Skoda Octavia II tdi - zlý teplý štart

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

adrian69
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 01.08.2006 19:03
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia II tdi - zlý teplý štart

Príspevok od používateľa adrian69 »

Ahojte! Sorry za oživenie temy, mam problem na OCT.II r.v. 2005 1,9tdi s teplým startom. Hlavne by ma zaujimal nazor tých ktorí robili upravu RJ cez VAG. kolko vás to stálo? dlhodobé skusenoti- problém sa nevracia? Spotreba sa nezvýsila?
Vo viacerých tem je spominané ze treba skontrolovat baterku, starter, snimac teploty, potom gumicky vstrekov atd. ale nie vzdy pomoze.
kkk18
Príspevky: 20
Dátum registrácie: 15.11.2010 19:46
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kkk18 »

mna to upravenie mapy stalo cca 100e uz si nepamatam dobre,spotreba rovnaka a rok a pol to šlapalo dobre potom som auto predal,ziaden repas starteru ani nova baterka nepomoze,vyhodene prachy.robil mi to jeden v ZM.
adrian69
Príspevky: 212
Dátum registrácie: 01.08.2006 19:03
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa adrian69 »

dakujem za odpoved, ma este niekto skusenost, alebo vsetci to riesite s výmenou baterky a startera?
radusko351
Príspevky: 484
Dátum registrácie: 07.05.2012 21:32
Bydlisko: Nove Zamky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa radusko351 »

zvysit startovaciu davku da sa to aj cez vcds ziaden problem stym nikto nemal co viem a co som komu robil, a pomoze aj starter, lebo pocase zoslabne a uz netoci tak jak ma,
Panoramix
Príspevky: 1
Dátum registrácie: 16.03.2011 20:36
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Panoramix »

hm no toto
Naposledy upravil/-a Panoramix v 22.08.2013 20:34, upravené celkom 3 krát.
mauditt
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.09.2007 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mauditt »

Ahojte chalani, objavil sa mi dnes ráno opätovný problém so štartom aj so spätným ventilom, pričom od 04 / 2012 po jeho inštalovaní nebol do dnešného dňa ani raz:

http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=90

Idem dnes meniť podávacie čarpadlo za originál nové a to mám len 65000km najazdených. Ak by sa to prejavilo ešte raz po dnešnej výmene, máte nejaký dobrý tip, v čom by to mohlo byť ? Mením ho preto, lebo jeden známy mal rovnaký problém a po výmene čerpadla sa problém vyriešil úplne...to znamená štarty už mal vždy na prvú šupu bez ohľadu na stav nafty v nádrži alebo na stav teploty okolia. Poznáte niekoho kto by vedel upraviť softvérovo "mapu" na môj typ Octavia II, 1,9TDi, 77kW, 11/2008.
Ďakujem.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Neviem prečo prišlo do módy veci riešiť tak ako sa nemajú riešiť. To čo ideš robiť je pokúšanie šťastia alebo hra na slepú babu.
Ak máš zlé podávacie čerpadlo,tak ho treba meniť.Ibaže nemáš ani potuchy či je dobré alebo nie.A softvér už nejdem ani komentovať,lebo by to bez vybraných slov nešlo
mauditt
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.09.2007 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mauditt »

Dobre, čo teda navrhuješ ? Vyriešil už niekto niečo podobné alebo rovnaké na tomto type auta ?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ja by som bez odmerania a istoty že mením zlú vec sa ničoho ani nedotkol.Ja nemám čo navrhovať,každý si robí ako chce.Ja môžem iba sám sebe určiť ako budem postupovať,ale TY si riešiš problém sám,systém nepoznáš,nie si na podobné veci vybavený ani znalostami ani zariadením,preto to budeš riešiť ako vieš.Čo je úplne v pohode a ak by si sa nepýtal,nepísal by som svoj názor na vec.Mne je šumafuk ak si niekto nechá rýpať do softu miesto aby si dal veci do poriadku tak hladá skratky. A môžeš si byť úplne istý že to ide riešiť bez zásahu do softu,bez zvyšovania dávok a pod vychytralých riešení.
Niekde je problém,ten ale treba riešiť,nie ho obchcať iným riešením.Niekedy sa obchcanie nevyplatí.Proste riešiť to,čo riešiť treba,nie iné
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

TANDEM
Tu som pisal, ako zistit, ci je problem v podavacom cerpadle.. Treba ist po tom..

http://forum.autobazar.eu/prispevok5509 ... cie#550992


S tou "upravou map", co je samozrejme trosku zle pomenovane, to nevidim az tak zle, lebo upravuje sa naozaj len cast pri startovani. JE TO CHYBA VYROBCU, inak povedane UMELO VYMYSLENA CHYBA softverovym sposobom,..lebo starter este pekne toci, ale nastartovat sa aj tak neda..,

Toto obmedzenie je zviazane poctom otacok motora a teplotou , pri starte sa vyhodnocuje. Preto aj u niekoho zaberie oklamanie cidla teploty motora, popisovane na forach.. atd, co ja osobne nedoporucujem.. u niekoho zvysovanie davky paliva, len tu uz treba brat do uvahy typ vstrekovania atd.. nic z to nieriesi pricinu..

