Skoda Octavia I - nefunkčná klíma

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

crawnicek
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia I - nefunkčná klíma

Príspevok od používateľa crawnicek »

Ahoj,
Vlastním octaviu 1.9 tdi 81kw, r.v.2000 a po zime prestala fungovať klimatizácia (climatronic). Raz sa už menila tlaková trubka no tá je teraz OK a problém je zrejme niekde, kde sa nachádza chladivo. Keď som menil tlakovú trubku, tá bola viditeľne poškodená, no teraz keď som vybral trubku na chladivo, tá vyzerá byť na pohľad v poriadku. Problém je taký,že klímu som dal doplniť, a po cca 2-3 dňoch prestala chladiť. Trubku som vybral a žiadne chladivo tam neostalo a preto sa chcem informovať, kde môže byť problém, resp. aké máte skúsenosti s únikom chladiva. Nechcem zbytočne objednať novú trubku a bude to robiť to isté.

Vopred každému ďakujem a prípadné informácie doplním.
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Treba zistit miesto uniku najlepsie s dusikom a vodikom.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Píšeš že trubka bola poškodená, nepíšeš že akým spôsobom.
Predpokladám teda že bola prekorodovaná.
Tie hliníkové trubky zvyknú zvonku prekorodovať od soľného roztoku zo zimného posypu ciest predovšetkým v miestach kde sú objímkami pripevnené ku karosérii. Tam to nie je odvetrané, takže ak sa tam dostane agresívny roztok, tak po čase tú trubku zaručene prežerie, u 17 ročného auta to je skôr pravidlo ako výnimka.
Bolo by vhodné najprv tie najviac rizikové miesta opticky skontrolovať a samozrejme potom ako píše avelmak urobiť aj tlakovú skúšku.
Ak je trubka na niektorom mieste viditeľne korodovaná a napriek tomu je tam tesná, pokiaľ ju nevymeníš, tak natri to miesto Resistinom ML, alebo iným ML prípravkom, aby korózia nepokračovala.
crawnicek
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa crawnicek »

Bola poškodená, tým, že zrejme nebola dostatočne prichytená a búchala sa o karosériu, toto bolo menené hneď pri kúpe auta, odvtedy OK. Ako som už písal na pohľad nieje nijako skorodovaná ani nijak inak púoškodená, preteo sa pýtam, či je možné že to uniká aj niekde inde ako v tej trubke. Ak je to určite v trubke a nikde inde to unikať nemôže tak ju hneď aj vymením. Ide mi o to aby som ju nemenil zbytočne, nakoľko nieje nijak poškodená navonok.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

Pokiaľ to človek nevidí, tak je to len hádanie.
Predsa nebudeš meniť dopredu trubku, ktorá nevykazuje žiaden vizuálny defekt. A nie je tam predsa len jedna trubka.
Treba to dôkladne prezrieť, ako som spomínal aj miesta upevnenia objímkami a potom pri tlakovej skúške by sa to malo prejaviť kde je únik.
crawnicek
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa crawnicek »

No práve preto som sem písal aby som zistil kde môže byť problém. Ale skúsim teda tú tlakovú skúšku.

Díky
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

V chladivé je zelená kontrastná farbu prípadný únik by malo byť vidiet
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

braga napísal:V chladive je zelená kontrastná farbu prípadný únik by malo byť vidiet

Kontrastná farba tam je len vtedy, keď ju tam niekto pri plnení systému dal.
Janota Rudo - tú farbu treba pozerať pomocou UV lampy, aby bola viditeľná.
wilz
Príspevky: 3690
Dátum registrácie: 04.01.2008 18:44
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa wilz »

No vyzerá to že ste kontrolovali miesta, kde nie je únik.
To je každá rada drahá, je isté že niekde uniká, takže treba hľadať kde to je.
Fachmani na klimy majú svoje finty ako na to ísť, treba zájsť za niekým kto sa naozaj vyzná.
Vlastníctvo plničky nie je dostatočná kvalifikácia.
m...
Príspevky: 252
Dátum registrácie: 25.05.2009 08:02
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa m... »

na jednotkovej octavke mam skusenost ze klima fucala cez vysusac. pozri za chladicovou stenou pri pravom nosniku hlinikovy valec priemeru asi 5cm. otrasmi sa predral o objimku v ktorej je osadeny. na inej som zas riesil unik cez expanzny ventil.
ak nie je moznost odsledovat unik farbivom a lampou tak treba skusit vsetky spoje, drziaky, ale aj kondenzator-chladic nababrat niecim moc moc penivym a sledovat bublinky
nahradnediely90
Príspevky: 380
Dátum registrácie: 03.03.2010 21:55
Bydlisko: PD
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa nahradnediely90 »

Tých miest kde to môže unikať je veľa. Ak chceš tak môžeš systém naplniť aj vzduchom ale všeobecne sa to neodporúča. Po natlakovaní systému si daj jarovú vodu do postrekovača, roztok aplikuj na trubky a spoje a hľadaj kde to bude bublinkovať.
Únik môže byť na spojoch hadíc kde sú gumičky, treba skontrolovať aj vysúšač a tlakové čidlo, tesnosť klimakopresora - ak to bude unikať okolo remenice tak to nemusíš ani uvidieť.
Treba hľadať.
Obrázok
avelmak
Príspevky: 2654
Dátum registrácie: 25.12.2008 16:29
Bydlisko: Rimavska Sobota
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa avelmak »

Vzduch do systemu nepatri.Farbivo ,ak je unik maly,nevidite ani pod UV lampou.Skontroluje sa to dusikom,ale tu je potrebne "jarova" voda.Ked je unik na skrytom mieste,tak ani nezbadas.Najlepsia metoda je vodikovo-dusikova zmes a detektor uniku.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

aby sa unik nenasiel, to som este nazazil, ked vyfuci za 2-3 dni...ak sa predtym normalne plnila s olejom a fluorescentom, tak to musi byt viditelne, asi ste mali zle podmienky pre UV lampu / vela svetla/, po natlakovani dusikom a povacsine aj so striekanim jarovou vodou to bolo skoro hned... a je to hocikde, na starom aute hlavne pozri pertlovane spoje a prirubu a ventilky na kompresore... do klimy nedavaj vzduch, velmi jej skodi vhkost zvnutra a tu prinasa vzduch z kompresora v dielni...treba inertny plyn....
crawnicek
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 08.12.2016 13:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa crawnicek »

Ešta taká otázka, sú tam dve trubky, jedna je natlakovaná vzduchom a druhá je len na tú chladiacu zmes? Niekto mi vravel že aj cez tú druhú ide chladivo. Tá ale bola natlakovaná a pri nej som únik vzduchu nevidel tak či pre istotu mám vybrať aj tú a prekontrolovať ? Tá, ako som už spomínal bola menená, len neviem či ju má význam vyberať keďže bola natlakovaná.
lorak777
Príspevky: 1617
Dátum registrácie: 21.03.2015 10:52
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa lorak777 »

nic so vzduchom, v klime je len chladiace predpisane medium...a je to klimatiz.okruh, tak cez niektore trubky a hadicky a ti to musi vracat do kompresora, ked odovzda svoj chlad...este na okraj, rozoberanim som nikdy unik nenasiel, vzdy to musi byt zlozene a az ked sa najde chyba, tak ta cast sa opravuje...

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných