Škoda Octavia II 1.9 tdi , 77kw - spotreba

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

michal-k
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08
Zdieľať na Facebook

Škoda Octavia II 1.9 tdi , 77kw - spotreba

Príspevok od používateľa michal-k »

Zdravím, dobrý večer, jeden "mechanik" mi menil: rozvody, spojkovú sadu, filtre, olej, hydraulické zdvihátka, klzné ložiská vačky a nastavoval mi PD vstreky. Auto predtým robilo spotrebu max do 6L/100km pri ostrejšej jazde. Teraz sa neviem dostať pod 6,2 ani keď som ozaj takmer brzda premávky, výkon je cca rovnaý ako predtým. Keď som to tomu pánovi povedal, jeho reakcia bola: Všetko je nastavené ako má byť, takto ten motor ma ísť... Bolo to po známosti, je to bez bločku, bez záruky. Otázka znie, neviete niekto, kto z okolia SA, NR, NZ, GA... by sa mi na to mohol pozrieť? Aj keby to je ďalej, nieje problém. Ďakujem.
michal-k
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal-k »

lakinooo, vďaka za odpoveď, podľa vag čo mám, tak presne 0,0.
A ozaj už nechcem s ním komunikovať, pretože reklamácia je nemožná (skúšal som) a výhovorky čítať a počúvať a je zbytočné.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Veľká pomoc by bola ak by bol k dispozícii výpis hodnôt po oprave (blockmap) motora.Z popisu sa nedá odvodiť či je všetko ozaj správne alebo aj nie.Navyše je to minimálnom rozdiele pred a po.A aj ten rozdiel dokonca môžeš spôsobovať sám,teda zhoršovať tým,že jazdíš dedovsky,a to znamená takmer garantovane v nevýhodnom režime.V podstate dosiahneš pravý opak,to je stará a sto krát potvrdená vec.Ludia jazdiaci šetrne a na úsporu,majú spotrebu horšie ale čo je závažné,majú ďaleko horšie stroje než mladý nevybúrený frkani ktorý motory ťahajú do vyžších otáčok.Auto po človeku čo jazdí ako inzerujú "po starom pánovi" tak to je to najhoršie k čomu sa môžeš dostať.
Možné je že mtoru ozaj niečo chýba,ale režim aký píšeš že jazdíš sa na tom môže podielať dosť významne.Ja často vidím palubáky kde sú údaje neresetované pokojne niekoľko tisíc km,a to sú zaujímavé čísla,neraz atakujúce okolie 5 lt a že to nebolo dosiahnuté lemravým spôsobom je vidieť na celkovej priemernej rýchlosti.
Skús o tom uvažovať.Ak získaš od mechanika výpis blockmap,tak ti poviem ako to vyzerá.Nedá sa z toho síce vyčítať absolutne všetko,predsa nie všetko je v diagnostike obsiahnuté,ale hlavné veci áno
Čo sa hodnoty 0,0 týka tak dávam 90% na to že to správne nie a iba 10% že správne je.Totiš rozvody na rotočke len vo výnimočných prípadoch vygenerujú takú hodnotu po rozvodoch.Je to tak jeden motor z dvadsiatich.Najčastejšie sa objavuje hodnota -0,6 ale vyskytne aj 2,5 a 2,9.To či je hodnota správna alebo nie sa dozvieš iba kontrolov pomocou prípravkou.Čiže ak by sa teraz zakladali blokačné prípravky museli by sadnúť.Inak sa to nedozvieš.Stará prax z rotačiek kde sa nastavoval predvstrek pomocou Tdi grafu sa to prenieslo aj na motory PD a to je zle.
Je to zdôraznené aj vo VAG príručke - predvstrek u PD a CR sa nenastavuje,upravuje si ho RJ,doslovné znenie je ...

Časování u motorů PD a CR se určuje elektronicky řídící jednotkou motoru.Není nutné ani možné zkontrolovat programem VAG-COM časování u motoru PD ani CR.Nejsou publikovány žádné grafy z prostého důvodu,že časování se nastavuje pomocí vyhrazeného blokovacího nástroje VAG při změne rozvodového řemenu.
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toto dodnes nevie pochopiť tisíce ľudí,resp ich do omylu dostalo pár idiotov na YouTube a kravina sa šíry vždy ako blesk
michal-k
Príspevky: 61
Dátum registrácie: 21.06.2015 15:08
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa michal-k »

Ďakujem za odpovede, rozvody vraj boli na prípravky, cez vag som to pozeral iba ja doma.
Ale ako hovorím ukazujú 0,0.
S tým štýlom jazdy, tombola iba príklad že som skúšal jazdiť ozaj na spotrebu a dole to proste nejde nech robím čo robím. Inak to auto nepodtacam.ale keď predtým pri 120kmh ukazoval palubný Pc cca 5-5,5 a teraz 6-6,5 tak mi to nedalo. Preto som sem napísal. Blockmap pochybujem že nejaký bol spravený. Alebo dokonca že by ho mal.
Tie úkony mi povedal že by bolo dobré spraviť, povedal som ok, sprav čo treba.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Toto sú diskusie ktoré majú aj nemajú význam,pretože otázka je zdanlivo úplne jednoduchá,len odpoveď by vyžadovala nesmierne obšírnu,čo dosť dobre možné nie je.
Vysvetliť v absolutnej skratke sa to dá jedine tak,že napr. aj to,že niekto urobí rozvody a plus ešte urobí korekciu sychronizácie na 0,0 a zmení z pôvodných 1,5 na 0,0 a už mimo iného zmenil nesmierne aj spotrebu ktorú PC vykazuje.
Raz som pozeral video na YT kde sa chlap hral z prestavovaním rozvodov na PD a išiel na jednu aj druhú stranu a vždy ukázal zmeny.Tak zmena spotreby v jednom prípade išla až na 0.2 lt volnobeh.Je to citlivé a má velký vplyv.Je zbytočné ďalšie vysvetlovanie.
Čo ale smutné je,že ani zápis dát pred opravou,ani po,nič čo v prípade nejasnosti dá za pravdu mechanikovi alebo majiteľovi auta.Ak majiteľ po oprave povie - ale mne toto nerobilo (napr zvýšený volnobeh a pod) tak vznikne roztržka,a úplne zbytočná.Keby mechanik robil všetko ako treba,hravo by pána majiteľa presvedčil že - nie,presne takto to bolo a ani nehovorím ak by bol majiteľ nejaký mešuge a bral veci na ostrie noža.Ak mechanik urobil čo mal,a čo diktuje zdravý rozum,pkojne môže majiteľovi povedať že ...nech sa páči,hoci aj súd,ja si svoje hravo obhájim.Ibaže to môže iba ten čo je v probléme ako ryba vo vode.
PROCHY603
Príspevky: 3798
Dátum registrácie: 11.02.2008 21:34
Bydlisko: BLAVA
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa PROCHY603 »

spotrebu netreba pozwerat podla PP-PALUBNY POCITAC!!! ALE PODLA TANKOVANIA!!!! :41c2: :2f93: :2f93: :28b7:
martin281
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 21.06.2005 10:58
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa martin281 »

Aj ja som menil rozvody na octavii aj superb 1.9 a po vymene sa mi zvysila spotreba na oboch. Ale po niekolko km si to asi sadlo ale upravilo sa to nazad ako bolo. Aj ja som sa cudoval ze to tak vyskocilo, no zasa je vsetko tak ako bolo :28b7:
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na svedomí to mohlo mať X iných vecí
mp3turbo
expert: TDI
Príspevky: 24434
Dátum registrácie: 09.04.2006 10:26
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mp3turbo »

>> Čo sa hodnoty 0,0 týka tak dávam 90% na to že to správne nie a iba 10% že správne je.
>> Totiš rozvody na rotočke len vo výnimočných prípadoch vygenerujú takú hodnotu po rozvodoch


dovolim si malinku poznamocku : 77kW verzia spominana v tomto artikli NIE JE rotacka...


Rozvody na rotacke sa nenastavuju podla synchronizacie pretoze tam ten parameter totalne chyba ; kvalita synchronizacie je dana "predvstrekovym grafom". Rovnako pri rotackach chybaju mnohe diagnosticke udaje tykajuce sa prace vstrekovacov, napriklad kanal 018 a 021 BIP (ak si pamatam dobre, 021 alebo 023).

Druha poznamocka : pokial su fundamentalne zle spravene rozvody - ano, aj pomocou pripravkov to nie je vzdy a garantovane med lizat - ziadna riadiaca jednotka si nevyvazi nic, ani prd makovy.

Vysledok ? Samozrejme, narast spotreby o liter, liter a pol len tak fikne. Absolutne presne ako v tomto pripade. To je prepana 20% alebo viac ako 20% !!!! to uz snad musi byt kazdemu sudnemu cloveku jasne ze nieco s tym autom nie je tak ako bolo predtym.

Mechanik nespravil svoju robotu spravne. Ci uz to boli rozvody alebo "nastavovanie" vstrekovacov, volakde doslo ku katastrofickej chybe a to je neodskriepitelne.

Musis mu to otrepavat o hlavu, lebo ten clovek to robi systematicky zle vsetkym. Aj ked vidim ze nemas naladu sa s nim bavit, aj tak by si to proste mal spravit. Toto je slovenska vlastnost, kreten ti sestkrat povie ze on chybu nespravil, ze tak to ma byt ako to je, a pan zakaznik stiahne chvost a ide to riesit niekde inde lebo to nevie vyriesit s nim.

PS: vyvazovanie rozvodov "na nulu" je dolezite pre EDC15 riadiace jednotky a pri znalom cloveku ma vyznam aj pri EDC16kach - ano, oplati sa poznat stave v akom auto doslo do dielne. Ziadne pripravky nezabezpecia fixaciu mechanickych casti tak, aby sa nepohli o jeden jediny stupen, to je proste statisticka odchylka mechaniky. Ved si zoberte ako sialene malo to je, a teraz k tomu tie krasne koliecka... ako je to jednoduche.


Autorovi temy : absolutne jednoznacne pozriet pracu vstrekovacov (kanal 018, 021). V zavislosti od vysledkov potencialne riesit chybu nastavenia rozvodov ; kedze robota s rozvodmi je dlhsia a trosicku viacej na hranie (veselo mozes potrebovat styri-sest pokusov na optimalne nastavenie).

Tak nejak si dovolim tipnut, ze v sucasnom stave ti aj "neskor zapina turbo". Cize ked ta predtym zacalo seriozne tlacit do sedacky pri 1700rpm, teraz ten motor moze "vystrelit" az pri cojaviem 2000/2100rpm alebo tak nejak.
YxoYpsilono
Príspevky: 3391
Dátum registrácie: 14.08.2008 16:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa YxoYpsilono »

Kolko za to dotyčný zobral?
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Omylom sa spomenula rotačka,(správne PD) z kontextu to snáď každý pochopil.
V podstate sa nesmierne ťažko diskutuje o PD motore a tzv synchronizácii pretože sa tak zažívala potreba čosi nastavovať (na rotačka) že proste číslo -2,5 u PD vedie automaticky k nutkavej potrebe to "nastaviť"
Vtip je v tom,že mám zachytených tých hodnôt na stovky,veľa je hodnôt od výrobcu,čiže pred prvými rozvodmi ešte pôvodné hodnoty výrobcu.Hodnota 0,0 tam myslím nie je ani jediná.V podstate leví podiel je na YouTube,kde akýkoľvek bulo zavesí úplne nehoráznu kravinu,a tisíce ľudí to preberú.Ale ako klasic povedal,hlúposť sa šíry rýchlosťou svetla,múdre veci sú takmer nehybné
Aj dnes po tisíckach poučení a po tretej generácii Tdi by som pokojne dal krk na to,že nemá nikto nahraté prvé továrenské hodnoty nového stroja.Ale netýka sa to asi iba Tdi,len u Tdi je to vypuklé pre najväčšie zastúpenie v diesloch
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nie tohoto experta ale poznám,teda vlastne to video poznám.No a takéto hujoviny lietajú po Yutube
To ktoré som myslel ,tak chlapík porobí biele značky v strede,potom to povoluje a presúva jemne na jednu a druhú stranu a ukazuje výsledok na VCDS aké to má dopady
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

krasne, najma ked je zrejme ze zo servisneho manualu necerpali chlapci, darmo vedia lepsie jak ten co to vymyslel co tomu treba :4012:
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24977
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Nezatracujem YouTube vonkoncom,je to úžasný zdroj informácií.Dnes som ani neviem ako našiel nesmierne cennú informáciu čo sa týka DPF.Problém je selektovať autorstvo,či je to z hlavy hlúpej alebo múdrej.Istí to že človek už "autority" ktoré majú tie povestné tri kýble rozumu v hlave pozná,blcov preskočí po troch sekundách.

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných