Skoda Octavia II , 1,9 tdi - spotreba 8.6l po vymene vacky

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

Mateusz737
Príspevky: 714
Dátum registrácie: 16.09.2018 21:15
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Mateusz737 »

Dobrý mechanik nezoberie väčšinou diely od zákazníka o to viac pri takejto oprave , Ty asi poznáš tento motor ,musí tam ísť prvovyroba?
iwo26
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 21.03.2008 18:25
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa iwo26 »

mhlavaty napísal:Napísané mnohokrát...je to vlastnosť osem (a len osem) ventilových PD motorov.Pre jednoduchý dôvod - má jedinú vačku.Tá má okrem klasickej úlohy otvárania ventilov aj ďalší úkol,stláča vstreky (pumpadýza) kde musí stlačiť palivo na šialený tlak kdesi pod 2000 bar.Pre toho kto si to nevie predstaviť,je to na plochu nechta na malíčku tlak 2 tony (viac než váha komplet auta) Aj toto je úloha pre vačkovicu,a aby to nebolo jednoduché,na vytvorenie tlaku má vačkovica iba veľmi malý uhol otočenia.To znamená veľkú strmosť nábehu,žiadne posvolné stláčanie.Kolosálna sila plus prudké stlačenie má za následok velkú torznú námahu a striedanie síl vyvoláva obrovské torzné kmity.Pri uvolňovaní je zase naopak klesanie velmi pozvolné a pretiahnuté na velkú dĺžku otočenia.Tieto kmity sú velmi deštruktívne a odnesie si to hlavne hydroštel,hlavne výfukový ktorý ešte z toho vďaka pozvolnému klesaniu schytá najviac.Pozvolnosť je nutná lebo zabraňuje tvorbe bubliniek po prudkom znížení tlaku paliva.Rezonancia toho procesu naruší pozvolna povrch hydra,ten zmramorovatie v prvej fáze,v ďalšej sa začne tvoriť priehlbeň.Tým sa poruší rovinatosť vzájomného styku a začína vzájomne ničenie oboch vecí.Len vďaka sledovaniu (a dokumentovaniu) zo stoviek motorov (stav a km) sa vysledovalo kedy ten celý deštrukčný proces presne začína a určilo sa rozpätie kdesi medzi 200-230 tis km.Rozpätie je závislé na olejovom servise.
Táto tvrdosť (rezonancia) má aj ďalší vplyv na inom mieste.U tohoto motora sú vstreky uložené v hlbokej šachte a do sedla podložky ich tlačí jediná skrutka z jednej strany.Kedže je navyše skrutka iba M6 tak podlieha pozvolnému predlžovaniu čím sa uvolňuje tlak a vstrekovač sa odkláňa na náprotivnú stranu šachty.Tú samozrejme poškodzuje plus zvýšený tlak na O kržok na tej strane a rezonancia spôsobí že krúžok sa doslova zoderie z kruhu na ovál.Na odlahčenej strane zase O krúžok nemá prítlak a palivo prichádzajúce do vstreku ho podtečie a dostane sa skratkou do druhého priestoru (do prepadu).Vstrekovač začne pre nedostatok paliva kolabovať,korekčné dávky vyletia hore a začne problém zo všetkým.
Toto je príčina prečo...a prečo práve pri toľko km. Pokiaľ sa jazdí lebo veď to jazdí dobre (načo robiť) a ušetrí sa tých pár mizerných eurošekelov,problém sa v čase natiahne ale...aj narastie účtenka opravy.
Takže toto je daň za nesmiernu jednoduchosť a spolahlivosť motora,musí meniť veci ktoré u iných motorov nik nerieši.Takže treba to brať a pochopiť správne....týka sa iba PD motorov z jednou vačkou (osemventilov)
Pozitívum...pri 200 tis je možné veci spojiť z výmenou rozvodu čím sa cena pohne hore nepodstatne.Kedže rozvody sa plánujú,zvezie sa s tým aj výmena hydra,vyčistenie sania a EGR,pregumičkovanie vstrekovačov a samozrejme sa urobí veľká diagnostika.a je na hooodne km pokoj.Toto treba brať tak,že je z nebies daná možnosť si servis naplánovať,neostať bez auta a užívať si jeho neskutočnú spoľahlivosť naďalej. Ak to už z tohoto niekto nevie alebo nechce pochopiť,niet mu pomoci.Ak je človeku niečo ponúknuté,a to je neskutočne výhodné a na to nereflektuje lebo nechce alebo má iný problém,to je ok.Ale kto zo slova chápe podstatu,má šancu si z toho vyťažiť maximum.
Ešte raz pre nechápavých,žiadneho iného motora sa to netýka
NR Martina netreba ľutovať,nič dramatické sa nedeje.Pokiaľ je od NR tak má šancu kúsok odtiaľ pracuje človek čo u mňa tieto motory robil,už je samostatný.Ak chce,nech sa s ním spojí,ja dám kontakt.On je po Civide už si svoje odskákal a pracuje,ja do vakcíny nechcem vidieť človeka.Je to jednoduchý motor a robota na deň dva podľa nálezu.ak sú veci už pomenené,je šanca že to bude iba o práci,všetko sa preverí a opraví závada.Jediné čo neviem je čas kedy to vie zobrať,robí veľa veľkých opráv a generálok,ale to si už dohodnú oni
Pekny vyklad ako z učebnice,takže to plati pre 1,9 tdi pd.
Rad by som sa ťa opytal mam 2.0tdi dsg 2010 BMM že načo sa mam v buducnosti pripraviť auta mam od 110000km teraz mam 210000 olej a všetky filtre menim každych 15000km alebo ročne,v dsg interval po 60000km,rozvody vymenene pri 150000km všetko len v autorizovanom servise ŠKODA,olej nežerie,štartuje na brnk za tepla či studena,neklepe,jedina vec čo som menil bola chladič spätneho vedenia vyfukovych plynov lebo to syčalo a ešte tlakovu hadicu niekde pod turbom ktora bola popraskana a nasavalo vzduch,ja som spokojny a neplanujem ho zatial predavat :2f93:
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Mastik-chces povedat ze vacky s dpf a bez su rovnake?Ak nevies co pises,mas pravo byt ticho.
mastik29
Príspevky: 2867
Dátum registrácie: 07.04.2010 20:29
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mastik29 »

Ja som nepisal, ze su rovnake, to je snad z principu jasne, ze nemozu byt, kedze musi byt hrb aj na vstrek pre DPF.
Ja som napisal, ze su BLS motory aj bez DPF, avsak s vackou rovnakou, ako keby tam DPF bolo.
NRmartinNR
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 21.04.2010 11:48
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa NRmartinNR »

Pani, dakujem velmi pekne za cenne rady. Velmi si vazim vsetkych co sa zapojili.
Predpokladam, ze to bude neodborna vymena a teda zle nastaveny ten uhol synchronizacie a ktovieco este.

Auto som hyckal, vzdy som poctivo dal vymenit co bolo treba, tak aj ked mechanik pocul buchat vacku, dal som na neho a nechal vymenit.

O 2 tyzdne mam dalsi termin u mechanika. Aspon, ze je natolko seriozny so mnou dalej riesit tento problem, aj ked sam nevie ako dalej.
Oslovim aj majitela servisu ci teda doriesia reklamaciu oni, alebo preplatia to, ako spomina Mateusz737, ze pojdem inde, necham zdokumentovat a budem pozadovat vratit peniaze.
Pisem mhlavaty spravu o kontakt na toho machra pri NR co spominas. Pripadne, mas cas ty sam? NZ nie je daleko od NR a vyzera ze sa vyznas.
V pripade, ze sa s mechanikom nedohodneme bude musiet nasledovat predaj auta ako pise mp3turbo. Pripadne mp3turbo, nedal by si sa na to? tiez znies ako riadny macher, pisem spravu.

Spotreba je z PC, ale je bohuzial realna, uz su to 3 nadrze po "oprave" a dojazd na nadrz je o 250km mensi ako byval.
Tiez pri rozjazde mi PC ukazuje aktualnu spotrebu aj 40l/100km, sice len na malu chvilu, ale take cisla som tam predtym ani nevidel.

Netusim aku vacku tam dal, len dufam ze spravnu a novu. Nerozhodoval som, ani cenovo nelimitoval opravu, vacku kupoval servis.
Do toho servisu sme chodievali ja aj moja rodina pravidelne a chovaju sa seriozne, nemyslim, ze by chceli zamerne poskodit, oklamat. Casto vsak maju vela roboty a zjavne sa teda niektore veci uponahlaju.

je tu skvela komunita, este raz dakujem, neskor Vam dam vediet ako to dopadlo. :2f93:
lubos zimovcak
Príspevky: 3433
Dátum registrácie: 19.11.2008 18:12
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lubos zimovcak »

Možno je to hlúposť, ale koľko Ti ukazuje teplota nasavaneho vzduchu??
Možno je inde chyba. Ale, ak náhodou došlo pri oprave k poškodeniu snímačov, moze byt aj iná chyba.

Na to ale potrebujes origo diagnostiku
ivan-k
Príspevky: 23
Dátum registrácie: 24.01.2019 21:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa ivan-k »

:4090: :4090: :4090: :4090: :4090: :4090:
laco1871
Príspevky: 4554
Dátum registrácie: 22.03.2012 19:01
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa laco1871 »

Keď som trochu polistoval v prispevkoch od ivan-k
začinam mať akési zlè tušenie...
Mnoho k veci,aj na vysokej odbornej urovni.ale ten sarkazmus ,nenavisť...
Ale možem sa myliť...
Sorry za off-topic,ale musel som...
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

mastik-"Ja som nepisal, ze su rovnake, to je snad z principu jasne, ze nemozu byt, kedze musi byt hrb aj na vstrek pre DPF.
Ja som napisal, ze su BLS motory aj bez DPF, avsak s vackou rovnakou, ako keby tam DPF bolo."
Nemyslis si ze prva veta byje tu druhu?Vacky nemozu byt rovnake s a bez DPF!
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Je to jedno,z tými vačkami to je "hossú aňuci",je rozumnejšie si pamätať,do motora bez DPF vačka aká tam patrí,a do motora s DPF tiež aká tam patrí.Nech stačí že nie sú rovnaké
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

par veci by som mal - nerozhadzat to teraz ako blazon, dnes sa da postupne postupovat a pomerat mnohe veci bez prehadzovania - radsej pomaly, aby sa neposkodilo viac ako treba a neprehajdakalo vela penazi...
admin - cital som mnohe prispevky, aj inkriminovane od hlavateho, ale robim, co robim a preto musim povedat, ze clovek sa nachadza v roznom case v roznom stave, ma vlastne problemy, meni sa vekom a skusenostami, inak reaguje na provokacie, ktore su tu pravidelne a preto povazujem za vhodne hlavatemu a avelmakovi zmazat tie karty a to len z jedneho dovodu - ich prispevky maju hlavu a patu, jeden je strohy pragmatik, druhy je spisovatel pragmatik - nech si tak kazdy vybera, ale nech sem nepride niekto novy, mlady a vidi karty a pomysli, si, ze tento a tento nestoja za to, aby som to cital, ze to musi byt nejaky arogantny vyryvac, co nic nevie a ich prispevky to navonok mentalne degraduje pre neznaleho problemu... ja uz som v oprave aut len zo zaujmu a velmi ako konicek, realizujem sa uz dlho v niecom diametralne odlisnom, ale v takom, ze mam dovod toto adminovi napisat... dakujem....
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

nekutočne presne vystihnutá podstata prečo občas človek "uletí"
Ale čo mňa mrzí viac než karty a prístup vedenia k vlastnému fóru je šialený potenciál fóra priniesť kvantum super poznatkov a to dokonca takých vzácnych že inde sú k dispozícii iba za peniaze.V histórii fóra bolo veľa super dobrých "odídených" a asi je jasné každému prečo.Dobrému nepomôžeme,zlé si pomôže samo a nik mu nebráni.Doslova krásny príklad sa odohral teraz v téme baterka.
Chlap ktorý je čosi ako zázrak z vedomosťami aké má a poctivostou riešení dá tému ktorá málokomu dá jasný obraz o čo kráča,že to je niečo v diagnostike ako pristátie na Mesiaci.Proste top,vrch,aj ja sa to iba učím a trávim na tom kvantá času.
lorak777 neskutočne vystihol avelmaka...pragmatik.Presne to je aj ten z témou batérie.Manželka hovorí že má poruchu (neviem názov) proste pri písaní nevníma chybu,gramatika štylistika a pod problém.Len preboha nech nikto neurobí chybu ich posudzovať podla gramatiky,sú to ľudia ktorým to myslí ako Einsteinovi.Ja mám za ženu slovenčinárku,preto spisovateľ...tiež vystihnuté.mal som učňov,musel som učiť,bol som na funkcii a musel rečniť pre velkým zhromaždením...proste sme iný.
K tomu podstatnému... keby ten pán čo písal o baterke na fóre zzostal a viac publikoval,myslím že 99.99% dielní a mechanikov by z hanbou zistili,ako neskutočne málo vedia.Ja žiaľ tiež,i keď sa denne tomu venujem,na toho pána sa asi už nikdy nedotiahnem.Ak by na fóre nebodal ešte pristáli aj iné takéto kapacity,tak by nemalo medzi verejnými (zadarmo) páru.Žiaľ ale riešiť by sa žiadalo aj velmi deprimujúce zverejňovanie názorov hodne za čiaru a tak isto rozbíjačov tém ktorým je darmo hovoriť.Lebo kedže sa dá,tak oni musia.Toto je jediné čo mi je ľúto,pre dobré veci nulová podpora.Ja dostanem ponuku spoza hraníc na ich fóre,tu dostanem dve karty,to vystihuje slovenský priestor dostatočne výstižne.
oco13
Príspevky: 17842
Dátum registrácie: 14.12.2008 12:08
Bydlisko: okr.nové zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa oco13 »

Milan, len vy ste vo svojej dobrote a poctivosti prehliadli jeden podsatný fakt.
Ludia sa snažia toto forum zneužívať, aby im "niekto" poradil zadarmo a nemuseli platiť v dielni.
Toto je jasný fakt ktorý tu bije do očí.
Všetko ostatne sedí a pasuje aj s Cicom, ale pár dobrodincov sa tu nechá klamať a zneužívať vychcálkami. :4012:
Toto je dôvod prečo nemám rád ludí. :300f:
som dezolát a komu sa to nepáči nech ma bozá v riť
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Ludia boli 70 rokov v priestore v akom sa deformovalo všetko...to zmeniť nevieme.Zmeniť sa dá iba zmenou prístupu,podporiť dobré,a rozísť sa nepodporovať zlé a netolerovať ho.Vychcánkov je mrte,ale ak dobro stratí podporu tak ostane iba tuposť a zlo.Najstrašnejšia je ľahostajnosť,to je pre zlé hotová podpora
autolaik
Príspevky: 4910
Dátum registrácie: 15.03.2009 09:16
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa autolaik »

Oco ale to je zmysel fora,poradit si navzajom. Nie kazdeho obratit na blazna...

A ucel priamo tohto fora na autobazar eu je navysovat navstevnost stranky...

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 77 neregistrovaných