Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Diskutujte o všetkom čo vás zaujíma alebo trápi !

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Napísať odpoveď
uwa0911489030
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.12.2022 17:49
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa uwa0911489030 »

Pekny vecer prajem,

uz asi pol roka ma trapi DPF v mojej octavii 1.6 tdi 77kw CAYC 2011
224000km

V skratke:
Auto skoro permanentne zapina regeneraciu - poznam to podla zvysenych otacok na volnobehu a zaroven smradlaveho dymu pri jazde.

V maji 2021 bolo kompletne cistene v DPF pro a po cisteni to chvilu fungovalo ako malo.
Avsak na jesen sa to opat zacalo a auto pustalo regeneraciu jak dive skoro vkuse.

V decembri opat v DPF pro kde vymenili separator oleja + vycistili vsetky vstreky na ultrazvuku (ktore maju 2 roky)

EGR som menil 2020

Diagnostika aktualne ziadnu chybu nevypisuje - posledna chyba bola vaha vzduchu ktoru po vymene nezobrazuje.

Pri jazde s diagnostikou som si vsimol ze pri akceleracii velmi rychlo stupa hodnota sadzi v DPF - z 9mg na cca 20-25g kde DPF spusta regeneraciu.


Prosim o radu, skusil som uz vsetko a som zufaly...

Vdaka!

Martin
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Permanentna regeneracia DPF octavia 2 1.6 TDI CAYC

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Diagnostika - VCDS. Urobiť logovanie počas jazdy,motor prevádzková teplota,dla možností oblasť 2000 ot dla možnosti ustálená jazda, log v csv
otáčky
dávka paliva
pedál plynu
diferenčný tlak
teplota za turbom
teplota pred DPF
teplota za DPF
lambda sonda hodnota
uwa0911489030
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.12.2022 17:49
Zdieľať na Facebook

Re: Permanentna regeneracia DPF octavia 2 1.6 TDI CAYC

Príspevok od používateľa uwa0911489030 »

Robili sme dnes opat diagnostiku.
Bohuzial som si precital tuto odpoved az teraz - ale sledovali sme plus minus tie veci ktore ste spomenuli.

Zvlastne je ze vyhodilo chybu vahy vzduchu aj napriek tomu ze som ju vcera menil a ked sme pozerali hodnoty predpokladane/skutocne pocas jazdy tak to sedelo.

Zaroven sme si vsimli ze vykazuje chyby pri oxygen sensor, oxygen sensor heating, secondary air injection - pise selhalo nebo nekompletne...

Cize lambda sonda dalsia vec co skusit vymenit?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Permanentna regeneracia DPF octavia 2 1.6 TDI CAYC

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Pozor...váha nemá požiadavku,má iba reálny prietok.
Či meniť ? pre obe veci platí to isté.Treba si zodpovedať čo platí....1 - váha ( alebo lambda) je správna, je zlý prietok
2 - váha vykazuje nesprávne hodnoty tj je vadná
Podla toho sa potom mení alebo hladá ďalej
Pokiaľ začnete zbrucha meniť veci bez jasnej potreby príde jedine ďalší a ďalší problém.Všetko okolo regenerácie je vzájomne neskutočne prepojené,treba dasať krát merať kým sa raz strihne,preto sa vyhodnocuje práca toho všetkého ako celok
vlado187
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 31.10.2020 12:34
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa vlado187 »

Ahoj, možno to nie je tvoj prípad ale mal som podobný problém na Octavii 3, 2.0 TDI. Vypaľovalo mi filter cca každých 50 km. Bolo nefunkčné nejaké čidlo diferenčného tlaku alebo tak nejak sa to volalo. Po výmene zrazu všetko ok.
herin
Príspevky: 1273
Dátum registrácie: 26.06.2008 08:33
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa herin »

