841 394
inzerátov
Pridať inzerát

Skoda Octavia - hucanie v prevodovke a zle radenie 1,2

   Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum
Odpovedať Nová téma
Autor Správa
laky18
Založený: 16 január 2015
Príspevky: 8
Nabehané: 45 min
Predmet: Skoda Octavia - hucanie v prevodovke a zle radenie 1,2 PríspevokZaslal: 24.08.2019 19:19   
Ahojte,
chcel by som sa podelit o skusenost s riesenim problemu v prevodovke a zaroven poziadat o radu (mam Octavia II 1.9 TDI, 5kvalt, BXE motor, 230 000km).

Cca poslednych 30 000 km mi zacalo hucat v prevodovke (kovovy valivy zvuk) ked som isiel medzi 90-100Km/h. Nizsie/vyssie rychlosti nic, resp. minimalne. Nezalezalo od zaradeneho stupna (4,5,N) ani od zosliapnuta spojka/brzdenie, zaviselo iba od rychlosti.
Ako riesenie 1. servis najskor odporucil vymenit gumy, potom lave pred. lozisko, prave lozisko, nepomohlo (od zakrut pritom hucanie nezaviselo). Dosla mi s nimi trpezlivost isiel som do 2.heho znackovejsieho servisu, tam odporucili vymenit prevodovkovy olej a priliat nejaky ekrazit na osetrenie prevodovky, opat nic. Nasiel som 3ti servis kde boli ochotni vykonat vymenu prevodovky, tak som rovno dal vymenit aj spojku, lebo uz zaberala dole a tvrdo. Cenovo - 350e prev. repas, 500e Sachs spojka + robota 200e).

Po oprave som plny nadeje cakal vyriesenie problemu. Prvotny problem vyrieseny - hukot zmizol, problem bol vraj nakoniec v diferencialy (testovali akusticky na zdvihaku pri danej rychlosti), spojka uz ide lahucko, zaber hore .

Dalsi problem mi ale vznikol a to je radenie stupnov
- 1ka ide velmi tazko kym sa auto nehybe - ako keby cez gumu, ta draha pohybu akoby nesedela, niekedy musim zosliapnut parkrat spojku aby som sa do nej dostal
- 2ka ked zaradujem z 1ky alebo z 3ky tak zabzuci/piska v lavej strednej polohe ked posuvam paku, neviem ci to je cez zuby alebo sa tam o nieco sucha. Ked zastavim, vypnem motor na 2ke, tak aj vyradenie do N/1 ide velmi tazko, podobne ako 1ka.
- ostatne stupne OK
Z daneho autoservisu som dostal odpoved ze to sa pri "novej" prevodovke musi zabehnut/vysuchat, tak reku dobre, ale po tyzdni/500km mi uz dosla trpezlivost a nechcem to viac trapit .

Moje 2 otazky:
- stretli ste sa uz s takymto niecim pri radeni ?
Na fore som nasiel, ze problem este moze byt kulisa paky alebo lanovody - prip. je este nieco co sa da dostelovat ?
- menili ste uz niekto prevodovku, ako sa to chova prip., naco si dat pozor ?

Sorac za taky dlhy spam, ale mozno niekomu nieco pomoze a budem rad za kazdu pomoc, dik ;)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2362)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20252
Nabehané: 3 mes 26 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 24.08.2019 20:09   
Riešenie veľmi jednoduché,zosynchronizovať pozíciu radiacej páky a kulisu prevodovky.Páka - zdvihne sa krycí mech a už je vidieť na páke také očko pre kolík,tuším priemer 4 mm (5mm ?) a dole je otvorček takže sa páka zaaretuje kolíkom v tej pozícii otvorov
Na kulise je páčka v tvare L.Tú treba tlačiť dnu a točiť v smere hodiniek a hladať polohu kulisy v ktorej to kulisu zablokuje a vbehne pootočené dnu.Lanovody musia sedieť presne na svoje očká ak je jedna aj druhá strana blokovaná v tej danej pozícii.Takže lanká dať dole z kolíčkov najlepšie ešte pred samotným zablokovaní (pri prevodovke) a nasadiť až po aretácii kulisy.Ak dĺžka nesedí treba ju upraviť.Po nasadení lanovodov sa uvolnia blokácie a je hotovo. Prvým pohladom bude pochopené
Citovať
laco1871
Vážený člen - Gallardo (225)
Založený: 22 marec 2012
Príspevky: 4014
Nabehané: 25 dní 13 hod 2 min
PríspevokZaslal: 26.08.2019 05:40   
Ja ked som kedysi menil spojku na Espere , tiež som musel doladiť polohu páky prevodovky a nanaovo zaaretovať lebo vobec
nešlo zaradiť I, II , a spiatočku ...

Tak som to zospodu zaaretoval v tej polohe ako bola zaradená spiatočka a zrazu sa dalo radiť v pohode...

Inak nerozumiem ,že prečo je dobre ked spojka vypína "hore" ?
Čo je to jak na autobuse ??

Pedal spojky ma byť nastavený tak aby spojka začala zaberať na konci prvej tretiny zdvihu pedala...asi 5-7 cm od podlahy

A čo sa týka fungovania prevodovky , a j ja som spozoroval,že ked vymenim olej v man. prevodovke , tak prvých 500 km sa akoby nič nedeje nijake zlepšenie, až potom začali sa dať radiť prev.stupne vyrazne ľahšie ako predtým zo starým olejom.
Citovať
laky18
Založený: 16 január 2015
Príspevky: 8
Nabehané: 45 min
PríspevokZaslal: 26.08.2019 16:59   
diky pani za info, tiez mi to dava najvacsi zmysel, nasiel som takyto videonavod: https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo

v pondelok im to idem vysvetlit a dufam len ze to budu vediet resp. mat dost trpezlivosti sa s tym bavit


PS laco1871: neviem kedy je zaber spojky dobry, na starej to bolo dole (kratky rozsah), teraz uz hore (dlhsi rozsah), kazdopadne to ma velmi netrapi :)
Citovať
mhlavaty
Legenda - Ford T (2362)
opravy & diag
Založený: 22 apríl 2005
Príspevky: 20252
Nabehané: 3 mes 26 dní 4 hod
Bydlisko: Nové Zámky
PríspevokZaslal: 26.08.2019 18:29   
Na kieho Árona na to servis...urobíš sám,z tohoto sa dá vidieť kde a čo treba
Kým zaparkuješ pri servise je to dávno hotové

Odpovedať Nová téma

Zobraziť príspevky z predchádzajúcich:   
Prejdi na:  
Obsah fóra Auto-moto fórum Rady pri kúpe vozidla + diskusia o výrobcoch áut Škoda fórum