S narastajucim problemom, vyrobca u niektorych aut a u niektorych starsich typ RJ, kde su osadene 1MB pamate typu eprom (128x8) napaloval uz zrazu novy softver. Proste neurobil nic ine, len v programe znizil podmienku pre davkovanie paliva v zavislosti od otacok motora a teploty.
Ako zazrakom tieto auta, ktora maju uz tuto verziu softveru, uz nemusia riesit problem opotrebovania startera (ktory inak stale toci), ani problem znizenej kapacity baterie....

Su RJ - aj ked auto novy rocnik, moze mat kludne tento typ RJ, kde je problem ..
Su auta s inymi RJ, kde rovnako nadalej ulozena hodnota neodpovedajuca pre nutnu vymenu startera,
Riesi sa dosiahnutie uplne rovnakeho vysledku, len tam uz niesu epromy 27c010 alebo ekvivalent pre flash,

Vsetko, to co som tu napisal uz v dnesnej dobe riesi X firiem za par eur.
Naposledy upravil/-a Roberbo v 23.08.2013 04:29, upravené celkom 2 krát.
mauditt
Príspevky: 15
Dátum registrácie: 02.09.2007 14:32
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mauditt »

Pre mhlavaty: No dobre, ak si taký expert, poraď niečo čo stojí za to.Vyskúšal som už toho dosť a zatiaľ pomohol ten spätný ventil na 16 mesiacov. Predpokladám, že v elektrike to nie je ak sa to neprejavilo ani raz až dnes odvtedy. Naftu to držalo a bolo to riešením. Ako ty môžeš vedieť, či nie je niečo upchaté na hadičke v čerpadle. Kto nič nevyskúša, tak na nič nepríde. Som síce laik ale nepíšem prázdne vety ako ty, ktoré nikomu nepomôžu. Ak chceš poradiť a niečo múdre vieš, tak napíš. Ak nie, tak radšej sa nevyjadruj.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mauditt- kto nevyskusa na nic nepride.Nic netreba dokonca sa nesmie skusat pri autoservisnych oprav,ak sa to stane,je to uz neodbornost.Dokonca sam si pises ze si laik,to krasne vidno co si pisal,treba merat merat a este raz merat vsetko co treba,motor treba opravit a nie upravit.Kto "opravi" motor s upravou softu,hovno vie o celom principe fungovania motora.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Škoda slov,je to hrach na stenu.
Roberbo...vyjadrím sa k jedinej veci ktorou je táto veta z dlhého príspevku..... Proste neurobil nic ine, len v programe znizil podmienku pre davkovanie paliva v zavislosti od otacok motora a teploty.

Prečo táto podmienka vo vadnom softe výrobcu ktorú tam akosi iplementoval neplatí celé roky a kopec tisícok km.Potom príde jeden pekný deň,softvér sa zobudí a už robí problémy.
Budem úprimný,neberiem nikomu jeho názor,len ho nezdielam.
Ak by uvedené platilo,nikdy by nenaštartovali autá čo mi tu niekedy stoja,ledva skuhrá štarter ale naštartujú.Nikdy nedotknuté softy,tu kúpené autá ,neriešené,jasná servisná minulosť
Teraz mi napadá,koľko ich bolo štartovaných boosterom,lebo štarter ledva točil.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

mauditt napísal:Pre mhlavaty: No dobre, ak si taký expert, poraď niečo čo stojí za to.Vyskúšal som už toho dosť a zatiaľ pomohol ten spätný ventil na 16 mesiacov. Predpokladám, že v elektrike to nie je ak sa to neprejavilo ani raz až dnes odvtedy. Naftu to držalo a bolo to riešením. Ako ty môžeš vedieť, či nie je niečo upchaté na hadičke v čerpadle. Kto nič nevyskúša, tak na nič nepríde. Som síce laik ale nepíšem prázdne vety ako ty, ktoré nikomu nepomôžu. Ak chceš poradiť a niečo múdre vieš, tak napíš. Ak nie, tak radšej sa nevyjadruj.
Odpoviem Ti priamo.Najprv Ťa skasírujú všetci blbci v branži.Ak TI už neostal ani groš a blbci majú zarobené,potom má prísť "expert" a dať radu ktorá je zadarmo. V tomto programe je asi chyba,napriek tomu som skúšal Ťa naviesť k riešeniu
Roberbo
Príspevky: 428
Dátum registrácie: 19.12.2007 16:13
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Roberbo »

mhlavaty napísal: ...Ak by uvedené platilo,nikdy by nenaštartovali autá čo mi tu niekedy stoja,ledva skuhrá štarter ale naštartujú.Nikdy nedotknuté softy,tu kúpené autá ,neriešené,jasná servisná minulosť
Teraz mi napadá,koľko ich bolo štartovaných boosterom,lebo štarter ledva točil.

1. ...No ved prave o to ide..za studena startuju vsetky, jedna sa o teply start,...preto sa tento softverovy problem v case chyby da lahko odhalit vlozenim odporu namiesto cidla teploty

2. Je zas velke mnozstvo riadiacich jednotiek so softom, kde startovacia davka paliva uz nie je zavisla na otackach motora. Tito majitelia problem predcasnej vymeny startera urcite riesit nemusia.
Len aj na tomto fore je niekolko tem, kedy zakaznik problem musel vyriesit vymenou startera, a to ani ledva netocil..

Ja teraz netvrdim, ze aj tento clovek ma tento problem, priciny byvaju rozne, od chyb T-cka na filtry, cez problem na podavacom cerpadle az cez gumicky..
A zas u niektorych cez vymenu startera, a az pre nich plati to, co som tu pisal..

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných