Skoda Octavia 77 kw - dpf regeneracia

Diskusia ohľadne vozidiel značky Škoda

Moderátori: mhlavaty, niner, Atlas, LOCHNESS, foter

draklucka
Príspevky: 10
Dátum registrácie: 25.02.2013 18:53
Zdieľať na Facebook

Skoda Octavia 77 kw - dpf regeneracia

Príspevok od používateľa draklucka »

Caute chalani mam problem mam octaviu3 1.6, 77kw, dsg, neviem ako s tym kto jazdil predo mnou, ale viete ake je dsg, problem je v tom ze sa mi spusta regeneraciia kazdych 200km, dnes som to prefukla 80km/h, asi 15 km, predtym som len nevypla motor na volnobehu, jazdim trvale v sportovej jazde, co s tym? Tie pripravky co predavaju na pumpe niecomu pomozu, alebo musim do servisu?jazdim dost po meste. Dik za rady. Najazdenych 150 000km, rocnik 2013
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Príčin pre časté regenerácie je veľa,a o príčine sa dá cez klávesnicu iba uvažovať.Snáď najväčší problém je neznalosť histórie,pretože práve tam môže byť pôvod problému.Od stočenia km,neuvážené vynulovanie zanesenia,po akékoľvek oklamanie systému ktoré má za cieľ umožniť predaj.Samozrejme ďalšie možnosti reálnej prirodzenej závady ktorú má diagnostika šancu objaviť.Ak je popis dobrý,regenerácie sa konajú ale z nedostatočným účinkom.Aj prirodzené zaplnenie popolčekom ku ktorému raz príde má priebeh že sa skracujú medzičasy regenerácií.Problém z dosiahnutím teploty,zlé informácie o tlaku alebo o teplote,na to bez dobrej diagnostiky nie je šanca odpovedať.Ak je na danom stave niečo mimoriadne nepríjemné,je že nech ktokoľvek urobí ako opravu čokoľvek,majiteľ preberá auto a zaplatí prácu ktorej výsledok ešte iba prinesie čas a km.To je asi najväčšia zákernosť v tom celom,že sa vždy bude platiť oprava aj vtedy,ak sa toho chytí úplný manták.V podstate spústa problémov vlastne tak začína,"úspešnou" opravou za cca pár minút,chyba sa na chvílu zakryje alebo nedajbože hlúpym zásahom ešte zhorší,iba majiteľ auta na to vždy príde neskoro
Naposledy upravil/-a mhlavaty v 25.10.2017 17:58, upravené celkom 1 krát.
braga
Príspevky: 1982
Dátum registrácie: 26.10.2009 18:24
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa braga »

Ja len pripojim ten pripravok na pumpe v uvodzovkach neviem aky myslis ale ja som kupoval dva krat PROTEC na dpf do nafty a ucinnost ma regeneracie sa podstatne predlzili a zatial ma auto 190 tis. a problem nieje , PROTEC stoji od 15 EUR a myslim ze za vyskusanie stoji len pozor nesmie sa pouzivat z dalsimi aditivami, ak ho pouzijes z dvojnasob davkovanie namiesto 80 litrov nafty daj len 40
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Na zázračné prípravky pozor,výhra môže byť krátkodobá a z dlhodobého skrátenie života.Ak systém má krátke cykly,má to svoj dôvod,ten treba odstrániť,nie doplniť filter o popolček z chemikálií.Kto má prístup na FCD,nech si čo to o tom prečíta,myslím že pochopí prečo nie.Ako deň pred smrtou sa dá laborovať z akýmkoľvek elixírom života,je to plus mínus jedno
kajlo5
Príspevky: 62
Dátum registrácie: 06.06.2007 18:49
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa kajlo5 »

Nutena regeneracia by mohla pomoct, ci?
bajo777
Príspevky: 13554
Dátum registrácie: 03.08.2010 10:08
Bydlisko: BH - bratislavske humno
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa bajo777 »

tvoja oktavka moze mat kludne 320 000 :41c2: , ano 80 000 rocne robia obchodaci uplne v pohode a pravidelne kazdy jeden rok, po 4 rokoch sa posuva do sveta, mozno aj nestoceny, ale ved si s tym uz poradia potom chlapci v theplakoch lol

nic tam nelej ! zisti pricinu, teda inac ludia sportovy rezim + nafta s dpf na prevazne mesto...co dodat ? moj kamos hovori, rychle zeny, pekne auta to mame radi... :3035:

apropo regeneracia moze pomahat len filtru co ma v sebe nespalene sadze z nedokoncenych regeneracii :41c2: , filtru co ze zabity popolcekom mozes nutene fukat praskovy cukor do anusu, ten sa proste meni, alebo cisti az je to tento problem...
FIAT Bravo 2010 / 1.4 90PS / LPG(BRC)

Obrázok
Obrázok
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Uvedomte si, ze DPF sa permanentne zaplna nespalitelnymi zvyskami a u DPF od koncernu PSA aj aditivom. Skor, ci neskor pride cas, kedy bude nevyhnutne DPF bud vymenit alebo vycistit. Ak je DPF plny nespalitelnych castic, ziadna nutena regeneracia mu nepomoze. A rovnako ani jazda po dialnici. A taktiez ani ziadne pripravky zakupene na benzinke. Je potrebne ho vybrat vonku a vycistit, ak sa da. Ale to to si vyzaduje aj nejaky technologicky postup a vedomosti, pretoze DPF sa da lahko znicit. Samozrejme DPF moze predcasne odrovnat aj problem v spalovacom trakte, z ktoreho to vsetko ide cez DPF a preto je potrebne najprv spravit poriadnu diagnostiku, aby sme vedeli na com sme.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Odhadujem že 90% všetkých problémov s DPF pochádza príčinne zo zlej práce motorového menežmentu a na DPF to iba praskne dôsledkove.
Problém je že ani mechanici mnohý nemajú jasno čo všetko je zainteresované na práci DPF a tak hŕŕ systém sa porobia voloviny ktoré majú drahé dopady.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

kajlo5 napísal:Nutena regeneracia by mohla pomoct, ci?
Ano mohla,ale tiež nemusí.Šanca je vtedy ak pre spustením si diagnostik dobre naštuduje monentálny stav hodnôt,a po regenerácii znova.Odsleduje ako sa čo správa a či sa to kryje z tým,ako by malo.Ale...aj tak je záverečná odpoveď na úspešnosť čohokoľvek je v momonte ak prebehne RJ prirodzená regenerácia a je ukončená s priaznivými hodnotami rozdielového tlaku.
seven549
Príspevky: 7880
Dátum registrácie: 03.02.2010 22:37
Kontakt:
Zdieľať na Facebook

Re: Skoda Octavia 77 kw - dpf regeneracia

Príspevok od používateľa seven549 »

draklucka napísal: problem je v tom ze sa mi spusta regeneraciia kazdych 200km,dnes som to prefukla 80km/h, asi 15 km,
to je nic.to je pre dizel akurat ze sa zahreje.bezne to kolko km prejde na jeden start.ja v tom nevidim nic zle kratke studene jazdy musi sa to vypalit casto.v nedelu som siel passatom 2013 180000km 2.0 dizel 1300km trat a regeneracia sa spustila 1km pred cielom,tak som to siel prebehnut okreskou po 8km jazdy sa regeneracia ukoncila.bezne to regeneraciu zapina pri dialnicnom uzivani 1000-1400km.mesto je normalne ze to bude castejsie.az sa regeneracia nespusti potom bude zle.
jaster-83
Príspevky: 1445
Dátum registrácie: 16.09.2010 13:17
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa jaster-83 »

regeneraciu spusta na zaklade nejakych hodnot co vyhodnoti system ze treba regenerovat, ak regeneruje tak system vyhodnotil ze treba regenerovat lebo zaplnenie je take ze uz proste treba..... ze casto regeneruje bude tym ze system casto dostane hlasku ze sa dosiahlo zaplnenie....to znamena ze ak s tvojim filtrom nebolo este nic robene a je ok (nejake super zazracne cistenie alebo ine podobne veci koli lahsiemu predaju auta) tak bude problem s motorom, proste tvoj motor koli niecomu produkuje nadmerne mnozstvo pevnych castic, este otazka..koncovka vyfuku je aka? z vnutra, je cista alebo cela od sadzi, musi byt z vnutra cista, ziadne sadze, ciernava, akurat prach a nejaka korozia
1U5 AVU, 6U1 AMH, 6Y5 ASY, N15 GA14DE, 3B6 AVF, C4(B7) 9H06
mravecm1
Príspevky: 126
Dátum registrácie: 05.12.2008 10:21
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mravecm1 »

draklucka: pozri si sukromne spravy.
Sprtos
Príspevky: 239
Dátum registrácie: 22.10.2016 13:07
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa Sprtos »

Interval regeneracii sa prirodzene skracuje s postupnym zaplnanim DPF nespalitelnymi casticami a riesi si to riadiaca jednotka a je to uplne normalne a logicke.Jednoducho raz pride cas, kedy sa bude musiet DPF bud vymenit alebo vycistit, nic viac a nic menej. U PSA je to velmi sofistikovany softver, ktory to cele riadi.Spustanie regeneracie tam prebieha na zaklade vypocitaneho mnozstva zanesenia DPF. Pri vypocitani tejto hodnoty riadiaca jednotka sleduje kopu informacii a to napr. kde sa jazdi (mesto, mimo mesto, dialnica...) ,dalej ako sa jazdi ( zatiazenie motora, pri istej zatazi a teplotach DPF prebieha tzv. pasivna regeneracia), dalej ake su diferencne tlaky na DPF, ale aj ake je percentualne zanesenie DPF nespalitelnymi casticami, dokonca aj mnozstvo paliva v nadrzi je podstatne pre spustenie regeneracie. O teplote katalizatora a DPF ani nehovorim, lebo to je zaklad pre spustenie regeneracie.
Ak sa este vratim k nutenej regeneraciu tak nutena regeneracia urcite nepomoze ak je DPF zaplnene nespalitelnimi casticami...fyzyka nepusti.Nutena regeneracia moze pomoct napr vtedy, ak si riadiaca jednotka viac krat pytala regeneraciu, ale ta bud neprebehla...napr. kvoli nizkej teplote DPF, ale prebehla neuplna regenaleracia, co malo za nasledok postupne zaplnanie DPF sadzami,alebo tam nastal nejaky iny problem.U PSA, ale za istych okolnosti diagnostika ani nespusti nutenu regeneraciu napr. vtedy, ak je DPF "upchaty na mraky", pretoze by tym mohol napr. odfajcit turbo...Samozrejme ak problem s DPF zapricini cokolvek co je pred nim, tak je potrebne to najprv vyriesit a az tak sa zaoberat DPF filtrom.Inac to bude len strateny cas a peniaze.
mhlavaty
opravy & diag
Príspevky: 24979
Dátum registrácie: 22.04.2005 10:12
Bydlisko: Nové Zámky
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa mhlavaty »

Samá podstata je stále rovnaká,rozdiely sú v tom,ako sa ten istý ciel dosahuje.Pretože systémov je viac,v hrubých rysoch suchá alebo mokrá cesta.Konštrukčné usporiadanie motora v karosérie sa asi najviac podpísalo na systéme,pretože kdesi trebalo celé to krematórium sadzí umiestiť.Priestorové dôvody zrejme potom rozhodujú aj o tom či sa katalizátor a samotný filter umiestní do jednej nádoby alebo každý osobitne.Ako sa hrnce vzďalujú od motora tak sa menia aj možnosti riešenia.Treba vzdať hold francúzom z ich hrncom kde už v počiatkoch zvolili dobré riešenie ako skrutkami spájaný cat a filter,čiže otvoriteľný filter.To umožnilo vyčistenie aj v prípadoch kolapsu turbíny keď sa do filtra dostalo viac litrov oleja v okamihu.Naštastie francúzi ten dobrý systém nahradili ešte lepším a premiestili celý systém do stredu auta a zmenili menežment.Je až k neuvereniu že ani dennodenné trmácačky a kolóny (Šamorín - Ba) pre systém nie sú problémom,a vodič sám nevie,kedy sa vôbec čosi ako regenerácia deje.To ale iba potvrdzuje to,že filter nemá problém ak je v poriadku motor a kolabuje keď je motor v problémoch,teda na 99% nie vlastným zavinením.
zeroA6M
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 26.03.2009 11:55
Zdieľať na Facebook

Príspevok od používateľa zeroA6M »

Zdravim.
Mam tuto motorizaciu bez Dsg r.v 2014 60000km.Co som odsledoval regeneracie tak regeneruje u mna kazdych cca 400km a je uplne jedno ci sa jazdia curacky mesto alebo dialnice.V autorizaku seriozny mechanik asi jediny ktory tam je,povedal ze u tejto generacie diesla a DPF regeneruje 2x za cca 1000km bez ohladu na zaplnenost filtra.Vraj preventivne.Ze starsie generacie vypalovali raz za cca 1000km.Neviem ze ci ma pravdu alebo nie.Este co som odsledoval tak ak ju prerusim tak ju automaticky spusti pri dalsom nastartovani a regeneruje aj ked teplota vody ma iba 50 stupnov.Ak zaregistrujem ze regeruje prebehnem to ete cca5-8km a tak vypinam.Snad to este nejake km vydrzi :d :D
Pekny vecer

Návrat na "Škoda fórum"

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných