Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa fzubaty »

Ano, ale ceny dielov su porovnatelne ako na oply, tak na oktavii.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa Thomasl »

Ahoj ,mám motor CRLB ,2,0tdi 110 kw,v Passate B8,nájazd cca 210 Tkm,zatiaľ mi odišiel jeden žhavič,samozrejme sa menili všetky naraz.Pri 180 Tkm,som vymenil rozvody ,cca 200 eur,robil som si to sám ,potom pri 200 Tkm som menil dvojhmotu LUK komplet so spojkou preventívne,náklady cca 500 eur,takisto vo vlastnej réžii,cenová ponuka na výmenu dvojhmoty cez servis VW bola 2150 eur.Inak bežný servis ,brzdy atď.Auto patrí do generácie motorov EA 288,záleží na aký kus natrafíš ,nedá sa plošne sumarizovať ,že táto generácia motorov je horšia,súhlasím s tým ,že je komplikovanejšia na opravu.Poznám ľudí ,ktorí majú nájazd aj cez 300Tkm a nejaké extra problémy nemali..Octavia 2 je dobré auto ,lenže už sa na nich podpísal zub času ,hlavne čo sa týka korózie atď.Zohnať dobrý kus v diesly ,ktorý ma málo najazdených km /reálnych / je asi scifi,takisto stav interéru a karosérie..Ja by som išiel kľudne do novšej generácie,ak máš strach z nafty a nákladov na servis ,choď do benzínu 1,4 Tsi ,príp.
1,5Tsi..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O zlom nie je a nemôže byť reč.Je to rozdiel množstva techniky a zložitosti systému.Je úplne logické že ledkový televízor má techniky naloženej rádove viac ako elektronkový z čias socíka.
Ale ...je horší ? To isté u tej techniky,je až neuveriteľné čo vydrží a čo poskytuje.Lenže rozdiel je v tom,že exponované diely majú životnosť tak ako rozvody.Ak toto dokáže pochopiť každý tak musí rovnako pochopiť že to platí pre kadečo inšie.Ak je toho x10 tak náklady budú tiež x desať.Stále je všetko ok a tak ako má byť.Že zložitosť a množstvo spôsobuje tiež taký nárast nutného času (servisná hodina) plus iná náročnosť na schopnosti tej technike rozumieť...to sú tie rozdiely o ktorých je tu reč.Už neatakujú dvesto tisíc...sú to nepomerne väčšie porcie.Ak ani to nespôsobilo dramaticky nízke ceny jazdeniek ale opak platí,asi to tak blbé nebude po stránke samotnej funkčnosti.Treba len pochopiť rozdiel,ten ktorý vplýva na náklady je prirodzený,treba si len upratať hlavu a nemiešať dojmy a pojmy.Slabé miesto má každý jeden motor každej jednej značky,to si každý normálny majiteľ rýchlo zistí a venuje trocha viac pozornosti aby sa nestalo,čo sa stať nemusí.Čo to obnáša finančne by jeden dospelý človek mal byť schopný pochopiť aj bez vysvetľovania.

Len k poslednej vete...ak máš strach z nafty a nákladov na servis ,choď do benzínu 1,4 Tsi ,príp.
1,5Tsi..

Nazvem to priamo... zaváňa mi to nedobre,ale budiž...čas jednému z nás dá za pravdu.Len jednému kedže máme názor fatálne protismerný
Moonshine
Príspevky: 528
Dátum registrácie: 12.06.2018 15:59
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa Moonshine »

Tipujem, že tie vymeny na opla boli nacenené z huby v autorizáku.
Ja sa čudujem, z čoho dnes ešte tie servisy fungujú. Asi len z poistných udalostí.
Vravím, mramorová podlaha je drahá a ešte drahšia na leštenie a čistotu.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

O ich existenciu si naozaj netreba robiť starosť.Ešte stále sú jediný ktorý hoci z povinnosti ľudí na opravu aut pripravujú,majú splnené podmienky opravovať stále zložitejšiu techniku,tj informácie a vybavenie.V tomto v podstate nemajú vôbec konkurenta a až na jedincov sú jediné hviezdy na scéne.Povinné prehliadky v záruke,systém opráv (menené celky) a schopnosť riešiť aj veci stojace na informáciách značky im vytvárajú takmer bezkokurenčné prostredie.Autorizák nežije z predaja aut,presnejšie nepriamo.Auto nemusíš kúpiť...no problém.Ale ak kúpiš,opravovať už musíš.Je to vzťah ako jedlo - stolica.Čosi môžeš a čosi musíš.
Thomasl
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04.10.2009 15:38
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa Thomasl »

odpoviem p. Hlavatému k mojej poslednej vete ohľadom voľby k benzínu, zadávateľ má strach z finančných nákladov na servis moderného dieslového auta,lebo inak by túto tému nezaložil,áno moderný jazdený diesel dokáže nepríjemnejšie finančne prekvapiť viac ako moderný benzín, s tým sa dúfam zhodneme.tí solventnejší neriešia cenu opravy v servise a nekupujú jazdenky,je to niekedy aj o šťastí čo človek kúpy ...čiže pravdepodobnosť fin.nepríjemností je v diesli vyššia..
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Mám na to opačný názor,ale ozaj nie je nutné aby sme zdielali rovnaké pohľady na vec.Každý z nás má svoj názor niečím podopretý.Čo ma ale desí je rozdiel nákladov tj objektívne nevyhnutných,podopretých meraniami diagnostikov atd atd a nákladov na opravu deklarovaných dielňami na základe (vlastne ani boh nevie čoho) divných praktík.To formuje pohľad akým majiteľ potom vidí prevádzku svojeho tátoša.Tri veľké výdaje (zbytočné) a žiadna náprava...potom taký je aj názor,a čudná prax začínať najdrahšími vecami.Meniť a meniť,na základe skúsime a uvidíme.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa seven549 »

Moonshine napísal: 28.02.2024 12:53 Tipujem, že tie vymeny na opla boli nacenené z huby v autorizáku.
Ja sa čudujem, z čoho dnes ešte tie servisy fungujú. Asi len z poistných udalostí.
Vravím, mramorová podlaha je drahá a ešte drahšia na leštenie a čistotu.
no zase az tak tie autorizaky niesu drahe.aj taky garaznik pyta tolko co autorizak.pytaju niektory aj 50 euro hodina prace na aute typu passat mondeo superb

mne osobne zalezi na kvalite.je mi jedno ako dlho to bude mechanik robit ide o to aby to bolo tak ako ma byt a nechcem vidiet ziadne silikony na tesneniach.

dal som naschval opravit do servisu 17 rocne mondeo.vymenit hlavu valcov.ked som garaznikovi povedal to auto musi tocit 1200km trate kazdy dal od toho ruky prec.

autorizak no problem.1700 euro to stalo z dielmi+ robota.bez druhej hlavy valcov.tam sme sa uz dohodli ze oni to zozenu daju spravit a zaplatim bez faktury.

a dali to tak ze nemam co vycitat.kazda sroba nova aj vyfukove sroby take ako maju byt.tepelne stity pomenene okolo turba vsade kde s trhali srobky.platil som 18 hodin prace ,az po troch dnoch skusania doma ako to bezi.

aj skodovka tak funguje autorizak 3 dni mas auto doma a az tak ides platit.

a v autorizaku sa vies aj dohodnut.na cene dielov.nepodstatne veci nedavaju original ak su drahe.a mas na vsetko zaruku.

vyhoda autorizaku je ze robota je kvalitna zaruka pol roka a v ruke ma clovek poriadnu fakturu.

ta faktura sa mi teraz hodila kedze do mna narazila dodavka obtrela polovicu lavej strany, zahranicna pojistovna odhaduje trhovu cenu auta a ta faktura ktora nieje viac ako 12 mesiacov stara zvysuje hodnotu auta o 1700 euro koli investicii do toho auta.

samozrejme ze som to ukazal az pri druhom navrhu ceny.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samozrejme že ide o peniaze.Cenu práce samozrejme premietajú do ceny dielov.Zo strany zákazníka je prijateľnejšie platiť 1 euro za prácu a 99 za materiál.Ak by platil 99 za prácu a 1 za materiál to by ťažko predýchaval.Že môže byť 99 za prácu plne oprávnené lebo detailné dohladávanie príčin je časovo neraz veľmi náročné a môže zachrániť pár tisíc výdajov...čo koho zaujíma.Hovoril som zo servisákom čo som mu aj ja čo to dohladával keď riešil že auto sporadicky aj mesiac ide,potom uprostred križovatky skape a deň dva nejde.Potom zase a dookola.Chyba po troch dňoch nájdená ...platba 200 e.- a pani majiteľke skoro vybuchol dekel.Preto lebo mechanik urobil kolosálnu chybu a prezradil že chyba bola v nedokonalosti káblovačky pod palubkou.Spústa práce,takmer nulové náklady v dieloch.Pani skáče ako pimpongová loptička.Vypočul som a poradil...vráť jej to do pôvodného stavu a pusti bez platenia.
Takže...všetko má svoju príčinu,úplne všetko.Len táto spoločnosť ešte nikdy v živote čo mi rozum pamätá neriešila príčiny ale vždy iba dôsledky.Aj to vždy...na ho.... a na niekoľko krát,na prvú šupu nikdy.Jedny robia zle druhým,a druhý prvým,vzájomne.To tu krásne funguje.
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa autolaik »

Natrepat sprostosti na nete ohladne politiky,frajerok,roboty atd sa da donemoty....no napisat ze v autorizaku sa plati az po troch dnoch skusania ...tak taku perlu citam naozaj prvy krat.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa fzubaty »

Seven uz prosim netrep. Uz sam sebe musis pripdat ako debil.

Ak nezaplatis, auto ti zo servisu nedaju!!

A mozes robit co len chces!!!
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa seven549 »

mozno tebe nie lebo si spekulant a nedavas faktury a ani podpisovat papiere zakanikovi pred odovzdanim auta do servisu.vsetko sa obzrie co je poskodene aby potom zakaznik nevyskakoval.mas tri papiere A4 format kde je vsetko zakonne napisane.

u nas to tak robia skodovka,seat,vw,audi,honda.mozno aj ine neviem nebol som.normalne si ides auto vyskusat a ak sa nieco robi z motorom--mimo rozvodov-- mas tri dni na to.ci nieco sa neobjavi netesnost alebo ine veci.prides auto znova prezru a tak ides platit.

kamos mal to iste menili mu hlavu valcov na octavii.10 rocnej myslis ze to dal garaznikovi?lebo ze je to stare auto?rovno autorizak.hlava sla vymenny sposobom.dali mu repasnutu a tu jeho poslali naspat.aj nehodu co mal kamion ho trafil na kruhaci rovno autorizak.

ja ako majitel ked prebaram auto zo servisu jasne ze si otvorim kapotu? alebo si pozriem co sa vsetko menilo.a aj olej si pozriem ci vymenili.

spravia geometriu ide to vyskusat a ak je ok tak platim ak nieje ok tak znova naladit.


---------------------tak funguju normalne servisy co maju uroven-------------------
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa fzubaty »

Super.

Som rad ze si nas oboznamil s vlastnym vnutornym svetom. Ak by si nahodou zabludil do reality, daj vediet.
fzubaty
Príspevky: 1624
Dátum registrácie: 04.11.2022 13:45
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa fzubaty »

seven549 napísal: 01.03.2024 12:57 mozno tebe nie lebo si spekulant a nedavas faktury a ani podpisovat papiere zakanikovi pred odovzdanim auta do servisu.
Ano. Je to tak. Presne ako pises. Len jedna vec. Vsetky auta ktore robim, maju v TP moje priezvisko.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia II , Octavia III - motorizácia

Príspevok od používateľa seven549 »

fzubaty napísal: 01.03.2024 13:36
seven549 napísal: 01.03.2024 12:57 mozno tebe nie lebo si spekulant a nedavas faktury a ani podpisovat papiere zakanikovi pred odovzdanim auta do servisu.
Ano. Je to tak. Presne ako pises. Len jedna vec. Vsetky auta ktore robim, maju v TP moje priezvisko.
tak potom co sa tu hadas.ak sa tym nezivis.ja si tiez robim len svoje auta alebo kamosom ak mam cas.doma mam garaz velku jedna strana jama a druha strana zdvihak.komplet vybavena dielna aj pneuservis.ale nezivim sa tym peniaze zarabam pocitacmi robotmi mechanikou.auta ja na to nemam cas,ani uz driftovat.uz som nejazdil bokom aspon 2 roky.

niektore veci dam skratka do servisu pretoze sa dielmi nedostanem na ceny ako ma servis a ked vezmem cas ze mi napr rozvod vymeni za 8 hodin a vezme za to mechanik 8X40 euro je to pre mna nieco nad cim nechcem travit zivot.

ale vsetko co sa robilo si rovno v servise skontrolujem aj to kde oprel patky zdvihaka.uz sa mi stalo ze to zle podlozili a ulamali drziaky plastovych prahov co su ku karoserii zospodu prilepene a reklamoval som to.

zivot autami travim len ak si robim nejake lahke veci ktore sa daju spravit rychlo alebo viem ze sa to moze v servise este viac pokazit.napr davat dole na aute palubnu dosku alebo tapacir dveri.toto si radsej robim sam.aspon viem kde sa co zlomi a kupim novy diel.alebo ak si robim yougtimera 32 rocneho.to sa este da.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 85 neregistrovaných