Ahoj, tú váhu vzduchu si kupoval origo, alebo náhradu?Lebo tieto elektronické vecičky pokial nie su origo, tak ani nemusia byť moc dobré...vlastná skusenosť...
Môže to byť snímač diferenčného tlaku..nachádza sa hore na motore od stieračov..idu do neho 2 hadičky a je prichytený torxom/je to čierna krabička cca 5 cm velká/...odchádza to velmi často, mne to odišlo pri 120 000 km a to mi ešte predajca povedal, že mi to vydržalo dosť dlho..síce na inom aute VW ale tiež mi často regenerovalo filter..s autom radšej nejazdiť, alebo ak je nutné do výmeny..odporučam kupovať originál VW cena okolo 50 eur...neoriginály su možno o 10 eur lacnejšie takže nie je o čom...
royal555
Príspevky: 415
Dátum registrácie: 29.05.2009 15:30
Bydlisko: RV
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa royal555 »

Ahoj, mam rovnaky typ motora akurat v Golfe, najazdene 240k (auto mam od nova, povodne DPF, EGR uz treti... :203: ). Mozno vies, mozno nie, ale otacky nemusia byt pri CAYC zvysene len ked regeneruje ale napriklad aj v lete ked ide klimatizacia alebo v zime ked je auto studene a ty hned zapnes kurenie (ma to elektricke spiraly vo vyduchoch takze vlazny vzduch ide okamzite). Napadlo mi to najma kvoli tomu, ze ti to zacalo robit na jesen ked sa ochladilo a najma auto nic nehlasi cez diagnostiku (chyba vahy vzduchu tam mohla ostat zo vcera? mazali ste chyby?). A dalsia vec, ze stiplavo smrdi CAYC vzdy ked je studeny, ked sa vypaluje tak to smrdi uplne inac, skor za niecim zhorenym, uz som sa toho nacuchal hodne. :d :D
Používateľov profilový obrázok
sherdog
Príspevky: 548
Dátum registrácie: 07.11.2009 10:46
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa sherdog »

Zvýšené otáčky keď je motor teplý som zažil snáď na 5 typoch motoroch 2,0TDI. Robia to všetky ak poklesne napätie aj s teplým motorom. A hlavne ak odchádza baterka a v aute je kopec zapnutých spotrebičov. To je prípad keď to nesúvisí s regeneráciou. Zvýšené volnobežné otáčky nie vždy (ak vôbec) znamenajú regeneráciu.
uwa0911489030
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 05.12.2022 17:49
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa uwa0911489030 »

Ano vsetky diely kupujem original vag alebo oem to uz som z vlastnej skusenosti zistil ze sa neoplati kupovat lacne nahrady (pritom niekedy je original aj lacnejsi).

Snimac tlaku som menil asi pred mesiacom to bolo asi prve co som skusil. (ten je tusim Bosch)
Vaha vzduchu original vag menena tento tyzden - chybu sme vymazali ale cievka s kontrolkou motora sa rozblikala znova - avsak na diagnostike v grafe ta vaha vzduchu isla uz ako mala narozdiel od tej predtym.

Dnes som vymenil aj lambda sondu (povodna bola cela zacmudena) avsak pri testovacej jazde som opat videl v spatnom zrkadle biely kudol dymu.

Dalsi poznatok je ze mi pomaly ale isto ubuda chladiaca kvapalina z nadobky - doliali sme po rysku max a aktualne po asi 3-4 dnoch je uz skoro na ryske min. (ak unika do turba to by mohlo vysvetlovat ten biely dym)

Ano je pravda ze otacky su vyssie kvoli chladu ale predpokladam ze by nemali byt vyssie ked uz je zohriaty motor. A hlavne na diagnostike vzdy ukaze ze posledna regeneracia par desiatok minut dozadu + spotreba na plnu nadrz cca 600-650km co som predtym spravil aj 900-1000.


Mozno mi z toho uz len hrabe ale nemyslim si ze je to auto v norme :) Ak mate kontakt na niekoho kto to bude vediet presne zdiagnostikovat a povedat kde je chyba budem rad za kontakt :) som z BA
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , 1.6 TDI , CAYC - permanentna regeneracia DPF

Príspevok od používateľa seven549 »

uwa0911489030 napísal: 18.01.2023 16:58

Pri jazde s diagnostikou som si vsimol ze pri akceleracii velmi rychlo stupa hodnota sadzi v DPF - z 9mg na cca 20-25g kde DPF spusta regeneraciu.


tie sadze su vstreky egr a preco to robia vstreky a egr treba preverit
Napísať odpoveď

Návrat na "AUTOMOBILY - Všeobecná diskusia"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: db69 a 54 neregistrovaných