Skoda Octavia I - nefunkčná klíma
Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21 Zdieľať na Facebook
Skoda Octavia I - nefunkčná klíma
Ahoj,
Vlastním octaviu 1.9 tdi 81kw, r.v.2000 a po zime prestala fungovať klimatizácia (climatronic). Raz sa už menila tlaková trubka no tá je teraz OK a problém je zrejme niekde, kde sa nachádza chladivo. Keď som menil tlakovú trubku, tá bola viditeľne poškodená, no teraz keď som vybral trubku na chladivo, tá vyzerá byť na pohľad v poriadku. Problém je taký,že klímu som dal doplniť, a po cca 2-3 dňoch prestala chladiť. Trubku som vybral a žiadne chladivo tam neostalo a preto sa chcem informovať, kde môže byť problém, resp. aké máte skúsenosti s únikom chladiva. Nechcem zbytočne objednať novú trubku a bude to robiť to isté.
Vopred každému ďakujem a prípadné informácie doplním.
Vlastním octaviu 1.9 tdi 81kw, r.v.2000 a po zime prestala fungovať klimatizácia (climatronic). Raz sa už menila tlaková trubka no tá je teraz OK a problém je zrejme niekde, kde sa nachádza chladivo. Keď som menil tlakovú trubku, tá bola viditeľne poškodená, no teraz keď som vybral trubku na chladivo, tá vyzerá byť na pohľad v poriadku. Problém je taký,že klímu som dal doplniť, a po cca 2-3 dňoch prestala chladiť. Trubku som vybral a žiadne chladivo tam neostalo a preto sa chcem informovať, kde môže byť problém, resp. aké máte skúsenosti s únikom chladiva. Nechcem zbytočne objednať novú trubku a bude to robiť to isté.
Vopred každému ďakujem a prípadné informácie doplním.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Píšeš že trubka bola poškodená, nepíšeš že akým spôsobom.
Predpokladám teda že bola prekorodovaná.
Tie hliníkové trubky zvyknú zvonku prekorodovať od soľného roztoku zo zimného posypu ciest predovšetkým v miestach kde sú objímkami pripevnené ku karosérii. Tam to nie je odvetrané, takže ak sa tam dostane agresívny roztok, tak po čase tú trubku zaručene prežerie, u 17 ročného auta to je skôr pravidlo ako výnimka.
Bolo by vhodné najprv tie najviac rizikové miesta opticky skontrolovať a samozrejme potom ako píše avelmak urobiť aj tlakovú skúšku.
Ak je trubka na niektorom mieste viditeľne korodovaná a napriek tomu je tam tesná, pokiaľ ju nevymeníš, tak natri to miesto Resistinom ML, alebo iným ML prípravkom, aby korózia nepokračovala.
Predpokladám teda že bola prekorodovaná.
Tie hliníkové trubky zvyknú zvonku prekorodovať od soľného roztoku zo zimného posypu ciest predovšetkým v miestach kde sú objímkami pripevnené ku karosérii. Tam to nie je odvetrané, takže ak sa tam dostane agresívny roztok, tak po čase tú trubku zaručene prežerie, u 17 ročného auta to je skôr pravidlo ako výnimka.
Bolo by vhodné najprv tie najviac rizikové miesta opticky skontrolovať a samozrejme potom ako píše avelmak urobiť aj tlakovú skúšku.
Ak je trubka na niektorom mieste viditeľne korodovaná a napriek tomu je tam tesná, pokiaľ ju nevymeníš, tak natri to miesto Resistinom ML, alebo iným ML prípravkom, aby korózia nepokračovala.
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21 Zdieľať na Facebook
Bola poškodená, tým, že zrejme nebola dostatočne prichytená a búchala sa o karosériu, toto bolo menené hneď pri kúpe auta, odvtedy OK. Ako som už písal na pohľad nieje nijako skorodovaná ani nijak inak púoškodená, preteo sa pýtam, či je možné že to uniká aj niekde inde ako v tej trubke. Ak je to určite v trubke a nikde inde to unikať nemôže tak ju hneď aj vymením. Ide mi o to aby som ju nemenil zbytočne, nakoľko nieje nijak poškodená navonok.
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
Pokiaľ to človek nevidí, tak je to len hádanie.
Predsa nebudeš meniť dopredu trubku, ktorá nevykazuje žiaden vizuálny defekt. A nie je tam predsa len jedna trubka.
Treba to dôkladne prezrieť, ako som spomínal aj miesta upevnenia objímkami a potom pri tlakovej skúške by sa to malo prejaviť kde je únik.
Predsa nebudeš meniť dopredu trubku, ktorá nevykazuje žiaden vizuálny defekt. A nie je tam predsa len jedna trubka.
Treba to dôkladne prezrieť, ako som spomínal aj miesta upevnenia objímkami a potom pri tlakovej skúške by sa to malo prejaviť kde je únik.
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1982
- Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 3690
- Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44 Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 252
- Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02 Zdieľať na Facebook
na jednotkovej octavke mam skusenost ze klima fucala cez vysusac. pozri za chladicovou stenou pri pravom nosniku hlinikovy valec priemeru asi 5cm. otrasmi sa predral o objimku v ktorej je osadeny. na inej som zas riesil unik cez expanzny ventil.
ak nie je moznost odsledovat unik farbivom a lampou tak treba skusit vsetky spoje, drziaky, ale aj kondenzator-chladic nababrat niecim moc moc penivym a sledovat bublinky
ak nie je moznost odsledovat unik farbivom a lampou tak treba skusit vsetky spoje, drziaky, ale aj kondenzator-chladic nababrat niecim moc moc penivym a sledovat bublinky
-
- Príspevky: 380
- Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
- Bydlisko: PD Zdieľať na Facebook
Tých miest kde to môže unikať je veľa. Ak chceš tak môžeš systém naplniť aj vzduchom ale všeobecne sa to neodporúča. Po natlakovaní systému si daj jarovú vodu do postrekovača, roztok aplikuj na trubky a spoje a hľadaj kde to bude bublinkovať.
Únik môže byť na spojoch hadíc kde sú gumičky, treba skontrolovať aj vysúšač a tlakové čidlo, tesnosť klimakopresora - ak to bude unikať okolo remenice tak to nemusíš ani uvidieť.
Treba hľadať.
Únik môže byť na spojoch hadíc kde sú gumičky, treba skontrolovať aj vysúšač a tlakové čidlo, tesnosť klimakopresora - ak to bude unikať okolo remenice tak to nemusíš ani uvidieť.
Treba hľadať.
-
- Príspevky: 2654
- Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
- Bydlisko: Rimavska Sobota Zdieľať na Facebook
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
aby sa unik nenasiel, to som este nazazil, ked vyfuci za 2-3 dni...ak sa predtym normalne plnila s olejom a fluorescentom, tak to musi byt viditelne, asi ste mali zle podmienky pre UV lampu / vela svetla/, po natlakovani dusikom a povacsine aj so striekanim jarovou vodou to bolo skoro hned... a je to hocikde, na starom aute hlavne pozri pertlovane spoje a prirubu a ventilky na kompresore... do klimy nedavaj vzduch, velmi jej skodi vhkost zvnutra a tu prinasa vzduch z kompresora v dielni...treba inertny plyn....
-
- Príspevky: 7
- Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21 Zdieľať na Facebook
Ešta taká otázka, sú tam dve trubky, jedna je natlakovaná vzduchom a druhá je len na tú chladiacu zmes? Niekto mi vravel že aj cez tú druhú ide chladivo. Tá ale bola natlakovaná a pri nej som únik vzduchu nevidel tak či pre istotu mám vybrať aj tú a prekontrolovať ? Tá, ako som už spomínal bola menená, len neviem či ju má význam vyberať keďže bola natlakovaná.
-
- Príspevky: 1617
- Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52 Zdieľať na Facebook
nic so vzduchom, v klime je len chladiace predpisane medium...a je to klimatiz.okruh, tak cez niektore trubky a hadicky a ti to musi vracat do kompresora, ked odovzda svoj chlad...este na okraj, rozoberanim som nikdy unik nenasiel, vzdy to musi byt zlozene a az ked sa najde chyba, tak ta cast sa opravuje...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných