Skoda Octavia II tdi - zlý teplý štart

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Zásadná chyba ktorá sa neustále opakuje a platí aj tu.....Každý si niečo myslí,a tak je myslitelov až až
Je nesmierne zaujímavé vnímať slovenský spôsob opráv.Skúša sa....no a ešte myslí
Nemeria sa,nevie sa čo sa dá merať,nevie sa ako sa dá merať,nevie sa čím sa dá merať....ale myslí sa !
A do toho sa ešte zapojí skvelá slovenská diagnostická škola.Čítanie chýb...a potom sa už ani len nemyslí,ale rovno vymieňa.
Ale treba poznamenať že je to cesta správna,cesta prosperity.Sprostý mechanik zarobí tým viac,čím je sprostejší.Akonáhle zmúdrie a začne opravovať len to čo je treba,čo sú ponajviac prkotinkové veci,je po zárobku.
Ludia nemajú problém zaplatiť 500e.- za výmenu turbíny,ideálne ak to vychádza na 499 e.- plus 1 e.- práca.
Ale zaplatiť 100 e.- za tri dni hladania ihly v kope sena a opravu predretého káblika za 0 e.- to je hovado,sviňa mechanik.Našiel jeden debilný káblik a za jeho zaizolovanie si zobral stovku,chrapúň jeden.
A tu Ti jeden napíše...ak si taký expert,tak napíš čo tomu môjmu motoru je ??!!
Nie som expert..som blbý,mám to z najlepšieho zdroja
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Nechapem-ked starter toci riadne,preco ho vymenit?Preco vymenit baterku?Rec bola u tepleho motora,nie u studeneho.Ked studeny vie pretopcit,teply uz nevie,pricom aj baterka bola nabijana pocas jazdy kym sa motor zahrieval.Chyba je v motore,v pal.systeme,alebo v elektronike,a nie v softe RJ.Soft sa neupravuje po cca 200000km.Kto preise sioft,len vy..be so zakaznikom,h..o vie o principe fungovania motora,a pred zakaznikom je kralom,lebo nikto nevedel opravovat len ON,pricom je velky neodbornik.U starsich motoroch ktore uz maju jieco za sebou je slabsia kompresia atd,a kvoli tomu sa tazko startuje,pricom startovacia davka ostala POVODNA.teraz bud prepiseme soft aby motor mal vatsiu davku/sprostost,vy..nie s motorom/,alebo dame opravit motor/kompresiu/.teraz neide o cenach,ale o oprvae o riadnej oprave motora.
mauditt
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.09.2007 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mauditt »

mhlavaty napísal:
mauditt napísal:Pre mhlavaty: No dobre, ak si taký expert, poraď niečo čo stojí za to.Vyskúšal som už toho dosť a zatiaľ pomohol ten spätný ventil na 16 mesiacov. Predpokladám, že v elektrike to nie je ak sa to neprejavilo ani raz až dnes odvtedy. Naftu to držalo a bolo to riešením. Ako ty môžeš vedieť, či nie je niečo upchaté na hadičke v čerpadle. Kto nič nevyskúša, tak na nič nepríde. Som síce laik ale nepíšem prázdne vety ako ty, ktoré nikomu nepomôžu. Ak chceš poradiť a niečo múdre vieš, tak napíš. Ak nie, tak radšej sa nevyjadruj.
Odpoviem Ti priamo.Najprv Ťa skasírujú všetci blbci v branži.Ak TI už neostal ani groš a blbci majú zarobené,potom má prísť "expert" a dať radu ktorá je zadarmo. V tomto programe je asi chyba,napriek tomu som skúšal Ťa naviesť k riešeniu
Niektoré diely si viem vymeniť bezplatne, takže ma to nestojí nič...preto to chcem vymeniť a vyskúšať....Otázka na Teba - Myslíš v softe mojej octavie je problém ?
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

urcite nie.
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

>>Myslíš v softe mojej octavie je problém ?

Ved to vyskusaj, ved hore som uz dal aj navod..
Cize este raz.
V danom case, ked bude problem so startom, tak odpoj konektor pre snimac teploty vody a zasun tam 5KOhm odpor. Ak to okamzite nastartuje, tak mas v RJ soft, ktory si tie otacky v zavisloti od teploty pre povolenie davky paliva sleduje..

Ak sa nic nezmeni, a problem je nadalej, tak chybu v softe nehladaj..

------------
U mna je to proste nevyladena cast softu, ktora sa veselo instaluje..Rovnako je na tom u VW cast softu pre elektricke servo, kde sa uplnou uzkostlivostou sleduje prahovy pokles napatia, cim majitela nuti predcasne vymenit bateriu, ktora by este do zimy vydrzala..Je toho viac...
Napr u vozidiel BMW je tato prehnana kontrola prvkov od roku 2007 absolutne neumerna a rapidne znizuje spolahlivost vozidla, vysledok sa uz aj dostavuje...odstavene BMW-cka s otvorenou kapotou s ktorymi nejde hnut a vola sa odtah..atd..
mauditt
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.09.2007 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mauditt »

5KOhm odpor - kde to zoženiem ?

Neverím, že to pomôže, pretože už som mal menené čidlo teploty chladiacej kvapaliny za originál nové a prejavilo sa to hne´d na druhý deň. Ono citeľne nemá naftu potrebnú k štartu, pretože chytá to pomaly a postupne na tretí-štvrtý krát pri dlhom točení. Keď som mal ten spätný ventil nový chytalo to vždy na 1/4 otáčky, či bola teplota -25 stupňov alebo +35 stupňov a taktiež bez ohľadu na stav nafty v nádrži.
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

Ved, ale ja tu nikde nepisem, ze je problem v cidle, ja som dal len navod, ako zistit, ci je chyba v softe, ..touto metodou ten soft oklames (zije v tom, ze je motor studeny a vtedy necaka od startera, ze bude tocit 250 otackami) , a zaroven aj zistis, ze v RJ tato cast napisaneho kodu je ..tod.. cele,,

Taktiez netvrdim, ze mas problem v softe, treba vzdy najprv merat, az potom nieco menit...

>>>
5KOhm odpor - kde to zoženiem ?

Akoze kde, skocim do obchodu a kupim vrstvovy odpor 4.7Kohm a hotovo..Pri tychto hodnotach sa na 100ohmov nehraje..pri tejto ohmickej hodnote je motor urcite studeny..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mauditt napísal:5KOhm odpor - kde to zoženiem ?

Neverím, že to pomôže, pretože už som mal menené čidlo teploty chladiacej kvapaliny za originál nové a prejavilo sa to hne´d na druhý deň. Ono citeľne nemá naftu potrebnú k štartu, pretože chytá to pomaly a postupne na tretí-štvrtý krát pri dlhom točení. Keď som mal ten spätný ventil nový chytalo to vždy na 1/4 otáčky, či bola teplota -25 stupňov alebo +35 stupňov a taktiež bez ohľadu na stav nafty v nádrži.
Toto už dostáva prijatelnejšiu formu,začínaš si dávať dokopy súvislosti.
Či sa softu dotýkať alebo nie,sa nevyjadrím,ja som sa ho za štyridsať rokov nedotkol.V tom dlhom príspevku sa Roberbo vyjadril v zmysle,že pre štart treba vytvoriť podmienky.Plný súhlas.Vo forme ako na to,sa síce názorovo nezhodujeme ale veta platí aj tak.
diesel potrebuje ku štartu niekolko podmienok.Mechanický stav aby dokázal vytvoriť kompresiou vzduchu zápalnú hodnotu naftu.
Ak ju pre nízku teplotu má problém dosiahnuť,treba pomôcť žhavením.
V presnú chvílu treba presnú dávku paliva (väčšiu než pre prevádzkový chod) a túto pripraviť tak aby bola zápalná.
Ak to vyzerá jednoduchučko,je to zdanie.Skočím hodne dopredu.
Aj najprimitívnejšia naftová mašinka mala (aj bez elektroniky) mechanizmy,ktoré zabezpečili podmienky pre štart.
Nové vstrekovacie mechanizmy si tieto veci ošetrujú elektronicky a preto dávajú určité možnosti zásahov do tvorby vstreku čo logicky spôsobilo že týmito skratkami sa začalo opravovať niečo,čo by sa takto opravovať nemalo.Síce zmení podmienky a štartu to samozrejme vie pomôcť,ale nerieši problém pre ktorý zhoršený stav nastal. Tu síce zase niekto môže napísať,ale už štartujem dobre a to je hlavné. Ak niekomu toto vyhovuje,nech ide touto cestou.
Ak si dal spätný ventil a pomohlo,nuž si vyriešil problém,síce zle,ale vyriešil.Ak máš problém v okruhu nízkeho tlaku,tak ho treba identifikovať.
Tak Hdi ako aj PD má dané podmienky ktoré musí nízky tlak splniť.Mám podozrenie že neplní.
Na otázku..a čo mám robiť,je iba jedna odpoveď.Merať
Aj u PD sa tlak meria,dokonca ide merať aj vysoký tlak dokonca priamo čo robia vstrekovače a ako pracujú,rozdelenie pilotného a hlavného vstreku a pod.
Ale to už sa zvrháva na školenie a nie je účel.
mauditt
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.09.2007 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mauditt »

mhlavaty: Ak si dal spätný ventil a pomohlo,nuž si vyriešil problém,síce zle,ale vyriešil.Ak máš problém v okruhu nízkeho tlaku,tak ho treba identifikovať.

Ok. Poraď mi prosím Ťa ako ho identifikovať a zistiť príčinu.

Tesnenie vstrekov mám nové, teleso palivového filtra mám nové, tandem, vymenený, vstreky boli vonku a sú krásne čisté, štartér je OK, žhaviče nové, čidlo teploty chladiacej kvapaliny nové, Zatiaľ som nemenil palivové čerpadlo v nádrži....

Môžeš aj cez SS.
Vopred ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odmeraj nízky tlak počas štartovania,na volnobehu a vo zvýšených obrátkách.Počas volnobežného choduna kratučkú dobu kým sa hýbe ručička manometra treba stlačením vracačky zastaviť tok paliva.Tak ako na foto
To sú štyri hodnoty tlaku.Tiež z diagnostiky (teplý motor min 80°)vypíš hodnoty kanála 13,18,23
[img]http://img138.imageshack.us/img138/4281/7bsg.jpg[/img]

Uploaded with ImageShack.us
vucko
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 22.04.2008 17:34
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa vucko »

Mne to robili na počkanie cez počítač a stálo ma to 70eur.Odvtedy žiadny problém a to jazdím už tri roky.Mám škodu octáviu kombi 1,9TDI 77kW r.v 2005 VÝCHOD
sosko
Príspevky: 122
Dátum registrácie: 18.02.2008 18:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa sosko »

takisto na pockanie, za 10,- :2f93: , zatial v pohode..
neviem presne uz kedy to bolo, priblizne 2 roky a vyse 50-60 tis spat..octa 77kw a mala tusim kol 180tis
viktorstrbka
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 24.08.2013 08:42
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II tdi - zlý teplý štart

Príspevok od používateľa viktorstrbka »

zdravím a oživujem na chvíľu túto tému nakoľko mám podobný problém s 1.9 tdi PD AXR.
Za studena chytá okamžite ale za tepla sa mi každý druhý krát stane, že musím dlho točiť. štartér je nový, baterka je nová 100 ah. Aj počuť, že štartér točí rýchlo ale akoby nemal naftu.
Mechanik mi s úsmevom na tvári hovoril, že to v pohode vyriešime zvýšením dávky paliva pri štarte a pomôže to. bojím sa však, že či si nerozhasím niečo iné, napríklad, či prejdem na emisnej a podobne.
Svoju rolu tu hrá aj to, že auto má 14 rokov takže vymienať nejaké drahé diely typu tandem a podobne pre mňa nie je veľmi príjemné. štartér som dal nový lebo už potreboval a mal problém aj v zime. tiež som vymenil palivový filter. skúšal som odpojiť čidlo chladiacej kvapaliny ale nepomohlo to.

čo ma však znepokojuje viac je fakt, že vždy po tom ako po nejakej dobe motor naštartuje, tak niekedy do 1 minuty a niekedy do 5 minut jazdy mi náhle zhasne motor!!

je to veľmi nepríjemné zvlášť v tme na okreske sa mi to stalo a skoro ma prešiel kamion kedže som nesvietil na moment.

prosím berte to tak, že nie som odborník no to neznamená, že sa nechám podojiť od každého garážmajstra, ktorý mi odporučí zázračné riešenie problému. Radšej pred tým sa poradím či sú aj iné možnosti.

dakujem pekne.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II tdi - zlý teplý štart

Príspevok od používateľa mhlavaty »

74 kW pumpáč už z EDC16.Je nutné začať od km a servisnej histórii čo a kedy sa robilo pri akých km,to je klúčové.Riešim 20 ročnú kombi A4 AVB tiež 74 kW,mrte km a gazda dobre vie prečo rieši.A to má starší pumpáč,ešte EDC 15. To auto dojazdí až jeho vnuk a on to dobre vie.
peterson999
Príspevky: 527
Dátum registrácie: 03.01.2022 23:07
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II tdi - zlý teplý štart

Príspevok od používateľa peterson999 »

Meni sa čo je vadné

1.9tdi ak nestartuje za tepla, velmi casto je chyba starter. Nezoberal som ich ani nemera cize si len domyslam ze sa jedna o medzizavitovy skrat vdaka zvyseniu teploty a zhorseniu izolacie lakovaneho vinutia. To mi dava logiku ale NEVIEM TI CIZE STRIELAM MOZNO CAPA. V kazdom pripade to vie kazdy opravar TDi lebo sa tych startrov namenil ako dnes EGR pri 1.6tdi ...

Ak je problem baterka, skusi sa nabit, ak nedrzi kapacitu tak hned nova, nešpekuluje sa a necaka sa kedy kľakne. Ja ked mam baterku 4 roky ide von a necakam ci v zime po chladnej noci nastartujem alebo nie. Baterka sa da pouzit aj do solaru aj do traktorika aj darovat chudobnemu co nema na novu.

Asi pred 10r mi profik na TDI hovori ze ludia si daju čipovať auta ktore maju problem technicky. Nakoniec skoncia u neho, da im povodny soft, opravi zavadu a ludia KUKAJU ze ide lepsie ako načipovane. Poznam čipera ktory najprv da motor do 100% stavu a az potom sa čipuje. Nie ze donesiem k lacnemu lebo len 150e a on mi nacipuje lebo lacno ... Takto nie, potom su niekedy skody a to dost velke...
Sranda musí byť aj keď na chleba nebude ...
Keď sa rúbe les, lietajú triesky. Za čistý stôl a víno mi to stojí.
Plávam proti prúdu, piškám proti vetru...
Múdry sa pýta, hlupák vie všetko ...

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 32 neregistrovaných