1 029 286
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia II - centralne zamykanie vysoky odber prudu

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
Palco113
Založený: 18 máj 2009
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
Predmet: Skoda Octavia II - centralne zamykanie vysoky odber prudu PríspevokZaslal: 19.11.2017 11:32   
Ahojte, mám problém s centralom v OCTAVIA II 2,0tdi.
Niečo mi stále vybíja bateriu v aute a x-násobným meraním som zistil že to je okruh centrálneho zamykania.
V kludovom stave mi auto ťahá z batérie 0,1A teda 100mA a udávaná hodnota by mala byt 10-20mA. Po odpojení poistky centralu mi to klesne zo 100 na cca 15mA - čiže na správnu hodnotu.
Moje otázky sú:
Je to sposobené iba riadiacou jednotkou alebo to može byt aj niektorím motorčekom vo dverách?
Je tam iba jedna riadiaca jednotka alebo je v každých dverách?
Vedel by mi niekto poslat schému ako tento obvod vyzerá a čo všetko tam je pripojené?
Ďakujem
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18412
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 11:56   
nie je tam este nieco ine zavesene na tu poistku?
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
Palco113
Založený: 18 máj 2009
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 12:03   
Ked ju vyhodím všetko ide iba central nejde.... tak asi nie.
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.11.2017 14:53   
Každé dvere majú vlastnú RJ čiže treba pátrať cez diagnostiku stavy jednotlivých RJ
Každopádne ak niektoré nemajú dokončený úkon a centrála teda nemá konečné hlásenia tak sa ani neuvedie do spaceho režimu
Aby to bolo zrozumiteľnejšie,el.okná a zamykanie dverí je v spoločnej RJ tých konkrétnych dverí,takto nemusia do dverí ťahať tucet káblov,všetko si dekóduje RJ vo dverách


Naposledy upravil mhlavaty dňa 19.11.2017 15:05, celkom upravené 2 krát.
Citovať
Palco113
Založený: 18 máj 2009
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 15:04   
Ďakujem, teda treba k tomu diagnostiku a s tou hladať príčinu... dokáže toto odhaliť aj nejaká lacnejšia (obyčajná) alebo treba ísť do servisu kde majú niečo lepšie?
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.11.2017 15:09   
Potrebuješ plnohodnotnú diagnostiku a ešte plnohodnotnejšieho diagnostika
Citovať
Palco113
Založený: 18 máj 2009
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 15:13   
To sa lachšie povie ako spraví
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (1835)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 17141
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 19.11.2017 15:30   
Každopádne už aj samotná diagnostika dobrej úrovne je aspoň nástroj pomocou ktorého premýšlajúci človek nazrie do jednotlivých RJ,nemá čo pokaziť môže sa v tom pokojne pohybovať.Je pravda že môže naraziť na veci ktoré tak ako ich vidí nedávajú zmysel ak zobrazujú stav ako nula alebo jedna na niektorej pozícií,vtedy treba poznať čo ktorá pozícia vlastne je.Ale aj tak premýšlajúci človek má veľkú šancu,a to o diagnostike nemusí mať nejaké extra vedomosti.Platí čo má cviro v podpise.....když je hlava hloupá nepomôže ani úsilie.
Ale základ je ozaj solidná diagnostika
Citovať
bjbbobek
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 03 jún 2012
Príspevky: 369
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Gbely (Mazdof)
PríspevokZaslal: 19.11.2017 18:39   
Nemas nieco domontovane v aute? Mozno ine nez original radio? Bluttooth alebo podobne srandy , kameru, atd...

Prva indicia k centralu je kontrolka vo dverach ked blika znamena ze zamky su ok a zamknute. RJ by mala byt v spiacom rezime. Hned po zamknutí moze byt 100mA odber ale ten musi cca do 10 minut klesnut na cca 5 mA stym ze zakolise pri bliknuti sig diody vo dverach.
Diagnostika je sice dobry pomocnik ale pri vypnutom zapalovani ti vypadne aj komunikacia a tym padom nevidis nic , jedina co mozes vidiet je odoslanie inf na uspanie jednotiek nez vypadne komunikacia.
V tomto by som aj ja potreboval poradit ako pokracovat v tomto pripade, nakolko mam fabie 1 a aj 2 u ktorych komfortka odosle inf o uspani ala sama sa neuspe. Riesim to dodatocnym rele do obvodu napajania.
_________________
Mazda Premacy 2004 DiTD 74 Kw
Fiat Brava 1.2 SX 16V 80 60 Kw
Skoda Fabia 1,2 Htp 47 Kw
Mazda 323F 1999 DiTD 66Kw uz nieje ale motor žije dalej
Citovať
Palco113
Založený: 18 máj 2009
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 19.11.2017 19:15   
Takže ako tak čítam, keď kontrolka vo dverách bliká všetky RJ by mali do hlavnej poslat informáciu o stave a problémom by mohla byť hlavná riadiaca jednotka ktorá sa sama neuspí alebo može byť nejako poškodená elektronika a prepúšta prúd.
Po zamknutí kim pozhasína palubný PC, svetlá pouspávajú sa jednotky a iné veci tak cca po 2 min klesne odber na 100 - 120 mA a ani po pol hodine neklesne.

A tim pomocnim relé si to ako myslel?
Citovať
bjbbobek
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 03 jún 2012
Príspevky: 369
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Gbely (Mazdof)
PríspevokZaslal: 19.11.2017 19:43   
Nerobim si poznamky ale princip je vtom ze rele po vypnuti kluca vypne konfortnu jednotku , lenze ja som nemam problem z poistkou od centralu.
_________________
Mazda Premacy 2004 DiTD 74 Kw
Fiat Brava 1.2 SX 16V 80 60 Kw
Skoda Fabia 1,2 Htp 47 Kw
Mazda 323F 1999 DiTD 66Kw uz nieje ale motor žije dalej
Citovať
cviro123
Legenda - Ford T (610)
Založený: 03 december 2009
Príspevky: 9440
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Košice
PríspevokZaslal: 19.11.2017 20:02   
Kazdy ma nejaku svoju formu na meranie kludoveho prudu, niekde sa nastavi prikaz na zaznamenavanie a skenuje sa system sam co sa neuspi resp. si to sleduje sam a robi o tom reporty, inde sa to robi priamo so zapojenou diagnostikou a samozrejme vypnutym zapalovanim a vytiahnutym klucom. Nie je tak celkom pravda, ze ak vypnes zapalovanie diagnostika nie je schopna komunikovat so systemom a hlavne ak ide priamo cez prikazy z diagnostiky ale aj v pripade, ze ti odide spinacka elektronicka napr. a teoreticky autom nevies spravit nic je mrtve tak sa dostanes do systemu a v podstate vies auto ovladat aj tak. Je to ale velmi zavisle od systemu ako je spraveny. Niektore systemy sa uspavuju aj cez hodinu a nieco tam zive musi byt stale co cely system zobudi ak spi :)
_________________
"Když je hlava hloupá, pracovitostí se nedá mnoho vynutit."
Citovať
Palco113
Založený: 18 máj 2009
Príspevky: 13
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 15:58   
Mám podozrenie na tú centrálnu jednotku, teraz som ešte skúšal merať prúd a skúšal som či náhodou niektorí spínač v zámku nerobí problém a pri otváraní kufra (stláčaní madla) sa mi prúd z 100mA zvyšoval na 700-800.... to by a si nemalo robiť však?
Citovať
lakinooo
Legenda - Ford T (546)
moderátor fóra
Založený: 17 apríl 2008
Príspevky: 18412
Nabehané: 0 min
PríspevokZaslal: 20.11.2017 16:48   
Ked spina motorcek tak asi ho musi nakrmit aj prudom.
_________________
Moderátor na dôchodku.
Citovať
bjbbobek
Nová tvár - Trabanto (9)
Založený: 03 jún 2012
Príspevky: 369
Nabehané: 0 min
Bydlisko: Gbely (Mazdof)
PríspevokZaslal: 20.11.2017 18:38   
Pri zamknutom aute nie ale pri odomknutom samozrejme ano nakolko spina motorcek odskoku kufra.
_________________
Mazda Premacy 2004 DiTD 74 Kw
Fiat Brava 1.2 SX 16V 80 60 Kw
Skoda Fabia 1,2 Htp 47 Kw
Mazda 323F 1999 DiTD 66Kw uz nieje ale motor žije dalej
Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum