Skoda Octavia II 1.6MPI , LPG - zlý voľnobeh , slabší výkon

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II 1.6MPI , LPG - zlý voľnobeh , slabší výkon

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Zdravím vás

Dlho sa tu trápim z vozidlom Octavia 2 facelift 1.6MPI LPG (Fabricke Landi Renzo)

Prvý problem auta bol nízky výkon,zistilo sa že je upchatý katalyzátor,vymenil sa za nový,slabší výkon ostával aj tak..zmerali sa kompresie zistilo sa že treba g.o tak sa spravila hlava,nové piestne krúžky,ložiská atď..motor po oprave štartuje krásne,tichý chod,na voľnobehu počas studena keď sa zapne čerpadlo sekundárneho vzduchu ide motor krásne bez vynechávania,už keď sa zohreje začne motor na voľnobehu triasť,vynechávať..menil som už celé sanie,všetky tesnenia,vstreky benzínové,skrtiacu Klapku,snímač tlaku sania,ventil aktívneho uhlia,sviečky,káble,trafo,lambda sondu (1,na zvodoch) sviecky NGK,olej,filter,meraný bol tlak palivového čerpadla,snímač teploty vody som taktiež pozeral cez vag je ok,auto stále vynecháva ,slabší výkon,diagnostika bez závad,akurát ak si zapnem na vagu vynechanie detonacie vo valci tak najviac vyskakuje 2 3 4valec,sviečky som mal vonku,všetky majú rovnakú farbu,žiadna nieje zahadzana od oleja,ale su vlhké od benzínu, auto je síce na plyn ale ten som nepoužil ešte ked že chcem auto dať dokopy hlavne na chod benzínu...rozvody som kontroloval na 3x ,všetko sedí presne na riske,kostry na motore sú dobré,odpor v norme,dochádzajú mi nápady čo to môže spôsobovať...

Ak máte nejaké rady,typy na čo sa zamerať,budem veľmi vďačný,ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pokiaľ si absolvoval všetko čo píšeš,mal by si mať spústu výpisov z diagnostiky,záznamy z logov,orípadne už prevedené do grafov.Pokiaľ sú,dá sa z problémom efektívne pracovať ak ich poskytneš na posúdenie.Typov doteraz bolo akurát dosť,typovanie je lotéria z minimálnou pravdepodobnostou výhry.
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Vies prosím ťa poradiť na čo sa konkrétne zamerať a čo sledovať? Vag síce mám ale v tomto som nový hlavne čo sa týka motora...
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Tu nie je čo poradiť,veď niet jedinej informácie z ktorej by sa dalo vykúzliť čokoľvek o tom čo kde a ako.Podľa súhrnu čo sa už urobilo by mal byť motor excelentný,na základe čoho by som mohol vedieť čo je správne a čo nie ? Je vymenená vec nejakou garanciou ? Je to že nieto urobil to alebo ono garanciou že urobil dobre.Mohol dokonca správnu vec znefunkčniť,tam sú otvorené úplne všetky možnosti.Jediné na základe čoho sa dá sú výpisy hodnôt,merania a ich hodnoty,logy,grafy.Bez konkrétných údajov si tu neťukne ani ten čo motor vyrobil. Zbytočne napíšem ako by som postupoval.Že by som kontroloval každú vec ktorej sa niekto dotkol.Takáto oprava kde bolo vlastne všetkým hýbané je nekonečno kontroly po druhých.Že sú spôsoby ktoré umožnujú urobiť si rýchly obraz úplne o všetkom teraz tu nepomôže,je len pár ľudí na SVK čo s tým robia.Treba hľadať dielňu ktorá pracuje z datovým rekordérom,len je obrovské riziko že to neprijme.Ak ano prihlási sa sám,chodí pán aj sem,predpokladám si túto tému všimne.Ja ho oslovovať nemôžem,viem že žiadny špecialista nemá rád ak má po xy iných riešiť stav ktorý vznikne po hókusoch pókusoch kde už sa nedá garantovať doslova vôbec nič.
Ale ani my nedáva logiku že po toľkýchto úkonoch niet jedinkého údaja,parametra,hodnoty...to bola ozaj strelba úplne naslepo ?
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Musis uviest kod motora.Ak ke to BSE tak tie maju inu vacku a nemaju egr teda ich volnobeh zavisi velmi od kvalitneho spalovanua.Ak BGU tak tie maju egr a normalnu vacku.mozes mat pomiesanie vacky.
66QUATTRO
Príspevky: 668
Dátum registrácie: 19.01.2010 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa 66QUATTRO »

pacok: môj odhad je že to bude CHGA pokiaľ je to z fabriky...
Mr.Marco - čo sa od začiatku robilo ako priebežný servis? Koľko km má momentálne auto? Začalo to náhle alebo postupne ?
U plynára auto bolo? Viem že na benzín to robí tiež, no stálo by za skúšku vyskúšať LPG....aby sa vylúčili napr. vstreky na benzíne.... zadná lambda funguje?
Mr.Marco
Príspevky: 117
Dátum registrácie: 12.01.2011 22:35
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mr.Marco »

Kód motora BSE,auto má 2x riadiacu jednotku,jedna pod oknom a druhá za batériou ktorú som mal vonku písalo tam Škoda Auto Landi Renzo,je to v spoločnej kabeláži..auto je dovoz IT,história servisu neznáma..najazdené to má 230 000km,do 120tisic to jazdilo do autorizaku kde akurát menili hlavnú pumpu ABS,ináč len olej filtre bol bežnú servis,plynarovy som volal,sám mi povedal že treba do dat dokopy nech to jazdí ako má na benzine,až potom môžeme riesit servis plynu ak bude problém,auto nemám prihlásené tak že momentálne sa len pripravuje na STK/EK..preto chcem tam ísť s motorom v 100% kondícii..
pacok
Príspevky: 319
Dátum registrácie: 21.07.2009 13:05
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa pacok »

Ja sesrvisujem len malu vzorku tychto aut.No BSE su najcitlivejsie na presne nastavenie rozvodov 12 kanal 28-87.Kedze ich odlisna vacka nechava pootvorene sacie ventily pocas vyfuku.Je to namiesto EGR tymto lepsie plnia normu.Takze cely cas pracuju s chudobnejsou zmesou.taktiez musi byt tesne sanie a dychanie kluky.to vsetko vo vacsej miere ovplyvni chod ako u normalnej vacky.

Na svojom BGU mam 490 tkm tiez je po malej go.No ide ako hodinky.Mozno som mal len stastie no po kazdej GO tychto Mpi motorov vzdy isli ako nove.Nikdy sa mi nestalo aby trhali ci mali slaby vykon.
bjbbobek
Príspevky: 653
Dátum registrácie: 03.06.2012 13:07
Bydlisko: Gbely
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bjbbobek »

Seat Toledo 1.6 BGU +LPG trhanie a vynechávanie zápalov. Chyba EGR a tlak paliva .
Octavia 2 ten istý motor a LPG. Chyba tlaku paliva a odpaleny koncový stupeň pre vstrekovanie v rj.
Tých áut som robil asi stovku ale majú jedno spoločné a to problém z tlakom paliva 99percent áut...
Otázka je aký tlak paliva dáva čerpadlo? Merať voľnobeh a aj jazdu a aj v Max záťaži.
Zmerať aj prietok ......manuál na to je.
Diagnostika,elektronika,geometria,pneu servis,klimatizácie
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

V zadaní pán píše....,meraný bol tlak palivového čerpadla....
no a toto je to čo píšem.Meraný mohol byť tak aj inak,dobre aj zle,môže sedieť aj tlak aj množstvo...ale aj nemusí.Čo ja nenamerám beriem že na to pozerám z nedôverou.
RJ ? ...možno,tá tuším ešte v zozname vymenených nefiguruje :)
Rozhodne ja by som si správanie paliva nalogoval,pán možno RJ vymení.Či to bude ďalší slepý patrón sa ukáže,ja strácam silu to sledovať
Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Ak tento jednoduchý motor nevedia z diagnostikovať tak by mali ísť radšej kozy pásť...
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

jednoduchy zial iba konstrukciou.....
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ale to tak vôbec nie je.Ten motor vie celkom dobre potrápiť,či už ho niekto považuje za jednoduchý alebo nie.A urobí to ktorýkoľvek akože jednoduchý motor a stačí na to že sa prelínajú dve závady alebo stačí jedna netypická.Po vojne býva každý generálom,ale kým rieši má toho často plnú hlavu.Čím viac kopancov človek prešiel tým viac vie aká abnormalita ho hravo dá do smútku.Mimochodom tento motor je jediný ktorý som nevyriešil po týždni hladania.Stačí aby sa porucha vyskytovala pár minút a len po oddýchnutom štarte.Ďalší pokus zajtra ráno atd atd.Prichystáš osem kanálov oscila,12 hodnôt diagnostiky na log,manometer v palive,podtlakomer v saní,kam pozrieš napichané niečo. A máš tak dve minuty po štarte...všetko je ľahké len pre toho čo to nikdy nerobil.
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Už niekoľko rokov sem chodím a čitam prispevky,
ale o nejakom "čerpadle sekundárneho vzduchu" :4090: počujem uplne prvykrat... :41c2:
Čo je to čerpadlo sekundarneho vzduchu?
Može mi ten termin niekto objasniť ?
Ďakujem. :300f:
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

je to sucast emisneho systemu, znizuje to emisie pri studenom starte, vhana do spalin dodatocny vzduch, bezi cca pokial nezacnu byt aktivne lambdy a neohreje sa katalizator, u mna na octavii ked som to sledoval sa vypina tak po 2 minutach od startu
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných