Škoda Octavia II RS TDi 2008 + názory majitelov

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

SBstano
Príspevky: 21
Dátum registrácie: 15.10.2005 01:13
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia II RS TDi 2008 + názory majitelov

Príspevok od používateľa SBstano »

Nazdarek, chcel by som vas nazor a skusenosti so Škoda Octavia III Combi 2.0 TDI RS od r.v. 2008. Mam o taketo auto zaujem no rad by som sa dozvedel zo skusenosti inych vsetky klady aj zapory.Rad by som od tych co take auto maju alebo mali. dakujem
Naposledy upravil/-a SBstano v 28.07.2011 19:32, upravené celkom 2 krát.
kuko943
Príspevky: 3
Dátum registrácie: 27.07.2011 22:20
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kuko943 »

Take auto som sice nemal, ale asi kazdy ti napise ze 2.0 TDI urcite nie ....
Kujon78
Carschanger
Príspevky: 5424
Dátum registrácie: 17.10.2005 23:45
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Kujon78 »

ak kúpiš auto a ostane ti 4 x 300 € na vstreky, 700 € na spojku a zotrvačník, 600 € na turbo, plus máš ešte jedno auto ako rezervné na ktorom budeš chodiť keď bude v servise RS-ka ......

... tak neváhaj a smelo do toho
tomas1982
Príspevky: 51
Dátum registrácie: 27.12.2006 13:40
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa tomas1982 »

poopravim ta 4 krat po 500 eur.na vstreky.vlastna skusenost,takze 2,0 kadla kadla 125 kw ani zadarmo.Ber 2,0 TFSI a budes vysmiaty jak leco.
eerl
Príspevky: 216
Dátum registrácie: 25.04.2008 09:28
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa eerl »

my sme zohnali po 350 kus na 125kw
ldcentrumlh
Príspevky: 201
Dátum registrácie: 27.02.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ldcentrumlh »

no to je super...za to co vymenis na dieslovom vstreky mas v benzinovom LPG... Siel by som do benzinu...
viktorDDD
Príspevky: 761
Dátum registrácie: 07.07.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa viktorDDD »

to sa fakt tak oplatí priplatiť si cca 4tis. € za +20kW a možno kus lepšie jazdné vlastnosti oproti klasickej 2,0TDi (keď beriem že klasika bude stáť okolo 10tis. a RS okolo 14-15tis. z toho roku)

nevravím keby to bol rozdiel ako napr. klasická audi A4 verzus S4
romysisa
Príspevky: 424
Dátum registrácie: 08.06.2008 12:48
Bydlisko: TT
Zdieľať na Facebook

precitaj si toto !!!

Príspevok od používateľa romysisa »

Velmi rádi diskutujeme s ostatními o tom, zda je lepší do auta motor naftový nebo benzínový. Ačkoli se v redakci neoznačujeme za ortodoxní vyznavače zážehového motoru, nestydíme a nebojíme se veřejně přiznat, že motor vznětový nepatří zrovna mezi naše oblíbené.

Zde uvádíme pět argumentů, proč bychom si raději koupili auto, které spaluje benzín.

Nesouhlasíte s námi? Napadá vás další argument, proč nekupovat diesel? Diskuse pod článkem je tu od toho, abyste vyjádřili svůj názor!



Diesel stojí víc peněz

Určitě jste už někdy slyšeli pořekadlo, že peníze jsou vždycky až na prvním místě. A u auta na každodenní ježdění to platí rozhodně. Téma, komu se vyplatí diesel, jsme už rozebírali mnohokrát a vždycky je to věc velmi individuální. Ale nikdy nepřestanou platit základní pravidla, aby si to každý mohl promyslet a spočítat sám a nakonec si položil otázku: „Vyplatí se ještě vůbec diesel?“

Ačkoli na vás palubní počítač dieselového auta vyhazuje hezká čísla spotřeby, nic není tak růžové, jak to na první pohled vypadá. Pokud spočítáte jen náklady na palivo, samozřejmě vám vyjde jeden kilometr levněji s dieselovým autem, ale nezapomeňte do propočtů kalkulovat také:
- vyšší pořizovací cenu naftového auta
- vyšší servisní náklady od běžné údržby po radikální opravy
Protože vznětový motor pracuje s mnohem většími sílami a tlaky, je konstrukčně složitější, a tak i náchylnější. Plno lidí přitom nedodržuje základní poučky, jak se k přeplňovanému dieselovému motoru chovat. Dalším rizikem v našich podmínkách je také nekvalitní palivo, na které jsou moderní naftové motory velmi citlivé.



Diesel je nekultivovaný

Bavit se o motoru 4.2 TDI v novém Audi A8 nemá smysl, protože to je mimo sféru většiny z nás. Lidé volí zpravidla čtyřválcové motory o objemu od 1,6 do 2,0 l.

Konstruktérům trvalo hodně dlouho, než se jim podařilo dostat vibrace, hluk a zvuk těchto motorů na snesitelnou mez. Jakkoli ale může být čtyřválec 2.0 TDI pod kapotou vozu Volkswagen Golf GTD dobře odhlučněný a utlumený, nikdy vám neunikne, z jaké pistole musíte tankovat. A to nemluvíme o jeho chodu za studena...

Asi nejlepším příkladem dieselové „kultivovanosti“ jsou motory 1.4 TDI a 1.9 TDI PD, se kterými se plno z nás setkává v bazarových autech z koncernu Volkswagen. Předpokládáme, že bude trvat ještě tak pět až deset let, než se podaří konstruktérům dostat kultivovanost naftových motorů na úroveň dnešních benzínových jednotek.



Diesel není ekologický

Ačkoli se úředníci ohánějí tabulkovým údajem emisí oxidu uhličitého (CO2), složení výfukových plynů dieselových motorů vychází nepoměrně horší, než je tomu u motorů benzínových.

Nejnebezpečnější jsou oxidy dusíku, oxid uhelnatý, pevné částice a saze. Tyto prvky působí přímo na živé organismy a plno vědeckých studií dokazuje, že vdechování zplodin z naftových motorů vážně ohrožuje zdraví.

I nejmodernější dieselové motory jsou stále méně ekologické než benzínové protějšky a jen velmi drahá a velmi složitá technika v podobě filtrů pevných částic a zejména nově vstřikování močoviny do výfuku snižuje jejich negativní dopad na naše zdraví na únosnou míru.



Diesel je pomalejší

Čísla výkonu a točivého momentu vám neřeknou o rychlosti auta všechno. Nesmíte zapomínat, že dieselový motor pracuje zpravidla s polovičními otáčkami oproti motoru benzínovému. Proto, aby se v rychlosti dieselový motor vyrovnal srovnatelnému benzínovému agregátu, potřebuje dlouhé převodové stupně, které „otupují“ jeho sílu přenášenou na kola.

Ve výsledku je tak naftový motor obvykle i pomalejší než srovnatelný benzínový motor. Chcete příklad? Vzpomeňte na náš srovnávací test Škoda Octavia RS: diesel versus benzín. Benzínový motor to natřel na celé čáře dieselovému nejen ve zrychlení a maximální rychlosti, ale dokonce i v pružné akceleraci, ačkoli motor 2.0 TDI vykazuje na papíře o 70 Nm větší točivý moment než motor 2.0 TFSI.

Vidíme to i při našem testování a měření zrychlení na mosteckém polygonu. I relativně silná auta s dieselovými motory jsou pocitově pomalejší než kdejaký benzínový hatchback se šestnáctistovkou...



Diesel není sportovní

Pokud si myslíte, že drcení pedálu plynu na dálnici, tlačení ostatních aut před sebou a vyblikávání všech okolo fotonovými děly s xenonovou náplní je ta pravá sportovní jízda, pak vás nejprve odkážeme na článek Nejhorší mýty o pravidlech jízdy po dálnici, a hned potom na nejbližší psychiatrické vyšetření.

Diesel do sportovního auta nepatří a jestli se s námi chcete hádat, činíte tak zbytečně. Motor spalující naftu totiž už z principu nejlépe pracuje s částečným zatížením v konstantních otáčkách. S rostoucí zátěží, která naopak svědčí motorům benzínovým, klesá efektivita dieselového motoru a začne se ukazovat jeho nevhodnost do sportovního auta.

Nepředvídatelný příval točivého momentu, stejně jako jeho náhlý pokles a zvadnutí výkonu jsou přesně to, co opravdové sportovní svezení kazí. Nejpatrnější je to na okruhu nebo zatočené okresce, kterou dobře znáte.

A proč myslíte, že výrobci do aut jako Porsche 911, BMW M3 nebo Ferrari F458 Italia raději dávají atmosférický benzínový motor?
RADO13
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 02.04.2008 16:50
Zdieľať na Facebook

Re: precitaj si toto !!!

Príspevok od používateľa RADO13 »

JEDNOZNACNE BENZIN_ len keby nebol taky DRAHY takze BENZIN PLYN
cicmanec
Príspevky: 27640
Dátum registrácie: 15.10.2008 14:04
Zdieľať na Facebook

_

Príspevok od používateľa cicmanec »

A ty si inak takto normálny?! Načo si to celé odcitoval?! :angry:
Toretto
Príspevky: 354
Dátum registrácie: 05.06.2006 22:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Toretto »

no som velky zastanca dieslu ale tento motor fakt radšej nie keby ide o 2,0 tdi Cr tak kludne ale 170 konové Pdčko no utekať. Ja som mal sice 140 ps Pd 2,0 a nemal som žiaden problém no ale to bola asi náhoda.
audis
Príspevky: 1002
Dátum registrácie: 08.06.2009 20:43
Bydlisko: Slovensko
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa audis »

mame taku 08cku firemnu. pri 116tis. bol meneny motor, starter, cidla atd... ale co sa tyka jazdy, tak lieta velmi slusne
RADO13
Príspevky: 83
Dátum registrácie: 02.04.2008 16:50
Zdieľať na Facebook

Re: _

Príspevok od používateľa RADO13 »

cicmanec napísal:A ty si inak takto normálny?! Načo si to celé odcitoval?! :angry:
ASI HEJ TAK ASI PODLA TEBA KED SI TAKY NORMALNY AJ STVOJIM SMAJLIKOM NACO JE CITACIA ABY SI TO DOTYCNY VEDEL O KOHO SA JEDNA... :pusa:
miropo
Príspevky: 69
Dátum registrácie: 01.08.2008 17:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa miropo »

Toretto: Škoda Octavia RS r.v. 08, 2,0 TDi 170 k je len common rail, nie PD.
Napísať odpoveď

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 35 neregistrovaných