868 764
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia II 1.9 tdi - cukanie a cierny dym

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
1pier1
Založený: 29 október 2011
Príspevky: 10
Nabehané: 1 dní 7 hod 13 min
Predmet: Skoda Octavia II 1.9 tdi - cukanie a cierny dym PríspevokZaslal: 14.07.2018 10:51   
Ahojte, chcel by som sa s vami poradit ohladom mojho problemu. Ide o octavku II 1.9tdi 77kw motor bkc (bez dpf) model 2006, na budikoch svieti 246tis.km, ale pocitam ze ma min 100tis viac. Nie som 1. majitel. Auto islo doteraz pocas jazdy ok. Netriaslo, vykon ok, bez pazvukov atd. Proste akoby mu nic nebolo. Avsak prve ranne starty, ked auto stalo minimalne den - dva, boli take, ze hned po nastartovani asi par sekund na volnobehu pocukavalo, ale zachvilu sa to zrovnalo a vsetko ok. Za zahriateho motora to nebolo moc citit. Otacky vsak na budikoch nekolisali. Postupne sa to zhorsovalo az nakoniec cukanie preslo do chodu na 3 valce. Napruzili sa kontakty na vstrekoch (Vag vyhodil chybu, nieco s regulacnym ventilom na 3. valci) a bolo po probleme, uz ziadne ranne cukanie. Po niekolkych mesiacoch (cca 5-6) zacalo opat pocukavat, ale je to ovela slabsie, ale ja to vnimam. Teraz sa vsak, co je horsie zacalo prejavovat cukanie, trasenie pocas jazdy pri zrychlovani, nie vsak pri plynulej jazde a ked pridam, vidim v zrkadle cierny dym. Neni to ziaden kudol husteho dymu, ale je proste vidno ze ide cosi cierne z vyfuku. Teraz podme k tomu, co sa zistilo na VAGu. Kedze mam podozrenie na vstreky, merali sa kanaly 13, 18, 23. Este predtym, ako sa napruzovali kontakty a aj potom, boli na tychto kanaloch namerane tieto hodnoty (poradie 1. 2. 3. 4. valec, teplota 87°C)
kanal 13: -1,53; -1,11; 2,19; 0,47 ( ked sa stlacil plyn. pedal, korekcie na 3. valci klesli na cca 1,5 ale postupne asi do minuty stupli opat na hodnotu okolo 2)
kanal 18: 0; 0; 0; 0 (po pridani plynu, ked klesali otacky, tesne pred volnobehom preblikla na vsetkych 4 valcoch hodnota 128 a potom stale tie 0)
kanal 23: 23; 30; 15; 15

Dalsie meranie o par mesiacov (pri teplote cca 90°C)
kanal 13: -1,39; -1,22; 1,98; 0,64 (po ca 30min meranie opakovane: -1,48; -0,89; 1,55; 0,82)
kanal 18: 0; 0; 0; 0 (aj tu prebliklo 128 ako spominam vyssie)
kanal 23: 49; 62; 53; 44

kanal 1: 819 (sem tam skocia na 840 a hned sa vratia na 819); 6,86mg/H; 7,65°KW; 94,5°C
kanal 4: 819; 0,00st.; 8,16°KW; -0,49°KW
kanal 5: 819; 12,08mg/H; 48,00; 94,5°C

Dalsie meranie o 2 mesiace, kedy to zacalo cukat pri pridavani ako spominam na zaciatku (telota cca 90°C)
kanal 13: -1,98; -0,24; 1,48; 0,71
kanal 18: 0; 0; 0; 0 (aj tu prebliklo 128)
kanal 23: 45; 58; 41; 42



Vedel by mi niekto poradit, na co sa sustredit? Na vstreky samotne? Ich tesnenia?....
Pri tom poslednom merani nam diag. vyhodila chybu 19558 motor klapky v sacim potrubi bez signalu.

Dakujem za vase nazory a rady
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2080)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 18749
Nabehané: 3 mes 11 dní 17 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 14.07.2018 12:20   
Hypoteticky ak motor doteraz riešený nebol,budeš riešiť dve veci.Zhoršuje sa plnenie motora,vzhľadom na kilometre môžu byť úplne upchaté sacie parohy,a sú tam hydroštely po smrti,a pri km ktoré predpokladáš je po smrti aj vačka.A bude nutné preveriť vstrekovače,teda ak doteraz riešené nikdy neboli,budú ich O krúžky dávno ploché a hodné výmeny.Či je ten tretí iba obeť prepúšťania paliva medzi Oringami sa nateraz nedá vedieť,vybratie vstreku ukáže stav.Väčšinou je to jedno z druhým,naťahuje sa dotláčacia skrutka,vstrek sa oprie v šachte a začne mizéria z Oringami.Navyše vstrekovač vytlačí v hliníkovom materiály šachty skruže ktoré majú ostré hrany a už pri vybratí vstreku sa odtrhnú.Každopádne je rozumné radšej obetovať 12 e.- za sadu Oringov a skrutku a vstrek skúsiť prekrúžkovať a znova preveriť korekcie.Čo sa podariť môže a nemusí,pretože nie je nič lahšie ako seknúť nový O krúžok pri vkladaní vstreku.Väčšinou úspech vloženia odhalí prvý štart z očami na korekciách.Ak nabehnú na max po štarte,tak sa krúžkovanie nezdarilo.Ak nabehne hodnota po štarte slušná ale korekcie sa priblížia cca tomu čo bolo aj predtým,bude treba riešiť vstrekovač.Dajú sa získať aj vstreky overené,tj staré ktoré majú malý prebeh km a boli testované,ale to už si každý rieši ako zná za správne.
Každopádne,ten motor dobre ísť nemôže,jednoducho s tými hodnotami nemôže.Na jednu vec treba upozorniť,kontakty vstrekov je nutné vybrať z plastu a tak ich upraviť na väčšie svorenie,inak to väčšinou nemá dlhší účinok a čochvíľa sa znova stráča dobrý kontakt.A to má veľký dopad pretože napájanie tam je až 20 A impulzne
Citovať
1pier1
Založený: 29 október 2011
Príspevky: 10
Nabehané: 1 dní 7 hod 13 min
PríspevokZaslal: 26.07.2018 06:16   
Zdravim, tak trochu som pokrocil dalej co sa vstrekov tyka. Dal som 2, ktore mali plusove hodnoty, na cistenie a kontrolu a poslali mi protokol zo stolice. Panko vravel, ze oba "nepresli" (to ma ubezpecoval ze neprejde ani jeden este pred samotnym testovanim), ze su mimo tolerancie, ale vyslo z neho nakoniec, ze neni su az take najhorsie, ze by boli "daleko" za toleranciou... Pri jednom ze vraj je problem s elektronikou, ze nevedia zmerat/nastavit BIP (alebo take nieco), ale vraj by to nemalo mat vplyv na samotny vstrek, ze to skor ovplyvnuje zaruku, ak by vstrek repasovali.

Z toho protokolu vsak neviem vycitat, ci su vstreky este schopne posluzit par 10tis. km, alebo ozaj hodne repasu. Vedeli by ste sa mi na to mrknut a posudit namerane parametre? Dakujem

https://www.ulozto.sk/tam/edit/ab15fd60-efa5-49bc-8dea-32efd9ef5c0f
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum