleduje prietok skutočný na váhe tj tretia hodnota a posledné číslo je percento práce elmagnetu podtlaku pre EGR,tam vidíš čo práve robí.
Doporučujem vypnúť veci ako svetlá,klímu a velké spotrebiče.Samozrejme popritom ako bežia údaje vnímaš zmeny zvuku motora a dávaš do súvisu so zmenami hodnôt
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Bežné poruchy dieselových áut